Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Popstra schreef:hier lopen op sommige boerderijen op de weg wel 11 katten. Die fokken maar een eind weg en ja die zie je ook constant door de weides struinen op zoek naar voedsel en ik geloof best dat beschermde weidevogels daar onder te lijden hebben. Die zie je hier dus ook nog maar amper.
crazycactus schreef:Popstra schreef:hier lopen op sommige boerderijen op de weg wel 11 katten. Die fokken maar een eind weg en ja die zie je ook constant door de weides struinen op zoek naar voedsel en ik geloof best dat beschermde weidevogels daar onder te lijden hebben. Die zie je hier dus ook nog maar amper.
Weidevogels hebben meer te lijden van het weidebeheer.
FriesWytske schreef:Nou, deze manege heeft al maatregelen genomen.
https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... -ii-proef/
Captain schreef:Citaat:De huiskat (Felix catus) is een van de grootste uitroeiers van diersoorten ter wereld, schrijven de onderzoekers in het Journal of Environmental Law.
Misschien moeten we de homo sapiens ook maar opsluiten, zover ik weet zijn dat namelijk de grootste uitroeiers van diersoorten ter wereld.
crazycactus schreef:Popstra schreef:hier lopen op sommige boerderijen op de weg wel 11 katten. Die fokken maar een eind weg en ja die zie je ook constant door de weides struinen op zoek naar voedsel en ik geloof best dat beschermde weidevogels daar onder te lijden hebben. Die zie je hier dus ook nog maar amper.
Weidevogels hebben meer te lijden van het weidebeheer.
Saskia9 schreef:Verdraagzaamheid is iets wat tegenwoordig nog maar weinig bestaat geloof ik
Alles is maar irritant, vervelend. Moet maar geweerd worden want overlast..
Saskia9 schreef:Verdraagzaamheid is iets wat tegenwoordig nog maar weinig bestaat geloof ik
Autumnn schreef:Wiwabalia schreef:Dus moeten omwonenden last hebben van jou kat?
Wie zegt dat ze overlast ondervinden van mijn kat? Die van mij doet 90% binnen op de bak.
En daarnaast, mij hoor je toch ook niet klagen over de mensen die roken, afval op straat gooien, mij afsnijden op de weg, door rood rijden, ruiten ingooien en ga zo maar door? Die hoeven toch ook niet binnen te blijven? Daar ondervind ik ook hinder van. Sterker nog, meeroken is schadelijker dan het roken zelf. Gebeurt daar wat aan? Ja, sigarettenpakjes duurder maken. Nou, joepie, daar heb je wat aan?? Laat ze dat eens gaan verbieden in Nederland.
Ik denk als je alle argumenten onder elkaar zet dat je meer nuttigs aan een kat hebt dan dat het overlast bezorgt.
Zoolgangster schreef:Saskia9 schreef:Verdraagzaamheid is iets wat tegenwoordig nog maar weinig bestaat geloof ik
De bekende van me die zwaar slechtziend is geworden door een kattenparasiet uit de tuin is niet tolerant naar loslopende katten, nee...
Saskia9 schreef:Ikke ikke ikke mentaliteit helaas. De paarden op stal want, stel je voor hij is vies. Katten binnen want stel je voor poep in de tuin.
Hoe de dieren zich voelen is ondergeschikt lijkt het.
yvje86 schreef:In principe ben ik voor de stelling.
Ik vind dat men de kat niet los moet laten lopen zodat deze overal voor overlast kan zorgen.
Echter maak ik me wel wat zorgen voor boerderijen en industrie terreinen waar behoorlijk veel ongedierte rondloopt.
Ik woon namelijk naast een melkvee stal met over de 100 koeien. Heel simpel, daar lopen muizen, ratten en noem maar op.
Zouden daar geen katten zijn dan weet ik zeker dat er nóg meer ongedierte zou rondlopen.
dees_daan schreef:Sunnda schreef:En hoe ga ik dan de muizen uit de schuren weren?
Nog meer gif inzetten? On nee dat mag straks ook niet meer en daar gaan weer andere belangrijke dieren aan dood.
Steenmarter laten zitten? Nog effectiever ook.
dees_daan schreef:Sunnda schreef:En hoe ga ik dan de muizen uit de schuren weren?
Nog meer gif inzetten? On nee dat mag straks ook niet meer en daar gaan weer andere belangrijke dieren aan dood.
Steenmarter laten zitten? Nog effectiever ook.