Wat voer jij je hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:04

Granoek schreef:
Ik heb nu op 25minuutjes van hier een kivo verkooppunt gevonden, daar ga ik misschien straks nog even langs. Hun website geeft me een goede indruk en veel informatie.

Dat barfplaats forum is ook wel heel interessant maar wel erg overweldigend als je de 'taal' niet spreekt haha. Als ik straks klaar ben eens tijd voor maken om het te lezen, eventueel wat dingen neerkribbelen. Dat is dan dat kleine stukje student wat nog in me zit, ik onthoud beter als ik het opschrijf haha

Ja het is veeel info in 1x inderdaad. Maar heel veel goede info in de bieb daar, onderzoeken, het Hoe en waarom etc. Ook zitten er een aantal dierenartsen op het forum en natuurlijk een hoop mensen met zeer veel ervaring

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:31

Vreemd, als ik google kom ik bijna overal tegen dat degomeat/b4d van dezelfde is en dat het verschil ‘m alleen zit in de afname hoeveelheid maar dat is dus veranderd? Nou ja, maakt ook niet uit. Olie krijgen ze al elke voerbeurt over hun voer heen..
Laatst bijgewerkt door Nynke1 op 29-09-17 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynke1

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:33

Oh en groente krijgen ze ook bij al, zijn ze gek op :-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:35

Nynke1 schreef:
Vreemd, als ik google kom ik bijna overal tegen dat degomeat/b4d van dezelfde is en dat het verschil ‘m alleen zit in de afname hoeveelheid. Olie krijgen ze al elke voerbeurt over hun voer heen..

Ja, vroeger wel inderdaad. Toen het in Nederland nog degomeat heette, sinds kort (geen idee hoe lang, ik voer het al een tijdje niet meer) heet het dus dogmeat en best4dogs.

Er is altijd verschil geweest tussen Degomeat.nl en degomeat.be

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 14:36

Dan zijn het 2 fabrikanten met dezelfde naam. Ik heb de link van wat ik met Degomeat bedoel eerder al gedeeld...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:18

Hier ben ik van RC puppy brok naar Renske brok gegaan omdat de hond het Renske vlees zo lekker vond en het er ook goed op deed met brok. Helaas werd deze voerwissel niet succesvol. Hond had ook medicatie (oa antibiotica en Rimadyl mbt complicatie met castratie) gehad vooraf dus misschien dat dat ook mee speelde. Echter had hij last van zijn maag gekregen. Weer medicatie gekregen en toen ook de darmen overstuur. Terug naar de RC en wel de Gastro intestinal om alles weer rustig te krijgen. Geef dat voorlopig nu samen met Sanofor Veendrenkstof. Voorlopig geen ander merk meer dan RC. Goed voer is waar de hond het goed op doet dus wie ben ik om percé graanvrij te willen geven. Mijn vorige hond heeft levenslang RC gehad. Ik denk dat ik me de kop gek laat maken door alle negatieve berichten mbt RC maar ook de honden van mn ouders werden er gezond oud mee. Dan maar RC met af en toe vuile pens en Renske vlees.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 02:56

Hebben mensen hier nog tips qua kvv? Ik word er echt helemaal tureluurs van inmiddels :’). En ik heb een nieuwe vriezer besteld vanavond dus ik wil graaaaaaag wat bestellen :D :+.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 05:17

Onze herders krijgen Barca. Doen ze het erg goed op!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:12

Nynke1 schreef:
Hebben mensen hier nog tips qua kvv? Ik word er echt helemaal tureluurs van inmiddels :’). En ik heb een nieuwe vriezer besteld vanavond dus ik wil graaaaaaag wat bestellen :D :+.

Ik ben heel tevreden over Kivo!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:27

kiwiwitje schreef:
Nynke1 schreef:

Ik ben heel tevreden over Kivo!

Welke soorten voer jij precies? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:41

Het ligt aan het budget dat je hebt en welke eisen. Wil je met premix, calciumpreparaat, groenten of andere toevoegingen?

Ik ben erg tevreden over tammenga, maar voer altijd meerdere merken. Zo min mogelijk toevoegingen en calcium uit bot bijvoorbeeld. Liever ook geen groente, dat voeg ik liever apart toe.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:56

Nynke1 schreef:
Welke soorten voer jij precies? :)

Wij voeren van kivo alles balve. Puppy(heb geen pup.. :p ), kennelworst en de worst voor katten. Onze katten krijgen gewoon met de honden mee.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:02

Onze langharige Chow Chow krijgt Hills brokken, onze Sheltie van 9 krijgt momenteel nog Frolic brokken maar ik ben aan het denken om voor hem ook over te stappen op Hills.

