Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:28

Ik ben door de jaren heen gebeten door een grote munsterlander(in mijn rug)
Een Stabij (ik mijn bil)
Een teckel en een jackrussel (beide hondjes die niet op eigen terrein werden gehouden en die achter fietsers aangingen) in mijn enkel en kuit
Mijn eigen hond tijdens het stoppen van een schermutseling met een andere hond

Mijn eigen hond was de enige die echt geschrokken reageerde trouwens

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:45

No_No schreef:
Ik ben een keer getuige geweest van een aanval van een Amerikaanse buldog.
Ik kan je vertellen dat dat zeer beangstigend is!! De hond was woest op andere honden en zag mijn hond. De man die er mee liep wilde de hond corrigeren en toen greep hij hem in zijn bovenbeen. De hond liet niet los waarom de man geprobeerd heeft om zijn bek open te krijgen met zijn handen.
Uiteindelijk liet de hond los maar de schade was enorm! Knokkels tot in het gewricht open en een enorme bijtend in zijn bovenbeen. Onderweg naar het ziekenhuis (in mijn auto) raakte de man weg en hebben we de ambulance gebeld. Toen hij in het ziekenhuis aankwam was de wond al aan het ontsteken dus hebben ze niet kunnen hechten. Die man is maanden aan het revalideren geweest en zal nooit meer normaal kunnen lopen.

Wat is er met die hond gebeurd?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:00

Koia schreef:
Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.

Of mensen die het blijkbaar accepteren dat ze een hond in huis hebben die al bijt als je hem een keertje recht aankijkt... :n

Zo'n hond is voor mij te vergelijken met een asociale gek, die iemand in elkaar ramt omdat zijn blik hem niet aanstaat. Dat wil je toch niet in huis hebben?

AlwaysH

Re: Ben jij wel eens door een hond gebeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:02

@Koia, ik lees alleen (en heb dat zelf gehad) dat mensen boven op hun hond zijn gaan staan terwijl deze sliep. Aan een reflex val niks te veranderen. Zolang de hond dit normaal gesproken niet doet en een enkele keer uithaal omdat je bovenop zijn longen duwt, vind ik dat 'acceptabel'.
Lijkt me dat je je hond ondanks dit voorval gewoon straft?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:05

Ik ben eens gebeten door een herder toen ik klein was.. Maar dit ging geheel per ongeluk.. Het was een schat van een hond..

Ik was met haar met een stok aan t spelen.. Ik had de stok aan beide uiteinden vast en zij sjorde er in t midden aan.. Toen ze de grip verloor op de stok, wilde ze m weer pakken, maar toen zat daar net mijn vinger tussen..

Je ziet er niks meer van en ik ben ook nooit bang geworden voor honden.. Maar t was wel een vieze wond toen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:06

Ik ben gebeten door een leonberger toen ik 10 was.
Zo van achter sprong hij tegen me op en greep me in mijn schouder, flinke plek geweest.
Ik stond "te snel" op .. Dat was de "reden".
.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:17

Onze eigen malteser (hoop dat ik het goed schrijf). Was altijd een gevalletje apart. Ik als klein kindje zonder er even goed over na te denken mijn hand in de dichte bench gestopt. Had een paar tanden in mijn hand staan. Wat bloed en vel weg en dat was het.

Ook nog een keer gebeten door een asielhond. Deze hadden we op proef, die raakte me wel maar niks aan mijn huid beschadigt. Ik klom op een vriendinnetje haar rug om bij iets wat hoog lag te komen en de hond haalde uit. Hond is per direct terug gegaan naar het asiel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 16:31

Als je een hond zich de paasei laat schrikken(al dan niet bedoeld)
Dan vind ik het niet vreemd en niet kwalijk als een hond daarop reageert
Wat er na de initiële reactie gebeurt vind ik veel belangrijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 20:42

Als een hond je aanvliegt omdat je opstaat vind ik dat wel vreemd .. geen normaal gedrag. Maar die hond had sowieso een beetje vreemd dominant gedrag.
Ik had mijn hond gemuilkorft als hij zulke kunstjes bij kinderen gaat uithalen.. veiligheid voor alles

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:06

wat jij beschrijft is wat anders dan een hond Zich de paasei laten schrikken ( als in in diepe slaap op zijn poot staan of hem een duw geven)
Normaal huiselijke beweging( dus idd gewoon opstaan zonder contact of op een doet afstormen (om maar een voorbeeld te noemen). Zou idd niet een dergelijke reactie teweeg moeten brengen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:09

Ja!

