Wat voer jij je hond en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:40

Renske vers vlees, en nu gemengd met brokken van Edgar & cooper. Renske omdat ze het er alle 2 goed op doen. In eerste instantie omdat de eerste niks anders at, en de 2de is er serieus van opgeknapt. Nu iets minder inkomen dus meng ik het met de brokken. Wonder boven wonder eet mijn moeilijke eter het heel graag en is zelfs enthousiast als ze de brokjes hoort :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat voer jij je hond en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 22:49

Wolfsblut, als basis de lam/zalm versie en 2 keer in de week een ander smaakje.
Na de puppybrok zocht ik voer met een hoog vleesgehalte en graanvrij, en kwam hierop uit. En meegenomen dat er veel verschillende smaken zijn. Ze doet het er goed op dus uiteindelijk nooit veranderd. In dezelfde periode is schijnbaar de fokker ook daar op overgegaan, en nu kan ik het ook nog voordelig bij hem krijgen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:35

Wij voeren onze hond lotgering kvv.
En daarnaast af en toe een nek, stuk merg etc.

Hij zit sinds juni weer op vers. Daarvoor een poos +/- 1 jaar dog Lovers gold. Maar daar ging hij op langere termijn van spugen.
Voor dog Lovers gold kreeg hij kvv van lotgering en hadden we nooit problemen (maar de diepvries stopte er mee toen tijdelijk brokken maar na een paar maanden begint hij dan te spugen) dus terug op kvv.

Hij kreeg met 10 weken al kvv van lotgering tot dat hij +/- 2,5 was.
Daarna max 1 jaar brok en nu alweer een langere tijd kvv. Bevalt toch het beste. Kat smult er gezellig van mee.

xkuslaurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 13:18

onze hond krijgt voer van Dog Lovers Gold en dan de orginal formule, dit omdat dit de enige brokken is die onze hond goed eet zonder er ziek van te worden. wanneer wij intensief met hem trainen en hij dus veel energie moet hebben krijgt hij de high energie variant zodat die net wat meer energie krijgt bij het voer.

waarom geen vlees: onze hond wordt heel erg ziek van vlees en zijn hem hier al bijna een keer door kwijtgeraakt en op advies van onze dierenarts geven wij hem daarom dus geen kvv meer.

waarom dit merk brokken: dit omdat hij hier alles mee binnen krijgt wat hij nodig heeft en we makkelijk tijdelijk over kunnen op de high energie zonder dat we eerst een aantal dagen moeten mensen

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:23

BarbaLala schreef:
Een van mijn honden, mijn oude dame, is bijna kantje boord gegaan door de schildklier kwestie, 2 jaar geleden. Toen zat het nog in de doofpot en was er bijna nergens informatie over te vinden.
Te bizar voor woorden allemaal, maar hetzelfde gebeurt met vaccineren wat fout gaat helaas.
Ik voerde haar Smuldier, want vers, compleet, makkelijk (verkrijgbaar), goedkoop en lekker.
Het is dankzij mijzelf, een vriendin die in de diervoeding werkt en de endocrinoloog van Utrecht dat ze dat te boven is gekomen en sindsdien volg ik zijn advies op.
Hij adviseerde acuut met Smuldier te stoppen (duh) en over te gaan op supermarkt(!) brok.
Merken als Eukanuba etc. vond hij commercieel geprijsd en niets beter.
Sindsdien krijgen ze hier Bonzo of Lidl voer en af en toe een blikje en daar is mijn oude dame ontzettend van opgeknapt. De rest doet het er ook prima op.

Diervoeding in Europa moet aan strenge wetgeving voldoen, als daar een dier ziek van wordt oid dan zit er dus niet in het voer wat er op de zak staat. Bij de brok gaat dit vaak goed, hoewel ik zelf ook wel eens heb gemeten dat iets niet helemaal goed zat.

Echter kan de samenstelling van vers vlees zó verschillen van een vorige batch. Ik moest destijds het etiket voor bevroren vers vlees worst samenstellen aan de hand van informatie van het internet, niet wat er uit de analyse kwam want die hadden ze niet laten doen! Dus rund bevat zoveel eiwit, vet etc. Misschien dat een merk vlees wat ook in de supermarkt ligt hier niet zo snel mee weg komt, maar dit was dus thuisverkoop. Dat geeft een vals gevoel van veiligheid, want je voert niet steeds het zelfde.

