Hoe het op mij over komt:
Vriendinnetje X opent een topic over jou met jouw hond in het kader der 'ik heb geen bokt maar ik wil wel graag advies want volgens mij is er iets niet zo handig gegaan'. Want je had immers bést zelf dit topic kunnen openen; je zit volgens mij al lang en ruim op bokt

Dat begint je verhaal natuurlijk al niet helemaal lekker. Het topic begint al over rechten met een "doodzieke" hond. Een stukje terug in het topic lees ik zelfs dat je het onzin vind om 300-400 euro te betalen voor foto's van de hond, omdat je bij diezelfde dierenarts voor datzelfde geld 22 foto's van je paard kan laten maken.
Maar eh, had je dan niet misschien beter een páárd kunnen kopen?
Kijk, fouten maken we allemaal, kan gebeuren.
Maar ik snap 1) niet dat je die hond 8 maanden kreupel laat lopen (zoals ik het begrijp) zonder er actief actie op te ondernemen en je 2) uberhaupt niet hebt ingelezen in het ras en in de aanschaf van een eerste hond.
Een hond is namelijk geen paard

Maar als je alleen nors kan reageren op mensen die het beste met die hond voor hebben en het niet wil uitleggen.. Ach tja..
Dan zou ik zeggen; focus je op je hond en het herstel ervan (volgens mij kon dat prima op jou gericht zijn toch? Aangezien jouw hond ziek is, niet de mijne); dat scheelt je weer typen en een hoop stress en frustratie. Stop die energie dan in het herstel van je hond en het in ieder geval op de hoogte stellen van de fokker wat er gaande is. Want is dat nou al gebeurd? Wel zo wijs als de fokker nog een keer een nestje wil fokken toch?
Want aan het eind van de x aantal berichten/pagina's en plottwists is de hond nog steeds ziek en heb je nog steeds geen idee wát er nou met de hond is.