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:15

Wij voeren onze hond KVV, Lotgering.

waarom?
Ik had me er eerlijk gezegd nooit in verdiept totdat we onze hond als pup bij de fokker ophaalden. Daar voeren ze alle honden KVV. Ik had voor een paar dagen vlees meegekregen en ben thuis gaan googlen en alles erover gelezen.
Ze doet het er super goed op, poept 1x per dag(houdt meer voedingsstoffen binnen) en ze vindt het heerlijk! Ook wij zijn er erg tevreden over! We hebben nu een extra energiezuinige vriezer aangeschaft speciaal voor de KVV.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:23

Qua "vers" voer ik Kivo, naturis, degomeat (be), hunters home, tinlo barfmenu en een merkloze worst van een zeer locale producent/verdeler tussendoor haaksbarf, alaska, kiezebrink en Dinapet ter afwisseling. Ik weet dat ze niet allemaal compleet zijn dmv een premix. En doordat ik alleen een beperkt aantal enkelvoudige varianten kan voeren gebruik ik in samenspraak met DA en fokker een vitaminen en mineralensupplement.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:44

Ik heb verschillende merken gevoerd
Lotgering+, mulder+, smuldier+, duck-, naturis-, carnibest-, meat4dogs+, kivo+, en nog een paar
De + en - die ik er achter heb gezet is puur of het wel of biet goed gegeten werd door de honden
Ofwel... hond, teef is wandelende kliko, die eet alles
De reu is een ongelofelijke zeikstraal en eet vrij lastig

Uiteindelijk geef ik ze nu Darf KVV en brok

De KVV als maaltijd
De brok tijden de dag bij train momentjes en wandelingen
Ik bleef bij alle merken toch dingetjes tegenkomen en de vacht van onze reu bleef toch net wat jammer (achterop de rug wat stug en opstaand )
Nu met Darf glanst hij ook daar weer
En zijn ontlasting is nog nooit zo stabiel geweest
Groenten geef ik er gefermenteerd bij (bokashi )
En sygin krijgt een aangepaste portie aangevuld met sperziebonen omdat madam nog al snel aanzet

Qua kosten trouwens helemaal niet zo grappig
Heb twee rottweilers en alleen de KVV is al 100 per maand
Zak brok van 60 euro doe ik 2 maanden mee
Bokashi erbij
Ik ben zo 150 euro p/m aan eten voor het spul kwijt en dan de rest nog :+
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 01-10-17 12:49, in het totaal 2 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:46

Ik ga even heel simpel antwoord geven: Acana Sensitive.
Onze hond doet het er absoluut geweldig op. Geen jeuk meer!

Wel prijzig. Maar een happy hond is meer waard!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:33

Ik heb me maar even aangemeld in een FB groep en kreeg daar als tip de fokker lijn bij natuur en dier (iron dog). Als je daar groot inkoopt is het aanzienlijk goedkoper. Iemand hier ervaring mee?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:10

Ik heb toch een bestelling geplaatst bij best4dogs. Je komt er toch maar op 1 manier achter en dat is gewoon proberen en het product spreekt mij van alles wat een beetje betaalbaar is het meeste aan. Ik kan over een tijdje wel laten weten of het bevalt of niet. Bedankt in elk geval voor alle reacties! :-)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:15

Aranel schreef:
Goede tip petitparis!
Maandag ga ik met haar naar de dierenarts voor een giardia test, als daar niets uitkomt ga ik jouw tip eens proberen!

Pff dus toch giardia. Wel fijn dat we nu weten waar al die vage klachten vandaan kwamen, maar ik heb een have hernia van het op handen en knieën zitten de vloer te dweilen :+ Morgen krijgt ze de laatste tabletten van de eerste kuur en over 2 weken weer een kuur van 3 dagen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 11:43

Dit topic ligt al een tijdje stil maar ga eens kijken of hier nog iemand antwoord.

Voer mijn hondje nu al een tijdje Renske vers maaltijden. Altijd hartstikke tevreden van geweest, en ook niet onbelangrijk het enige wat mijn kieskeurige eter blijft eten.
Enkele maanden geleden is er een nieuwe hond bijgekomen die ook erg opgeknapt is van dit voer. Dus nog altijd super!

Nu sinds een 2 weken denk ik, is bij beide honden hun ontlasting wit/gelig en keihard. Dit eens even opgezocht en is dus niet zo gezond. Zijn er hier nog mensen die Renske voeren en dit probleem ineens hebben? Ze krijgen niet meer botjes dan anders, zelfs minder..

En, wat is vergelijkbaar voer wat mijn kieskeurige eter misschien wel wilt blijven eten en haar ontlasting weer gewoon in orde is.. Helemaal rauw voer eet ze trouwens niet.. Dat heb ik al allemaal geprobeerd voor ik bij Renske uit kwam :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:44

Welke smaak voer je?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:58

Jennyj01 schreef:
Welke smaak voer je?

Ze allemaal. Ik wissel elke dag van smaak.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:05

Heb je al contact met renske opgenomen?
Ik zou Er wel een mailtje aan wagen

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:12

Onze honden krijgen nu brokken van Olympic professional dog food en ik ben er echt super tevreden over!