Eigen hond bijt mij..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:22

LB_ED schreef:
Ps. Zwanger ben ik niet!
Jullie hadden mij goed aan het twijfelen gemaakt, alhoewel dit eigenlijk helemaal niet zou kunnen. Dus vandaag maar een test gedaan :')

:')

Maareh, flinke update! Denk dat je het wel goed oppakt zo. Je laat jezelf niet kennen tegenover hem, maar je valt hem ook niet te veel lastig.

Hopen op een goede afloop. Respect iig :j

xSCWx

Re: Eigen hond bijt mij..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:27

Jeetje zeg wat een verhaal.
Zoals het voor mij klinkt -maargoed dat is ook maar wat ik uit de tekst kan opmaken-, lijkt het alsof hij een soort aanval had (onverwachts aanvallen), en nu alleen nog kan herinneren dat jij hem hebt geslagen. Omdat het ook klinkt alsof hij wat angstig is in huis. Het aanvallen is dan puur een 'blijf uit mijn buurt want ik vertrouw je niet' angst reactie.
Ik ben heel benieuwd wat de dierenarts zijn bevindingen zijn.
Sterkte met de situatie

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:35

Jeetje wat een toestand zeg.....

Vind je uitleg erg helder en naar mijn idee begrijpelijk.
Denk dat ik hetzelfde had gedaan, je hebt Bruce al 3 jr en dan gebeurd dit.
Ieder zijn denkwijze natuurlijk maar vind je nuchter overkomen.
Vind 'respect' zo'n mode woord maar kan tegelijkertijd niks anders bedenken.

Veel sterkte met deze moeilijke situatie en ik zou het (als je hoofd ernaar staat) waarderen als je zo nu en dan een update plaatst...

Vind het zo sneu voor jullie!
Maar kan eigenlijk niks zinnigs toevoegen aan jullie probleem, dit gaat mijn hondenkennis teboven.

Ik duim voor een milde afloop!

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:36

@:Leffroi
Haha hou alsjeblieft op of ik ga weer een test doen :')

Dat hij het echt alleen bij mij doet, vind ik ook erg vreemd. Ik denk dat het toch iets met die klap te maken heeft..
Ik ben geen expert, en zal vast wel signalen van hem missen.. Daarbij ben ik opgegroeid met herders, heb altijd een aantal staff om mij heen gehad al 'oppas' honden. Heb veel gelezen, bekeken en meegegaan naar cursussen voordat en vooral toen wij Bruce net hadden. Veel (zeker niet allen) signalen herken ik wel, de stand van oren, staart, lichaamshouding, kijken, staren, fixeren en ga maar door..
Mijn vriend daar in tegen herkend dus helemaal niks! En dan ook echt helemaal niks. Ik kan zo snel even niet op een voorbeeld komen, maar dat is echt bizar soms hoe weinig hij over hondengedrag weet..
Daar zit ik toch wel mee, want juist bij hem is dit niet gebeurd, als iemand mij had gevraagd als dit zou moeten gebeuren bij wie het zou zijn. Zou ik zonder aarzelen of twijfelen mijn vriend hadden gezegd.

Ik weet dat rassen er niet toe doen, tenminste dat is mijn mening. Ik vermeld ze erbij, omdat ik vaak zie dat mensen veranderen qua lichaamshouding als het om een klein hondje gaat of juist een grote. Hiermee wil ik duidelijk maken dat ik dit enigszins 'gewend' ben.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 23:40

@XSCWX

Zoiets denk ik dus ook. Daarom wil ik heel erg graag dat de DA gaat kijken om het te bevestigen, en dan kijken wij verder met advies van de dierenarts.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:42

Misschien kun je eens proberen hem een commando, bijv. 'zit' te geven op het moment dat hij je nu aanvalt. Dat je hem duidelijk leiding geeft, dat hij weet wat jij op dat moment van hem wilt. Als hij in de weg staat, roep hem dan bij je en laat hem blijven zodat jij er langs kunt of dat je hem aan kunt lijnen. In het begin zul je veel moeten herhalen, later gaat het makkelijker. En dat consequent volhouden, rust, reinheid en regelmaat.. Dus vaste patronen, wees duidelijk naar hem toe wat je van hem wilt, honden willen graag leiding krijgen en niet de leiding hebben. Daarvan worden ze rustiger in het koppie en wordt het leven voorspelbaar, stresslevel lager maken lijkt me voor het moment handig voor hem.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 23:54

Wel als jij het okay vind dat je arm eraf gekauwd ordt (je eigen woorden) zolang het maar geen medische oorzaak heeft is dat natuurlijk je eigen keuze, jouw feestje.
Je doet er tenminste alles aan dat het geen onschuldige omstanders overkomt.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 00:12

Kuggur
Ik vraag mij eigenlijk wel heel erg af, waarom je op deze manier, dit antwoord plaatst? Om toch nog maar het laatste woord te hebben misschien?
Er bestaat ook zoiets als sarcasme, met mijn Bij wijze van arm af kauwen.