Ik ben ook absoluut niet tegen granen in een brok. Ik heb les gehad over diervoeding in mijn opleiding, meerdere modules zelfs. Ook voeding gerelateerde ziektes etc. Nu komt ineens naar boven dat (waarschijnlijk) de peulvruchten of aardappels problemen veroorzaken bij honden! Daarom blijf ik liever bij merken waarvan ik zeker weet dat de voeding ook getest is, zoals Royal Canin. Niet voor niks dat dierenartsen ook dat soort merken verkopen, die zijn meerdere malen getest en onderzocht. Op voer bij de dierenarts zit zo'n kleine winstmarge, voor het geld hoeven ze het niet te doen (dat excuus hoor ik nog wel eens namelijk).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 15:54

shiroihebi schreef:
Daarom blijf ik liever bij merken waarvan ik zeker weet dat de voeding ook getest is, zoals Royal Canin. Niet voor niks dat dierenartsen ook dat soort merken verkopen, die zijn meerdere malen getest en onderzocht. Op voer bij de dierenarts zit zo'n kleine winstmarge, voor het geld hoeven ze het niet te doen (dat excuus hoor ik nog wel eens namelijk).

Ik kan je vertellen dat dierenartsen én gesponsord worden door Royal Canin én ze er grof geld aan verdienen.
In Royal Canin zitten kanker verwekkende stoffen. Dat is al zo lang. ENNNN.... Ze sponsoren dierengevechten in het buitenland.
https://vroegevogels.bnnvara.nl/nieuws/royalcaninsponsortbeergevechteninoekrane

Een oud bericht, maar ze doen het nog steeds.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 20:38

Wat HTT zegt inderdaad. Branding en commercieel belang telt zooo zwaar mee.
Mijn moeder is vorige week ook flink afgezet door de dierenarts.
Onze oudere hond van 13 had maag/ darm klachten. Niet direct iets wat je bizar veel geld zou moeten kosten maar hopla, gelijk een bloedtest en een echo, vervolgens het voerpraatje en een zak verkocht vanuit de praktijk. (Ik was enkel het laatste consult met haar mee anders had ik het voorkomen.)Tik maar even E500+ af, voor iets wat veel simpeler opgelost had kunnen worden, en waar ook een goedkopere variant voer van verkrijgbaar is buiten de kliniek om.

Mijn vroegere dierenarts wist dat hij daar niet mee weg kwam, was echt een man van de oude stempel met veel ervaring en kennis, legde alles uit en besprak vooraf behandelplan en opties. Zoals het hoort! Helaas is de nieuwe erg commercieel en moet je zelf je bekkie en kennis paraat hebben om te eisen dat er behandeld wordt zoals jij dat wil, zodat je niet opgelicht wordt.
Dat lijkt tegenwoordig de standaard te zijn. :=

Er is ook een keur aan voeding tegenwoordig, dus ik snap best dat mensen het lastig vinden om te bepalen wat ze willen voeren. Maar duur is bij lange na niet perse beter.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 21:09

Sam’s field hypoallergeen omdat hij alleen die brokjes fantastisch vind. Plus het is goed voer en zolang hij tevree is ben ik tevree

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:25

HorseTopShop schreef:
shiroihebi schreef:
Daarom blijf ik liever bij merken waarvan ik zeker weet dat de voeding ook getest is, zoals Royal Canin. Niet voor niks dat dierenartsen ook dat soort merken verkopen, die zijn meerdere malen getest en onderzocht. Op voer bij de dierenarts zit zo'n kleine winstmarge, voor het geld hoeven ze het niet te doen (dat excuus hoor ik nog wel eens namelijk).

Ik kan je vertellen dat dierenartsen én gesponsord worden door Royal Canin én ze er grof geld aan verdienen.
In Royal Canin zitten kanker verwekkende stoffen. Dat is al zo lang. ENNNN.... Ze sponsoren dierengevechten in het buitenland.

En ik kan je vertellen dat dit dus niet klopt, tenzij je 10 pennen en een rugzak bedoeld met sponsoren, grof geld.... was het maar zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 07:36

Ik lees hier veel over "commerciële voeders" en dan worden met name de grote merken genoemd. Wat is er mis met commercieel?

