Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zerena

Berichten: 3893
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 13:59

Duhelo schreef:
Ik vind het eerder apart hoe licht mensen omgaan betreft hond + kind.
Een hond met een gebruiksaanwijzing of neiging tot uitvallen is een ramp, iedereen is het eens dat de hond beter herplaatst wordt of zelfs ingeslapen (wat ik echt wel snap!), maar tegelijk zijn er een heleboel mensen die enerzijds kinderen nemen terwijl ze honden hebben en dan aangeven dat ze geen aanpassingen willen doen moest het misgaan,(want kind naar opvang voor hond, delen van het huis afzetten, kind op aparte slaapkamer, noem maar op kan allemaal niet want het is te duur / te arbeidsintensief / ze hebben er geen zin in / ...) of die simpelweg kinderen en honden hebben, maar er nog nooit over nagedacht hebben dat het ook bij een brave,tolerante hond gewoon niet ok is om een peuter te laten rondkruipen in zijn personal space. Zeker bij kruipende of beginnend lopende kinderen is hun lichaamstaal extreem bedreigend naar de hond toe (kruipen, in de richting gaan, oogcontact, grijnzen, onverwachte bewegingen, luide geluiden, peuters die voor het eerst staan en omvallen op de hond, aan de vacht of de oren trekken, ...).
Ik verbaas me erover dat dit vaak heel lichtzinnig opgenomen wordt, en als de hond dan toch eens uitvalt, is die uiteraard de dupe.


In grote delen kan ik het echt met je eens zijn.

Je vroeg of wij erover nagedacht hebben, jazeker.
Nu is onze hond gek op alles wat mens is, en kan ook met kleine kinderen omgaan.
Tot er een stuk of 4 te blije kinderen om hem heen staan, dan vind hij het wat eng worden.

Wij hebben er ook goed over gesproken, en houden ook echt wel een aantal regels in acht.
Absoluut niet samen alleen laten.
De hondenmand is zoals het gezegd word van de hond en dus NIET van het kind.
En zo nog meer dingen, onze hond is net zo goed ons "kind".

Ik kan me er ook niet in vinden dat mensen hun kleine kinderen bijv over of op hun hond laten klimmen en dergelijke.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:04

MariekeTV schreef:
Duhelo schreef:
Ik vind het eerder apart hoe licht mensen omgaan betreft hond + kind.
Een hond met een gebruiksaanwijzing of neiging tot uitvallen is een ramp, iedereen is het eens dat de hond beter herplaatst wordt of zelfs ingeslapen (wat ik echt wel snap!), maar tegelijk zijn er een heleboel mensen die enerzijds kinderen nemen terwijl ze honden hebben en dan aangeven dat ze geen aanpassingen willen doen moest het misgaan,(want kind naar opvang voor hond, delen van het huis afzetten, kind op aparte slaapkamer, noem maar op kan allemaal niet want het is te duur / te arbeidsintensief / ze hebben er geen zin in / ...) of die simpelweg kinderen en honden hebben, maar er nog nooit over nagedacht hebben dat het ook bij een brave,tolerante hond gewoon niet ok is om een peuter te laten rondkruipen in zijn personal space. Zeker bij kruipende of beginnend lopende kinderen is hun lichaamstaal extreem bedreigend naar de hond toe (kruipen, in de richting gaan, oogcontact, grijnzen, onverwachte bewegingen, luide geluiden, peuters die voor het eerst staan en omvallen op de hond, aan de vacht of de oren trekken, ...).
Ik verbaas me erover dat dit vaak heel lichtzinnig opgenomen wordt, en als de hond dan toch eens uitvalt, is die uiteraard de dupe.


In grote delen kan ik het echt met je eens zijn.

Je vroeg of wij erover nagedacht hebben, jazeker.
Nu is onze hond gek op alles wat mens is, en kan ook met kleine kinderen omgaan.
Tot er een stuk of 4 te blije kinderen om hem heen staan, dan vind hij het wat eng worden.

Wij hebben er ook goed over gesproken, en houden ook echt wel een aantal regels in acht.
Absoluut niet samen alleen laten.
De hondenmand is zoals het gezegd word van de hond en dus NIET van het kind.
En zo nog meer dingen, onze hond is net zo goed ons "kind".

