Fijn dat Furby zich nu toch als een zorgzaam moedertje gaat gedragen, dat moet een hele opluchting zijn. Daarmee stijgen de kansen voor de pups met sprongen. Door FB ben je geneigd op de foto te klikken om hem groter te krijgen zodat je het beter kunt zien maar dat lukt hier uiteraard niet haha. Ik hoop dat de komende 8 weken toch genieten gaan worden voor jullie.
Ja langzaam kan ik wat ontspannen. Heb net de boel weer lekker fris aan kant in de werpruimte en Furby wil maar 1 ding en dat is haar pups. Prachtig om te zien.
MxW
Geplaatst: 24-09-16 13:40
Ahh fijn dat het toch goedgekomen is!
Faruba
Geplaatst: 24-09-16 16:50
Zo'n beest weet ook niet wat haar overkomt,onder narcose en dan langzaam wakker worden en dan liggen daar ineens 2 friemelende dingetjes waarvan je niet weet wat het is en wat je er mee moet. Gelukkig heeft ze het snel opgepakt.
Vind het persoonlijk niet echt fraai van de D.A. hoe het gegaan is,jammer want je zou toch eigenlijk blind op zo iemand af moeten kunnen gaan. Ik weet niet wat ik gedaan had als ik in jullie schoenen gestaan had,altijd lastig zoiets. Ik weet alleen uit ervaring dat een D.H bij een klein nest makkelijk kunnen overdragen tot wel aan de 66/67ste dag aan toe. Ik zou het zo bekijken,het is een goede leer voor een volgende keer. En deze pups,die komen er wel. Mijn ervaring is trouwens dat ze de eerste dag wat gewicht verliezen,na een dag gaat dat geleidelijk omhoog. Het zullen dikke monstertjes worden,zo met z'n tweetjes
Ja is lastig wat je in zo,n.situatie doet. Probleem is ergens ga je op de artsen af daar je meent die weten het beter. Zou ook moeten...
Inmiddels is de grauwe nog iets afgevallen dat baart me wel wat zorgen. Hij is wel heel fanatiek maar ze drinken en geven dan vrij snel op voor mijn gevoel. Probeer ze nu vaker aan te leggen.
Faruba
Geplaatst: 24-09-16 17:55
Kunnen ze de tong wel goed vacuúm zuigen om de tepel? Ik vraag dit omdat ik bij een nestje Jack Russels een pupje heb gehad die dat niet kon. In het midden van de tong zit een peesje,is het streepje wat de tong in tweeén deelt. Dat peesje was bij dat pupje te strak en daardoor kon hij niet goed zuigen. Pup met de fles groot gebracht tot een prachtige kerel.
Misschien dat even checken,neem aan dat open verhemelte enz..gecheckt is? Zijn ze nog goed levendig? Anders wat opgeloste druivensuiker in het bekje druppelen voor even wat booster. Laat de teef de melk wel schieten?
Ja dat gaat wel maar niet zo heel lang heb ik het idee. Druivensuiker heb ik net gedaan. Teef krijgt steeds meer melk nu. Dus dat word beter. Ik vermoed dat het een beetje een samenloop van omstandigheden is... te weinig melk en hun toch wat zwakker. Ik leg ze nu vaker aan onder toezicht. Heb in elk geval melk in huis en ook voor de zekerheid wat bij besteld.
Faruba
Geplaatst: 24-09-16 18:10
Je kan de pups aanleggen en dan de melklijst maar vooral de tepel waaraan gezogen word wat masseren,dat stimuleert de teef wat sneller om de melk los te laten. Vooral van boven naar beneden,bijna net zoals je een koe zou melken. Is trouwens ook goed om te voorkomen dat er ontstekingen in de weinig gebruikte tepels komen.
Aragon heeft 8 gram erbij en Arkady 9!!! Hoe blij je kan zijn met een paar grammetjes.
