Ik denk dat het in dit geval beter is dat de pup herplaatst wordt, maar onderzoek svp goed naar wie hij gaat zodat het wel meteen de laatste keer is.
Ik begrijp de verontwaardigde reacties van oa Zoe en Beate wel, ook mijn instelling is dat je een hond in principe voor het leven neemt en van hot naar her slepen kan veel schade aanrichten. Het komt op mij ook ondoordacht over om een pup al na een paar weken weg te willen/moeten doen. Maar omdat we niet alle beweegredenen weten is het lastig daar echt iets over te zeggen. Maar marktplaats staat vol met jonge herdertjes die "met pijn in het hart" weg moeten. Ik heb daar ook mijn twijfels bij. Dus ja, een topic als deze roept wel een bepaalde emotie op.
Dat de hond bijt mag toch geen serieuze reden zijn bij een pup mag ik aannemen? Het is alleen hoog tijd dat er aan opvoeding wordt begonnen
En dat er nog steeds mensen denken dat een hond niet op schoot mag liggen omdat dat de rangorde ondermijnt, tja, ik zou zeggen spijker jezelf ff bij
Ts ik wens je veel wijsheid. Het is zo te zien een leuke hond. Jammer dat ik geen plek voor hem heb (heb al twee herders). Je andere twee honden vind ik ook plaatjes, de staff/cc/Rottweiler kruising (ook nog een jonge hond) gaat wel goed? (ook een pittige kruising, maar wel heel leuk!)
Nikass, ik snap die emotie wel heb ik zelf ook als je op Fb iemand voor de 3e keer dieren ziet aanbieden omdat ze toch geen tijd hebben. En inderdaad de verhalen van de mensen die geen idee hebben wat ze in huis halen.
Maar ipv te achterhalen hoe ts is en hoe ze bij deze beslissing is gekomen en waarom gaat iedereen maar van het slechtste uit. Zo jammer dat zon topic meteen een onwijs slechte sfeer krijgt.
De hond heeft eenog top thuis gekregen en ben er 100% van overtuigd dat het een goede keuze was voor hem, hij woont nu op een boerderij 15/20km van ons vandaan. Wij gaan niet meteen volgende week heen om te kijken want ik wil ook dat hij ons 'vergeet' om zomaar te noemen en hij rustig een band kan opbouwen met zn nieuwe baasje.
Met de andere hond is het geen probleem, hij is inderdaad ook pittig maar 95% gefocust op mij en hem heb ik geboren zien worden, niet dat dat veel uitmaakt maar daar kwam ik ook dagelijks over de vloer. Hij denkt trouwens ook dat hij een chihuahua is en is nog bang voor zn eigen schaduw maar als het er echt opaal komt staat hij zn mannetje wel. De andere grote hond die te zien is op mn profiel woont bij mijn vader.
Ook ik snap de meeste reacties zeker wel! Maar dit is echt de 1e keer in mijn 20 jaar dieren hebben dat ik 1 niet houd tot de dood...
Voel je niet schuldig. Verstandig dat je niet heel snel op bezoek gaat. Maar wellicht kun je bv volgende week wél de nieuwe eigenaar mailen om te vragen hoe het gaat. Ook voor je eigen rust.