Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:59

Je hebt schrijftalent, TS ! :D

Heerlijke woordgrapjes komen hier voorbij ook :')

En natuurlijk blijf ik mee duimen voor het kipje !

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 12:23

TS verdient iig een veer in haar achterste. Misschien laat Pokkie er nog 1 vallen :D

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:25

ik kwam deze tegen... zag het gelijk voor me lol

Afbeelding

thequeensmum

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:41

Volg je al vanaf het begin. Wil toch even mijn bewondering uitspreken voor wat je voor haar doet.
Zo te zien is het een leghen. Ben benieuwd of je binnenkort een ei gaat vinden

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:28

hoe gaat het vandaag met Pokkie?

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:30

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:12

Benieuwd of pokkie erdoor komt!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:58

Ik duim alvast mee dat de antibiotica werkt! Zo fijn dat je nog een paar andere kippetjes wil zoeken voor haar voor als ze erdoor zou komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:29

Het zou goed kunnen dat ze is aangevallen en daardoor van huis en in shock is geraakt. Wij hebben hier ook wel eens aangevallen "beschadigde" kippen gehad (door vossen/roofvogels) die niet eens meer konden staan omdat hun poten raar deden en die knapten toch in een week genoeg op om buiten weer helemaal mee te doen met de rest.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:24

Hoe doet Pokkie het ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 21:24

Hier onderhand ook wel benieuwd naar Pokkie.
Zou toch zonde zijn als ze nu de geest laat zeg maar :(:)

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 21:59

Eindelijk even tijd om een Pokkie-update te geven! Ik had gehoopt te kunnen schrijven dat ze levendig rond huppelt door mijn kamer, maar dat valt helaas nog erg tegen.. -O- Ik kan haar nu eigenlijk het beste omschrijven als "stabiel slecht", sinds ik bij de dierenarts ben geweest zie ik eigenlijk weinig verandering in haar situatie. Ze wordt niet slechter maar ook niet echt beter... Eten en drinken gaat er nogsteeds goed in en de poep komt er aan de andere kant ook weer prima uit :+ . Maar ze blijft ontzettend wankel, verliest regelmatig haar evenwicht en slaapt veel. Medicatie toedienen is nogsteeds STOM maar sinds woensdag heb ik haar eigenlijk niet meer horen kletsen.

Ik had gehoopt dat ze over het weekend wat verbetering zou gaan laten zien (of juist een verslechtering, zodat het gewoon duidelijk is), maar zoals het er nu uit ziet heb ik er een hard hoofd in :( Ik bel morgen de dierenarts weer om even te overleggen over hoe nu verder en hoe snel hij significante verbetering zou verwachten als het een behandelbare ziekte zou zijn..

Lastig dus! Ik had graag voor Pokkie een andere positievere update willen schrijven!

Edit: Als het klaar is dan is het klaar overigens, vanaf het begin ernstig rekening gehouden met dat het niet meer goed zou komen, al we wilden haar deze kans nog graag geven :) Maar het moet niet een gebed zonder einde worden natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Marlu op 12-01-20 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:02

He wat jammer. Ik had zo gehoopt dat Pokkie verbetering liet zien. Wat sneu dat ze nog steeds omvalt. Waar zou dat nou door komen? Ik duim dat de dierenarts nog een idee heeft.

Marlu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 22:12

Suzanne F. schreef:
He wat jammer. Ik had zo gehoopt dat Pokkie verbetering liet zien. Wat sneu dat ze nog steeds omvalt. Waar zou dat nou door komen? Ik duim dat de dierenarts nog een idee heeft.

Dat omvallen en wankel lopen is een van de neurologische symptomen die ze heeft. Dit kan volgens de dierenarts verschillende oorzaken hebben, namelijk; trauma (bijvoorbeeld door een aanrijding of vos-aanval), problemen met het middenoor (dan gaat hun hele evenwicht en oriëntatie naar z'n grootje), een bacteriële infectie of een virus-infectie in de hersenen/zenuwen . Onder de laatste valt ook de ziekte van Marek, dit is een herpesvirus wat kippen bij zich kunnen dragen en in ene tot uiting kan komen bij grote stress of een verminderd immuunsysteem. Het wisselt een beetje welke neurologische klachten ze dan krijgen, dit hangt er heel erg van af welke zenuw geinfecteerd raakt. Maar vaak zie je een draainek en verlammingsverschijnselen. Virus-infecties zijn niet te bepalen als ze nog leven helaas, maar wel altijd dodelijk. Bacteriële infecties zijn wel behandelbaar, dus daar hopen/hoopten we eigenlijk op bij Pokkie.

(correct me if I'm wrong trouwens ;) maar dit is mijn wankele-kippen-kennis tot zo ver -:))

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:13

Aaah wat jammer, maar natuurlijk wel een aannemelijk risico op een minder goede afloop. Het heeft iig niet aan jouw inspanningen gelegen!

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:13

Ooit een kip op stal (ze was niet van mij, maar als de eigenaar 't beestje niet wil helpen... :n) behaldeld met antibiotica. Zij leek ook neurologisch niet oké te zijn, werd echter veroorzaakt door een flinke luchtweginfectie/bacterie. Ik kan me herinneren dat het bij haar zeker een week geduurd heeft voor er iets van verbetering zichtbaar was, maar dat het vanaf de eerste tekenen van verbetering ook ineens heel snel vooruit ging.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:14

Suzanne F. schreef:

Kan nog steeds een zenuw ziekte zijn (marek of een variant)
Niet vaak te genezen al kan de kip in het begin nog wel 'goed' ogen in doen en laten maar lichamelijk vaak niet te doen
Zie het veel op mijn werk

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 22:44

Bij Marek is mijn ervaring (helaas) dat behalve evenwichtsstoornissen heel vaak een van de poten steeds verkrampt lijkt; de klauw is samengetrokken.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:30

Bij mijn weten leven ze bij Marek toch ook maar een paar dagen? Of althans niet zo lang als dat Pikkie het uithoudt?

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:14

Als Marek een herpes-achtige is zo ik begrijp, dan zou je nog kunnen proberen haar lysine te geven op een of andere manier. En wellicht nog iets van traumeel of desnoods arnica druppels of tabletjes voor geval het toch een trauma als oorzaak heeft. Als er dan ergens iets van zwelling zit wat de neurologische problemen veroorzaakt pak je dat wel aan. Het zijn beide dingen die een regulier arts niet snel uit zichzelf doet, maar ik heb mijn DA's al vaak verbaasd zien zijn hoe goed zoiets bleek te werken. Maar je doet al zoveel, ik wil je hiermee niet het idee geven dat het niet genoeg is nog hè. Ze klinkt toch nog niet alsof ze het op wil geven.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:35

Ik duim nog even voor jullie verder. Maar je bent soweiso een topper en hebt pokkie al een paar mooie verwende dagen gegeven tot hier toe.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:40

Ik duim ook voor jullie. :(:)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:43

Ik hoop ook nog steeds zo hard mee dat het goed komt !

Dat ze goed blijft eten en drinken vind ik een hele dikke plus in elk geval.
Kipjes die zich slecht voelen, eten meestal haast niet meer.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:47

Mocht ze het niet redden heeft ze in ieder geval een paar fijne dagen gehad ipv op straat langzaam dood gaan.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 21:27

Jolliej schreef:
Bij mijn weten leven ze bij Marek toch ook maar een paar dagen? Of althans niet zo lang als dat Pikkie het uithoudt?

Wie? :')

Ts, geweldig wat je voor dit kipje doet! Hopelijk haalt ze het en mag ze een mooi leven bij je hebben met haar kippige vriendinnen.