Lastige situatie agressieve buurt kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 16:52

Kinke schreef:
Neemt niet weg dat wanneer zou blijken dat ik een echte terrorkat zou hebben, ik alles zou doen om overlast door dit dier te voorkomen.

Ben blij te horen dat niet iedereen er maar zo over denkt dat het normaal is.

Palmera schreef:
Op zich is het wel goed dat de keerzijde van de vrijheid-blijheid mentaliteit eens aan het licht komt.

Inderdaad het is goed om dit ook eens aan te geven. Het is vaak voor anderen niet altijd even leuk dat het zo gaat en vaak zijn die eigenaren die er zo makkelijk in zijn ook niet altijd voor rede vatbaar of halen doodleuk de schouders op en lopen weg

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 07:42

Goof schreef:
Ze is zelf verantwoordelijk voor haar kat dus als het zo niet gaat zal ZIJ een oplossing moeten bieden, niet jij.
Ik zou haar om te beginnen sowieso alles laten betalen.

Sja... ergens kan ik het volgen/ben ik het eens , maar!
Je neemt als eigenaar gewoon ook een risico als je je kat los naar buiten laat gaan.
Is het de ene buurkat niet , dan vast wel een andere , of een auto, brommer,motor of wat dan ook waardoor je kat beschadigd kan raken of erger.

Mochten er hier ooit katten komen dan zorg ik idd dat ze de pad niet af kunnen

CharmingS

Re: Lastige situatie agressieve buurt kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:34

Ik zou het ook zo fijn vinden als mensen hun katten gewoon bij zich zouden houden.. Mijn voortuin is blijkbaar voor veel katten een paradijs om lekker te gaan zitten plassen en poepen, mijn god wat stinkt dat.. En begraven?! dat doen ze bij mij niet hoor.. Toen het nog warm was, was de stank echt niet te hebben, en ik heb het niet over 1 kat die in mijn tuin zijn behoefte doet, maar volgens mij komen katten vanuit de hele wijk om mijn tuin als kattenbak te gebruiken. Het probleem is dat ik nooit snel genoeg ben om ze weg te jagen, en mijn honden loslaten is geen optie aangezien ik niet wil dat er ongelukken gebeuren en ze bv worden aangereden.

Heb vorig jaar meegemaakt dat mijn hond geopereerd was aan haar knie, en dus absolute benchrust moest hebben.. Het raam van mijn huis stond open en een kat was naar binnen gekomen, hond werd helemaal knetter gek en begon rondjes te rennen in de bench (wat dus verboden was). Dus kon ik weer terug naar de DA met mijn hond.

Dus als mensen gewoon hun dieren bij zich houden, zou dat echt heel fijn zijn.. Als ik mijn voordeur open zet en mijn honden hun gang laat gaan heb ik heel de buurt op mijn stoep staan waarschijnlijk!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 08:40

CharmingS schreef:
Dus als mensen gewoon hun dieren bij zich houden, zou dat echt heel fijn zijn.. Als ik mijn voordeur open zet en mijn honden hun gang laat gaan heb ik heel de buurt op mijn stoep staan waarschijnlijk!

Gewoon proberen ~~}>

uiteraard een stukje humor mensen, niet gelijk afschieten (Ik dan) alstublieft

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:07

Willemina_L schreef:
CharmingS schreef:

Gewoon proberen ~~}>

uiteraard een stukje humor mensen, niet gelijk afschieten (Ik dan) alstublieft

Snap dat het met humor bedoeld is.. Maar ik houd mijn honden bij me, voor mijn eigen verantwoording en ter bescherming van andere mensen en dieren. Wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn hond een aanrijding veroorzaakt, zoals vele katten dit wel regelmatig doen.. En dan geef ik uiteraard niet de schuld aan de katten hoor, die ligt namelijk bij de eigenaren die hun verantwoording voor hun dier niet willen nemen..

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:25

Dat siert jou, in tegenstelling tot vele katteneigenaren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 09:35

CharmingS schreef:
Maar ik houd mijn honden bij me, voor mijn eigen verantwoording en ter bescherming van andere mensen en dieren. Wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn hond een aanrijding veroorzaakt, zoals vele katten dit wel regelmatig doen..

