Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:22

Zoe_97 schreef:
Een forum dient niet enkel voor Oehhs en aahs. Ik zag hier niemand onrespectvol reageren...

Dat klopt maar sommige mensen gebruiken het maar al te graag om maar commentaar te kunnen leveren. Uit ego of omdat ze simpelweg niks beters te doen hebben. Als je commentaar niets toevoegt houdt je dan gewoon stil. Als TS nog steeds wilde fokken met de hond en de combinatie als zijnde voor pure rottweilers had door willen laten gaan dan prima. Maar ze laat nu alleen een foto zien van hoe de hond er nu uitziet. Soms kun je beter niks zeggen.

Little_Gift

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:47

Misschien kun je daar zelf ook een voorbeeld aan nemen :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:03

Little_Gift schreef:
Misschien kun je daar zelf ook een voorbeeld aan nemen :D

Misschien wel ja. :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-18 07:20

Wow whats going on :+

Kan soms beter nooit een foto showen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 14:11

Mocht je willen weten welke rassen er in zitten ( of ras ) kun je overwegen om een Embark test te laten doen.
Dat is een DNA test en heb ik ook laten doen van mijn wolfhond.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:04

sunshine schreef:
Mocht je willen weten welke rassen er in zitten ( of ras ) kun je overwegen om een Embark test te laten doen.
Dat is een DNA test en heb ik ook laten doen van mijn wolfhond.

Dat is leuk voor rassen zoals tamaskan bijv. Om te weten n welk percentage van welk ras een specifieke hond in zich heeft. Ook nuttig voor verdere fok binnen dat ras.

Echter zelfs stamboom rotties zouden uit de embark test niet enkel rottie uitslag hebben. Alle rassen bestaan uiteindelijk uit meerdere rassen qua genetica.

Zit nu wel te bedenken dat het wel leuk zou zijn voor fokkers die of graag breed dn grof type fokken of graag smal en atletisch misschien. Je kan wel zien wat een bepaalde hind genetisch in zich heeft en dus sterk door geeft.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 10:58

Ik zit dit nog even terug te lezen, heftig. Hoe een normale inlees vraag toch uit z’n context kan worden getrokken
De smalle ‘rottweiler’ is toch wel knap geworden. Helaas maar 4 jaar oud geworden
Hier een van de laatste momenten op deze aarde. Ze blijft mijn topper
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels is deze dame bij ons. Een stamboomhond. Chiara Faiza van de Vreehoeve. Ouders en alle voorouders zijn getest. Dierenarts is inmiddels gemaild om röntgen foto’s te maken. Ze heeft haar eerste ‘uitmuntend’ al behaald op show. Ik zal binnenkort met de fokker bespreken wat ik allemaal moet regelen. Wellicht willen we een nestje. Maar zeker weet ik het nog niet. Sowieso word ze dus op HD en ED gecheckt, op JPLL en ECVO. En ik wil ook een gedragstest doen. Verder moet ik mij nog even aansluiten bij de rottweiler club (NRC dacht ik). En de rest moet ik nog uitzoeken. Geen haast. Vooral genieten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 18:41

Mooi niet dat ik mijn hond voor zijn eerste loopsheid ga steriliseren, met een beetje pech steriliseer je dus voor het half jaar.
Hier een open teefje van bijna 12 jaar
Bij het nog in leven zijnde teefje hadden we nog een teefje. Doordat ze als herplaatser rechtstreeks van de fokker kwam (wb karakter te druk, labrador) die we pas rond haar derde hebben laten steriliseren.
Hormonen hebben ze ook nodig om evenwichtig in karakter en lichamelijk (groeischijven) uit te groeien.
Ook hier valt genoeg over op internet te vinden.
Beide hebben nooit geen last gehad van melkkliertumoren.
Reden van sterilisatie van de herplaatser was dat ze qua gedrag echt last had van haar hormonen tijdens haar loopsheid, we konden een dag voor de loopsheid al voorspellen dat ze loops moest worden omdat ze dan angstiger was.

Fokken is super leuk. Ook ik heb er serieus over nagedacht met ons teefje die we als pup hebben gekregen. Ze heeft een paar uitmuntends in de showring gelopen. Wat betreft karakter super evenwichtig. Zeer goede Will to please en echt baasgericht. Goede lijnen waarin geen inteelt voorkwam. Donkerblond of liever gezegd geel van kleur waardoor ze ook een aanwinst was in de labradorwereld.
Ik heb het niet gedaan.
De weken dat de puppy’s er zijn moet je thuis blijven. Als er wat mis gaat bv teef moet keizersnede ondergaan (wat in bepaalde lijnen meer voorkomt) en er blijft maar 1 pup leven dan moet je geld toeleggen. In het ergste geval verlies je je teef (zelf meegemaakt in de kring waarin ik verkeerde), baasjes van pups die goed lijken met screening en waarmee je heel erg in vergist, aansprakelijkheid als er gezondheidsproblemen bij de pups ontstaan, bevallingen die nooit op een gunstig tijdstip lijken te komen, ook de bevalling moet je nl bij blijven…
En zo zijn er veel meer aspecten waar je nu mogelijk niet aan denkt.

