De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:24

femo schreef:
nenahdm schreef:
Mijn hond Maya (teef) plast soms als een reu, daar kijk ik niet direct van op maar vind het vooral vreemd dat ze dit pas is beginnen doen rond haar 6 jaar ofzo :+

Ik ben paraveterinair en laatst bij ons op de praktijk was er ook een teefje die dat deed, die had artrose in beide heupen. :(:)

Ik haak hier ook even kort op in, onze hond (teefje) is dit ook op latere leeftijd gaan doen, rond haar 7e ongeveer. Zij heeft heftige spondylose in haar bekken. Kan dus goed een symptoom zijn van pijn!
Niet om je bang te maken, maar wel iets om op te letten.

Summerdreams

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:38

Ik ken ook een teefje die het doet maar die doet het al van jongs af aan.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:42

oomens schreef:
hoikimmmy schreef:
Waarom komen insecten wel netjes via de opening erin en waarom niet weer via dezelfde opening eruit. |o
Er zit hier een wesp achtig iets en die piept? Als hij op zijn plek zit dus niet tijdens vliegen.

Foto?

Heb geen foto maar dacht aan een wesp omdat hij wel 3 delen heeft zegmaar. Maar veeel meer zwart. Lijkt wel plat, misschien zweefvlieg?

Afbeelding

Afbeelding

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:07

Is t geen sprinkhaan?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:15

Cayenne schreef:
Mijn papegaai is er als de kippen bij wanneer ik mijn pincode moet intoetsen tijdens het internetbankieren >;)

_O- Pas maar op dat hij niet leert lezen en typen.. :')

Een van mijn valkparkieten van vroeger vond het erg leuk om mijn potloden en pennen die op tafel lagen op de grond te gooien. Net zoals je die filmpjes van katten ziet die een voorwerp opzettelijk met hun pootje van tafel duwen... Deze valk nam dus een potloot in zijn bek (met je ff de verhouding zien tussen zo'n vogeltje en een potlood), liep naar de rand van de tafel en liet het vallen. En zo ging het door met alles wat op mijn bureau lag. Het was op zich wel grappig want soms had hij er erg veel moeite mee om de potlood/pen te kunnen verplaatsen. _O- Maar ik vroeg me toch wel af; waarom? :+

En dan een van mijn grasparkieten die ik nu heb is ook maar een raar beest. Ze wilt alle aandacht hebben, ze zou zowat in je mond kruipen omdat ze het zo interessant vindt wanneer ik tegen haar praat of fluit. Maar DURF DER NIET AAN TE RAKEN HOOR. Dan wordt het één grote bal agressie inclusief gebijt en dramatisch gepiep. :')
Maar ondertussen komt ze wel op je hoofd zitten en wilt ze het liefst zo dicht mogelijk bij mijn gezicht komen. :j :')

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:25

Wij kunnen ons paard niet poetsen als we hem niet eerst uitgebreid achter z'n oren en boven z'n ogen hebben gekriebeld. Hij is net een hond en duwt helemaal terug, kriebelt terug alsof je een paard bent of kwijlt je gelukzalig onder terwijl hij z'n ogen dichtknijpt van genot. Ben jij eerder klaar met kriebelen dan dat het hem zint, duwt ie je gewoon weer terug naar z'n hoofd. En wij geven daar dan natuurlijk aan toe. Ons knuffeldier met een stokmaat van 1,75.

Kat vindt het heerlijk als ik vies van paard en rijden en fietsen thuis kom. Hoe harder ik lijk te stinken, hoe meer hij zich tegen me aan nestelt. >;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:20

Telpeva schreef:
Wat mijn gerbils denken:
Wat een leuk karton! Huh er zit iets IN het karton, dat had voor mij niet gehoeven maar oke het zal wel.

Ik heb ergens nog het idee om op Amazon the perfect cat toy te verkopen en dat het dan ALLEEN de doos is.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:39

Leuk topic,
Onze kat maakt altijd de onderste la open van de lade kast als hij aandacht wil.
In de ochtend als ik mij haren kam, dan werk hij ook geborsteld worden wegen gaat dan helemaal los.
Als wij door de voordeur gaan, hij ook mee wil en dan gelijk het liefst uitgelaten wil worden.
Als een deur dicht is, moet die altijd open gemaakt worden.
Om 22.00 wil meneer slapen en gaat soms net zo lang etteren tot dat wij ook naar bed gaan.
In de ochtend komt hij je wekken door met een pootje op je gezicht te porren of je gezicht af te likken.

