Hoelang kan een hond echt alleen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Hoelang kan een hond echt alleen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:57

Onze honden gaan trouwens nooit in de bench, ook nooit gedaan. Als honden jong zijn, is er weleens iets kapot gegaan, maar we maken het huis wel redelijk veilig als we een pup hebben, of zoals nu een kitten.

Ik vind persoonlijk dat een hond in een bench niet zo lang alleen kan zijn, als dat wanneer een hond gewoon door huis kan lopen. Uren in zo een kleine ruimte vind ik gewoon minder diervriendelijk en niet goed voor hun lijf. Dat zou ik zelf dus echt beperken tot 2 uurtjes dan. Maar zeker niet voor hele werkdagen.

Toen ons reutje bij ons kwam met 6 maanden en nog niks kende, hebben we ze wel beiden ( allebei 6 maanden toen dus ) geleerd een muilkorfje te dragen, zodat ze in ieder geval niks gevaarlijks konden opeten zover dat dan nog kon in huis. Maar dat was echt korte tijd om ze te leren alleen te zijn.
We gaven ze een bot of een kong, maar daar maakten ze toen wat ruzie om, dus was toen geen oplossing. Nu gaat alles prima samen en ook maken ze niks stuk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:27

Nathalie mijn herder ligt ook graag onder het bed, onder het hoofdeinde. Van pup af aan al.

Superpony eens! Ik vind een hond in een bench sowieso niet zo geweldig maar zou de tijd dan inderdaad erg beperken. Honden die 8 uur per nacht of dag in de bench zitten, dat vind ik echt not-done.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:13

Oké, een bench is er omdat een hond dan niets stuk maakt.

Maar als je een (puber)pup hebt/neemt weet je toch dat er iets kapot kan gaan? Dan is het zaak de hond in een ruimte te zetten waar minder kostbare spullen staan. En de hond bij aanwezigheid van de baas te leren dat die tafelpoot geen speelgoed is. Het zijn net kinderen! Met als groot verschil dat ze sneller leren. ;)

Als ik thuiskom/kwam, en tref of trof een kuil aan in de wortels van een net geplantte boom, een bloembak op zijn kant, of mijn wasgoed door de hele tuin: dan ga ik opruimen. Onder luid gemopper, met wildere bewegingen dan nodig, met zoveel mogelijk bombarie. Echt, ze snappen het heus, hoor. Ondanks dat ik ze niet aankijk, aanraak of ook maar iets doe: de schuldige duikt vrij vlot zijn/haar hok in. Het mooie is dat het dan ook nooit meer gebeurd!

Ik heb het ritme van begroeten en leuk doen verbroken. Ik ga direct hún gemaakte schade opruimen. Daarbij praat en doe ik onaardig. En dat vinden zíj niet leuk. En dus leren ze daarvan en dat dat dus niet mag.

En natuurlijk moet je met een pup (zeef-geheugen) een wat langere adem hebben. Maar mijn eerste hond, ik heb hem van pups af aan, binnenshuis (onze vroegere woning) is zó opgevoed. Hij dacht op latere leeftijd alsnog een tuin te kunnen omploegen: niet dus.

Imo is een bench, ook met een pup, niet nodig. Maar haal wel even je waardevolle spullen weg! :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 01:34

Tegenwoordig heeft iedereen maar een bench en wordt het echt overal aangeraden voor alles. Maar imo leren ze er niks van.
Ik maak wel mn huis zo veilig mogelijk, dat als ze iets pakken het hopelijk niet te gevaarlijk is. Zoals nu hebben wij een kitten en de ruimte waar kabels hangen afgesloten met een stuk zeil. Dat kunnen wij normaal niet zien, maar wel erbij en een kat of kitten ook. Bang dat hij wat pakt en onder stroom komt, hebben we dat afgesloten zo.

In het verleden is er wel wat gesneuveld zoals sloffen, speelgoed, stuk van meubel etc. Als jonge honden iets pakken waar ik bij ben, pak ik iets van hun zelf en verleid ze daarmee te spelen. Als we weg gingen, kregen ze een kong of botje. Maar doorgaans liggen ze gewoon te slapen als we thuis komen of begroeten ons enthousiast.

Wij laten wel altijd de tv aan op MTV. Als we weg gaan, maken we er geen hele rituelen van of drama's, we gaan gewoon.

