Wat ik dus niet durf is een paard kopen wat ik wel heeeel graag wil. Maar ik zie dus enorm tegen de kosten op, terwijl ik dat met een hond erbij blijkbaar wel aandurf. Maar goed, daar heb ik niet alleen al stallingskosten van €200 per maand..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DatBenIkNou schreef:NAIWHL schreef:Jeetje, moest even flink bijlezen...
Maar ergens zegt iemand dat het vreselijk is als een hond 8 uur zijn behoefte op moet houden. Hier houden ze 's nachts 10 uur hun behoefte op. Om ca. 22.00 laatste keer eruit en smorgens on 8.00 zijn ze de eerste. En het is dan dat ik zeg dat ze eruit moeten, anders hebben ze nog geen zin.
Ik zal wel een dierenbeul zijn, maar 2 dagen in de week kan een hond best alleen zijn. Je moet alleen dan wel voor en na het alleen zijn lekker met ze naar buiten om te rennen, spelen en alles. Dus na je eigen lange werkdag kan je niet gaar op de bank ploffen, dan heeft je hond aandacht nodig.
Voor de nacht is dat natuurlijk prima. Alleen ze dan ook nog na een wandeling om 8 uur de hele dag alleen thuis te laten zitten, dat vind ik persoonlijk not done.
Dat ze het 'kunnen' betekend niet dat het goed of leuk voor ze is.
Dat mensen zolang wegblijven dat honden het in huis doen zelfs, is ongelooflijk triest en absurd. Een zindelijke hond wil nooit zijn eigen 'nest' bevuilen en als eigenaar moet je er gewoon voor zorgen dat de hond niet in zo'n situatie komt. Als wij een dagje weg zijn, laten mijn buren of dochter de honden uit, dat regel je gewoon van te voren goed en anders kan je niet weg, Die verantwoording heb je nu eenmaal tegenover je dieren.