Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Of de hond goed alleen kan zijn is natuurlijk een discussiepunt,ik vind honden die slopen geen honden die goed alleen kunnen zijn.
Tips geven is natuurlijk vrij lastig zonder de hele situatie te kennen, maar ik neig altijd naar meer ruimte geven in een ruimte waar niets te slopen valt.
AfricanLady schreef:Elin_ schreef:Wauw. Toen ik het topic startte had ik geen idee dat het zo'n besproken onderwerp werd. Absoluut niet slecht natuurlijk! Wat zijn normale oppasprijzen volgens jullie?
Ik vraag altijd 10 euro per dag
Amandavd schreef:Nikass yep. Eentje die niet blaft, jankt en luistert. Die ook goed alleen kan zijn.
Palmera als je suggesties hebt, dan graag! Ik heb al het een en ander geprobeerd maar nog niet dat ene gevonden.
Nikass schreef:Ik begrijp dat het allemaal reuze onpraktisch is maar opsluiten blijft natuurlijk symptoombestrijding. De stress van de hond wordt er niet minder om, alleen kan hij het minder goed uiten.
Als een hond zó gestresst is dat alleen een bench een veilige plek kan zijn, dan zou ik hem niet langer dan een uurtje alleen laten.
Nikass schreef:Alleen in de auto heeft hij in een bench gezeten omdat mijn vriend (terecht) bang was voor een totaal uit elkaar getrokken bekleding
Magrathea schreef:Nikass schreef:Alleen in de auto heeft hij in een bench gezeten omdat mijn vriend (terecht) bang was voor een totaal uit elkaar getrokken bekleding
.. En voor zijn veiligheid! Een hond los in de auto is een ongeleid projectiel bij een aanrijding. Tenzij je hem met een tuigje vast zet aan een gordel ofzoiets.
AfricanLady schreef:Ik ben idd gewoon een particulier en doe het meer voor mijn eigen plezier dan voor het geld.
Zo kunnen ook mensen die weinig te besteden hebben bij mij terecht.
Ik heb gewoon mijn diploma's ervoor alleen is het een soort bijbaan en doe ik het alleen op mijn vrije dagen.
Uitlaat heb ik er ook bij en dat is 5 euro per wandeling en dan tweede hond 5 euro erbij en derde hond 2.50. En dan zijn we 30-60 minuten onderweg
https://www.facebook.com/AndreasAnimalsCare/
DatBenIkNou schreef:AfricanLady schreef:Ik ben idd gewoon een particulier en doe het meer voor mijn eigen plezier dan voor het geld.
Zo kunnen ook mensen die weinig te besteden hebben bij mij terecht.
Ik heb gewoon mijn diploma's ervoor alleen is het een soort bijbaan en doe ik het alleen op mijn vrije dagen.
Uitlaat heb ik er ook bij en dat is 5 euro per wandeling en dan tweede hond 5 euro erbij en derde hond 2.50. En dan zijn we 30-60 minuten onderweg
https://www.facebook.com/AndreasAnimalsCare/
Maar met dit soort prijzen, sta je dan inschreven bij KVK vraag ik mij af? Ik heb daar beetje moeite mee aangezien een bedrijf die alles keurig volgens de regels doet en belasting, btw etc betaald, hier nooit tegenop kan concurreren. Dan hou je echt niks over.
Paardenfann4 schreef:Een hond erbij helpt niet altijd hoor. Ik ken er wel een aantal die gewoon verlatingsangst houden en de boel blijven slopen ondanks dat er meerdere honden in huis zijn. Dus het is niet dé oplossing voor iedere hond helaas.