De honden zijn het meest op mij gericht en als ik al even in de badkamer of slaapkamer ben, doen ze wel enthousiast als ik weer de woonkamer in kom. Maar er zit geen verschil in of ik 30min weg ben of 5 uurtjes bijv. Het reutje laat het wel iets merken en wil dan als ik eenmaal op de bank ga zitten echt wat quality time en krijgt hij ook. Of daarvoor brengt hij zijn touw en wil even spelen.
Als we echt weten dat we iets langer wegblijven, maken we een extra grote wandeling waar ze even goed op slapen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:43

Sorry , maar sinds wanneer gaat dit topic over benches? Ik gebruik er ook 1 , maar ik vind er echt niks dieronvriendelijk aan. Ook word het mij aangeraden op cursus (dus dan ga ik er van uit dat het goed is , als deskundigen dat zeggen)

Mijn hond sloopt mijn planten,haal vanalles uit de prullenbak en springt op het aanrecht (doet ze nooit als ik thuis ben) . Ik heb geen zin om elke keer weer mijn hele huis te moeten opruimen en soppen. Mij werd als advies gegeven om haar langer in de bench te houden omdat ze er nog niet klaar voor was. Ze is nu 9 maand oud. Snachts slaapt ze o de slaapkamer

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 07:51

Wat fijn dat er zo'n fantastische mensen zijn sie hun hond zelden alleen laten, nooit benches gebruiken etc. Kunnen wij elkaaar niet meer in ons waarde laten? Fijn dat jullie het zo doen, anderen doen het anders. Hoeft niet altijd slechter te zijn.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:01

Ik vind het per hond afhankelijk. M’n herder heb ik eerder moeite mee om lang alleen te laten dan met me oudje.

Dat komt ook toen me oudje nog jong was. (En ik nog thuis woonde) ze graag op zich zelf was... dan ging ik voor haar (als verder niemand thuis was) beneden tv kijken ipv op me kamer.. nou uk zat nog geen 2 seconden en mvr ging na boven om daar te slapen hahah

Me herder die wilt echt bij me zijn. Als ik boven ben (al is het maar om de was op te vouwen) dan komt ze na 10 minuten kijken wat ik aan t doen ben.

Maar over t algemeen vind ik 8 uur de max. Mits het niet hele week achter elkaar is.

Me herder gaat mee na me werk. Me oudje blijft wel thuis. Ze kan ook mee na werk maar omdat ze oud is, vind ze dat echt niet leuk meer. Dan heb ik der liever relex thuis dan in de stress.

Vrijdags is beetje me staldag. Heb ik vaak les en blijf ik op stal hangen. En omdat ik ook vind dat me hond lekker mag spelen. Gaat ze vrijdags na de hondendag opvang.

Oja m’n oudje is gewoon los in de kamer. Me hetder gaat de binnenkennel in. (Geen bench)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 09:57

Ik vind dat benches wel ontopic zijn. Het gaat over een hond alleen laten en er zit echt een verschil tussen een hond die bewegingsruimte heeft in huis, een hond die dat heeft en naar buiten kan om behoeftes te doen en een hond in een bench. Daarnaast is leeftijd ook erg van belang.

Maar het is altijd makkelijk om te zeggen dat je geen bench hoeft te gebruiken bij een hond/pup en dat je gewoon kostbare spullen op moet ruimen, maar soms zijn er omstandigheden waarbij het toch wel erg van pas komt. Een prullenbak heb ik niet in huis staan als ik een pup heb (en nu nog niet, gewoonte :') ) planten heb ik ook niet staan, kostbare spullen worden opgeruimd, maar een jonge hond die dan besluit om de gipsplaten van de muur te trekken, daar doe je weinig tegen. Van een bench leren ze misschien weinig, maar je voorkomt er wel wat sloopgedrag mee, want als je er bent kan je het oplossen/voorkomen en leren dat het niet mag. Wij hebben bijvoorbeeld in huis geen ruimtes die groter zijn dan een bench. Alleen een hal die kleiner is(en ik heb altijd honden die binnen een minuut snappen hoe de trap werkt...) en een badkamer die misschien net aan even groot is, maar waar ze dan ook afgezonderd van de andere honden zitten. Ik maak dus altijd gebruik van een bench en een stuk kamer afgezet er om heen. En dan verschilt het per hond of deze ook echt in de bench moet, of in dat afgesloten stuk met bench als mand. Bij ons is de ene pup dus in de bench gegaan, omdat hij ondanks puppyproof huis toch nog sloopte en uit de ren klom. De andere pakte zelf geen rust als ze los liep, dus die moest af en toe verplicht slapen in de bench, tot ze dat ook deed in de ren.

