Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Duhelo schreef:@danzz: dan mocht je de mijne even hebben als pup.
Deze heeft drie banken kapot gemaakt (en dan ook volledig gestript), heeft de rolluiken van buitenaf uit de kassen getrokken en gesloopt, is behangpapier + gips van de muur beginnen trekken, heeft een deur kapot gebeten, heeft de deurlijsten kapot gemaakt, heeft benchen dubbelgeplooid ...
Deze gaat als ze alleen is dan ook in een wolfhondprove bench of buitenkennel, simpelweg omdat ze het presteert om een deur (!!!) te slopen en op die manier uit te breken ...
Een huis die niet kan gesloopt worden geloof ik niet in
Amandavd schreef:Wat fijn dat er zo'n fantastische mensen zijn sie hun hond zelden alleen laten, nooit benches gebruiken etc. Kunnen wij elkaaar niet meer in ons waarde laten? Fijn dat jullie het zo doen, anderen doen het anders. Hoeft niet altijd slechter te zijn.
Nikass schreef:Amandavd schreef:Wat fijn dat er zo'n fantastische mensen zijn sie hun hond zelden alleen laten, nooit benches gebruiken etc. Kunnen wij elkaaar niet meer in ons waarde laten? Fijn dat jullie het zo doen, anderen doen het anders. Hoeft niet altijd slechter te zijn.
Vanwaar deze reacties? Mogen we op een discussie forum niet meer aangeven wat wij vinden en waarom?
Mogen we niet meer van mening verschillen?
Waarom voelen jullie je aangevallen?
Ik ben het niet met jouw aanpak eens Palmera. Volgens mij leren honden niet op die manier.
Daarbij moet je wel de mogelijkheid hebben om je hond in een hond proof kamer te zetten. Bij mijn honden was het ook altijd een kwestie van kostbare spullen opruimen, maar mijn huidige hond vrat als pup het behang van de muur, bijt in deuren en in plinten (en eigenlijk overal in)
Ik heb gelukkig een schuur en een groot erf, maar niet iedereen heeft dat ter beschikking.
Ik kan me dus het gebruik van een bench wel voorstellen. Maar als training en voor kortere tijd, dat wel.
marleen_usar schreef:Een bench moet goed gebruikt worden en niet om een hond uren in te doen omdat anders je huisraad er aan gaat. Wanneer je huisraad er aan gaat heeft dat wel een oorzaak, waarom die niet aanpakken? Ik zelf heb een kleine Spanjaard van net een jaar, ja ik ben erg gebonden en hij gaat vaak met me mee. Maar ik heb er van te voren heel goed over na gedacht, en ik wist wat de consequenties zouden zijn. En hij kan Max 3 uur alleen zijn, misschien ook wel langer maar dat wil ik zelf niet.