Ik kan me er ook niet in vinden dat mensen hun kleine kinderen bijv over of op hun hond laten klimmen en dergelijke.


Als er 4 blije kinden rondom mij komen staan vind ik het ook wat eng worden :+
Maar top dat jullie er inderdaad wel over nagedacht hebben / nadenken! Dit geeft al een fijne basis met alternatieven indien er plots problemen opduiken, en blijven die problemen weg dan is dat natuurlijk zoveel te beter :)

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:05

Duhelo schreef:
Ik vind het eerder apart hoe licht mensen omgaan betreft hond + kind.
Een hond met een gebruiksaanwijzing of neiging tot uitvallen is een ramp, iedereen is het eens dat de hond beter herplaatst wordt of zelfs ingeslapen (wat ik echt wel snap!), maar tegelijk zijn er een heleboel mensen die enerzijds kinderen nemen terwijl ze honden hebben en dan aangeven dat ze geen aanpassingen willen doen moest het misgaan,(want kind naar opvang voor hond, delen van het huis afzetten, kind op aparte slaapkamer, noem maar op kan allemaal niet want het is te duur / te arbeidsintensief / ze hebben er geen zin in / ...) of die simpelweg kinderen en honden hebben, maar er nog nooit over nagedacht hebben dat het ook bij een brave,tolerante hond gewoon niet ok is om een peuter te laten rondkruipen in zijn personal space. Zeker bij kruipende of beginnend lopende kinderen is hun lichaamstaal extreem bedreigend naar de hond toe (kruipen, in de richting gaan, oogcontact, grijnzen, onverwachte bewegingen, luide geluiden, peuters die voor het eerst staan en omvallen op de hond, aan de vacht of de oren trekken, ...).
Ik verbaas me erover dat dit vaak heel lichtzinnig opgenomen wordt, en als de hond dan toch eens uitvalt, is die uiteraard de dupe.

Heel dit topic gaat er toch net over om het vetgedrukte te voorkomen?
De OP lijkt me geschreven nadat alle andere mogelijkheden overwogen zijn, dus ik heb echt niet de indruk dat 'lichtzinnig' hier op zijn plaats is.

Noisy

Berichten: 5420
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:06

OMG, wat een typische bokt reacties weer!
Veel mensen die een oordeel geven zonder dat ze zelf de situatie maar hebben gezien, gevalletje de beste stuurlui staan aan wal.
Ik zal jullie de foto's van kinderen maar niet laten zien die gebeten zijn door zulke honden en voor de rest van hun leven verminkt zijn, waar de ouders ook geprobeerd hebben om de hond aan te houden omdat anderen liepen te roepen dat je het niet kunt maken om zo'n dier nog te herplaatsen of in te laten slapen want je hebt er immers voor gekozen en dat is voor het leven.
TS geeft zelf al aan dat ze hem zeker niet zomaar klakkeloos wegdoet alsof het één of ander gebruiksvoorwerp is.
En dan ook nog de opmerking "Dan had je maar geen kind moeten nemen omdat je weet dat de hond lastig is..." Hoor je überhaupt wel wat je zegt?! Het moet niet gekker worden hoor. Bovendien staat de mens nog altijd boven de hond en als je alles hebt geprobeerd en het werkt niet, dan moet de hond wijken. Zo is het in dit geval ook en zo zou ik het ook doen. Als ik moet kiezen tussen mijn honden en mijn kind, dan is de keuze makkelijk hoor. Het zal ongelofelijk veel pijn doen maar dan gaan ze echt.

TS, ik hoop dat je met de gedragstherapeut tot een passende oplossing kunt komen. Vriendin van mij is ook gedragstherapeut (ze heeft hier ook gereageerd) en die heeft onlangs ook de zware beslissing moeten maken om een hond in te laten slapen omdat hij niet meer te vertrouwen was. Ik hoop dat het voor jullie niet zo ver hoeft te komen maar als het zo is, dan is het zo. Veel sterkte Y;(
Laatst bijgewerkt door Noisy op 17-01-19 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:09