Ik maak wel onderscheid in hoe lang een hond alleen mag zijn in een bench en ik heb voor puppen altijd de grootste bench die je kan krijgen. Zo kunnen ze in ieder geval gaan verliggen. En zodra het kan gaan ze in een afgezet stuk. De reu klom daaruit, dus die is langer in de bench gebleven, maar dan hoefde hij er 's nachts niet in te slapen. De jongste teef bleef er wel netjes in en had dus vanaf het begin die hele ren, met af en toe een uitzondering en 2 uurtjes slapen in een bench. Dat was sowieso mijn max met een hond in een bench. Oudste heeft nooit een bench van binnen gezien hier.

Ik merk trouwens wel verschil of ik een half uur of 5 uur weg ben geweest, alleen dan wel als ik thuis kom. Zolang ik weg ben zijn ze zelf bezig, dat kan slapen zijn, spelen of gewoon rustig liggen. Ik heb alleen het geluk dat ik veel thuis ben en dus ook goed kan plannen wanneer ik weg ga. Als ik overdag veel weg ben geweest, ga k 's avonds niet weg zonder honden.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:21

Ik heb er vier, in mijn huis kan een blind paard geen schade aanrichten. De bank is voor de honden en als ik visite krijg waarmee ik niet aan de keukentafel kan gaan zitten dan heb ik een stoomreiniger om het leer schoon te maken. Ik koop mijn banken via marktplaats ed gewoonweg omdat vier modderbaaltjes geen n ieuwe bank waard zijn. Als wij weg gaan (en dat kan soms best lang zijn) dan zijn ze los, slopen ze wat of doen ze behoefte in huis (grappig detail, dat doen ze dan voor de wc deur) dan is het niemands schuld behalve de mijne, moet ik ze maar niet alleen laten. Gelukkig komt dat heel weinig voor, maar als het gebeurt dan is het geen probleem, ruim ik het op, of maak ik het, of koop ik het nieuw van marktplaats.

Ik heb twee benches staan, staan altijd open. Het oudje ligt er graag in, de rest eigenlijk niet. Zij voelt zich daar blijkbaar erg veilig in "haar" grotje, prima toch.

Tegenwoordig koop je camera's voor een appel en een ei, voor iedereen met honden is het aan te raden gewoon zo een camera te kopen, kan je zien wat je honden doen als je er niet bent en weet je gelijk of je aanpassingen moet maken.

AlphaDaemon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:40

Ik denk dat hoe lang een hond alleen kan zijn erg verschilt per hond. Ik las eerder dat sommige Berners wel makkelijk een dag alleen kunnen zijn, nou bij de mijne zit de max echt op 5/6 uur overdag alleen. Duurt het langer, dan moet er iets in huis kapot (mijn oude pyjama broek of hij pakt een kussentje van de bank). Ik vind ook dat hij zielig gaat doen als we een paar dagen hem wat langer alleen laten. Mijn vriend vindt dat ik dat "zie", maar ik vind dat hij dan aangeeft dat hij het niet leuk vindt.

Maar het probleem is een beetje dat je ook heel goed pech kan hebben met het alleen-thuiszijn-vermogen van je hond. Ik hoor wel eens verhalen dat sommige honden het nooit echt leren of oke vinden en de boel bij elkaar piepen / blaffen of dingen in huis slopen. Meestal kan eventjes wel, dan kan je hem ook wel prima in een kleinere ruimte of bench opsluiten. Maar ik zou mijn Berner niet zo snel 6 uur in een bench laten zitten zonder dat hij een keer zijn pootjes kan strekken. Dan geef ik hem liever de hele (opgeruimde) gang zodat hij een beetje kan scharrelen. Mijn hond is van mijn moeder geweest, dus ik wist al dat hij goed alleen kon blijven voor een halve dag. Met de aanschaf van een pup zou ik het spannender vinden als ik weet dat ik sowieso ook veel weg moet van huis voor werk / studie.

