Kinke schreef:Ik vind gastvrijheid juist erg belangrijk, een stuk belangrijker dan mijn hond.
Oef en ik vind deze opmerking best wel erg.
Laten we het er maar op houden dat jij en ik het absoluut niet eens gaan worden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:waarom erg MariekeTV?
TinkerTreas schreef:Vanmiddag kwam mijn vader langs en toen heb ik gelijk even geoefend met de honden achter de tafel vastleggen.
Even uittesten of ze niet met tafel en al aan de wandel gaan![]()
En het ging best goed, de tafel is blijven staan en de honden gingen snel rustig liggen.
Ik ga het morgen en zondag ook nog even oefenen, dan is het voor de honden ook niet ineens heel gek om daar vast te liggen.
Birdie60 schreef:Ik heb jaren in de zorg gewerkt bij mensen thuis.
Vaak ook op boerderijen waar ze ook honden hadden.
Ik vroeg ook altijd om de honden ergens anders te doen, ben bang voor andere honden.
Zoniet dan ga ik weer.
Gillbo schreef:TinkerTreas schreef:Vanmiddag kwam mijn vader langs en toen heb ik gelijk even geoefend met de honden achter de tafel vastleggen.
Even uittesten of ze niet met tafel en al aan de wandel gaan![]()
En het ging best goed, de tafel is blijven staan en de honden gingen snel rustig liggen.
Ik ga het morgen en zondag ook nog even oefenen, dan is het voor de honden ook niet ineens heel gek om daar vast te liggen.
Maar is dit niet het probleem wat de hulverlener heeft?
Zij komt daarvoor jou om jou en je zoon te coachen en jij bent vooral bezig met je honden te trainen.......
Ik denk niet zozeer dat ze niet van honden houdt maar dat de honden jou aandacht nodig hebben en je daardoor niet 100% gefocust bent op je eigen begeleiding en die van je zoon.
Je hebt al een focus probleem en om dan ook nog eens je aandacht te moeten verdelen tussen hulpverlener, kind, honden en ook nog iets te leren is dan best een uitdaging
Kinke schreef:Bizar dat wanneer je aandacht beperkte tijd meer uitgaat naar je visite dan naar je hond, dit een probleem is. Dat geeft toch helemaal niks? Beest krijgt daarna weer genoeg aandacht. Krijg van die jengelende kinderen visioenen. Dat een volwassene met een andere volwassene staat te praten en dat het kind er dan doorheen begint te praten en de ouder dit dan ook ok vindt.
anjali schreef:Onze hond is inmiddels helaas overleden. maar die werd wel overal mee naar toe genomen.Wel altijd aan de riem.Ik geef toe dat ik het belang van de hond wel boven dat van mensen stelde die er (in mijn ogen onterecht) bang van waren.Het was een bastaardterrier,geen hr-hond dus maar soms wel druk.Met een hond kun je een splitsing krijgen in mensen waar je wel nog goed mee om kunt gaan omdat ze ook van honden houden,en mensen waar je dus veel moeizamer nog mee om kunt gaan.Er zijn zelfs mensen die honden vies vinden,ook al zijn het lieve honden die niets doen!
friendly schreef:Vind je dan niet dan als een hulpverlener dit probleem heeft dat deze dit dan ook zo duidelijk als jij t nu hier benoemt moet kunnen aangeven? Ik denk dat je dan veel meer begrip krijgt dan dat sommige nu geven. Ik zou in eerste instantie ook denken; bekijk t maar, is mijn huis.... maar als je met een dergelijk argument komt zou ik al meer denken; oh ja....dat kan natuurlijk ook... en dan zou ik er makkelijker wat mee willen doen. Duidelijkheid doet veel.
Citaat:Maar is dit niet het probleem wat de hulverlener heeft?
Zij komt daarvoor jou om jou en je zoon te coachen en jij bent vooral bezig met je honden te trainen.......
Ik denk niet zozeer dat ze niet van honden houdt maar dat de honden jou aandacht nodig hebben en je daardoor niet 100% gefocust bent op je eigen begeleiding en die van je zoon.
Je hebt al een focus probleem en om dan ook nog eens je aandacht te moeten verdelen tussen hulpverlener, kind, honden en ook nog iets te leren is dan best een uitdaging
anjali schreef:Onze hond is inmiddels helaas overleden. maar die werd wel overal mee naar toe genomen.Wel altijd aan de riem.Ik geef toe dat ik het belang van de hond wel boven dat van mensen stelde die er (in mijn ogen onterecht) bang van waren.Het was een bastaardterrier,geen hr-hond dus maar soms wel druk.Met een hond kun je een splitsing krijgen in mensen waar je wel nog goed mee om kunt gaan omdat ze ook van honden houden,en mensen waar je dus veel moeizamer nog mee om kunt gaan.Er zijn zelfs mensen die honden vies vinden,ook al zijn het lieve honden die niets doen!
Kinke schreef:Nou inderdaad, die smeerkees van ons heeft ook wel eens door een kadaver gerold, en rollen door de troep uit een net uitgeklepelde sloot, ook smerig. En likken aan z'n achterste en mij dan af willen lebberen? no thanks. Sowieso zoen ik er niet mee. Wat voor 'belang' heb jij het dan over Anjali? Ik kan gewoon niet begrijpen dat je zo zwart-wit denkt dat je een splitsing kan krijgen in mensen waar je wel goed mee om kunt gaan omdat zij ook van honden houden en dat je niet met mensen om kunt gaan die niet van honden houden. Dat doet er toch totaal niet toe? Maakt dat die mensen dan slechter oid? Net zoals mensen niks aan paarden vinden, kan ik heel goed begrijpen. Is geen persoonlijke aanval naar mij of mijn paarden en ik zal iemand er niet om veroordelen.
senna21 schreef:anjali schreef:Onze hond is inmiddels helaas overleden. maar die werd wel overal mee naar toe genomen.Wel altijd aan de riem.Ik geef toe dat ik het belang van de hond wel boven dat van mensen stelde die er (in mijn ogen onterecht) bang van waren.Het was een bastaardterrier,geen hr-hond dus maar soms wel druk.Met een hond kun je een splitsing krijgen in mensen waar je wel nog goed mee om kunt gaan omdat ze ook van honden houden,en mensen waar je dus veel moeizamer nog mee om kunt gaan.Er zijn zelfs mensen die honden vies vinden,ook al zijn het lieve honden die niets doen!
Angst voor honden is geen gedachte, maar een gevoel. Vergelijk het met een fobie.
Een vriendin heeft zelfs een training gevolgd omdat ze volledig in paniek raakte bij honden.
Het heeft een beetje geholpen, maar helaas komen we nog genoeg hondenbezitters tegen die het doodnormaal vinden dat een hond zomaar een vreemdeling benadert en niet de hond bij zich houdt.
En dat "hij doet niks". Moet er nog bij komen ook....
En vervolgens:
"Oh, dat doet hij anders nooit..."
anjali schreef:Die mensen die niet van honden of andere dieren,bijv. paarden,houden zijn niet slechter of beter,maar anders dan ik.Waardoor ik er dan geen goede klik mee kan krijgen.Er ontbreekt dan een gemeenschappelijke basis.In oppervlakkige contacten maakt dat niet veel uit,maar wel als het erover gaat met wie je je leven wilt delen.Want dieren horen er voor mij onlosmakelijk bij.
Kinke schreef:ik persoonlijk vind het echt bizar dat je zo ver zou gaan alleen maar omdat je vindt dat je huisdier overal bij moet zijn.