Sclimpre schreef:
Duhelo schreef:
Ik vind het eerder apart hoe licht mensen omgaan betreft hond + kind.
Een hond met een gebruiksaanwijzing of neiging tot uitvallen is een ramp, iedereen is het eens dat de hond beter herplaatst wordt of zelfs ingeslapen (wat ik echt wel snap!), maar tegelijk zijn er een heleboel mensen die enerzijds kinderen nemen terwijl ze honden hebben en dan aangeven dat ze geen aanpassingen willen doen moest het misgaan,(want kind naar opvang voor hond, delen van het huis afzetten, kind op aparte slaapkamer, noem maar op kan allemaal niet want het is te duur / te arbeidsintensief / ze hebben er geen zin in / ...) of die simpelweg kinderen en honden hebben, maar er nog nooit over nagedacht hebben dat het ook bij een brave,tolerante hond gewoon niet ok is om een peuter te laten rondkruipen in zijn personal space. Zeker bij kruipende of beginnend lopende kinderen is hun lichaamstaal extreem bedreigend naar de hond toe (kruipen, in de richting gaan, oogcontact, grijnzen, onverwachte bewegingen, luide geluiden, peuters die voor het eerst staan en omvallen op de hond, aan de vacht of de oren trekken, ...).
Ik verbaas me erover dat dit vaak heel lichtzinnig opgenomen wordt, en als de hond dan toch eens uitvalt, is die uiteraard de dupe.

Heel dit topic gaat er toch net over om het vetgedrukte te voorkomen?
De OP lijkt me geschreven nadat alle andere mogelijkheden overwogen zijn, dus ik heb echt niet de indruk dat 'lichtzinnig' hier op zijn plaats is.

Deze post was van mij dan ook niet naar ts gericht (alhoewel ik het een beetje zonde vind dat dit niet voor het nemen van kinderen bekeken was, want met een hond met een gebruiksaanwijzing kan je ergens wel verwachten dat niet alles van een leien dakje verloopt. Dan was een backup misschien wel fijn geweest.
Maar mijn bovenstaande post was echt eerder in het algemeen gericht.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:16

Een hond wordt met een beetje geluk ongeveer 15 jaar. Als je alleen een hond in huis kan nemen als je perfect weet hoe je leven er de volgende 15 jaar gaat uitzien kan niemand nog een hond nemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet vooruit moet plannen. Maar hoe goed je ook plant, er gebeuren altijd dingen die je niet voorzien had. Dan zit er niks anders op dan je aanpassen aan de veranderende omstandigheden.

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:19

Sclimpre schreef:
Een hond wordt met een beetje geluk ongeveer 15 jaar. Als je alleen een hond in huis kan nemen als je perfect weet hoe je leven er de volgende 15 jaar gaat uitzien kan niemand nog een hond nemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet vooruit moet plannen. Maar hoe goed je ook plant, er gebeuren altijd dingen die je niet voorzien had. Dan zit er niks anders op dan je aanpassen aan de veranderende omstandigheden.



Eens met je bericht.

Kleine toevoeging: het gaat hier om een herder, husky kruising
Een herder wordt gemiddeld 10
Een husky wordt gemiddeld 12.
Sommige ouder, sommige jonger.
Deze hond is nu 10 jaar en heeft artrose en HD.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:21

Sclimpre schreef:
Een hond wordt met een beetje geluk ongeveer 15 jaar. Als je alleen een hond in huis kan nemen als je perfect weet hoe je leven er de volgende 15 jaar gaat uitzien kan niemand nog een hond nemen. Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet vooruit moet plannen. Maar hoe goed je ook plant, er gebeuren altijd dingen die je niet voorzien had. Dan zit er niks anders op dan je aanpassen aan de veranderende omstandigheden.



Maar dat heeft niks te maken met de post dat je quote van mij, waarin ik aangeef dat mensen echt licht gaan over de keuze van kinderen terwijl ze honden hebben, helemaal niks willen aanpassen als het nodig zou zijn, en dan nog geen voorzorgen nemen. Bijvoorbeeld het laten rondkruipen van peuters op 50 cm van een hond vandaan. Dat zijn hele simpele dingen dat simpelweg niet ok zijn als je honden en kinderen samen zet.

Dat heeft weinig te maken met veranderende omstandigheden.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:44

Waarom zou je niet nu al eventueel een plaatsje zoeken voor mocht het niet klikken?