Ik was een jaar of 8
Dacht de wijsheid in pacht te hebben
Onze hond werd aangevallen door een langharige teckel
En ik wilde onze hond natuurlijk helpen
Dus ik sprong er tussen
En hap zei de teckel in mijn hand.
Daarna is hij (of zij) als een speer weggerend
Heb daarna wel altijd een teckel trauma gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:18

Zoolgangster schreef:
Koia schreef:
Ik lees hier veel 'het was mijn eigen schuld' ..ben ik nou de enige die het bizar vind dat een hond direct bijt als je per ongeluk op een poot staat of je op een manier beweegt die de hond niet aanstaat? gekkenhuis.. vooral als het nog je eigen hond is ook.

Of mensen die het blijkbaar accepteren dat ze een hond in huis hebben die al bijt als je hem een keertje recht aankijkt... :n

Zo'n hond is voor mij te vergelijken met een asociale gek, die iemand in elkaar ramt omdat zijn blik hem niet aanstaat. Dat wil je toch niet in huis hebben?

Overdrijven is ook een vak he ;)
Als je weet dat bepaalde handelingen een reactie uitlokken en dat dat niet uit agressie is maar uit schrik dan kan je daar gewoon rekening mee houden lijkt mij, net als je bij mensen rekening houd met wat wel en niet kan. 1 van mijn hondjes haalt dus ook uit als hij echt schrikt van een aanraking.. Mag dat? Nee, krijgt hij op zijn flikker? Ja.. maar hij weet zelf ook wel dat hij fout zit als het al gebeurd is en het is geen hond die je meteen verminkt dus hij blijft lekker bij mij want verder is het gewoon een heerlijk relaxt hondje, je moet hem alleen niet heel erg laten schrikken maar dat moet je bij mij ook niet doen.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:20

Één keer, toen ik 11 was, door een Duitse herder (reu) in bezit van familie.
Zijn baasje speelde met hem en pakte zijn stok af, ik stond erbij en de hond greep me zonder waarschuwing in mijn gezicht en daarna in mijn rug en het duurde even voor ze hem van me af kregen. Met de hond is niets gebeurd en hij heeft na mij nog een paar mensen onaangekondigd gebeten.
We zijn sindsdien niet zo close meer met dit deel van de familie. :')
Zelf hebben we trouwens ook altijd honden gehad en hebben we nog steeds een hond. <3 Ben sinds dat incident wel banger voor vreemde, onaangelijnde honden. >;)

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:29

Ik ben 1x door mijn eigen hond (herder)gebeten toen ik ze tijdens het vechten uit mekaar haalde..
en 1x door de hond van mijn moeder (labrador) hij zat met z'n hoofd vast, flink aan het piepen, toen ik hem losmaakte greep hij mij uit reactie (redirectie, spanning afreageren op dichtsbijzijnde persoon, dier etc.)
Beide honden lopen nog steeds rond en de labrador heeft ook mijn vader, broer en de andere honden wel eens uit een spanningsreactie gegrepen, mensen kunnen wel meteen roepen inslapen die handel maar het blijven toch dieren en iedereen die de moeite neemt om zich fatsoenlijk te verdiepen in het gedrag van honden (voornamelijk in een roedel) zal er ook anders tegenaan gaan kijken... er zijn imo weinig honden die daadwerkelijk uit agressie bijten..

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:30

Ik toen ik 6 was door een golden retriever in mijn gezicht, 25 hechtingen verder en nu een zichtbaar litteken (bijna 12 jaar later). Mag het nog altijd weg laten laseren..Maar het litteken hoort nu bij mij .