Als onze buren maar een klein beetje van deze mentaliteit hadden was er een hoop ergernis minder,
ze wonen hier nu een paar jaar en er zijn al 2 honden dood gereden en meerdere katten. Gisteren was er weer een hond aan de wandel, dit is dan voor nu goed gegaan. Hun paarden lopen op regelmatig op de drukke N-weg, gaat tot nu toe ook elke keer goed maar er komt een dag dat het fout afloopt en dan is het tranen met tuiten...
Veel eigenaren nemen tegenwoordig weinig tot geen verantwoording voor hun dieren of het nu een kat-hond-paard is.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:50

CharmingS , ik houd ze ook bij me
Maar als er hier onverhoopt een kat de achtertuin in loopt en hij of zij is niet vlot genoeg
Dan is het gewoon einde kat
Ik zou dat ontzettend küt vinden, maar er heeft maar 1 iemand debet aan;
Het Baasje van de kat

Ik heb een 2 meter hoge schutting en hek on mijn tuin heen met een poort die religieus op slot zit
Als je als katteneigenaar je kat los buiten laat ronddwalen en die mijn afgesloten tuin in loopt
Is het niet mijn verantwoording :evaw:
(En ik zou dus eerlijk gezegd boos zijn op de eigenaar van de kat die mij in die situatie zou brengen, want ik ben gek op katten)

Maar das dus het lastige van buitenkatten die beschadigd thuis komen , je weet dat dat een risico is van buitenkatten ( zoveel katten op een territorium van een halve kat dat moet wel mis gaan)
Maar goed, op het moment dat je er een Rambo tussen hebt lopen die echt link is
Ik zou als eigenaar van die Rambo ook niet blij van worden

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:12

Om te voorkomen dat mijn kat door zo'n terrorkat wordt aangevlogen en daarbij bijv kattenaids oploopt of met wonden/abcessen naar de dierenarts moet, door een hond wordt gegrepen of onder een auto terecht komt (om maar niet over jatten, vergiftiging etc te spreken) heb ik mijn tuin afgezet met schrikdraad op de schutting.
Poes blij want die kan veilig naar buiten, ik blij want geen buurtkatten in mijn tuin en de buren blij want geen (of iig minder) kattenpoep in hun tuinen of vogels/vissen/knaagdieren die veilig(er) buiten kunnen blijven in hun verblijven. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:14

Sonja_vR schreef:
Maar goed, op het moment dat je er een Rambo tussen hebt lopen die echt link is
Ik zou als eigenaar van die Rambo ook niet blij van worden

Ook rambo kan prima in een afgezette tuin gehouden worden.
Maar dan moet de eigenaar er meer moeite in steken en dasr schort het hem vaak aan.
Kat naar buiten sodemieteren is immers veel minder werk. ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:39

Lor,ben het met je eens en ik zou dat idd ook doen
Als onze oudste hond uit de tijd is dan zal er echt wel een kat komen
Maar die blijft dan wel op eigen terrein
Net zoals mijn honden ook niet zonder begeleiding en toezicht over straat mogen, zou mijn kat/katten dat ook niet mogen

Mijn opmerking was meer bedoeld als puntje dat eigenaar van Rambo er idd eigenlijk iets aan wil doen
Maar ik vraag me ook ergens wel af of mijn stelling ; je laat je kat zelf los buiten lopen , dus je eigen risico
Juridisch stand houd eigenlijk
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 25-10-18 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:40

Juist wanneer je zelf geen katten hebt komen ze hun behoefte massaal in je tuin doen. Iets met geur en territorium. Koffiedik, korrels en vooral een apparaat wat hoge tonen produceert en ke alleen op je voortuin kunt richten kan een oplossing zijn. Mijn zwager heeft drie van die dingen om het huis tegen steenmarters maar dus ook geen last meer van katten. Ze hebben luxe apparaten die aanspringen via sensoren. Met licht en geluid.
Andere optie zou een stroomklok op zonnecel zijn en daar veel draadjes aan over je tuin of schutting.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:14

Maar het is toch belachelijk dat je allerlei dure apparatuur aan moet schaffen omdat een ander te bedonderd is om te voorkomen dat zijn huisdier overlast geeft??

