Honden apart voor bezoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:38

Kinke schreef:
Ik vind gastvrijheid juist erg belangrijk, een stuk belangrijker dan mijn hond.

Oef en ik vind deze opmerking best wel erg.
Laten we het er maar op houden dat jij en ik het absoluut niet eens gaan worden :)

Kinke

Re: Honden apart voor bezoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:43

waarom erg MariekeTV?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:54

Kinke schreef:
waarom erg MariekeTV?

Omdat je dan je hond,die bij jou woont en van je afhankelijk is,onbelangrijker vindt dan gasten die zomaar eens aan komen waaien.En niet van jou afhankelijk zijn. Maar,zoals ik al meermalen gezegd heb,het is niet de bedoeling dat honden (uitgenodigde!) bezoekers gaan aanvallen of intimideren.Echter een goede baas zorgt daar ook voor,door ze op te voeden of vast te leggen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:03

TinkerTreas schreef:
Vanmiddag kwam mijn vader langs en toen heb ik gelijk even geoefend met de honden achter de tafel vastleggen.
Even uittesten of ze niet met tafel en al aan de wandel gaan :D
En het ging best goed, de tafel is blijven staan en de honden gingen snel rustig liggen.
Ik ga het morgen en zondag ook nog even oefenen, dan is het voor de honden ook niet ineens heel gek om daar vast te liggen.

Maar is dit niet het probleem wat de hulverlener heeft?
Zij komt daarvoor jou om jou en je zoon te coachen en jij bent vooral bezig met je honden te trainen.......

Ik denk niet zozeer dat ze niet van honden houdt maar dat de honden jou aandacht nodig hebben en je daardoor niet 100% gefocust bent op je eigen begeleiding en die van je zoon.

Je hebt al een focus probleem en om dan ook nog eens je aandacht te moeten verdelen tussen hulpverlener, kind, honden en ook nog iets te leren is dan best een uitdaging
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 08-12-18 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:03

Als ik een hond even in de gang leg omdat ik een gast heb wil dat toch helemaal niet zeggen dat ik mijn hond onbelangrijker vind?
Alleen vind ik wel dat een gast zich welkom mag voelen bij mij thuis, dus houd ik rekening met mijn gast. Kleine moeite.
En als deze weer weg is mag de hond weer op de bank komen knuffelen hoor .

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:05

Bij mijn chihuahua is het gewoon Plaats als er een vreemd iemand binnen komt. Als diegene aangeeft het niet erg te vinden zeg ik kom maar en dan komt hij pas. Kwestie van trainen en de plaats leren.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:05

ik kan Goof wel blijven herhalen, weer mee eens :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:06

Birdie60 schreef:
Ik heb jaren in de zorg gewerkt bij mensen thuis.
Vaak ook op boerderijen waar ze ook honden hadden.
Ik vroeg ook altijd om de honden ergens anders te doen, ben bang voor andere honden.
Zoniet dan ga ik weer.

Oprechte vraag maar als je zo vaak bij mensen kwam met honden, heb je dan nooit overwogen om daar mee om te leren gaan, als onderdeel van ontwikkeling in je werk?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:20

Kinke schreef:
waarom erg MariekeTV?

Anjali verwoord het al heel mooi voor mij.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:26

Anjali en Marieke, nemen jullie je hond ook overal mee naartoe?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:31

Gillbo schreef:
TinkerTreas schreef:
Vanmiddag kwam mijn vader langs en toen heb ik gelijk even geoefend met de honden achter de tafel vastleggen.
Even uittesten of ze niet met tafel en al aan de wandel gaan :D
En het ging best goed, de tafel is blijven staan en de honden gingen snel rustig liggen.
Ik ga het morgen en zondag ook nog even oefenen, dan is het voor de honden ook niet ineens heel gek om daar vast te liggen.

Zij komt daarvoor jou om jou en je zoon te coachen en jij bent vooral bezig met je honden te trainen.......

Ik denk niet zozeer dat ze niet van honden houdt maar dat de honden jou aandacht nodig hebben en je daardoor niet 100% gefocust bent op je eigen begeleiding en die van je zoon.

Je hebt al een focus probleem en om dan ook nog eens je aandacht te moeten verdelen tussen hulpverlener, kind, honden en ook nog iets te leren is dan best een uitdaging

Vind je dan niet dan als een hulpverlener dit probleem heeft dat deze dit dan ook zo duidelijk als jij t nu hier benoemt moet kunnen aangeven? Ik denk dat je dan veel meer begrip krijgt dan dat sommige nu geven. Ik zou in eerste instantie ook denken; bekijk t maar, is mijn huis.... maar als je met een dergelijk argument komt zou ik al meer denken; oh ja....dat kan natuurlijk ook... en dan zou ik er makkelijker wat mee willen doen. Duidelijkheid doet veel.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:39

Bizar dat wanneer je aandacht beperkte tijd meer uitgaat naar je visite dan naar je hond, dit een probleem is. Dat geeft toch helemaal niks? Beest krijgt daarna weer genoeg aandacht. Krijg van die jengelende kinderen visioenen. Dat een volwassene met een andere volwassene staat te praten en dat het kind er dan doorheen begint te praten en de ouder dit dan ook ok vindt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:40

