Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ankimo schreef:Die van mij gaat ook graag mee, aan de lijn, in de auto of te paard. Niks is te gek! Komt verder ook niet buiten om diverse (al eerder genoemde) redenen onafhankelijk van raskat of niet. Kat is kat...Risico op aanrijden is een van die redenen, zijn moeder was bijvoorbeeld met 3 weken overreden...Maar eigenlijk voornamelijk omdat mensen niet last hoeven te hebben van mijn beesten. Poep, binnen dringen om wat dan ook uit te spoken en lastig vallen, maar ook het bijna of helemaal doodbijten van bijvoorbeeld vogels. Ik ben zelf ook sportduiven houder en weet als geen ander hoe verschrikkelijk het is om duiven te verliezen welke meerdere honderden euro’s waard zijn én zich ook nog alleen op eigen terrein bevinden aan een kat van pietje hierachter die z’n kat niet op eigen terrein wilt houden omdat het “zielig” is. Maar ondertussen wel klagen en huilen als de kat aangereden of vergiftigd terug gevonden wordt...
Sclimpre schreef:Ankimo schreef:Die van mij gaat ook graag mee, aan de lijn, in de auto of te paard. Niks is te gek! Komt verder ook niet buiten om diverse (al eerder genoemde) redenen onafhankelijk van raskat of niet. Kat is kat...Risico op aanrijden is een van die redenen, zijn moeder was bijvoorbeeld met 3 weken overreden...Maar eigenlijk voornamelijk omdat mensen niet last hoeven te hebben van mijn beesten. Poep, binnen dringen om wat dan ook uit te spoken en lastig vallen, maar ook het bijna of helemaal doodbijten van bijvoorbeeld vogels. Ik ben zelf ook sportduiven houder en weet als geen ander hoe verschrikkelijk het is om duiven te verliezen welke meerdere honderden euro’s waard zijn én zich ook nog alleen op eigen terrein bevinden aan een kat van pietje hierachter die z’n kat niet op eigen terrein wilt houden omdat het “zielig” is. Maar ondertussen wel klagen en huilen als de kat aangereden of vergiftigd terug gevonden wordt...
Maar blijven jouw sportduiven dan altijd op je eigen terrein? Geen wedstrijden? Hier is het al wel vaker voorgekomen dat er zo'n duif geland is die waarschijnlijk te moe geworden was. In afwachting dat ze door de eigenaar zouden opgehaald worden lieten die ook al eens iets vallen. Niet erg natuurlijk, maar duivenpoep stinkt ook.
Jis_ schreef:IMJ schreef:Wauwwat een knapperd. Wat is dit voor ras?
Ja hij is zo mooi! Jis (hier op bokt) loopt geloof ik ook zo met haar kat
Lees dit nu pas,
Heb voor de veiligheid wel een petbuggy, voor als er een vreemde hond aan komt.
[ [url=m/4N4PHG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog een jonkie van rond de 7 maanden
[ [url=m/iI6S6M.jpg]Afbeelding[/url] ]
justkid schreef:Jis_ schreef:Lees dit nu pas,
Heb voor de veiligheid wel een petbuggy, voor als er een vreemde hond aan komt.
[ [url=m/4N4PHG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier nog een jonkie van rond de 7 maanden
[ [url=m/iI6S6M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wow dat is sprekend mijn kat![]()
Hier de onderkant![]()
[ [url=m/7FMhDL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sclimpre schreef:Geen gedragsproblemen vind ik echt niet de norm. Als een dier gedragsproblemen vertoont heb je al een heleboel signalen gemist voordat het zover komt. Eens er gedragsproblemen zijn is het dier al heel ver heen.
Oppervlakte zegt ook niet alles. Ik denk als je dan toch een kat op een beperkt terrein wil houden een klein stukje tuin veel meer biedt als veel m2 binnenshuis. Want daar is er voor een kat toch niet echt veel te beleven, tenzij je veel muizen hebt natuurlijk![]()
Onze katten kunnen kiezen tussen binnen en buiten. Ze zijn meestal buiten, zeker in de zomer. 2 15+'ers en tot nutoe nog niet platgereden. De vorige in tegen de 20 geworden, ook altijd mogen kiezen tussen binnen en buiten.
Alle buren op 1 na hebben ook katten, dus dat is geen probleem.
Uiteraard zou ik geruster zijn als ze niet van het terrein afkonden, maar de enige haalbare oplossing die ik tot nutoe gevonden heb is met een draad en een halsband. Met het risico dat ze zichzelf ophangen aan hun halsband.
kimmie261 schreef:CharmingS schreef:Zo heb ik een keer gezien dat iemand zijn auto tegen een lantaarnpaal omhoog reed omdat hij uit week voor een kat. Eigenaar nooit gevonden aangezien de kat natuurlijk al lang weg was. Deze meneer mocht zijn auto naar de sloop brengen en de lantaarnpaal vergoeden..
Mensen weten nu eenmaal niet wat hun dieren doen als ze daar geen zicht op hebben..
heb ik ook eens gehad,reed op een dijkje en daar stak een kat over,en in schrik reactie trok ik aan het stuur,waarbij mijn auto aan de slinger ging en eindigde tegen een boom...
[ Afbeelding ]
gelukkig reed er iemand achter mij die de deur ontzet heeft en mij uit de auto geschreeuwd heeft,want ik had gezellig mee verbrandt..
kateigenaar is nooit gevonden natuurlijk, de schade voor mij was duizenden guldens schuld...
Ankimo schreef:Sclimpre schreef:
Maar blijven jouw sportduiven dan altijd op je eigen terrein? Geen wedstrijden? Hier is het al wel vaker voorgekomen dat er zo'n duif geland is die waarschijnlijk te moe geworden was. In afwachting dat ze door de eigenaar zouden opgehaald worden lieten die ook al eens iets vallen. Niet erg natuurlijk, maar duivenpoep stinkt ook.
Buiten wedstrijden om blijven ze gewoon op eigen terreinUiteraard laten die iets vallen, maar dat stinkt echt niet zoals je zegt. Of je moet in een afgesloten hok gaan staan midden in de zomer waar zich een duifje of 50 bevinden
Maar die paar drollen die er in die tijd worden gelost zijn miniem, de wilde vogels maken echt een hoop meer zooi dan een zo’n postduif in die paar uur die al vermagert en verzwakt is..,
kimmie261 schreef:tuurlijk joh, je gaat voor je lol tegen een boom aanrijden... doe toch eens normaal, het is gewoon een reactie,alsof je tijd hebt om na te denken hoe te handelen...![]()
maar je hebt gelijk tegenwoordig rij ik inderdaad gewoon door... helaas al wat katten daarmee onder de auto gehad ,maar mijn lesje heb ik toen wel geleerd ja...
Kabayo schreef:kimmie261 schreef:tuurlijk joh, je gaat voor je lol tegen een boom aanrijden... doe toch eens normaal, het is gewoon een reactie,alsof je tijd hebt om na te denken hoe te handelen...![]()
maar je hebt gelijk tegenwoordig rij ik inderdaad gewoon door... helaas al wat katten daarmee onder de auto gehad ,maar mijn lesje heb ik toen wel geleerd ja...
Als jij je lichaam niet onder controle hebt met onverwachte dingen heb je in mijn ogen niks op de weg te zoeken. Daar komen doden van
Het verkeer zit vol onverwachte dingen...
Vind het niet terecht om de katteneigenaar dan als schuldige aan te wijzen. Als het een ander dier was geweest had je imo tegen dezelfde boom aangereden