Kooiker ook voorbij zien komen. Wij hebben er eentje, en ze is overdag (als ze wakker is

In het geval van TS zou ik voor imposant, erfvast maar zeker niet te heftig gaan.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bruceandnoon schreef:Ik heb zelf ook een mastin espagnol x geadopteerd uit Spanje. Wereldhond. Zijn echt geboren erfbewakers. Hebben een zalig temperament ,een gezond wantrouwen tov vreemden , weten feilloos wie goed volk is en blaffen niet overmatig. Verder zijn ze gewoon heel goed met andere dieren. Duurt alleen wel even voor ze door puberteit zijn, eerste 1,5 jaar moet je heel consequent zijn. Voor mij geen ander ras meer
[ [url=m/4RKVOS.png]Afbeelding[/url] ]
naam verwijderd schreef:karuna schreef:Geen idee hoe het zit met sint bernhard honden of deense dog op dit moment met gezondheid, . Op stal hadden ze twee bernhards rondlopen. Waaks als nodig bleven op het erf en lief voor mensen die geen kwaad wilden doeb
Heel mooi, maar erg grote kans op maagtorsies en dat vind ik behoorlijk eng op zo'n erf waar je ze niet altijd in de gaten hebt!
Azmay schreef:Ik merk dat eigenlijk elke Koningspoedel hard blaft naar vreemden maar je wel dood knuffelt. Je kn ze imposant knippen (Bouvierachtig) of juist elegant. Maat ik ben bevooroordeeld natuurlijk, ik vind ze geweldig
fjordnina schreef:BeFunny schreef:Een duitsedog is trouwens van oorsprong een mix waar onder andere een boxer in zit en die zijn ook al niet zo gezond. Maar daar kun je nog geluk mee hebben en kunnen prima erfhonden zijn.
Een duitse dog voert geen boxerbloed, wel dat van een Mastiff, Ierse Wolfshond en Molosser.
xAnnouk schreef:En ts ?Heb je al enig idee wat het gaat worden?
Anoniem schreef:Hier sluit ik me bij aan, ken inderdaad meer mensen met ptss en inderdaad, harde/onverwachte geluiden doen vaak niet veel goed.bigone schreef:Ts, ik ken drie personen met ptss , alle drie ex militairen. Twee zijn aardig goed maar eentje?? Elk hard geluid en hij zit er weer middenin. Vandaar mijn opmerking, puur eigen ervaring want wanneer hij bij ons is doe ik onze hond zelfs in de schuur.
Snap ik. Top dat je het deelt, bedankt!