En is er iemand die mij een merk kan noemen dat "niet-commercieel" is? Met andere woorden; noem een voer fabrikant die voer maakt omdat ze ons als hondenbezitter zo aardig vinden, dat ze hun voer tegen kostprijs verkopen?

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 08:29

[***] schreef:
Ik lees hier veel over "commerciële voeders" en dan worden met name de grote merken genoemd. Wat is er mis met commercieel?

En is er iemand die mij een merk kan noemen dat "niet-commercieel" is? Met andere woorden; noem een voer fabrikant die voer maakt omdat ze ons als hondenbezitter zo aardig vinden, dat ze hun voer tegen kostprijs verkopen?

Precies mijn gedachte.
Ik voer nu DLG balans maar zit te twijfelen of ik niet toch RC eens ga proberen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 19:30

HorseTopShop schreef:
shiroihebi schreef:

Dan weet ik nog wel een paar mensen die nog een flinke zak geld van ze moeten krijgen :')

Over die berengevechten, ik heb het eens opgezocht en ze zijn er meteen mee gestopt toen ze doorhadden wat voor een evenement dit was. Al jaren geleden.

Shavis91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:27

Cemlys schreef:
HorseTopShop schreef:

En ik kan je vertellen dat dit dus niet klopt, tenzij je 10 pennen en een rugzak bedoeld met sponsoren, grof geld.... was het maar zo

Nou dit inderdaad! Ik heb de marge nog een keer bekeken, en wij hebben welgeteld 2% (!!!) "winst" op elke zak, elk blik of wat we dan ook verkopen van Royal canin. De sponsoring die we krijgen is korting op zakken voer die we zelf kopen in onze eigen praktijk, en soms een pen of een nascholing. Als ik er inderdaad een bak geld mee zou verdienen zou ik niet op een complete doe het zelf stal met een derdehands hoofdstel en in de blubber rijden, dat kan ik je wel vertellen :x

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:29

Hier een Border Collie van bijna 7 jaar en die krijgt Prins Standaard. Doet het daar super goed op en hij eet het ook graag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:30

Greenheart Summerstyle, Taste of the Wild Sierra Mountain en Royal Canin, verder als snack luchtpijp, long, slokdarm enz

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 09:59

Mijn oude hond heeft al een hoop soorten voer gehad:
* Royal Canin (puppy en volwassen)
* Eukanuba (volwassen en met verhoogde energie)
* carocroc
* Lotgering
* garvo fyto dog
De eerste 3 werden gewoon heel slecht gegeten, verder zag de hond er prima uit. Ze at altijd 1 zak en als ik dan een nieuwe kocht hoefde ze het niet meer.
Lotgering werd prima gegeten maar werd ze te dik van, maar met minder had ze teveel honger.
Garvo at ze prima, deed ze het ook prima op maar ik vond die brokken echt stinken.
Toen kwam ik wolf of wilderness tegen en dat eet ze ook iedere dag met smaak, ik wissel de smaken af per zak

Mijn jonge hond kreeg Meradog vanaf de fokker.
Maar daar was ze vaak mee aan de dunne, stinken en heel gevoelig op de darmen. Die ben ik ook wolf en wilderness gaan geven en alle problemen waren weg.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:19

[quote="BarbaLala"]Wat HTT zegt inderdaad. Branding en commercieel belang telt zooo zwaar mee.
Mijn moeder is vorige week ook flink afgezet door de dierenarts.
Onze oudere hond van 13 had maag/ darm klachten. Niet direct iets wat je bizar veel geld zou moeten kosten maar hopla, gelijk een bloedtest en een echo, vervolgens het voerpraatje en een zak verkocht vanuit de praktijk. (Ik was enkel het laatste consult met haar mee anders had ik het voorkomen.)Tik maar even E500+ af, voor iets wat veel simpeler opgelost had kunnen worden, en waar ook een goedkopere variant voer van verkrijgbaar is buiten de kliniek om.

