Goede anti blafband gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:24

@TS: hoe gaat het inmiddels met de band? Doet het zn werk, gaat hij ook soms perongeluk af?
Ik neig ook naar een antiblafband (liefst eentje die eerst geluid maakt, trilt en dan pas stroom geeft), maar ik ben bang dat het zomaar afgaat en we haar dus bang gaan maken. Die ban ons blaft ook voor een vogeltje en zichzelf er zo in opjaagt dat het niet stopt en alleen erger wordt. Wij kunnen haar wel doen stoppen met blaffen door haar eens te roepen en dan komt ze wat uit die 'fase'. Maar na het plaatsen van een camera thuis mekte we dat ze het dus ook enorm doet als we weg zijn. Zo erg dat onze andere hond (welke doof is!) haar gaat vastgrijpen om te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:56

Het is nog nooit zo rustig geweest in huis :D

De band werkt voor ons perfect. Hij staat op het eerste standje na de trilling dus zo laag mogelijk. Dacht eerst dat ze niet onder de indruk was en had hem door gezet naar 4 (van de 7) maar toen ze een correctie kreeg kroop ze piepend onder de stoel van de schrik. Dus heb hem direct terug gezet naar 2.

Ze blaft nog wel maar dat is meer binnenmonds woefen. Ze slaat niet meer vol geweld luidkeels aan en slaat ook niet meer door hierin. Ze weet al precies waar de grens ligt en waar ze wel of niet mee weg komt. Wij bemoeien ons er ook niet meer mee. Als ze blaft dan negeren we haar verder en laten de band z'n werk doen. Dat geeft voor zowel ons als de hond heel veel rust.

Ik denk dat we het blaffen helemaal kunnen stoppen als we het niveau hoger zetten en ze een hardere correctie krijgt. Dat ze de gok dan niet meer neemt want je ziet dr gewoon kijken en de grenzen opzoeken. Maar voor ons is het prima zo. Ze slaat niet meer op alles aan en als ze wel ergens op reageert dan is het een binnenmondse woef of 2 die wij niet storend vinden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:36

Goof schreef:
Ik ben zelf gezegend met een hond die letterlijk nooit blaft. Echt heerlijk. Maar ik vind een blafband, maar wel nadat al het andere nodige ondernomen is, echt wel een optie. Wel de laatste optie, dat wel.

Grappig dat ik mezelf moet quoten nu ruim een kaar later.
2 Maanden nadat ik dit plaatste hebben wij een 5e-hands chihuahua overgenomen en ik ben nu ook op zoek naar een blafband.

TS, ik ben heel benieuwd hoe het nu bij jou gaat? Draagt je hond hem nog? Of is het helemaal over?
Bij mij gaat het puur om blaffen buiten, binnen is hij ok gelukkig.

Pluttersput

Re: Goede anti blafband gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:49

Even als tip: meet je blafband even door voordat je hem probeert. Ik heb er ooit een voor mijn Jack Russel gekocht. Maar die was in de fabriek verkeerd afgesteld waardoor ze bij de eerste blaf meteen de hardste klap kreeg.
Gevolg: blaf van schrik, volle schok, piepen van pijn en schrik, volle schok. Ik kon niet bij de sluiting komen om hem los te maken want ze bleef in volle paniek on zich heen bijten en piepen waardoor ze geschokt bleef worden. Uiteindelijk haar on de houdgreep gepakt en de band doorgeknipt.

Ik ben miet tegen die banden, maar hierna ben ik wel heel huiverig met ze zomaar om doen. Mijn hondje heeft er daarna nooit meer een om gehad, ik vond het te griezelig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:42

Nee ze draagt hem niet meer. Hij werkte wel maar die dogtra reageert op geluid.....en dat werkte dus niet als de andere hond ernaast aanslaat :+

Het geblaf is inmiddels wel minder geworden. Soms heeft ze nog haar rare momenten dat ze op werkelijk alles woeft. Ligt ze gewoon languit op dr zij in de mand te blaffen. Dan zijn we het na een paar keer waarschuwen ook wel zat en gaat ze achter op het erf de schuur in. Kan ze daar ongestoord afkoelen en zodra ze rustig en stil is mag ze weer naar binnen.