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:36

Goof schreef:
No_No schreef:
Ik ben een keer getuige geweest van een aanval van een Amerikaanse buldog.
Ik kan je vertellen dat dat zeer beangstigend is!! De hond was woest op andere honden en zag mijn hond. De man die er mee liep wilde de hond corrigeren en toen greep hij hem in zijn bovenbeen. De hond liet niet los waarom de man geprobeerd heeft om zijn bek open te krijgen met zijn handen.
Uiteindelijk liet de hond los maar de schade was enorm! Knokkels tot in het gewricht open en een enorme bijtend in zijn bovenbeen. Onderweg naar het ziekenhuis (in mijn auto) raakte de man weg en hebben we de ambulance gebeld. Toen hij in het ziekenhuis aankwam was de wond al aan het ontsteken dus hebben ze niet kunnen hechten. Die man is maanden aan het revalideren geweest en zal nooit meer normaal kunnen lopen.

Wat is er met die hond gebeurd?

Dat weet ik niet. Hij bleek al eerder gebeten te hebben maar toen niet zo heftig als deze keer. Het was een "goede fokreu" zoals ze het zelf noemden en wisten niet wat ze er mee zouden doen omdat hij mooie pups gaf :r

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:32

Zoolgangster schreef:
Koia schreef:

Neem aan dat je mijn verhaal bedoelt Zoolander. Je was er niet bij en je hebt de hond niet gekend. Het was de manier waarop mijn dochter het deed ook. Daarnaast heb ik het niet zomaar goed gevonden en heb de hond een correctie gegeven op dat moment. Dit was een klein puntje van aandacht bij haar verder lag ze gewoon op schoot bij de kinderen te slapen, geen onbetrouwbare onvoorspelbare hond, ook niet een hond die happend wakker zou schrikken......Triest als het moet maar geen grote moeite mee om een hond in te laten slapen als hij/zij, flink bijt (wat zij dus niet deed) en onbetrouwbaar is. :)

Ik vind het raar dat voor sommige een kind dan blijkbaar maar alles moet kunnen doen bij een hond, het blijft wel een dier met lichaamstaal.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:48

Lang geleden toen ik nog klein was, schat een jaar of 10. Met mijn ouders was ik toen op een camping. Het was er erg rustig op dat moment en op de laatste ochtend van de vakantie ging ik onze eigen hond uitlaten. Ergens op de camping kwam er een bouvier op ons af en ging voor ons staan. Toen ik me omdraaide om weg te lopen kwam hij ineens "vals" achter ons aan. Ik zette het daardoor hard op een lopen, met de bouvier achter ons aan. Ik kon nog niet van hem wegkomen en het beest kreeg me een paar keer te pakken en beet me in mijn been en zij. Uiteindelijk toch weg kunnen komen, maar uiteraard hevig geschrokken! Later die dag bleek ook nog dat het de hond van de campingbaas was die ons aanviel... Daarna heel lang bang geweest voor honden, vooral als ze enigszins vals/kwaadaardig overkwamen.
Gelukkig heb ik me er overheen kunnen zetten door goed naar honden te kijken en luisteren. lichaamstaal zegt zóveel! Bij álle dieren. Daardoor ook weer veel over paarden geleerd.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 22:51

Wij hebben onze zoon geleerd dat hij van de hond moest afblijven als de hond op zijn plek lag.
Hond kwam zelf wel een knuffel halen als hij zin had.

Zoon mocht wel helpen om na het eten de hond een koekje te geven.
Koekje werd door zoon dan op de grond gelegd, hond moest wachten tot ik hem toestemming gaf.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:08

Toen ik 11 was gebeten in mijn gezicht door een Leonberger. Ik aaide de hond met beide handen over zijn kop heen. Toen beet hij me. Hij bleek achteraf een oorontsteking te hebben.