Laten we er het er maar op houden, dat dit antwoord meer iets over jou, als over mij zegt..

Daarbij ben je niet verplicht om op dit toppic te reageren, als je verder geen adviezen meer hebt behalve een spuitje geven. Vraag ik je vriendelijk dit toppic met rust te laten. Niet iedereen doet dingen zoals jij het graag ziet, meerderen dus ook jij zal je erbij neer moeten leggen, dat ik niet in ga op het spuitje geven.

Ik vroeg om respect met onze gemaakte keuze, niet om reacties die nog-al bijdehand zijn.
Verder maak ik er geen woorden aan vuil, en wens ik jou een fijne avond.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:14

Het is inderdaad ieders zijn eigen keuze, die men moet respecteren. Zolang men de verantwoordelijkheid opneemt bij de mogelijke consequenties van die keuze, wens ik julie veel sterkte toe en hoop ik dat de hond nooit meer gaat aanvallen, met of zonder muilkorf.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:18

Wat een leuke mooie hond is het. Kan me zo inbeelden, va nuit je verhaal, dat jullie er erg gek mee zijn. Maar dit is echt heel extreem gedrag en ik zou zeer duidelijke afspraken maken hoe lang en hoe ver jullie willen gaan. Het had echt heel erg naar kunnen aflopen.
Dat je graag wilt weten of er medisch iets scheelt, vind ik heel mooi van jullie. En dat je er een GT wilt bijhalen ook.

Maar toch. Dit is een hond die zeer gericht je gegrepen heeft terwijl je niks abnormaals deed. Ook al zag hij misschien spoken, dit soort reacties moet je niet willen. Bovendien houdt het aan. Of hij heeft pijn, of er is iets ernstig verkeerd met hem, en dan zou ik toch niet wachten om keuzes te maken. Als jij niet eens rustig kunt passeren, is het gewoon mis.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:18

Oefffff....wat heftig -O-

Ik zou hem lichamelijk na laten kijken ( hoewel ik mijn twijfels erover heb, want als het alleen bij jou is gebeurd, is het te toevallig )
Ik hoop dat het iets lichamelijks is, iets wat gewoon verholpen kan worden, ik duim voor je.
Anders, zou ik hem in laten slapen, als het vertrouwen weg is in jou. Zal hij nooit meer te vertrouwen zijn, bij niemand.
We zijn mensen en doen altijd wel eens iets fout, met zo een kruising kun je dat niet hebben.

Sterkte!!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:22

Wat moet dit een ontzettend moeilijke situatie zijn. Je maatje..

Heel veel sterkte, wat er ook gaat volgen.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 00:36

Ik heb heel veel respect voor hoe je de situatie aanpakt TS. Het moet niet makkelijk zijn als je beste maatje ineens tegen je keert. :(:) Vooral als er schijnbaar geen aanleiding was. Ik vermoed vanwege het onverwachte en de mate van agressie dat er toch iets medisch aan de hand is. Is er recent iets veranderd? Voel jij je buiten dit gebeuren goed in je vel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 01:03

Heb je alle mogelijkheden al doorlopen? Is er een nieuw persoon in de ingeving van de hond bij gekomen waardoor hij zijn plek in het geheel wil gaan herzien ?
Is de hond onlangs gevaccineerd of heeft hij andere medicatie gehad voorafgaand aan de aanval?
Dingen gebeurd waar je normaal gesproken geen link mee zou leggen?
Was de hond hiervoor ook dominant in bepaalde situaties? Naar andere honden, kinderen of vreemden?
Heb je zijn zicht al laten testen?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:44

En als je nou eens (wel met de muilkorf om natuurlijk) net doet of je gek bent? En als hij dan vervelend doet: Bruce in de mand want jij doet raar. Weg wezen!