Onze hond is inmiddels helaas overleden. maar die werd wel overal mee naar toe genomen.Wel altijd aan de riem.Ik geef toe dat ik het belang van de hond wel boven dat van mensen stelde die er (in mijn ogen onterecht) bang van waren.Het was een bastaardterrier,geen hr-hond dus maar soms wel druk.Met een hond kun je een splitsing krijgen in mensen waar je wel nog goed mee om kunt gaan omdat ze ook van honden houden,en mensen waar je dus veel moeizamer nog mee om kunt gaan.Er zijn zelfs mensen die honden vies vinden,ook al zijn het lieve honden die niets doen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:46

Kinke schreef:
Bizar dat wanneer je aandacht beperkte tijd meer uitgaat naar je visite dan naar je hond, dit een probleem is. Dat geeft toch helemaal niks? Beest krijgt daarna weer genoeg aandacht. Krijg van die jengelende kinderen visioenen. Dat een volwassene met een andere volwassene staat te praten en dat het kind er dan doorheen begint te praten en de ouder dit dan ook ok vindt.

Dat is dan voor mij een herkenbaarder probleem. hier is ooit een heel goedlopend topic op Bokt over geweest,over mensen die bewust kinderloos waren en met dat soort verhalen kwamen.Overigens vind ik dat voor kinderen hetzelfde geldt als voor honden,als ze lastig zijn ligt dat voornamelijk aan de opvoeders.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:47

Kinke schreef:
Anjali en Marieke, nemen jullie je hond ook overal mee naartoe?

Nee ik neem hem niet mee naar mijn werk.
Als we op visite gaan ook meestal niet.
Scheelt dat we echt heel sporadisch op visite gaan ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:49

anjali schreef:
Onze hond is inmiddels helaas overleden. maar die werd wel overal mee naar toe genomen.Wel altijd aan de riem.Ik geef toe dat ik het belang van de hond wel boven dat van mensen stelde die er (in mijn ogen onterecht) bang van waren.Het was een bastaardterrier,geen hr-hond dus maar soms wel druk.Met een hond kun je een splitsing krijgen in mensen waar je wel nog goed mee om kunt gaan omdat ze ook van honden houden,en mensen waar je dus veel moeizamer nog mee om kunt gaan.Er zijn zelfs mensen die honden vies vinden,ook al zijn het lieve honden die niets doen!

Kom op zeg, vies houdt totaal geen verband met lief zijn. Mijn labrador is superlief maar hij springt wel in de sloot, drinkt blubber en likt zijn anus. Smerig is dat en ik kan me zeer goed voorstellen dat mensen honden vies vinden. En dan heb ik het nkg niet eens over dat vieze verharen.
IK heb daarvoor gekozen en wil daar best mee leven, een ander misschien niet. Dus ook daar houd ik rekening mee. Soms kan mijn hond mee, meestal niet en soms gaat hij thuis in de gang, meestal niet.
En een splitsing in mensen? Daar heeft jouw hond niets mee te maken, die ligt puur bij jou zelf.
Ik zal nooit mensen afschrijven omdat ze niks met mijn hond hebben. Mijn relatie met mensen staat los van die met mijn hond of van hen met mijn hond.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:54

Nou inderdaad, die smeerkees van ons heeft ook wel eens door een kadaver gerold, en rollen door de troep uit een net uitgeklepelde sloot, ook smerig. En likken aan z'n achterste en mij dan af willen lebberen? no thanks. Sowieso zoen ik er niet mee. Wat voor 'belang' heb jij het dan over Anjali? Ik kan gewoon niet begrijpen dat je zo zwart-wit denkt dat je een splitsing kan krijgen in mensen waar je wel goed mee om kunt gaan omdat zij ook van honden houden en dat je niet met mensen om kunt gaan die niet van honden houden. Dat doet er toch totaal niet toe? Maakt dat die mensen dan slechter oid? Net zoals mensen niks aan paarden vinden, kan ik heel goed begrijpen. Is geen persoonlijke aanval naar mij of mijn paarden en ik zal iemand er niet om veroordelen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:14

friendly schreef:
Vind je dan niet dan als een hulpverlener dit probleem heeft dat deze dit dan ook zo duidelijk als jij t nu hier benoemt moet kunnen aangeven? Ik denk dat je dan veel meer begrip krijgt dan dat sommige nu geven. Ik zou in eerste instantie ook denken; bekijk t maar, is mijn huis.... maar als je met een dergelijk argument komt zou ik al meer denken; oh ja....dat kan natuurlijk ook... en dan zou ik er makkelijker wat mee willen doen. Duidelijkheid doet veel.