Mijn zus heeft ook een hond van haar collega overgenomen in het geval dat ze het niet op een appartement kon aarde. Mijn zus zocht eventueel een speelkameraadje voor haar andere hond. Hond is uiteindelijk na iets minder als een jaar naar haar toegekomen.
Denk aan oudere mensen eventueel die wel zulk oud diertje willen voor de eenzame dagen maar die niet zelf een pup of asiel Willen.
Eventueel met asiel bespreken dat ze zo geen gastouders hebben dat hij niet in een kennel terecht komt.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:22

sayenti schreef:
Waarom zou je niet nu al eventueel een plaatsje zoeken voor mocht het niet klikken?

Mijn zus heeft ook een hond van haar collega overgenomen in het geval dat ze het niet op een appartement kon aarde. Mijn zus zocht eventueel een speelkameraadje voor haar andere hond. Hond is uiteindelijk na iets minder als een jaar naar haar toegekomen.
Denk aan oudere mensen eventueel die wel zulk oud diertje willen voor de eenzame dagen maar die niet zelf een pup of asiel Willen.
Eventueel met asiel bespreken dat ze zo geen gastouders hebben dat hij niet in een kennel terecht komt.



Mocht wat niet klikken? Heb je uberhaubt wel helemaal gelezen wat het probleem van TS is??

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12784
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:33

Dani schreef:
We moeten onze hond herplaatsen omdat we hem niet vertrouwen met ons zoontje. We wisten al dat hij niet goed ging met vreemde kinderen maar hoopten dat het met een eigen kindje, waar hij in meegroeit, beter zou gaan. Dat blijkt helaas niet het geval. :( We vinden het ontzettend zielig maar hier gaan we geen risico mee lopen. :n Kind en hond gescheiden houden is erg onpraktisch in ons huis en daar is dit de hond ook niet voor, hij wil veel te graag bij ons in de buurt zijn. Urenlang per dag wegsluiten is echt sneu. En we merken ook aan hem dat hij veel stress heeft van onze baby, hij zit niet lekker in z'n vel.

Maar het gaat om een husky/herder-mix van 9/10 jaar (komt uit Spaans asiel, exacte leeftijd onbekend) die nerveus en stressgevoelig is, een lage bijtgrens heeft, en hij heeft heupdysplasie en artrose. Niet de gemakkelijkste om te herplaatsen. Hij kan dus niet bij jonge kinderen en heeft een zelfverzekerde baas nodig, iemand die hem sturing geeft.

Hebben jullie tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken? Via welke kanalen hebben we de grootste kans om een fijn huisje voor hem te vinden?


Wauw TS, vanaf de eerste zin leek het alsof ik de eerste alinea geschreven had.
Na maanden te hebben getwijfeld hebben wij 2 weken geleden de knoop doorgehakt. Onze geweldig lieve hond moest weg omdat het geen fijne situatie was.
Hond werd enorm zenuwachtig van de aanwezigheid van onze baby. Ze was duidelijk niet meer op haar gemak sinds de geboorte.
Afwijkend van jouw verhaal is onze hond super lief naar alles wat niet zo onverwacht reageert als dat kinderen doen. We hebben overlegd met de fokker van onze hond, zij hebben via de rasvereniging een Facebook bericht geplaatst en het was binnen een paar dagen geregeld. Helaas zal het niet op deze manier gaan met jouw hond, aangezien hij uit een asiel komt.

Maar ik wil je wel een hart onder de riem steken wat betreft de keuze om de hond weg te doen.
Onze hond was geweldig en lief, echt ons maatje. Maar hoe hard bokt ook zou schreeuwen, mijn kind gaat voor de hond. Het was niet vertrouwd en dan is het tijd om afscheid te nemen. Zowel onze omgeving, de fokkers als de nieuwe eigenaren begrepen de situatie helemaal en vonden het allemaal de beste keus om te maken.

Schuur_

Berichten: 4938
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:55

Ik gok dat jou hond ook geen verdere gedragsproblemen had, geen 10 jaar en geen artrose en HD?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:42

Kijk voor mij persoonlijk geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken mijn honden weg te doen. Maar niet iedereen is hetzelfde.
Ik denk: je neemt weloverwogen een kind terwijl je een hond in huis hebt waar dat dikke kans niet goed mee gaat.
Je weet dat de consequentie dan is dat hond weg moet (want kind gaat uiteraard niet)
Dan neem je contact op met de stichting waar hij vandaan komt en/of met het asiel en dan regel je een herplaatsing.
Een topic op bokt is daarbij niet nodig.

sayenti
Berichten: 570
Geregistreerd: 07-08-07
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:03

DatBenIkNou schreef:
sayenti schreef:
Waarom zou je niet nu al eventueel een plaatsje zoeken voor mocht het niet klikken?