Als ik je misschien nog wel wat advies mag geven: Denk wel echt heel goed na over je plannen. Dagopvang kost een vermogen, met 3 dagen in de week 15 euro per dag ben je in de maand al ruim 200 euro kwijt. Afhankelijk van het karakter van je hond / het ras kan het zijn dat het alleen zijn nooit helemaal vlekkeloos gaat. Daarbij weet mijn hond ook heel goed hoe hij zielig moet kijken als ik wegga en dan breekt mijn hart en zeg ik wel 20 keer: "mama houdt van je en papa is zo weer thuis!". :+ Het kan ook goed zijn dat hij al zijn energie kwijt raakt op de dagopvang en 's avonds alleen maar voor pampus kan liggen. Dan zitten de mooie lange wandelingen die jij wilt maken als je thuis komt er ook niet meer in.
Mijn hond is ook heel vaak een poos blijven logeren toen hij nog van mijn moeder was. Zo hebben mijn vriend en ik goed kunnen kijken of ons ritme zou passen bij hem en of het met ons werk te regelen was. Misschien is sowieso een herplaatser ook wel handig voor jou. De vorige eigenaar kan je dan goed voorlichten hoe de hond is met alleen zijn / dagopvang. Misschien kan je werken met een proefperiode? Die pup kan altijd later nog als 2e hond of als je in de toekomst meer tijd krijgt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:43

@danzz: dan mocht je de mijne even hebben als pup.
Deze heeft drie banken kapot gemaakt (en dan ook volledig gestript), heeft de rolluiken van buitenaf uit de kassen getrokken en gesloopt, is behangpapier + gips van de muur beginnen trekken, heeft een deur kapot gebeten, heeft de deurlijsten kapot gemaakt, heeft benchen dubbelgeplooid ...
Deze gaat als ze alleen is dan ook in een wolfhondprove bench of buitenkennel, simpelweg omdat ze het presteert om een deur (!!!) te slopen en op die manier uit te breken ...

Een huis die niet kan gesloopt worden geloof ik niet in :+

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:46

Heb niet het hele topic doorgelezen..

Maar mijn herder zit regelmatig alleen, en daar had ze op het begin veel moeite mee.. Ze zit buiten in een grote ren, maar werd gefrustreerd en begon alles te slopen.. Dit heeft ze een paar dagen gedaan. Nu zorg ik dat ze genoeg word uitgelaten 5a6 keer per dag en zit ze eigenlijk overdag 2x 4 uur alleen en slaapt ze daar snachts.

Ik zorg nu dat ze genoeg te doen heeft in haar ren, vul iedere ochtend een kong met vlees en soms pindakaas. Daar is ze meestal wel een uur zoet mee, heb ook een camera opgehangen die ik via mijn telefoon kan volgen. Moet zeggen dat ze haar rust ook wel nodig heeft aangezien ik veel met haar train. Nu gaat het super en voelt ze zich helemaal op haar gemak in dr kennel :)

Heb haar vanwege de regen wind en sneeuw vannacht in de garage gedaan.. Maar nu is ze weer lekker buiten :)

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:50

Duhelo schreef:
@danzz: dan mocht je de mijne even hebben als pup.
Deze heeft drie banken kapot gemaakt (en dan ook volledig gestript), heeft de rolluiken van buitenaf uit de kassen getrokken en gesloopt, is behangpapier + gips van de muur beginnen trekken, heeft een deur kapot gebeten, heeft de deurlijsten kapot gemaakt, heeft benchen dubbelgeplooid ...
Deze gaat als ze alleen is dan ook in een wolfhondprove bench of buitenkennel, simpelweg omdat ze het presteert om een deur (!!!) te slopen en op die manier uit te breken ...

Een huis die niet kan gesloopt worden geloof ik niet in :+

hahahaha ja, er zijn extremen! Je mag hem zelf houden :+ Daar valt niet tegenop te werken en dat moet je dan ook zeker niet doen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:49

Amandavd schreef:
Wat fijn dat er zo'n fantastische mensen zijn sie hun hond zelden alleen laten, nooit benches gebruiken etc. Kunnen wij elkaaar niet meer in ons waarde laten? Fijn dat jullie het zo doen, anderen doen het anders. Hoeft niet altijd slechter te zijn.

Vanwaar deze reacties? Mogen we op een discussie forum niet meer aangeven wat wij vinden en waarom?
Mogen we niet meer van mening verschillen?
Waarom voelen jullie je aangevallen?

Ik ben het niet met jouw aanpak eens Palmera. Volgens mij leren honden niet op die manier.
Daarbij moet je wel de mogelijkheid hebben om je hond in een hond proof kamer te zetten. Bij mijn honden was het ook altijd een kwestie van kostbare spullen opruimen, maar mijn huidige hond vrat als pup het behang van de muur, bijt in deuren en in plinten (en eigenlijk overal in :D )
Ik heb gelukkig een schuur en een groot erf, maar niet iedereen heeft dat ter beschikking.
Ik kan me dus het gebruik van een bench wel voorstellen. Maar als training en voor kortere tijd, dat wel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:54

Nikass schreef:
Amandavd schreef:

Vanwaar deze reacties? Mogen we op een discussie forum niet meer aangeven wat wij vinden en waarom?
Mogen we niet meer van mening verschillen?
Waarom voelen jullie je aangevallen?