Helemaal mee eens maar ik ben niet bij het gesprek geweest dus wie weet is het wel gezegd en heeft ts dat niet opgepikt of niet goed overgebracht hier.
We horen nu maar een eenzijdig verhaal

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:16

Laat ik wel voorop stellen dat ik die splitsing van Anjali ook niet ken.
Wij hebben de keuze nog nooit hoeven maken om onze hond wel of niet op te sluiten voor visite.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 20:28

Citaat:

Dit heeft ze niet genoemd, en bij de vorige begeleidster bleven de honden er ook gewoon bij. Dit was geen probleem.
En ze heeft duidelijk gezegd dat ze de honden niet vertrouwd.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:29

anjali schreef:

Angst voor honden is geen gedachte, maar een gevoel. Vergelijk het met een fobie.
Een vriendin heeft zelfs een training gevolgd omdat ze volledig in paniek raakte bij honden.
Het heeft een beetje geholpen, maar helaas komen we nog genoeg hondenbezitters tegen die het doodnormaal vinden dat een hond zomaar een vreemdeling benadert en niet de hond bij zich houdt.

En dat "hij doet niks". Moet er nog bij komen ook....
En vervolgens:
"Oh, dat doet hij anders nooit..."

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:33

Kinke schreef:
Nou inderdaad, die smeerkees van ons heeft ook wel eens door een kadaver gerold, en rollen door de troep uit een net uitgeklepelde sloot, ook smerig. En likken aan z'n achterste en mij dan af willen lebberen? no thanks. Sowieso zoen ik er niet mee. Wat voor 'belang' heb jij het dan over Anjali? Ik kan gewoon niet begrijpen dat je zo zwart-wit denkt dat je een splitsing kan krijgen in mensen waar je wel goed mee om kunt gaan omdat zij ook van honden houden en dat je niet met mensen om kunt gaan die niet van honden houden. Dat doet er toch totaal niet toe? Maakt dat die mensen dan slechter oid? Net zoals mensen niks aan paarden vinden, kan ik heel goed begrijpen. Is geen persoonlijke aanval naar mij of mijn paarden en ik zal iemand er niet om veroordelen.

Die mensen die niet van honden of andere dieren,bijv. paarden,houden zijn niet slechter of beter,maar anders dan ik.Waardoor ik er dan geen goede klik mee kan krijgen.Er ontbreekt dan een gemeenschappelijke basis.In oppervlakkige contacten maakt dat niet veel uit,maar wel als het erover gaat met wie je je leven wilt delen.Want dieren horen er voor mij onlosmakelijk bij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:35

senna21 schreef:
anjali schreef:

Angst voor honden is geen gedachte, maar een gevoel. Vergelijk het met een fobie.
Een vriendin heeft zelfs een training gevolgd omdat ze volledig in paniek raakte bij honden.
Het heeft een beetje geholpen, maar helaas komen we nog genoeg hondenbezitters tegen die het doodnormaal vinden dat een hond zomaar een vreemdeling benadert en niet de hond bij zich houdt.

En dat "hij doet niks". Moet er nog bij komen ook....
En vervolgens:
"Oh, dat doet hij anders nooit..."

Nee,dat mag ook niet. Trouwens op de meeste plekken mogen honden niet eens los.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:59

anjali schreef:
Die mensen die niet van honden of andere dieren,bijv. paarden,houden zijn niet slechter of beter,maar anders dan ik.Waardoor ik er dan geen goede klik mee kan krijgen.Er ontbreekt dan een gemeenschappelijke basis.In oppervlakkige contacten maakt dat niet veel uit,maar wel als het erover gaat met wie je je leven wilt delen.Want dieren horen er voor mij onlosmakelijk bij.

Mijn moeder is heel bang voor paarden.
Als zij hier komt zorg ik dat de paarden niet bij de achtertuin (die grenst aan de stallen/paddock) kunnen komen.

anjali schreef:

Ik heb altijd honden gehad, mijn vorige hond (is dit jaar ingeslapen) kon absoluut niet met andere reuen.
Ook al ben ik gek van andere honden; jij kon dan niet jouw reu meenemen op bezoek naar mij (alleen als ik de mijne apart/in een bench) zou leggen.
Zou jij dan je hond niet meenemen, of zou jij verwachten dat het recht om jouw hond mee te kunnen nemen boven het recht van mijn hond zou gaan?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:10

Kinke schreef:
ik persoonlijk vind het echt bizar dat je zo ver zou gaan alleen maar omdat je vindt dat je huisdier overal bij moet zijn.

Ik vind dat ook raar. Alsof je hond er wat aan over houdt als ie even apart gehouden wordt.

Mijn vriend is soms ook vrij extreem daarin. Die wilde onze hond ook niet apart doen. Maar we doen haar nu in de eetkamer en dan de klapdeuren dicht. Al is eigenlijk alleen zijn moeder bang. Meeste mensen zijn juist dol op haar

Wij nemen haar ook graag mee maar ik vraag van te voren altijd of mensen daar wel op zitten te wachten. Niet iedereen is dol op honden.

Overigens snap ik ook niet dat je mensen niet beter wil leren kennen als ze niks met honden hebben. Er zijn zoveel verschillende mensen met hun eigen karakter etc. Het lijkt me stug dat er nooit iemand is waar je een klik mee kunt voelen en die niet van honden houdt.