M'n moeder heeft een rare autistische hond die vind dat ik niet in de kamer mag zitten ;) .En ze doet ook heel neurotisch dan. Tot ik haar op een dag, tot schrik van m'n moeder, gewoon de kamer uit heb gestuurd. Ze vind mij nog steeds een indringer maar snapt nu wel dat zij niet de baas is.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 06:52

TS, ik ben geen gedragstherapeut, maar ik denk wel dat je verkeerd met je hond bezig bent. Hem "omkopen" met stukjes ham?? Balletjes gooien? En vervolgens "toestaan" dat hij je negeert.
Als je je iets verdiept in hoe honden met elkaar omgaan ben jij nu degene die onderdanig is. Honden werken niet met vriendjes zijn, jij bent de leider en hij heeft jou te respecteren. Doet hij dat niet dan negeer je hem, en niet andersom. Nu geef je allerlei verschillende signalen naar je hond, als dit inderdaad een gedragsprobleem is (en geen medische oorzaak), dan ga je dat zo niet oplossen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:34

Lastige situatie zeg! En heftig met zo'n kruising. Is niet niks als die je pakken. Ik zou hem idd ook helemaal ondersteboven laten halen door de DA. Wie geeft de hond eten? Ik heb toen ik jong was ook een probleem gehad met een dominante pup en op het moment dat ik haar eten ging geven, was ik de baas en deed ze niks meer. Ze was immers van mij afhankelijk. Misschien kun je dit ook eens proberen. Kun je wel zien of het een machtsprobleem is.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:36

Slim om Bruce door de dierenarts te laten nakijken.

Ik vind zijn gedrag erg zorgwekkend.
Zelfs met muilkorf om valt hij je nog aan.

Ik hoop echt dat het op te lossen is.
Maar bij mij was deze hond eruit gegaan.
Enkeltje naar de groene speelweiden.

Ik ga mij niet onveilig voelen in eigen huis.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 07:41

Pinto_1

Daarom gaan wij ook eerst naar de dierenarts en als daar alles uitgesloten wordt, dan nemen wij ook iemand in handen die ons kan helpen en begeleiden.
Op dit moment negeer ik hem gewoon en doe ik mijn ding. Dus dat omkopen heb ik geprobeerd, en werkt niet zoals ik al ondervonden had en ga daar ook niet mee door.
Daarbij zien wij bruce ook als gezinslid/familiehond, en niet als een roedellid. Ik snap dat hij moet zien dat wij de leiders/baasjes zijn en hoort hij naar ons te luisteren zowel qua commando's als lichaamstaal. Dit deed hij altijd netjes en weet heel erg goed wat hij aan mij heeft omdat ik juist consequent ben.
Al zou ik hem hele dagen gaan omkopen met ham, problemen oplossen door een bal te gooien of andere dingen doen wat misschien 'not done' is, keur ik dat wat hij nu gedaan heeft simpel weg niet goed. En ben ik inmiddels wel zover dat ik weet dat het niet aan mij gelegen heeft aangezien ik, dat wat ik deed die dag, al tientallen keren op dezelfde manier heb gedaan. Hij kan nu 'alleen maar dominant' gereageerd hebben, maar daar geloof ik niet in. Dan doe ik nog veel 'ergere dingen' wat onze zogenoemde rangorde in gevaar zou brengen.

Als wij de uitslagen krijgen, en wij moeten een GT in handen nemen, gaan wij goed op onderzoek uit naar iemand die samen met ons, erin geloofd dat Bruce weer een deel van de familie kan worden, en dus niet een roedellid. Ook dit zou niet bij veel in de smaak vallen, maar zo is het nu eenmaal. :)

Qua eten geven heeft het er niks mee te maken, Bruce heeft altijd eten staan. Het word verschillend bijgevuld door diegene die ziet dat de bak leeg is.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:46

Ik heb een rottweiler van 8 jaar en hij is mijn alles.
Maar als hij dit gedrag zou gaan vertonen is het toch echt enkele reis.
Of het medisch is of gedrag is om het even.

Ik wens je heel veel sterkte bij je beslissing.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:47

Tja alleen reageren met wat leuk is ..
Ik snap werkelijk waar niet dat je het op deze manier aanpakt en kan daar geen respect voor hebben.
Let wel ik snap heel goed dat je gevoel naar jullie hond er is :(:)
Echter ben je op alle fronten zo verkeerd bezig met een hond als deze. Dat hij puur en alleen (nog) op jou zo heftig reageert moet al het grootste eaarschuwingsteken zijn ;) Je geeft hem alle kansen om je weer te grazen te nemen en lokt het onbedoeld telkens uit. Dat het (nog) niet gruwelijk fout is gegaan is puur en alleen omdat die muilkorf om z'n snuit zit en niet meer dan dat. Als dat ene incident het enige was geweest ok maar hij blijft aan de gang. Dat hij je gebeten heeft is niet zomaar gebeurd en toch heb je waarschijnlijk heel veel signalen gemist. En blijf je die missen als ik je verhaal zo lees.
Er zijn zo veel honden die een tik krijgen als ze iets erg fout doen... die trekken op hun fatsoen en gaan niet continu in de aanval.
Hoe zie jij de toekomst voor je ? Nu heb jij hem een tik verkocht ... wat als iemand anders dat doet ? En hij kan wel bij de keel ;)
Of wat als het nu voor even lukt en die muilkorf kan af.... en je botst per ongeluk tegen z'n poot als ie net in de weg gaat staan... rara wat zal zijn reactie dan zijn denk je ;)

En ja nogmaals ik snap heel erg goed dat je knettergek bent op m... echt waar. Maar als het onveilig is voor iedereen.. dan moet je imo reëel blijven.