Ik ben het niet met jouw aanpak eens Palmera. Volgens mij leren honden niet op die manier.
Daarbij moet je wel de mogelijkheid hebben om je hond in een hond proof kamer te zetten. Bij mijn honden was het ook altijd een kwestie van kostbare spullen opruimen, maar mijn huidige hond vrat als pup het behang van de muur, bijt in deuren en in plinten (en eigenlijk overal in :D )
Ik heb gelukkig een schuur en een groot erf, maar niet iedereen heeft dat ter beschikking.
Ik kan me dus het gebruik van een bench wel voorstellen. Maar als training en voor kortere tijd, dat wel.

Volgens mij moet je wat beter lezen. Ik zeg namelijk nergens dat je niet mag aangeven wat je vindt, maar er zijn een aantal mensen die dat op een andere manier kunnen doen en het belerende, ik doe het veel beter dan jij toontje kunnen weg laten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:02

Okee excuses als het om een bepaalde toon gaat, dat heb ik dan gemist. Maar ik heb volgens mij nergens iemand zien schrijven dat "ze het beter doen dan een ander" Volgens mij is dat ook hoe je het zelf leest.

Palmera veel hondenscholen raden een bench ook aan als time out, wanneer je pup vervelend is en bijvoorbeeld in jou of je kleren blijft bijten en niet reageert op "nee" of afleiding.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:36

Mocht 1 van mijn berichten zo zijn overgekomen dan was dat absoluut niet de bedoeling. :)
Ik laat mijn hond zelf maar kortere tijden alleen omdat ik zelf niet werk oid (afgekeurd), wel in een bench dan omdat hij de meubels aanknaagt en wie weet wat nog meer als hij ontdekt dat de deurposten/muur/whatever ook prima kauwspul is. :+
Ik kreeg een standaard benchje mee (60x45x60cm?) toen ik hem ophaalde maar wil tzt een grote maat bench aanschaffen zodat hij iets meer bewegingsruimte heeft.
Dit ook omdat hij 2x daags een uurtje erin gaat zodat de katten even alle aandacht kunnen krijgen waar ze behoefte aan hebben zonder dat hij ertussendoor stuitert. *\%/*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:42

Een bench moet goed gebruikt worden en niet om een hond uren in te doen omdat anders je huisraad er aan gaat. Wanneer je huisraad er aan gaat heeft dat wel een oorzaak, waarom die niet aanpakken? Ik zelf heb een kleine Spanjaard van net een jaar, ja ik ben erg gebonden en hij gaat vaak met me mee. Maar ik heb er van te voren heel goed over na gedacht, en ik wist wat de consequenties zouden zijn. En hij kan Max 3 uur alleen zijn, misschien ook wel langer maar dat wil ik zelf niet.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:48

Bench als time-out hebben wij niet gedaan, moet een veilig plekje blijven.

Op aanraden van eigenlijk iedereen om ons heen wel een bench gebruikt maar ik zou het een volgende keer niet weer doen. Hond ging er wel prima in als we weggingen maar nooit uit zichzelf. Steeds als we probeerden haar eruit te laten als we weggingen heeft ze wat kapot gebeten. Dus we hebben én een bench gebruikt én kapotte kozijnen, muren en plinten. Ze was veel meer onder de indruk als ik bij terugkomst haar naar de kapotte plek sleurde en heel boos werd. Toen hield het op. Overigens maar een poosje zo geweest. Vanaf een jaar ongeveer niets meer gesloopt. Vorig jaar heeft ze onze kerstboom nog omgetrokken (toen we thuis waren). Maar nu kijkt ze er niet naar om. Volwassen geworden!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:51

Onze jongste teef zit 's nachts en als wij weg zijn in de bench. (Een lel van een ding :') wat een sta in de weg). Zij is dit van het begin af aan gewend en dit is ook echt haar plekje. Ze vindt het prima.
Als we alleen haar hadden zou ze wellicht niet meer in de bench zitten, maar ik laat een grote windhond niet alleen met 2 hondjes van 2,5 kg.

