Oh wat leuk TS, ik blijf volgen. Ben benieuwd hoeveel er echt komen.
idylle
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-16 20:55
Hmmm, ik weet het niet... Eerst mocht ons reutje alleen niet in de buurt komen als madam zelf in de werpkist lag en verder wel, maar nu mag hij helemaal niet meer in haar buurt komen..... Voor haar toch wel vreemd gedrag.
Birdie60
Geplaatst: 22-08-16 21:09
Ik denk ik ken die hond!!! Nu zie ik het, wij zijn vrienden op fb. Ik zal je naam niet noemen maar ik ben van Storm en Kelly en Leo.
Hmm, raar hoor dat die nu niet meer erbij mag komen.
Toen onze hond bijna ging beginnen (dag ervoor) hield ze een klop jacht op ons reutje Dus zou een teken kunnen zijn dat het begint te borrelen bij haar... Spannend!!
Ohh wat spannend!! Ik begreep van m'n vriendin dat de honden van haar ouders altijd een slijmprop verliezen en dat de bevalling dan binnen 24 uur begint. Alleen heb ik bij Cindy nog niet zon prop gezien.
Een hele rustige nacht gehad. Ze hoefde om half 2 pas voor het eerst naar buiten ipv tussen 12 en half 1. Verder heeft ze gewoon heerlijk geslapen... Haar temp nu is 37.6
Sommigen honden kunnen tot 36 uur voor de bevalling al last hebben van voorweëen. Wilt dus niets zeggen. Wel zou ik haar toch gewoon iedere keer haar werpkist in sturen dat ze daar de rust op zoekt. Pups over het hele huis gaan bijeenrapen is het ook niet. Betreft het droogwrijven en de navelstrengen, wij hebben begin dit jaar een nest Duitse herders gehad waarvan de teef ook de eerste x moest bevallen. Ook alles voorzien voor het geval dat, maar ze weten zelf meestal heel goed wat ze moeten doen. Ze heeft elke pup netjes droog gelikt en netjes de navelstreng er af gebeten .
Ik heb wel een verwarmde stal omgebouwd tot kennel en puppyren met werpkist, via de camera gewoon in het oog, niets in huis dus.
En betreft de viezigheid dat het met zich meebrengt, hier na al die nesten nooit viezigheid gehad. Kranten onderaan, vetbed erover en wat handdoeken maar die waren meestal niet nodig.
Kan het niet zijn dat ze toch per ongeluk drachtig is van jullie eigen, grotere reu? Omdat die er ook opgezeten heeft? (ik hoop het niet natuurlijk)
idylle
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-16 21:10
Nee dat is eigenlijk niet mogelijk dat onze eigen reu erop gezeten heeft. Hij is de dag voordat Cindy gedekt werd gecastreerd , nu weet ik dat het dan nog een tijdje raak kan zijn, maar hij is nu een goed jaar en deed wel pogingen, maar had duidelijk geen ervaring... Ik wist voor de rontgen eigenlijk ook al wel dat het niet van onze Ted was, maar wilde het toch zeker weten... Dit ook uitgelegd aan de dierenarts en die gaf aan dat ik me geen zorgen moest maken omdat de pups zich aan de baarmoeder aan zouden passen.
Ze krijgt het nu zichtbaar moeilijk, dat is erg vervelend om te zien..... Zoals het er nu naar uitziet is dit dan ook haar eerste en meteen laatste nestje.
Onze andere reu is niet zo gek veel groter in schoft trouwens, maar wel een stuk langer als zij (mede hierdoor lukte zijn 'pogingen' ook niet, omdat z'n piel een heel eind bij haar muts vandaan bleef) en 4 kilo zwaarder
Pups passen zich aan aan baarmoeder....had je nog een rontgen gedaan? Dan kan je ook mooi zien of de doorgang vd bekken goed is in verhouding schedels pups.
Worden warme dagen...denk dat je de warmtelamp niet eens nodig bent. Wel de temp in de kist blijven meten voor de pups de 1e week ong..ze kunnen zelf geen temp regelen. Bij te warm drogen ze uit en bij te koud aken ze onderkoeld
idylle
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-16 21:48
We hebben de rontgen wat eerder laten maken om er voor onszelf zeker van te zijn dat ze niet door Ted gedekt was. Wij hebben de eerste dagen namelijk niet in de gaten gehad dat ze loops was omdat ze zo ontzettend schoon is oo zichzelf. We hebben de foto gemaakt toen ze 44 drachtig zou moeten zijn, tegen de dierenarts hadden we gezegd dat ze 45 dgn drachtig was, omdat ze eerder geen foto zouden maken. Ze gaf duidelijk aan dat ze er geen exact aantal van zou kunnen maken. Toen ze de foto zag zei ze dat ze 44 dgn drachtig was. Toen heb ik haar het verhaal verteld waarom ik toch eerder wilde en toen gaf ze aan dat pups zich aanpassen... Ook gaf ze aan dat we ten alle tijde konden bellen en dat (indien het medisch gezien mogelijk was) ze gewoon aan huis komen. Temperatuur in de kist houden we zeker in de gaten!
*edit* heel verhaal en geen antwoord op je vraag, dus bij deze.... Ik denk niet dat ze iets bijzonders heeft gezien aan de bekken en de schedeltjes waren nog niet goed ontwikkeld om ze duidelijk waar te kunnen nemen. Dus ik weet het niet. De dierenarts gaf wel aan dat als ze 20 minuten perst (zichtbaar vruchtblaasje) en er kwam geen pup uit dat we na 20 minuten moesten bellen. Dit zullen we ook zeker doen, ook als ze na 20 minuten persen nog helemaal niks heeft, trekken we meteen aan de bel.
Diablo
Geplaatst: 23-08-16 22:42
Wij hebben ook zo'n klein hondje, was ook zo vreselijk dik, zij kreeg uiteindelijk vijf pups. Dat is best wat voor zo'n klein hondje.