Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nana_x0x schreef:en wat doen jullie dan als werk of wat doen jullie dan met je hond als je niet thuis bent?
Sassy schreef:Nana_x0x schreef:en wat doen jullie dan als werk of wat doen jullie dan met je hond als je niet thuis bent?
Onze honden zijn gewoon in huis, en liggen op de bank te snurken als wij er niet zijn.
Ik heb 5 border collies uit werklijn, en een wannabee border collie![]()
Een deel van de honden gaat mee aan het parttime werk als schaapsherder, en de rest blijft dan thuis.
Ik werk parttime nog op kantoor, en dan kan ik in de pauze naar huis om ze uit te laten.
Honden zonder toezicht buiten als wij werken zijn, nee daar ben ik ook geen voorstander van.
Sassy schreef:Voor mijn eigen gemoedsrust, ik weet heel zeker dat ze zo niet ontsnappen, gestolen worden of dat niemand ze kan vergiftigen bijv. door iets over de schutting/hek te gooien.
Ik verwacht nu niet dat mijn buren zoiets ooit zouden doen, maar je weet het maar nooit, zeker in Belgie heb ik dat soort dingen wel al vaker gehoord...zeker als een hond (alleen) het in zijn hoofd haalt om uren te gaan zitten blaffen uit verveling, of omdat ie iets hoort.
In huis liggen de honden rustig en ongestoord.
En in de zomer lekker koel, en in de winter heerlijk voor de kachel als ze dat willen.
Sassy4barrel schreef:Sassy schreef:Voor mijn eigen gemoedsrust, ik weet heel zeker dat ze zo niet ontsnappen, gestolen worden of dat niemand ze kan vergiftigen bijv. door iets over de schutting/hek te gooien.
Ik verwacht nu niet dat mijn buren zoiets ooit zouden doen, maar je weet het maar nooit, zeker in Belgie heb ik dat soort dingen wel al vaker gehoord...zeker als een hond (alleen) het in zijn hoofd haalt om uren te gaan zitten blaffen uit verveling, of omdat ie iets hoort.
In huis liggen de honden rustig en ongestoord.
En in de zomer lekker koel, en in de winter heerlijk voor de kachel als ze dat willen.
Buren of zo ook niet zo snel.. maar er lopen genoeg gekken rond.
Onze hond is 2 jaar geleden vergiftigd.. we hebben geen idee door wie
Maar zoiets blijft je altijd bij. Hele erge manier om te sterven. Ik durf ook geen hond alleen in de tuin te laten. Ik plak zelfs de brievenbus dicht als ik langer als een uur weg moet
Zoe_97 schreef:oh ik heb nu pas door dat dit jou topic is.
Op dit gebied kan ik je buiten de ervaringen van PB nog wat aanvullen
Ik heb 3 (soms 4 of4) border collies op het moment. Mijn eerste border collie was een teefje van toen 4 maand uit het asiel. Zoals 99.9% van de asielhonden gefokt bij een broodfokker. Daeva is echt mijn maatje, ik doe er gehoorzaamheid mee en ze plakt echt aan mij. Toch is er nu 3 jaar later nog altijd te merken dat ze een veel slechtere start heeft gehad dan de ander 4 (waarvan er 3 van erg goede stamboomfokkers komen, 1 van een mindere stamboom fokker ben ik later achtergekomen, maar wel in huis geboren).
Daeva reageert op de raarste dingen oms angstig en blijft dit hebben (bv het opnemen van een witte enveloppe). Ook kent zij hondentaal helemaal niet zo goed. Het is een sociale hond, dt wel. Maar zij gaat constant over de grenzen van andere honden en ik moet er dus de hele tijd op zitten dat ze de andere hun grenzen respecteert. Ook gaat ze lichamelijk veel sneller achteruit dan de rest. Ze is nu 3 (de andere 8, 2.5, 14 maanden en 6 maanden). Ze bouwt heel slecht conditie op, is snel moe en heeft vaker wat kwaaltjes waarvoor naar de dierenarts gegaan moet worden.
Ik heb absoluut geen spijt dat ik haar in huis genomen heb, maar ik zou nooit meer voor een hond gaan die niet van bij een erg goede fokker komt. Die eerste weken (en de achtergrond van de ouders) is oh zo belangrijk voor je maatje waar je +-14 jaar mee zal doen.
Sassy schreef:Mijn terrasdeur staat de hele dag al open, ik ben nu binnen, mag jij raden waar de honden nu zijn?
Ze kunnen binnen/buiten zoals ze willen...
DatBenIkNou schreef:Als mijn honden herplaats zouden moeten worden, zouden ze diepongelukkig worden als ze in de tuin moesten hoor! Meeste honden zijn nu eenmaal opgegroeid als huishonden, daar kan je niet zomaar eenvoudig erfhonden van maken? Ik vind de vraag over verwarming ook helemaal niet vreemd. Als het flink vriest? Nee mijn manier van honden houden is echt anders, ze horen bij mijn gezin. Zijn ook overdag max paar uurtjes alleen thuis. Het zijn roedeldieren en gewoon niet gemaakt om hele dagen alleen door te moeten brengen.
Nana_x0x schreef:DatBenIkNou schreef:Als mijn honden herplaats zouden moeten worden, zouden ze diepongelukkig worden als ze in de tuin moesten hoor! Meeste honden zijn nu eenmaal opgegroeid als huishonden, daar kan je niet zomaar eenvoudig erfhonden van maken? Ik vind de vraag over verwarming ook helemaal niet vreemd. Als het flink vriest? Nee mijn manier van honden houden is echt anders, ze horen bij mijn gezin. Zijn ook overdag max paar uurtjes alleen thuis. Het zijn roedeldieren en gewoon niet gemaakt om hele dagen alleen door te moeten brengen.
oh maar het gaat niet om een erf hond hoor! mag altijd binnen maar als we even niet thuis zijn in de tuin.. en als het vriest slaapt ie uiteraard binnen! dat is allemaal geen probleem voor mij.. vind het enkel frappant dat sommige mensen het beter vinden om een hond een paar uur in een bench te steken dan een paar uur in de tuin MET een hondenhuis/tuinhuis ( met hokje dekentje knuffels, kussens
Nana_x0x schreef:ok ik vind het persoonlijk erger om een hond 2uur in een bench te zetten dan 2uur in een ruime tuin...
en jij werkt dan van thuis uit of je neemt je honden mee naar je werk?
over het rugzakje doelde ik gewoon op asielhonden want ik wil geen buitenlandse hond of toch zeker niet persé... gewoon een hond
Zoe_97 schreef:Nana_x0x schreef:ok ik vind het persoonlijk erger om een hond 2uur in een bench te zetten dan 2uur in een ruime tuin...
en jij werkt dan van thuis uit of je neemt je honden mee naar je werk?
over het rugzakje doelde ik gewoon op asielhonden want ik wil geen buitenlandse hond of toch zeker niet persé... gewoon een hond
Citaat:Eentje zonder rugzakje? Nou....succes dan
DatBenIkNou schreef:Even niet thuis of full time werkend en dan in de tuin?