Hier kunnen ze prima een dagje alleen zijn. Ze hadden een tijdje ook geen keus, toen ik fulltime moest werken voor een periode. We zorgden voor voldoende aandacht buiten die volledige werkdagen en af en toe gingen ze uit logeren bij "opa en oma" :') Ging prima. Nu werk ik voornamelijk thuis dus zijn alleen thuis als we met ons gezin ergens heen gaan waar ze niet mee naar toe kunnen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:03

Mijn zus is ook helemaal niet van de bench maar ze is zonder grappen aan minimaal bank 10 en heel wat salontafels verder is in 2 jaar tijd dat ze een herplaatser heeft, en dan zijn ze over het algemeen echt niet direct vervangen, maar pas als het echt niet langer ging. Ik ben het niet eens met hoe zij ernaar handelt, want de hond heeft verlatingsangst in mijn ogen (naast nog wat gedragsproblemen) en als hij iets gesloopt heeft, geeft ze hem stevig op zijn kop, maar hij zit wel met periodes 9-10 uur achter elkaar alleen thuis samen met haar andere hond. Maar zij heeft hem uiteindelijk toch ook periodes in de bench zitten (na enkele weken tot maanden probeert ze hem opnieuw los te laten lopen). Eerst een 110cm-bench, maar die werd echt te klein, dus nu heeft ze een 130cm bench aangeschaft.

Maar los van het lange alleenblijven, doet hij het ook wel eens als ze gewoon naar het toilet gaat, terwijl hij ook rustig zonder te slapen een paar uur alleen thuis kan blijven. Buiten houden gaat niet, dus dan blijft er maar weinig over in mijn ogen (hond kan absoluut niet naar een dagopvang, is stevig hondagressief. Dus zou daar in een kennel komen te zitten).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:25

marleen_usar schreef:
Een bench moet goed gebruikt worden en niet om een hond uren in te doen omdat anders je huisraad er aan gaat. Wanneer je huisraad er aan gaat heeft dat wel een oorzaak, waarom die niet aanpakken? Ik zelf heb een kleine Spanjaard van net een jaar, ja ik ben erg gebonden en hij gaat vaak met me mee. Maar ik heb er van te voren heel goed over na gedacht, en ik wist wat de consequenties zouden zijn. En hij kan Max 3 uur alleen zijn, misschien ook wel langer maar dat wil ik zelf niet.

Jaha die oorzaak hè ;)
In mijn geval is dat gewoon rasgebonden :D

Madelief bij een time out blijft het een veilige plek. Verwar een time out niet met straf.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:27

Mijn hond is eigenlijk nooit alleen. Hij vindt alleen zijn verschrikkelijk, dan vergaat zijn wereld. Voorheen toen ik in een studio woonde was dat wel een probleem. In zij bench gilde hij alles bij elkaar, maar als hij niet in zijn bench zat sloopte hij werkelijk alles. Dat heeft me behoorlijk wat dierenartskosten bezorgd.

Uiteindelijk heb ik een oppas kunnen vinden en was het goed.

Nu ik samenwoon is hij dus eigenlijk nooit alleen. Hooguit tijdens het samen boodschappen doen of als onze schooluren net een uurtje overlappen. Dan gaat hij op de gang waar hij niks kan slopen en is het goed. Maar leuk vindt hij het niet :n Daar werken we dus nog hard aan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:30

Dus als je het goed doet, tijd investeert mag je niks zeggen? Wat heeft dat met elkaar in de waarde laten te maken? Helemaal niks. Als we alles maar goed gaan vinden, blijft er heel veel leed.

Iemand vraagt gewoon hoelang kan een hond alleen zijn. Ik zeg daarop, dat ik vind dat een hond in een bench echt niet lang alleen kan zijn, omdat het heel slecht is voor zijn lijf. En waarom zou je het willen? Neem dan een aquarium met vissen.

Een bench zal vast een prima trainingsmiddel zijn, maar elke jonge hond gaat wel slopen of wil dat in huis wel doen. Hoe je daarmee omgaat, moet je zelf weten, maar hele dagen in een klein hokje, vind ik geen diervriendelijke oplossing, dus dan is MIJN antwoord op de vraag van de ts, maximaal 2 uurtjes.

Mag je hond vrij rondlopen vind ik 5/6 uurtjes wel acceptabel als je daarnaast wel tijd aan je hond besteed in de vorm van wandelen, spel etc.
Liefst zou ik honden dan samen zien. Daar zit voor mij ook een verschil in.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:48

Nikass schreef:
Madelief bij een time out blijft het een veilige plek. Verwar een time out niet met straf.

als je het maar wel goed uitlegt