Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
No_No schreef:Ik ben een keer getuige geweest van een aanval van een Amerikaanse buldog.
Ik kan je vertellen dat dat zeer beangstigend is!! De hond was woest op andere honden en zag mijn hond. De man die er mee liep wilde de hond corrigeren en toen greep hij hem in zijn bovenbeen. De hond liet niet los waarom de man geprobeerd heeft om zijn bek open te krijgen met zijn handen.
Uiteindelijk liet de hond los maar de schade was enorm! Knokkels tot in het gewricht open en een enorme bijtend in zijn bovenbeen. Onderweg naar het ziekenhuis (in mijn auto) raakte de man weg en hebben we de ambulance gebeld. Toen hij in het ziekenhuis aankwam was de wond al aan het ontsteken dus hebben ze niet kunnen hechten. Die man is maanden aan het revalideren geweest en zal nooit meer normaal kunnen lopen.
Koia schreef:Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.
Zoolgangster schreef:Koia schreef:Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.
Of mensen die het blijkbaar accepteren dat ze een hond in huis hebben die al bijt als je hem een keertje recht aankijkt...![]()
Zo'n hond is voor mij te vergelijken met een asociale gek, die iemand in elkaar ramt omdat zijn blik hem niet aanstaat. Dat wil je toch niet in huis hebben?
Goof schreef:No_No schreef:Ik ben een keer getuige geweest van een aanval van een Amerikaanse buldog.
Ik kan je vertellen dat dat zeer beangstigend is!! De hond was woest op andere honden en zag mijn hond. De man die er mee liep wilde de hond corrigeren en toen greep hij hem in zijn bovenbeen. De hond liet niet los waarom de man geprobeerd heeft om zijn bek open te krijgen met zijn handen.
Uiteindelijk liet de hond los maar de schade was enorm! Knokkels tot in het gewricht open en een enorme bijtend in zijn bovenbeen. Onderweg naar het ziekenhuis (in mijn auto) raakte de man weg en hebben we de ambulance gebeld. Toen hij in het ziekenhuis aankwam was de wond al aan het ontsteken dus hebben ze niet kunnen hechten. Die man is maanden aan het revalideren geweest en zal nooit meer normaal kunnen lopen.
Wat is er met die hond gebeurd?
Zoolgangster schreef:Koia schreef:Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.
Of mensen die het blijkbaar accepteren dat ze een hond in huis hebben die al bijt als je hem een keertje recht aankijkt...![]()
Zo'n hond is voor mij te vergelijken met een asociale gek, die iemand in elkaar ramt omdat zijn blik hem niet aanstaat. Dat wil je toch niet in huis hebben?
Jis_ schreef:Neem aan dat je mijn verhaal bedoelt Zoolander. Je was er niet bij en je hebt de hond niet gekend. Het was de manier waarop mijn dochter het deed ook. Daarnaast heb ik het niet zomaar goed gevonden en heb de hond een correctie gegeven op dat moment. Dit was een klein puntje van aandacht bij haar verder lag ze gewoon op schoot bij de kinderen te slapen, geen onbetrouwbare onvoorspelbare hond, ook niet een hond die happend wakker zou schrikken......Triest als het moet maar geen grote moeite mee om een hond in te laten slapen als hij/zij, flink bijt (wat zij dus niet deed) en onbetrouwbaar is.
Ik vind het raar dat voor sommige een kind dan blijkbaar maar alles moet kunnen doen bij een hond, het blijft wel een dier met lichaamstaal.
Zoolgangster schreef:Jis_ schreef:Neem aan dat je mijn verhaal bedoelt Zoolander. Je was er niet bij en je hebt de hond niet gekend. Het was de manier waarop mijn dochter het deed ook. Daarnaast heb ik het niet zomaar goed gevonden en heb de hond een correctie gegeven op dat moment. Dit was een klein puntje van aandacht bij haar verder lag ze gewoon op schoot bij de kinderen te slapen, geen onbetrouwbare onvoorspelbare hond, ook niet een hond die happend wakker zou schrikken......Triest als het moet maar geen grote moeite mee om een hond in te laten slapen als hij/zij, flink bijt (wat zij dus niet deed) en onbetrouwbaar is.
Ik vind het raar dat voor sommige een kind dan blijkbaar maar alles moet kunnen doen bij een hond, het blijft wel een dier met lichaamstaal.
Een kind moet van een hond afblijven, klaar. En dan moet de hond van dat kind afblijven, klaar. Als een kind sadistische trekjes heeft en een hond pest, mag een hond best wat terugdoen (wie kaatst kan de bal verwachten) zonder dat kind meteen levenslang te verminken of dood te bijten trouwens. (Tenzij dat kind die hond levend in brand steekt of zo, maar dat is wel een tikje vergezocht.
En dat ik zo op dat aankijken reageer: hier in de buurt was eens een hond die een paar maatjes groter was en erom bekend stond aan te vallen als je alleen maar naar hem keek. En zo'n hond hoefde dan niet eens aangelijnd te worden van zijn baas. Een andere hond die je niet mocht aankijken was waakhond bij een boerderij, leuk voor mensen die voorbijlopen... mocht gewoon loslopen en kwam tot net aan de weg lopen.
Vind dat onverantwoord, want als niets vermoedende buitenstaander moet je dat dan maar ruiken of zo.
luuntje schreef:Wij hebben onze zoon geleerd dat hij van de hond moest afblijven als de hond op zijn plek lag.
Hond kwam zelf wel een knuffel halen als hij zin had.
Zoon mocht wel helpen om na het eten de hond een koekje te geven.
Koekje werd door zoon dan op de grond gelegd, hond moest wachten tot ik hem toestemming gaf.