Mijn zus heeft ook een hond van haar collega overgenomen in het geval dat ze het niet op een appartement kon aarde. Mijn zus zocht eventueel een speelkameraadje voor haar andere hond. Hond is uiteindelijk na iets minder als een jaar naar haar toegekomen.
Denk aan oudere mensen eventueel die wel zulk oud diertje willen voor de eenzame dagen maar die niet zelf een pup of asiel Willen.
Eventueel met asiel bespreken dat ze zo geen gastouders hebben dat hij niet in een kennel terecht komt.



Mocht wat niet klikken? Heb je uberhaubt wel helemaal gelezen wat het probleem van TS is??
idd gelezen en TS heeft op mijn vorige post gereageerd en ik nu weermaals op haar.

Mocht het niet klikken tussen eigen kind en de hond trouwens.
Vaak reageren ze anders op eigen 'gezin'tegenover vreemde kinderen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:04

Nikass schreef:
ElviraKelan schreef:
Wb inslapen: ik heb het van het najaar bij een buurtgenoot meegemaakt die haar hond op 1 jarige leeftijd heeft laten inslapen vanwege toenemende agressie richting honden. Hondenras stond op de “zwarte lijst”. Dierenarts heeft hier gewoon aan meegewerkt gelukkig gezien 1 hondje al voor de dood was weggehaald.


Lijkt me een totaal andere situatie?
Het gaat hier om een oudere hond die de komst van een baby niet goed trekt.
Maakt de hond daarmee geen gevaarlijke hond. Hond kan prima ergens anders een fijn thuis vinden.

Wil je misschien alles lezen wat ik type?
En niet een stukje uit mijn tekst quoten en mij woorden daardoor in de mond leggen die jij zelf uit zijn verband trekt?
Dat discussieert een stuk prettiger
Dank je wel

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:35


Jennyj01
Berichten: 5379
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 19:52

Ts ik ben opgegroeid tussen onbetrouwbaare huisdieren. En bij mij en mijn zus is het allemaal goed gekomen. Mijn moeder had 2 honden waarvan een erger was dan de ander. En een kat met een letterlijk wat scherp karakter. Hoe het bij ons ging? Eigenlijk vanzelf. Laat de dieren met rust en brommen of blazen was wegwezen. En eerlijk...meer dan eens een kras of klein blauw plekje is het nooit geworden. Toen we ouder waren speelden we ook wel weer met ze. Maar de regel was, alleen op initiatief van het dier. Ik denk dat het bij ons altijd goed is gegaan omdat de huisdieren wisten dat ze met rust gelaten werden en mijn ouders er niet meer drama van maakte dan nodig.

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:58


Zoolgangster

Berichten: 9776
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:04

Nikass schreef:
Kijk voor mij persoonlijk geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken mijn honden weg te doen. Maar niet iedereen is hetzelfde.
Ik denk: je neemt weloverwogen een kind terwijl je een hond in huis hebt waar dat dikke kans niet goed mee gaat.
Je weet dat de consequentie dan is dat hond weg moet (want kind gaat uiteraard niet)
Dan neem je contact op met de stichting waar hij vandaan komt en/of met het asiel en dan regel je een herplaatsing.
Een topic op bokt is daarbij niet nodig.


Een asieldier mag niet eens doorgegeven worden, maar moet terug naar dat asiel, en de meeste opvangen hebben ook zo'n bepaling in het contract staan. (Je kunt zelfs de hondenbescherming op je dak krijgen, als je toch je hond weggeeft.)