Faruba@ Heb de bekkies nog eens geinspecteerd dat hadden ze in de kliniek allemaal wel gedaan maar kan niks vreemds ontdekken voor zover dat gaat met die kleine bekkies. Het nu bewust aanleggen lijkt dus goed te functioneren. Furby heeft een enorme drang om schoon te maken en stoort daarbij erg bij het drinken.
Wilawander
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-16 20:45
Wat foto's
Anita45
Geplaatst: 24-09-16 20:46
Mooi dat ze de weg naar boven weer hebben gevonden.
Agosh,wat blijft dat toch aandoelijk,zulke kleine pups. Fijn dat er gewicht bij is,altijd een geruststelling. Nu jij nog een lekker tukkie doen van een dag
Wilawander
Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-16 01:12
Ja we hebben er nog een paar gram bij!! Ja mijn man blijft bij ze slapen en ik voor een nacht weer heerlijk in bed ipv camperen in de woonkamer.
Ts gefeliciteerd met de pups, jammer dat het zo is gelopen met de keizersnede. Wij hebben op het moment ook 7 pups van een week oud, ook geboren via keizersnede. Pups zijn de eerste 2 dagen ook afgevallen maar komen nu netjes elke dag aan.
Mocht je ooit nog een nest fokken dan zou ik je het advies geven om naar dierenkliniek sleeuwijk te gaan, zal een stukje rijden zijn voor je maar is echt een super kliniek. Als ik je röntgenfoto zo zie is de kwaliteit echt slecht en de foto is verkeerd gemaakt. In sleeuwijk doen ze een keizersnede onder plaatselijke verdoving, de teef krijgt een licht roesje en word in de buik verdoofd. Het voordeel hier van is dat de pups het narcose middel niet binnen krijgen en het risico voor je teef veel minder is, en mijn ervaring is dat de teef de pups veel sneller accepteert.
Wij hebben deze keer ook de gok moeten nemen, de teef had op dag 58 een daling. Echter is zei 2 keer gedekt met een dag er tussen dus het kon ook zijn dat ze pas 56 dagen drachtig was, we zouden al een keizersnede doen omdat het vorige nest ook niet natuurlijk geboren is omdat toen de pups te groot waren en zei te smal. De teef had het heel erg zwaar en ademhaling werd slechter omdat de pups zou op haar organen drukte, uiteindelijk in goed overleg met dierenarts besloten op dag 60 (of 58) de pups te halen. Gelukkig bleek ze toch drachtig te zijn van eerste dekking want de pups waren goed volgroeid en hadden een goed gewicht.
Ik heb normaal goede dierenartsen maar helaas de pech nu in beide klinieken met vervangers van doen te hebben.
Het gaat erg goed. De grammen schieten erop. Ook de melkgift is nu goed. Alleen Aragon lijkt een klein navelbreukje te hebben. De navelstreng hebben ze in de kliniek erg lang afgebonden. En Furby heeft daar wat nageholpen....
Plak even een stuiver op het breukje,als het klein is wil dat nog wel eens helpen om het te laten sluiten.
Fijn dat ze groeien nu,dat had ik ook wel verwacht. Je mag ze alleen wel in de gaten houden dat ze niet TE zwaar worden zo met z'n tweetjes,dan zouden de ribbetjes plat kunnen worden of zelfs kun je zwemmertjes krijgen. Maar denk dat je dat wel weet.
Denk niet dat Furby dat laat zitten. Die likt en verwijderd alles. Hoef ook geen herkenningsbandjes om te doen.. Ja daar passen we op. We zijn nog niet op het normale geboortegewicht gaat ook niet extrem hoog hoor maar ben er gewoon heel blij mee want ze waren wel heel klein en smal.
Herkenningsbandje frut ze er ook af? In dit geval zijn ze makkelijk te herkennen. Een klein verbandje met de stuiver om de hele pup binden is dus ook geen optie? Dan de natuur zijn werk laten doen en hopen dat het nog wat sluit zodat operatie niet nodig is.