Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BarbaLala schreef:Een van mijn honden, mijn oude dame, is bijna kantje boord gegaan door de schildklier kwestie, 2 jaar geleden. Toen zat het nog in de doofpot en was er bijna nergens informatie over te vinden.
Te bizar voor woorden allemaal, maar hetzelfde gebeurt met vaccineren wat fout gaat helaas.
Ik voerde haar Smuldier, want vers, compleet, makkelijk (verkrijgbaar), goedkoop en lekker.
Het is dankzij mijzelf, een vriendin die in de diervoeding werkt en de endocrinoloog van Utrecht dat ze dat te boven is gekomen en sindsdien volg ik zijn advies op.
Hij adviseerde acuut met Smuldier te stoppen (duh) en over te gaan op supermarkt(!) brok.
Merken als Eukanuba etc. vond hij commercieel geprijsd en niets beter.
Sindsdien krijgen ze hier Bonzo of Lidl voer en af en toe een blikje en daar is mijn oude dame ontzettend van opgeknapt. De rest doet het er ook prima op.
shiroihebi schreef:Daarom blijf ik liever bij merken waarvan ik zeker weet dat de voeding ook getest is, zoals Royal Canin. Niet voor niks dat dierenartsen ook dat soort merken verkopen, die zijn meerdere malen getest en onderzocht. Op voer bij de dierenarts zit zo'n kleine winstmarge, voor het geld hoeven ze het niet te doen (dat excuus hoor ik nog wel eens namelijk).
HorseTopShop schreef:shiroihebi schreef:Daarom blijf ik liever bij merken waarvan ik zeker weet dat de voeding ook getest is, zoals Royal Canin. Niet voor niks dat dierenartsen ook dat soort merken verkopen, die zijn meerdere malen getest en onderzocht. Op voer bij de dierenarts zit zo'n kleine winstmarge, voor het geld hoeven ze het niet te doen (dat excuus hoor ik nog wel eens namelijk).
Ik kan je vertellen dat dierenartsen én gesponsord worden door Royal Canin én ze er grof geld aan verdienen.
In Royal Canin zitten kanker verwekkende stoffen. Dat is al zo lang. ENNNN.... Ze sponsoren dierengevechten in het buitenland.
https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/royalcaninsponsortbeergevechteninoekrane
Een oud bericht, maar ze doen het nog steeds.
[***] schreef:Ik lees hier veel over "commerciële voeders" en dan worden met name de grote merken genoemd. Wat is er mis met commercieel?
En is er iemand die mij een merk kan noemen dat "niet-commercieel" is? Met andere woorden; noem een voer fabrikant die voer maakt omdat ze ons als hondenbezitter zo aardig vinden, dat ze hun voer tegen kostprijs verkopen?
HorseTopShop schreef:shiroihebi schreef:Daarom blijf ik liever bij merken waarvan ik zeker weet dat de voeding ook getest is, zoals Royal Canin. Niet voor niks dat dierenartsen ook dat soort merken verkopen, die zijn meerdere malen getest en onderzocht. Op voer bij de dierenarts zit zo'n kleine winstmarge, voor het geld hoeven ze het niet te doen (dat excuus hoor ik nog wel eens namelijk).
Ik kan je vertellen dat dierenartsen én gesponsord worden door Royal Canin én ze er grof geld aan verdienen.
In Royal Canin zitten kanker verwekkende stoffen. Dat is al zo lang. ENNNN.... Ze sponsoren dierengevechten in het buitenland.
Cemlys schreef:HorseTopShop schreef:
En ik kan je vertellen dat dit dus niet klopt, tenzij je 10 pennen en een rugzak bedoeld met sponsoren, grof geld.... was het maar zo
kiwiwitje schreef:kiwiwitje schreef:De brokken van Wolf of Wilderness ( The taste of.. en de gewone) en daarnaast Kivo KVV.
Ik voer dit trouwens omdat ik het liefst zoveel mogelijk graanvrij voer en omdat dit de eerste brok is die mijn reu met smaak eet. Mijn teefje doet het niet goed op granen, word daar super snel heel vet van.
De KVV is een betaalbaar merk zonder premix, groente of rijst/graan. Ook dit is er eentje waar mijn honden het duidelijk goed op doen terwijl andere merken slecht/niet gegeten werden of buikklachten gaven.
BonteLisa schreef:Sam’s field hypoallergeen omdat hij alleen die brokjes fantastisch vind. Plus het is goed voer en zolang hij tevree is ben ik tevree