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:34

Is het ook, maar helaas wel de realiteit want 'poekie heb het reg om buiten te lopuh' en als jij daar niet op zit te wachten is dat jouw probleem.
Wat mij betreft mag daar best een wetsverandering in komen en een ieder die zijn kat naar buiten mikt binnen de bebouwde kom mag van mij kattenbelasting gaan afdragen en torenhoge bedragen betalen bij schade enzo.
Kijken hoe lang het dan nog leuk is om je katten naar buiten te mikken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:45

Billy schreef:
Maar het is toch belachelijk dat je allerlei dure apparatuur aan moet schaffen omdat een ander te bedonderd is om te voorkomen dat zijn huisdier overlast geeft??

Ben het met je eens, heb dat helaas ook moeten doen omdat onze buren ook niet hun verantwoording nemen voor hun dieren. Het was of dat of nog heel lang met ergernissen blijven lopen en na verloop van tijd nog meer geld uit moeten geven. (bij ons liep de hond van de buren mijn voortuin onder te poepen/plassen, met als gevolg gele plekken in het gazon en kuilen te graven).

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:50

Eerst volgende kat die in mijn tuin gaat zitten plassen of schijten, die vang ik en breng ik naar het asiel.. Ben het meer dan beu ondertussen.. Heb al vanalles geprobeerd, met briefjes bij mensen in de bus tot het aanspreken van personen waarvan ik weet dat hun kat in mijn tuin schijt. Blijkbaar ben ik niet duidelijk genoeg geweest, dus dan maar zo.. Triest voor het beestje, aangezien ik wel van katten houdt, zolang ze bij hun baasjes op het terrein blijven.

En als je aankomt met de smoes dat je in een appartement woont en het beestje frisse lucht nodig hebt, dan had je daar over na moeten denken voor je een kat aanschaft. Neem dan een goudvis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:14

Het is dat mijn hond ze met open armen zou verwelkomen, anders zou ik ze mooi los laten op die rot beesten.

Vind het ook wel grappig dat alle katten eigenaren stil zijn sinds oa mijn vorige bericht in dit topic. Zien jullie eindelijk in hoe vervelend jullie dieren zijn? Ik zie sindsdien bijna geen verdediging meer.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 14:21

Simpele oplossing poekie in de bench en dierenambulance opbellen na een paar ritjes van 35 euro zijn mensen het gauw beu.

Mijn schoonbroer had ook een mooie oplossing voor een stoute poekie die in zijn tuin deed schijten. Nouja vooral om poekie zijn baas terug te pakken. Schoonbroer had een pijp van 2 meter lang met in het midden een bakje tonijn. Poekies houden van tonijn en deze ook. Nu was helaas voor poekie zijn baas de pijp volgesmeerd met oud vet en poekie zelf een langharige show kat. Poekie mocht daarna niet meer los over straat.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:00

naomiiiii schreef:
Het is dat mijn hond ze met open armen zou verwelkomen, anders zou ik ze mooi los laten op die rot beesten.

Vind het ook wel grappig dat alle katten eigenaren stil zijn sinds oa mijn vorige bericht in dit topic. Zien jullie eindelijk in hoe vervelend jullie dieren zijn? Ik zie sindsdien bijna geen verdediging meer.

Ik heb gewoon een kat hoor. :D
Ik laat haar alleen niet buiten de tuin, ben van mening dat het mijn kat is en niet die vd buren dus waarom zou ik mijn buren dan opzadelen met haar ontlasting of (in ons geval vrijwel niet aanwezige) jachtinstinct? :)
Kijk, ik weet dat mijn kat geen visjes hengelt om maar een voorbeeld te geven, de buren weten dat niet dus als er een buurtkat is die wel vissen vangt en ze zien die van mij bij hun vijver heb ik een probleem met ze terwijl mijn kat alleen drinkt en kijkt.
Heb ik geen zin in, plus dat er allerlei gevaren zijn en ik mijn kat graag lang bij me heb. :)

Wat een ander doet moet hij zelf weten, maar de kat die hier in de tuin komt gaat met de dierenambulance weer weg.
Mag baasje hem weer uit het asiel ophalen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:06

naomiiiii schreef:

Ik denk dat katteneigenaren gewoon moe zijn geworden en geen zin meer hebben in een discussie. Heeft niks met jouw argumenten te maken.

