Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cerastes schreef:Oja, ik wou ook nog zeggen dat het heel verstandig is om de verschillen te weten tussen een am staff en een pitbull!
En trouwens ook heel irritant dat er zoveel mensen in het topic praten over hun am staff, want dat kan je niet vergelijken met een echte pitbull.
xSlvna schreef:Briitje, drive en drive zijn er ook 2 haha
Maar komt het dan omdat we alleen teefjes hebben gehad? Reutjes geven eerder problemen.
Cerastes schreef:Hoi,
Ik wou ook ff mijn ervaring delen..
Ik heb samen met mijn ex een pitbull gehad...een hele lieve reu waar wij de tweede eigenaar van waren.
Hij was heel sociaal en stond vrij goed onder appél...liep vaak los op hondenveldjes enzo.
Toen hij 2,5 was kwam er een rangorde conflict tussen hem en onze Hollandse herder reu die iets ouder was.
En dat gebeurde toen vaker..ok hun voorlopig maar apart houden dachten we..toen pakte hij een keer onze chihuahua X fransebull reutje...daarna onze Engelse staff teef en toen onze Rottweiler teef..
Hij mocht toen niet meer bij de roedel natuurlijk..hij was een gevaar geworden voor onze andere honden..
Daarna probeerde hij alle honden te pakken ook buiten de roedel, hij liep natuurlijk al niet meer los buiten ons terrein.
Dit alles gebeurde in een tijd van 2 maanden ofzo.
Hij leerde toen heel snel en behendig hoe hij zn bench en deuren moest opmaken..en toen ging het toch weer een keer fout...Maar echt gruwelijk ook... hij pakte één van onze sharpeis en weer onze chi X frbull..
Ik ga niet eens beschrijven hoe erg het allemaal was...
Maar het was echt een bloedbad!!
Ik heb echt zulke erge gevechten meegemaakt met die hond...echt niet normaal gewoon..
Maar naar mensen en andere dieren bleef het een droppie hoor!
Maar goed, wij uiteindelijk contact gezocht met zn Fokker..bleek dat die hond uit APBT ouders kwam uit een goede gamebred bloedlijn...hond was zonder stamboom gefokt in Nederland...
Vlak daarna zijn mn ex en ik uit mekaar gegaan en heeft hij de hond meegenomen...weet dus niet hoe het verder verlopen is met die hond.
We hadden trouwens ook een rednose pitbull teefje uit de "old family rednose" lijn en zij was heel lief...
Cerastes schreef:Oja, ik wou ook nog zeggen dat het heel verstandig is om de verschillen te weten tussen een am staff en een pitbull!
En trouwens ook heel irritant dat er zoveel mensen in het topic praten over hun am staff, want dat kan je niet vergelijken met een echte pitbull.
Cerastes schreef:Bij ons gebeurde het als we wel gewoon thuis waren , maar dat de honden in de tuin en keuken waren en wij in de woonkamer ofzo...
Maar dat het echt extreem sportieve honden zijn is wel echt zo...en het is wel jammer dat je in Nederland niet aan weight pulling mag doen.
Dat vinden ze ook onwijs leuk!