Dat had TS kunnen weten en er rekening mee kunnen houden. Tegenwoordig wil een asiel ook werken door middel van bemiddeling, dan hoeft je hond niet in een asielhok te zitten. Maar ja, de baby is al in huis, dus is het te hopen dat er op korte termijn een pleegadres voor de hond is te regelen.

dierenfan
Berichten: 9735
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:11

Jennyj01 schreef:
Ts ik ben opgegroeid tussen onbetrouwbaare huisdieren. En bij mij en mijn zus is het allemaal goed gekomen. Mijn moeder had 2 honden waarvan een erger was dan de ander. En een kat met een letterlijk wat scherp karakter. Hoe het bij ons ging? Eigenlijk vanzelf. Laat de dieren met rust en brommen of blazen was wegwezen. En eerlijk...meer dan eens een kras of klein blauw plekje is het nooit geworden. Toen we ouder waren speelden we ook wel weer met ze. Maar de regel was, alleen op initiatief van het dier. Ik denk dat het bij ons altijd goed is gegaan omdat de huisdieren wisten dat ze met rust gelaten werden en mijn ouders er niet meer drama van maakte dan nodig.


Onbetrouwbaar is altijd nog iets anders als 100 procent zekerheid dat het gigantisch fout kan gaan.

Mijn huidige hond is super betrouwbaar hij pakt namelijk 100 procent zeker op volle kracht... Nooit dat ik hem zou herplaatsen naar een vreemde. 1 verkeerde inschatting en de gevolgen kunnen vreselijk zijn. Nooit dat ik die verantwoordelijkheid aan een ander over zal dragen.

Alja

Berichten: 25695
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:11

Wat wordt er hier respectloos gereageerd
Echt om te kotsen!
Dat diegene maar trots kunnen zijn op hun berichten :(

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 21:29

Zoolgangster je doet aannames. ;) Nee hij hoeft niet terug naar de stichting en ook niet naar tijdelijke opvang.

akishino
Berichten: 1883
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:35

Ts ik wil je heel veel sterkte wensen met welk besluit je ook neemt!

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:41

Jennyj01 schreef:
Ts ik ben opgegroeid tussen onbetrouwbaare huisdieren. En bij mij en mijn zus is het allemaal goed gekomen. Mijn moeder had 2 honden waarvan een erger was dan de ander. En een kat met een letterlijk wat scherp karakter. Hoe het bij ons ging? Eigenlijk vanzelf. Laat de dieren met rust en brommen of blazen was wegwezen. En eerlijk...meer dan eens een kras of klein blauw plekje is het nooit geworden. Toen we ouder waren speelden we ook wel weer met ze. Maar de regel was, alleen op initiatief van het dier. Ik denk dat het bij ons altijd goed is gegaan omdat de huisdieren wisten dat ze met rust gelaten werden en mijn ouders er niet meer drama van maakte dan nodig.

Ik had een kat die letterlijk de baby in de box vol aanviel.
Dat was meer dan alleen wat brommen/blazen.

Was dus ook geen keuze om de kat te houden.
Zolang een dier wegloopt en/of je niet aanvalt als je normaal rondloopt heb je geen onbetrouwbare dieren.
Ze zijn pas onbetrouwbaar als ze hun mand uitvliegen om je in je kuiten te bijten als je langsloopt.

Gini
Berichten: 17993
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:44

Dani, ik hoop dat je je hond een kans geeft. Je wilt je hond niet meer en daarom som je alle negatieve aspecten op om die keuze te verantwoorden. Geen probleem daar, logisch. Het nadeel van alleen de negatieve aspecten van een dier opsommen is dat mensen er helemaal op los kunnen gaan. Voordat je met je ogen kan knipperen wordt jouw hond, jouw maatje die je jarenlang plezier heeft gegeven, die nu gewoon in zijn mand ligt te slapen omdat er niets aan de hand is, neergezet als een wilde, in het rond bijtende, onbetrouwbare hond die vast ook nog wel enorme pijn moet hebben van de artrose. En ja, dan is een spuitje toch wel de enige juiste oplossing.

Maar zo is jouw hond helemaal niet. Het is waarschijnlijk een vrolijke hond waar je heel blij mee bent, die nog lekker met je mee op wandeling gaat, die nooit voor problemen gezorgd heeft, maar die het gewoon niet zo goed kan vinden met kinderen. Zo zijn er zat honden. En dat laatste is nou net waardoor die niet meer past binnen JOUW gezin. Dat kan gebeuren, geen verwijt. Maar er zijn zat andere gezinnen waar die wel in past. Ik hoop dus dat je je hond die kans geeft op een nieuwe thuis door met asielen te gaan praten, de stichting je te laten helpen etc. :)