Wij staan voor een raadsel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

har166

Re: Wij staan voor een raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:00

Hoe oud is je oma ts?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:03

Jeetje wat een reacties weer :n

Ik vind het nog fijn dat ts blijft reageren.

Ts:
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn want ik heb daar niet de kennis voor maar het is wel vervelend.

Toen jouw oom is overleden (gecondoleerd trouwens) is het poepen in huis toen begonnen? En is de hond ook meteen bij jouw oma in huis gekomen?

Wat ook zou kunnen is dat de hond gewoon die verandering niet aan kan. Hond is al 12 jaar bij baasje en opeens word hij bij jouw oma neer gezet (niet dat zij niet goed voor hem zorgt) en voor een hond kan dat heel raar zijn.

Ik ben het eens met de bokkers die zeggen dat de hond een bekeken moet worden door een DA. Ook ben ik het eens met de veranding voor het voer.

Onze hond kreeg ook altijd supermarkt voer. Ze had sinds een jaar diaree en poepte 3-4 x in een rondje lopen van 20 minuten. Wij hebben met de dierenspeciaalzaak overlegt voor ander voer. Ze heeft geen diaree meer en poept nog maar 1 x per rondje.

Het hoeft niet het aller duurste voer te zijn want dat zou ik ook niet doen. Maar wel goed voer.

En een check-up bij de DA kan nooit kwaad. Weten jullie hoe het met de hond gaat en kan dit probleem besproken worden en de hond ik weer eens nagekeken.

Kan je niets bespreken met je familie of kennissen om bij allemaal 5 euro bij te leggen? En misschien wilt een familie lid je wel naar de DA brengen?

Ik hoop dat je wat met de tips kan.

Gr Yenni

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:05

Sommige reacties word ik echt een beetje droevig van... Ze heeft de hond van haar overleden oom overgenomen. En dan wordt er vervolgens gezegd "het is je eigen keuze, dus dan moet je maar droog brood vreten om de dierenarts kosten te betalen". Hierover wil ik 1 ding kwijt: je kan niet in andermans portemonnee kijken. 100 euro is erg veel geld als je geen werk hebt, en zeker voor een oudere die moet leven van een aow. Een beetje meer begrip mag wel vind ik, vind sommige reacties zo kort door de bocht en misschien zelfs wel respectloos. "Dan moet je je hond maar inslapen", pardon?! Maar goed.

Ontopic: Probeer je hond eerder eten te geven. Onze hond begon op zijn 14e te dementeren en ging snachts ook ineens poepen of plassen, terwijl hij altijd zindelijk geweest is. Overdag poepte hij ook heel vaak. Hij kon door dementie het niet meer ophouden. Door over te stappen op goed senioren voer (wij hadden beneful) poepte hij minder. Daarnaast kreeg hij de laatste maaltijd nog voor 5 uur (vaak om 3 uur) en dan ging het wel goed. Hij ging er bij ons ook wel om 6 uur sochtends weer uit en kreeg dan weer eten.

Probeer er ook voor te zorgen dat hij niks anders eet dan zijn brokken voorlopig, hoe lief hij ook kijkt. Vooral de oudjes kunnen sommige mensen hapjes moeilijker verdragen.

Je kan de dierenarts altijd even bellen om te vragen naar mogelijke oorzaken. Bellen kost niets, dus dat is wel het minste wat je kan doen.

Probeer in ieder geval iets te ondernemen, want uit zichzelf lost dit probleem zich niet op natuurlijk

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 22:08

Mijn oma is nu 73/74 als ik het goed zeg. Hij krijgt altijd uiterlijk om 17:00 uur eten soms zelfs eerder. Ik ga der morgen weer na toe en dan ga ik het even voorleggen over ander voer

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 22:11

Yenni schreef:

Ts:
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn want ik heb daar niet de kennis voor maar het is wel vervelend.

Toen jouw oom is overleden (gecondoleerd trouwens) is het poepen in huis toen begonnen? En is de hond ook meteen bij jouw oma in huis gekomen?

Wat ook zou kunnen is dat de hond gewoon die verandering niet aan kan. Hond is al 12 jaar bij baasje en opeens word hij bij jouw oma neer gezet (niet dat zij niet goed voor hem zorgt) en voor een hond kan dat heel raar zijn.

Ik ben het eens met de bokkers die zeggen dat de hond een bekeken moet worden door een DA. Ook ben ik het eens met de veranding voor het voer.