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 08:56

Grappig topic :))

Mijn hond begraaft haar brokjes altijd, ze neemt een fleece kleed mee naar de brokjes en duwt dan met haar neus het kleed er overheen, dan met haar poot haalt ze het er weer af en dit gaat net zo lang door tot ze het goed bedekt heeft.
Dan pakt ze een bekje met brokjes en neemt ze mee op de bank waar ze dat neer legt en dan met haar neus duwt ze de brokjes onder het kleed.
Als ze wel gewoon eet dan neemt ze een bekje vol brokjes mee op het kleed of de bank, die legt ze eerst neer pakt er weer 1 en eet die op, laat de rest liggen en haalt eerst weer nieuwe >;)

Oh, en de kat vind het leuk om 's nachts dode muizen in mijn schoenen te doen.
En sinds kort vind ik ook regelmatig honden brokjes in mijn schoenen.
Ik zie het maar als kadootjes omdat ze me lief vinden? :?

Als ik de hond uitlaat gaat de kat ook regelmatig mee, uit eindelijk ben ik haar dan kwijt en komt ze op de terug weg luid miauwend weer aanlopen.

Als de hond een bonkje krijgt gaat ze er eerst 5 minuten mee door de woonkamer showen, iedereen die er dan is inclusief de kat moet dan van dichtbij het bonkje kijken. Vervolgens legt ze het bonkje op de grond en gaat er om heen springen, probeert het bonkje te pakken maar op het laatste moment springt ze snel weer achteruit (alsof het bokje haar aanvalt)

Oh, en nadat we de hond hebben gedoucht rent ze 10 minuten lang als een gek over de bank, het kleed en de vensterbank vol gas. Gaat ze liggen rollen en begint het allemaal weer opnieuw (heeft iets met de geur te maken denk ik?)

Zijn vast nog veel meer dingen waar ik raar van op kijk, zal eens nadenken :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:19

Staan grappige verhalen hier :') .

Hier een konijn (zijn er twee hoor maar het is er maar één die dit doet ;) ) die een beetje blind is denk ik :') . Als ik brokjes in het bakje doe zodat ze echt op de bodem liggen en niet duidelijk zichtbaar, dan komt ze super enthousiast aangerend. Begint ze overal rond het bakje te snuffelen, kijkt ze half IN het bakje, en loopt vervolgens weer teleurgesteld weg omdat er "niks" in zit.. :roll: Dacht dat konijnen een goede neus hadden.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 09:30

Konijn die in haar slaap geluidjes maakt! Lijkt wel alsof ze droomt?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:27

Em_ schreef:

Haha :') . Eén van mijn konijnen snurkt (ook een soort piepgeluidjes) in haar slaap omdat ze chronisch snot heeft. Zou het ook niet zoiets kunnen zijn bij de jouwe? :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:39

M'n hond die t liefst op dr rug slaapt en dan geaaid wil worden op d'r buik, moet je toch op een gegeven moment hoofdpijn van krijgen? :Y)

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:22

Mijn hond begraaft al van pup af aan zijn brokken eerder eet die het niet. Behalve als mijn jongste zoon (van 3 jaar) de brokken geeft, dan eet die het snel en dankbaar op.
Verder heeft hij iets raars als je hem vlees geeft wat nog duidelijk te herkennen is; hij gaat er echt serieus om rouwen, keurig ervoor zitten en zijn kop naar beneden treurig.. minuten lang, dan begraaft hij het, pakt het uit, kauwt erop een minuut lang, gaat er weer voor zitten rouwen en het hele ritueel weer van voor af aan. Kan die echt heel lang mee bezig zijn.

Bullepees vind die trouwens doodeng, daar doet die hysterisch omheen springen en steeds schrikken.

Mijn konijn eet ook totaal niet uit een voerbak, die gooit ze echt altijd uit haar hok (maakt niet uit hoe zwaar), verder blieft ze geen oud brood, appels of broccoli/bloemkool, dat wordt ook standaard uit haar hok geworpen (wat de hond dan in 1 x op eet).
Wil ze absoluut geen speelgoed, behalve de bob de bouwer Duplo auto van de jongste .

Oja 1 van mijn Berber skinken eet niet als hij door heeft dat er iemand kijkt.