Edit : weet je die verhalen nog van die man die in z'n eigen achtertuin door z'n eigen hond zowat in stukken is gescheurd ? Daar was ook al eerder een incident geweest ;)
Weet je nog dat er een kind gruwelijk is toegetakeld door 2 honden ? Ook daar waren incidenten geweest ;)
Dat een Milan veel honden kan helpen is aan de ene kant goed.. maar ik gruwel bij de gedachten dat daardoor iedereen denkt dat elke hond wel even zomaar geholpen kan worden. En daarvoor zo ontzettend veel risico nemen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 07:59

Ik zou wel snel naar de dierenarts gaan en als daar niets uitkomt zsm een gedragstherapeut inschakelen. Straks maak je het alleen maar erger omdat het voor jullie ook gokken is wat je moet doen in deze situatie.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:05

Ts, ga je vandaag naar de DA? Ik zou het in ieder geval doen. Is het medisch, dan kun je op inspelen. Komt er niets uit,dan moet je goed overleggen wat je voor jullie toekomst wilt. Ik ga wel met Mondy mee,wat betreft per ongeluk poot aanraken. Op dit moment bevestig je (onbewust ) het gedrag van de hond en hij leert dus dat jij de zwakkere schakel bent. Vooropgesteld dat het dus niets medisch is, zal hij dat dus ook met de beste therapie altijd blijven onthouden....

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:15

Jeetje wat een verhaal. Omgelooflijk schrikken als je eigen lieve vriendje je zo te grazen neemt :(:)
Ik vind het knap dat je zo nuchter blijft, maar blijf please wel realistisch!
De situatie zoals die nu is moet je echt niet te lang willen. Geen idee of hoe je nu met hem om gaat goed of slecht is, ik ben geen gedragstherapeut. Helaas ben je dat zelf ook niet dus ik zou zo niet te lang aanmodderen. Misschien is het goed zoals je handelt, maar misschien maak je nog meer kapot (voor zover mogelijk).

Zelf zou ik zo "nieuwsgierig" zijn of hier medisch iets achter zit, dat ik vandaag nog naar de dierenarts zou gaan. Bij iets medisch lijkt het me zo apart dat hij alleen fixeert op jou. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat je alle signalen gemist zou hebben en dan nog, dan mag hij ook niet zo (blijven) uitvallen.

En onderschat het risico van het afdoen van een muilkorf niet. Ik heb een agressieve hond er wel eens uit zien schieten bij de dierenarts. Dat was geen feest. Pas goed op jezelf!

Sterkte in ieder geval!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:49

Hmmm moeilijk geval dit. Lichamelijk iets mis betwijfel ik, vooral omdat hij alleen jou grijpt. Als hij pijn had of een 'kortsluiting' verwacht je dat hij het eigenlijk bij iedereen zou moeten doen. Lijkt mij eerder een gedragskwestie (zeker als ik ook lees bij hem gaan liggen, op de grond zitten,...).
Voor mijzelf zou dit wel einde verhaal zijn, ik denk dat je zo n hond nooit weer vertrouwt, want het blijft altijd onzeker of het weer omslaat of hij weer de overhand wil nemen. Ook het feit dat er zo onverwachts zo 'n extreme omslag heeft plaatsgevonden, ook al zouden er vage signalen geweest zijn. Ja ik vind het extreem als een hond van 'niks' naar aanval overgaat (en dan niet even happen maar gericht aanvallen naar je keel, met als doel jou dus flink te grazen te nemen/doden, klinkt overdreven maar zo is het dus wel.
Muilkorf alleen zou ik denk ik niet helemaal vertrouwen, sommige vinden het belachelijk dat hij het uit zou krijgen, maar ik werk dagelijks met honden en sommige houdinis hebben een paar minuten nodig.
Dat hij nu bang zou zijn omdat jij hem geslagen hebt, daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn
wat er ook uitkomt ik zou het zelf somber inzien, het blijft extreem gedrag.