Onze hond kreeg ook altijd supermarkt voer. Ze had sinds een jaar diaree en poepte 3-4 x in een rondje lopen van 20 minuten. Wij hebben met de dierenspeciaalzaak overlegt voor ander voer. Ze heeft geen diaree meer en poept nog maar 1 x per rondje.

Het hoeft niet het aller duurste voer te zijn want dat zou ik ook niet doen. Maar wel goed voer.

En een check-up bij de DA kan nooit kwaad. Weten jullie hoe het met de hond gaat en kan dit probleem besproken worden en de hond ik weer eens nagekeken.

Kan je niets bespreken met je familie of kennissen om bij allemaal 5 euro bij te leggen? En misschien wilt een familie lid je wel naar de DA brengen?

Gr Yenni

Hond kwam dagelijks bij me oma samen met me oom en me oom heeft meerdere keren in het zh gelegen en toen was de hond ook bij me oma en vanaf zomervakantie 2015 zijn ze beide niet meer weggeweest van mn omas huis omdat me oom toen erg ziek was mocht hij niet meer weg.
Mag ik vragen wat voor voer jij voert? En wat de kosten zijn?

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 23:02

Hoi ts, ik heb niet het hele topic doorgelezen, alleen jouw berichten.
Mochten de kosten echt een probleem zijn, kan je contact opnemen met de Koninklijke Hondenbescherming. Zij hebben een potje voor zulke situaties.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 07:27

Miranda95 schreef:
Yenni schreef:

Ts:

Gr Yenni

Hond kwam dagelijks bij me oma samen met me oom en me oom heeft meerdere keren in het zh gelegen en toen was de hond ook bij me oma en vanaf zomervakantie 2015 zijn ze beide niet meer weggeweest van mn omas huis omdat me oom toen erg ziek was mocht hij niet meer weg.
Mag ik vragen wat voor voer jij voert? En wat de kosten zijn?

Ik stuur je even een pbtje. :)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:05

Nog een vraagje ts, hoelang wordt de hond s ochtends uitgelaten? Misschien krijgt hij gewoon niet de tijd om te poepen, zo vaak hij nodig heeft.

5x poepen is echt heel veel en dat heeft wel met het voer te maken. Als je maandag toch naar de dierenarts gaat, vraag hem anders welk budgetmerk nog het beste is voor de hond.

Ik vraag mij ook af in hoe verre er getest is met ander voer, vaker voeren etc.
De broodjes met leverworst kun je weglaten ;) daar worden de darmen niet blij van

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 11:40

future_vet schreef:
Nog een vraagje ts, hoelang wordt de hond s ochtends uitgelaten? Misschien krijgt hij gewoon niet de tijd om te poepen, zo vaak hij nodig heeft.

5x poepen is echt heel veel en dat heeft wel met het voer te maken. Als je maandag toch naar de dierenarts gaat, vraag hem anders welk budgetmerk nog het beste is voor de hond.

De broodjes met leverworst kun je weglaten ;) daar worden de darmen niet blij van

Hond wordt sochtends buiten gelaten tot hij zn behoeftes heeft gedaan dus gepoept en geplast dan kan hij na binnen en qua voer hebben we toen veel dingen getest weet zo niet meer wat allemaal.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 11:41

Ik was net even bij me oma en met de hond gaat het een stuk beter. Eet gewoon weer en heeft niks binnen gedaan vanochtend. Ben benieuwd hoe het verder loopt

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 13:50

Heb je nog wel overlegd over het voer TS?
Ondanks dat het nu beter gaat met het hondje, Bonzo is kwalitatief gewoon geen goed voer.

Miranda95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 15:06

PureSG schreef:
Heb je nog wel overlegd over het voer TS?
Ondanks dat het nu beter gaat met het hondje, Bonzo is kwalitatief gewoon geen goed voer.

Hebben we t nog niet over gehad

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:12

Dat misschien toch niet uitstellen? Lees wel met verbazing. Snap dat deze hond niet jullie keus was maar jullie hebben wel gekozen om hem te houden zorg er dan please naar beste kunnen voor. En als je dat niet kan Neem dan contact op met bij hondenbescherming.