Mijn poes eet geen katten snoepjes en wil ze alleen maar royal Canin brokken en goedkope vleeskuipjes. Wel is ze gek op lasagne, groente, melkproducten, rijst/pasta, plastic en papier.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:24

MoppieFilou schreef:
Em_ schreef:

Haha :') . Eén van mijn konijnen snurkt (ook een soort piepgeluidjes) in haar slaap omdat ze chronisch snot heeft. Zou het ook niet zoiets kunnen zijn bij de jouwe? :)

Het lijkt niet echt op snurken! Het zijn een soort "purr" geluidjes, net een kat die spint :P

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:26

Mijn twee parkieten hebben allebei hun eigen etensbakje nodig. Anders krijgen ze ruzie _/-\o_

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:30

Em_ schreef:
MoppieFilou schreef:

Het lijkt niet echt op snurken! Het zijn een soort "purr" geluidjes, net een kat die spint :P

Dat is wel een apart konijn dan :')

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:56

Ik vraag me af waarom mijn kat bedelt met 1 van zijn poten opgetrokken :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 16:10

beert schreef:
Roquen schreef:
Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...

De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer... :?

Deze zag ik een paar keer voorbij komen. Theorie hierachter (die ik ken) is dat katten een groot deel van de dag slapen en soms ook vrij diep kunnen slapen. Als ze altijd op dezelfde plek liggen, kunnen vijanden ze makkelijk pakken. Door af en toe te wisselen van slaapplek, vergroot dat hun veiligheid.

Ik heb wel eens begrepen dat dit uit hygiënisch oogpunt is. Dat wisselen van ligplek ervoor zorgt dat ziektekiemen zich dan minder makkelijk ontwikkelen/uitbreiden.

Bij mijn kat vraag ik me weleens af waarom ze af en toe als een malloot door het huis begint te rennen (ze mag ook naar buiten, dus daar zou ze haar energie ook kwijt kunnen). Waarom ze alleen op schoot wilt als ik een dekentje op me leg, wat in de zomer nogal eens onhandig is :+ En waarom ze denkt dat de route om naar buiten te gaan, om de bank heen is. Ook als ze nog geen meter van de deur af is en rechtdoor dus velen malen sneller is, denkt ze vaak alsnog dat je toch echt eerst om de bank moet lopen om naar buiten te gaan 8)7

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 21:45

Mijn Maine Coon poes heeft wat met plastiek, kauwt er graag op maar eet het gelukkig niet op en mijn kater gooit graag haarbandjes/elastiekjes in de drinkbak.

1 van mijn honden (Sheltie) gaat vaak op zijn zij bijna rug liggen en dan maakt hij springbewegingen met zijn voorpoten, en daar maakt hij dan een hauw hauw geluid bij. :')

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:12

Roquen schreef:
Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...

De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer... :?

Ik heb me een keer laten vertellen dat een kat dit doet om ziekten tegen te gaan. Door geregeld van slaapplek te verwisselen. Weet niet precies hoe het werkt. Maar om die reden moest ik van mijn man meerdere slaapplekken creëren voor onze kat

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:15

Dat als ik streng tegen mijn hond praat hij standaard zijn pielemuis af moet slobberen :x

Ook tijdens het wandelen.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:24

blokje schreef:
Dat als ik streng tegen mijn hond praat hij standaard zijn pielemuis af moet slobberen :x

Ook tijdens het wandelen.

Stress...

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:25

Waarom onze hond een stokje in haar bek neemt, en dat haar bek dan heftig gaat trillen/bibberen?

Waarom eet ze ganzenpoep?

Waarom zwemt ze zo graag, maar wil ze niet naar buiten als het regent?

Waarom valt ze voorbij rijdende auto's aan als ze aan de lijn zit, en negeert ze ze als ze los loopt?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:31

ChristaMoor schreef:
Waarom onze hond een stokje in haar bek neemt, en dat haar bek dan heftig gaat trillen/bibberen?

Waarom eet ze ganzenpoep?

Waarom zwemt ze zo graag, maar wil ze niet naar buiten als het regent?

Waarom valt ze voorbij rijdende auto's aan als ze aan de lijn zit, en negeert ze ze als ze los loopt?

Bij ons als mensen bestaat er ook verschil tussen zwemmen en door de regen wandelen :D het ene doen we wel graag, het andere niet haha.