Mijn vroegere dierenarts wist dat hij daar niet mee weg kwam, was echt een man van de oude stempel met veel ervaring en kennis, legde alles uit en besprak vooraf behandelplan en opties. Zoals het hoort! Helaas is de nieuwe erg commercieel en moet je zelf je bekkie en kennis paraat hebben om te eisen dat er behandeld wordt zoals jij dat wil, zodat je niet opgelicht wordt.
Dat lijkt tegenwoordig de standaard te zijn. :=
/quote]

Ik vind het toch jammer hoe dierenartsen weggezet worden (oplichters, geldwolven van RC, e.d.). Ik ga er nochtans altijd vanuit dat mijn dierenarts het beste voor heeft met mijn dier, en kan altijd prima overleggen over de behandelopties. Gezien de leeftijd van je moeders hond zijn er ook andere afwijkingen die een rol kunnen spelen in de maagdarm klachten. Dus wat dat betreft zijn een bloedonderzoek en echo niet ontzettend afwijkend beleid.

Daar staat echter niet tegenover dat de communicatie skills van de gemiddelde (dieren)arts soms ver te zoeken zijn, en dat een goede communicatie dergelijke zaken wel kan voorkomen. Communiceer duidelijk over het beleid, plan van aanpak, eventueel diagnoses waarom je een bepaald iets vermoed (en daarmee verantwoord je dus ook je beleid), en communiceer over de kostprijs. Dan kunnen mensen zelf bepalen of ze iets al dan wel niet doen.

Terugkomende op de vraag wat voer jij je hond: purizon brok voor de volwassen honden, voor de pup pup wolf of wilderniss (mooiere Ca/P) verhouding. Soms een keer een half blik vlees voor de afwisseling. Doen het hier prima op.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:21

Onze rottweiler krijgt Starfisch van Imperial Food, waarom...
Hij stinkt niet meer, ontlasting is top en sterk verminderd, glanst als een malle en heeft geen honger meer tussen de voerbeurten door.
Verschillende merken geprobeerd maar hij bleef stinken en zijn ontlasting dun en ontzettend hongerig. KVV krijgt hij ook nog soms maar dat willen onze kinderen niet voeren dan moeten ze overgeven dusssss vandaar de keus naar brok.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 10:50

Ik geef mijn honden altijd vers vlees van Farmfood. Dan poepen ze ook niet zoveel & het is net zo zout dus ze drinken ook minder

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 11:10

Cavon al jaren met daarbij elke dag vers vlees smuldier rund of kip
Elke dag 2 blokjes schapenvet per hond
Elke dag 4 honden koekjes als snack
Elke week een vers ei met schil en al

We voeren onze honden 2 keer per dag brok en 1 keer per dag vers vlees erbij

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:28

Brokken van Edgar en Cooper, vers vlees van Renske.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:31

kiwiwitje schreef:
kiwiwitje schreef:
De brokken van Wolf of Wilderness ( The taste of.. en de gewone) en daarnaast Kivo KVV.

Ik voer dit trouwens omdat ik het liefst zoveel mogelijk graanvrij voer en omdat dit de eerste brok is die mijn reu met smaak eet. Mijn teefje doet het niet goed op granen, word daar super snel heel vet van.
De KVV is een betaalbaar merk zonder premix, groente of rijst/graan. Ook dit is er eentje waar mijn honden het duidelijk goed op doen terwijl andere merken slecht/niet gegeten werden of buikklachten gaven.

Inmiddels ruim een jaar verder vanaf mijn bericht en nog steeds heel tevreden :)
Zijn van Wolf of wilderness inmiddels alle lijnen gaan voeren behalve de soft. Dus de ''standaard'' lijn, de ''Taste Of''' lijn, de ''Elements'' lijn

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:44

Brok taste of wildernis en blikvoer van rocco beide graanvrij.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 18:42

BonteLisa schreef:
Sam’s field hypoallergeen omdat hij alleen die brokjes fantastisch vind. Plus het is goed voer en zolang hij tevree is ben ik tevree

Dit is de zalm trouwens. Uiteindelijk gaat ie over op de graanvrij we variant ( heb nog 20 kg liggen) en mijn andere hond die ik recent heb aangeschaft zit op de vol bites geperste brok. Volgens mij nu de standaard. T zijn verschillende honden en krijgen dus ook iedere aparte voeding. Alles word nog aangevuld met snacks en supplementen.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 01:08

Happy dog Nature Croq Active.. dat eet die tenminste gelijk op en blijft zijn gewicht goed. Hij is super actief en het is nogal moeilijk hem op gewicht te houden. Krijgt ook elke dag een klein beetje kvv erbij.
Is ook te betalen, hier iets van 36 euro voor 15 kg.