Ik zou voor advies mss toch even bellen naar de dierenarts? Ondanks dat dat het nu beter gaat. En please voer geen bonzo meer in de toekomst. Is echt vreselijke rommel. Mijn hondje kwam ook van oude(re) mensen en die voerden dat ook (goedkoop en hond at t graag) had vaak diaree enz ander voer gehaald en hij viel af (was veel te dik) en kreeg normale o tlasting

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:15

Miranda95 schreef:
future_vet schreef:

Hond wordt sochtends buiten gelaten tot hij zn behoeftes heeft gedaan dus gepoept en geplast dan kan hij na binnen en qua voer hebben we toen veel dingen getest weet zo niet meer wat allemaal.

maar misschien moet de hond wel meerdere keren poepen en wordt hij te snel weer binnen gehaald.
dit uitlaten klinkt als 5 minuten. sommige honden moeten eerst even 15 minuten lopen voordat ze poepen

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:18

Miranda95 schreef:
De hond zit niet alleen beneden en ook niet in de bench.
Ik weet niet of t puur eigenwijzigheid is of medisch
De hond doet het verder goed op bonzo dus dat laten we zo. En zoals k al zei hij krijgt alleen om.5 uur brokken

Nee, de hond doet het niet goed op Bonzo. Tenzij je een rommelende buik en poepen in huis heel normaal vind natuurlijk. Maar dan snap ik het nut van dit topic niet echt.
Bij de supermarkt ligt in de diepvries Smuldier compleet. Is niet duur en dat zou ik eerst eens gaan proberen, verder geen snoepjes, koekjes,, mensen eten en dergelijk, echt alleen dat vlees geven. Eerst even 1 minuut in de magnetron zetten, kou eraf en 1x per dag voeren.
Het klinkt echt als darmen van streek dit.

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 15:29

Ik weet niet of het al gezegd is want ik heb niet alles gelezen, maar veel dierenartsen hebben ook een telefonisch spreekuur, daar kan je ook even naar bellen!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:12

Jeetje ... wat een reacties allemaal zijn er gekomen zeg.

Logisch dat de hond het niet goed doet op vers vlees. Hij krijgt nu Bonzo waar minder dan 10% vlees (als het überhaupt al dat percentage haalt) in verwerkt zit .. en dan ga je ineens vlees geven. Nee .. een vegetariër kan je ook niet in eens een gehaktbal voorschotelen; dat heeft tijd nodig!

Super dat je in ieder geval de moeite lijkt te willen doen om aan te geven dat er betere kwaliteit voeding gegeven moet worden. Maar weet je zelf wel wat betere kwaliteit voeding is?
Belangrijk is dan ook; ga niet in één keer plots klap over. Dat kan gewoon niet. Er moet zeer langzaam overgemengd worden en daarna een flinke poos alleen zijn eigen brokken (en geen tussendoortjes zoals boterham met leverpastei.......) Alleen dan ga je verschil merken.

Ik wens je veel succes .. ik snap dat het niet jouw diertje is, maar jij bent nu wel degene die om advies vraagt en die het dus kan overbrengen ;)
Als het mijn oma zou zijn geweest dan had dit zo opgelost geweest :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:15

DatBenIkNou schreef:
Eerst even 1 minuut in de magnetron zetten, kou eraf en 1x per dag voeren.

Dit wordt toch wel heel erg afgeraden hoor ... maargoed.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 05:32

Ts heb je nog wat met mijn advies gedaan en gebeld met dierenarts?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:24

xDenies schreef:
DatBenIkNou schreef:
Eerst even 1 minuut in de magnetron zetten, kou eraf en 1x per dag voeren.

Dit wordt toch wel heel erg afgeraden hoor ... maargoed.

Wat? Het 1x voeren of magnetron? 1x voeren wordt bij vers vlees juist aangeraden, heeft een heel andere vertering dan brokken namelijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:00

Ik weet prima dat het een andere vertering heeft, maar ik had het over opwarmen in de magnetron ;)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:15

Ts ik denk dat het rommelen niet de maag is maar de darmen.
Bonzo is geen goed voer ze schijten zich een ongeluk erop.
Hondje is al wat op leeftijd dus het is mogelijk dat de vertering aan het veranderen is.

Ik zou eens een paar keer een kipfileetje koken en dat geven om te zien of de stoelgang verandert.

De darmen zijn waarschijnlijk overprikkelt waardoor die zo vaak moet poepen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 10:17

Al naar de da geweest ts?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:09

Ja ik snap ook niet waarom TS niet reageert op die vraag.

Misschien moet ik hem ook nog een keer stellen!

Al naar de dierenarts geweest TS?????????

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:10

Storm2009 schreef:
Ja ik snap ook niet waarom TS niet reageert op die vraag.

Misschien moet ik hem ook nog een keer stellen!

Al naar de dierenarts geweest TS?????????

Volgens mij is ts nog niet online geweest.