Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
troi schreef:Bij de witte boxer speelt ook vooral mee dat de fokkers niet bekend wensten te maken dat de ouder dieren het gen voor wit droegen.. Liever afvoeren via de achterdeur want oh wee daar gaat de goede naam van je foklijn..
Thesserd schreef:Troi, aha, helder!Wat een gezondheidsproblemen zeg... met je Boxer.
Overigens triest hoor, de reden dat men niet bekend wil hebben dat hun Boxer het gen draagt. Dat is bij 'ons' bij de Akita totaal geen probleem v.w.b. het langhaar gen. Iedereen omarmt deze pups, letterlijkAl is het verschil natuurlijk wel dat een langhaar geen extra gezondheidsrisico's met zich mee brengt.
Wat Kugger en Zoolgangster opperen over het fokken op functie/type... sja. Dan zullen er veel rassen weg vallen, waaronder mijn geliefde Am. en Jap. Akita's omdat deze vroeger voor de berenjacht gebruikt werdenNee dankje.
Er is niks mis met het fokken op uiterlijk imo, zolang het maar netjes, goed en doordacht gebeurt. Vind het een beetje een vreemde gedachtengang om de HELE rashondenfokkerij maar af te schaffen, omdat bepaalde mensen hier fout mee om gaan. Moet iedereen maar onder lijden dan?
@Picasso ah wat een poepjesik denk dat de Beagle best populair is
bij ons in 't dorp zie je er echt veel. Niet op nummer 1 qua populariteit, maar wel hoog in de ranglijst denk ik.
Beagles worden ook nog wel eens als proefdieren gebruikt toch? Enig idee waarom juist de Beagle?
Picasso schreef:Snap jij dan de mensen die zo'n hondje kopen en toch min of meer wel moeten weten dat het lastig ademhalen is met zo'n korte snuit? Ik kan daar niet bij.... met de beste wil van de wereld niet. Vind er niks schattigs aan....
Picasso schreef:Snap jij dan de mensen die zo'n hondje kopen en toch min of meer wel moeten weten dat het lastig ademhalen is met zo'n korte snuit? Ik kan daar niet bij.... met de beste wil van de wereld niet. Vind er niks schattigs aan....
Flux schreef:Ik denk dat een groot deel van het probleem inderdaad ook bij slecht geinformeerde consumenten ligt. Daarnaast is het voor sommige individuen kennelijk ook belangrijk dat ze iets `speciaals` of iets `anders` hebben dan anderen. Hieronder vallen dieren met extreme kenmerken, of dieren die er grappig uitzien of grappig doen (snurken, brommen bv). Ik kan daar ook niet met mijn hoofd bij.