Ik moest met spoed naar het ziekenhuis. Mijn lip hing er voor een milimeter aan ( als het stuk eraf lag, moest ik naar Amerika omdat ze dat in Nederland niet konden fixen). Ik ben geopereerd. Moest 3/4 jaar wachten voordat ik de eerst plastic chirurgie kon doen. Daarna weer een half jaar wachten en was ik voor de 2e keer gegaan. Daarna heb ik het zo gelaten. Ik ben er nog steeds tevreden over hoe ze het gedaan hebben. Verder heb ik een paar tandafdrukken op mijn gezicht er aan overgehouden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:34

Jis_ schreef:
Neem aan dat je mijn verhaal bedoelt Zoolander. Je was er niet bij en je hebt de hond niet gekend. Het was de manier waarop mijn dochter het deed ook. Daarnaast heb ik het niet zomaar goed gevonden en heb de hond een correctie gegeven op dat moment. Dit was een klein puntje van aandacht bij haar verder lag ze gewoon op schoot bij de kinderen te slapen, geen onbetrouwbare onvoorspelbare hond, ook niet een hond die happend wakker zou schrikken......Triest als het moet maar geen grote moeite mee om een hond in te laten slapen als hij/zij, flink bijt (wat zij dus niet deed) en onbetrouwbaar is. :)

Ik vind het raar dat voor sommige een kind dan blijkbaar maar alles moet kunnen doen bij een hond, het blijft wel een dier met lichaamstaal.

Een kind moet van een hond afblijven, klaar. En dan moet de hond van dat kind afblijven, klaar. Als een kind sadistische trekjes heeft en een hond pest, mag een hond best wat terugdoen (wie kaatst kan de bal verwachten) zonder dat kind meteen levenslang te verminken of dood te bijten trouwens. (Tenzij dat kind die hond levend in brand steekt of zo, maar dat is wel een tikje vergezocht.

En dat ik zo op dat aankijken reageer: hier in de buurt was eens een hond die een paar maatjes groter was en erom bekend stond aan te vallen als je alleen maar naar hem keek. En zo'n hond hoefde dan niet eens aangelijnd te worden van zijn baas. Een andere hond die je niet mocht aankijken was waakhond bij een boerderij, leuk voor mensen die voorbijlopen... mocht gewoon loslopen en kwam tot net aan de weg lopen.
Vind dat onverantwoord, want als niets vermoedende buitenstaander moet je dat dan maar ruiken of zo.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 23:46

Ik vond net op internet dat er in NL zo'n 150.000 bijtincidenten per jaar zijn.
Ik vind dat wel erg veel eigenlijk.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 11:19

Zoolgangster schreef:
Jis_ schreef:

Een kind moet van een hond afblijven, klaar. En dan moet de hond van dat kind afblijven, klaar. Als een kind sadistische trekjes heeft en een hond pest, mag een hond best wat terugdoen (wie kaatst kan de bal verwachten) zonder dat kind meteen levenslang te verminken of dood te bijten trouwens. (Tenzij dat kind die hond levend in brand steekt of zo, maar dat is wel een tikje vergezocht.

En dat ik zo op dat aankijken reageer: hier in de buurt was eens een hond die een paar maatjes groter was en erom bekend stond aan te vallen als je alleen maar naar hem keek. En zo'n hond hoefde dan niet eens aangelijnd te worden van zijn baas. Een andere hond die je niet mocht aankijken was waakhond bij een boerderij, leuk voor mensen die voorbijlopen... mocht gewoon loslopen en kwam tot net aan de weg lopen.
Vind dat onverantwoord, want als niets vermoedende buitenstaander moet je dat dan maar ruiken of zo.

Kinderen doen soms dingen waarvan ze het verkeert inschatten, niks sadistisch of pesterijen in ieder geval in het geval van mijn dochter. :) Helaas gebeuren pesterijen wel dus snap je punt.

luuntje schreef:
Wij hebben onze zoon geleerd dat hij van de hond moest afblijven als de hond op zijn plek lag.
Hond kwam zelf wel een knuffel halen als hij zin had.

Zoon mocht wel helpen om na het eten de hond een koekje te geven.
Koekje werd door zoon dan op de grond gelegd, hond moest wachten tot ik hem toestemming gaf.

Hier ook. :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:09

En daarom heb ik liever een hond die wat vergevingsgezinder is..Dat is per ras en ervaringen in het verleden toch wel erg verschillend.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 12:18

Sizzle schreef:
Ik vond net op internet dat er in NL zo'n 150.000 bijtincidenten per jaar zijn.
Ik vind dat wel erg veel eigenlijk.

en dat zijn diegene die gemeld worden/gevolgen hadden...