Ik heb overigens geen eens een kat maar vind gewoon dat als je overlast hebt je er zelf iets aan moet doen. Aangezien er nou eenmaal geen wetgeving ervoor is en ik het sneu vind voor de katten

Meeste dierenambulances nemen katten niet na 1 keer mee precies om deze reden. Deze mensen hebben ook wel iets beters te doen dan zich te bemoeien met een buren ruzie

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:10

Nah ja ik vind dat dus niet waar, de overlast veroorzaker moet het probleem oplossen het is toch van de zotte dat de gene die overlast voorzaakt maar kan doen wat hij/zij/het wil.

Zoals ik al zei ze moeten in NL gewoon hetzelfde systeem doen als hier. Mocht een dier overlast vooroorzaken wordt de eigenaar er op aangesproken en krijgt een kans er wat aan te doen. Mochten ze dat negeren dan prima neem je het risico dat je dier wordt in beslag genomen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:15

Ik snap zowiezo niet waarom katten gewoon naar buiten worden geflikkerd terwijl zo'n beetje alle andere huisdieren wel binnen gehouden kunnen worden of aangelijnd.
Hoeveel moeite is het nou om in een gemiddelde wijk je tuin af te zetten of een ren te bouwen/laten plaatsen?
Kan je kat gewoon naar buiten maar niet uit de tuin, hebben de buren geen last van jouw kat(ten) én je kat loopt geen gevaar op aanrijding/vergiftiging/ontvreemding/kattenaids/vechtabcessen etcetc.
Je zult alleen iets meer moeten doen met/voor je kat om verveling en daaruit voortvloeiende frustratie tegen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:23

Amber_anne schreef:
Ik heb overigens geen eens een kat maar vind gewoon dat als je overlast hebt je er zelf iets aan moet doen. Aangezien er nou eenmaal geen wetgeving ervoor is en ik het sneu vind voor de katten.

Lekker krom. Als een paard op straat mest ruim je het toch ook op of zeg je tegen de mensen die er last van hebben. "Moet je zelf maar wat aan doen."?

Lekker alle giftige slangen loslaten, als ze een random persoon bijten moet die er maar wat aan doen want die heeft er last van! :')
(Ja, lekker overdreven maar het is eigenlijk gewoon hetzelfde.)

Nee. Zorg er gewoon voor dat jouw beest geen overlast geeft. Of zijn we allemaal hartstikke egoistisch geworden?

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:31

Ik had zelf ook een kat, die is helaas vermist geraakt vanuit opvang waar hij tijdelijk zat ivm verbouwing van ons nieuwe huis. Ik zou nooit willen dat mijn dieren zoveel overlast veroorzaken en ik snap echt niet dat eigenaren zich niet compleet kapot schamen. Hier ook keivaak een stel rotkatten aan het vechten, manman wat een herrie geeft dat, heel fijn als je kindjes moeten slapen. We kunnen niks buiten laten staan, alles trekken ze aan gort, plastic zakken liggen her en der verspreid, ze zitten onze hond te vervelen enz. Paar dagen geleden liep er een kat ineens bij de achterdeur, het was laat en dus donker, ik schrok me helemaal rot, beest zat te schijten in de tuin en krabte aan onze nieuwe kozijnen, ik was sneller en het spijt me niks, maar die heeft een rotschop onder z'n hol m'n plaats af gehad... Geen idee van wie die katten zijn, maar ik vind het zwaar asociaal. Ik ben gewoon in staat om er gif neer te leggen, zoveel ellende hebben we er al maanden van

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 18:06