Naar mijn mening is ras verbeteren alleen en enkel met stamboom mogelijk. Zeker bij een HR ras of een populair ras zoals de labrador vind ik deze belangrijk ivm kanker, HD/ed, caratact, epilepsie maar ook zeker karakter. Bij mijn dames is bv epilepsie er uit gefokt.

Waardoor heb ik het beste een standpunt in kunnen nemen.
Door mee te lopen met mijn fokker. Ik heb dus bevallingen meegemaakt, shows samen met de fokker gelopen, 1 bevalling alleen gedaan omdat de fokker net op dat moment buikgriep had, verhalen aangehoord, meegelopen op dagen dat er nestjes waren, bijgevoerd moest worden. Ik heb er ontzettend veel van geleerd, ik had het voor geen goud willen missen maar hoe graag ik ook een nestje in eerste instantie wilde… ik ben er op terug gekomen

[quote
    ="Wesco"]
    Kabayo schreef:
    Ik wil haar toch laten steriliseren?

Honden die vóór hun eerste loopsheid gesteriliseerd worden hebben een risico van 0,5 %, op het krijgen van melkkliertumoren na hun eerste loopsheid is dit risico 8 %, en na de tweede loopsheid is het risico 26 %. Na de derde loopsheid is er wat betreft het ontstaan van tumoren in de melkklieren, geen effect van de sterilisatie meer te verwachten. Uiteraard blijft het effect met betrekking tot eventuele eierstok- of baarmoederproblemen altijd gunstig.

Bron: Dierenkliniek Kenaupark[/quote]

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 19:00

Ben ik er weer ingestonken -O-

Eerste pagina lezen en dan pas pntdekken dat het topic 8 jaar oud is

Kabayo

Re: Rottweiler pup , nest , vruchtbaarheid , sterilisatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-25 19:22

Nienke mooie uitgebreide post. Aangezien je waarschijnlijk reageert op een bericht van 8 jaar geleden, is het wel verhelderend. Wbt thuis blijven, das geen probleem. Ik heb een eigen bedrijf thuis dus altijd thuis

Wbt steriliseren, ze had nooit problemen. Maar is ook maar 4 jaar geworden. M’n husky is ook na haar eerste loopsheid gesteriliseerd. Die ging weglopen als ze loops was. Niet handig op een boerderij.. Ze heeft (tot zo ver natuurlijk) nergens last van

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-25 22:04

Oooh dat meen je niet dat is echt mij nog nooit gebeurd :D :D

Wel fijn dat mijn post wel verhelderend wss *D

Tja dat weglopen wordt dan idd wel een ding en groot gelijk dat je haar daarom hebt laten steriliseren.
    Er blijven altijd dingen waarom je ze beter kan laten steriliseren en dit is 1 van de redenen.
    Wat sneu dat de rotweiler maar 4 jaar is geworden, echt veel te jong

Ik las vanavond, moe van het werk, dit topic vluchtig door en vond dat je behoorlijk werd aangevallen. Ik vind dat sneu. Ik ben voorstander van goed doordacht fokken met stamboom. Er blijven altijd mensen die zonder stamboom willen fokken. En naar mijn mening en dat is dan ook mijn doel geweest was niet afbranden maar proberen te helpen om het dan zo goed mogelijk te doen. En hoe minder je afbrand en hoe meer je meedenkt hoe minder weerstand en meer kans op succes.

Stiekem hoop ik dat jouw droom uiteindelijk uit gaat komen al is het met een ander teefje en hoop ik t.z.t. via het forum mee te kunnen genieten dan van jouw kraamkamer

Kabayo schreef:
    Nienke mooie uitgebreide post. Aangezien je waarschijnlijk reageert op een bericht van 8 jaar geleden, is het wel verhelderend. Wbt thuis blijven, das geen probleem. Ik heb een eigen bedrijf thuis dus altijd thuis

Wbt steriliseren, ze had nooit problemen. Maar is ook maar 4 jaar geworden. M’n husky is ook na haar eerste loopsheid gesteriliseerd. Die ging weglopen als ze loops was. Niet handig op een boerderij.. Ze heeft (tot zo ver natuurlijk) nergens last van