Super Betrouwbare Pitbullfokker? Ervaringen met Pitbulls?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Re: Super Betrouwbare Pitbullfokker? Ervaringen met Pitbulls?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:40

Ik denk dat mening mens die bovenstaande mening/ervaring hebben, te weinig ervaring hebben met een gevecht van deze honden. gelukkig maar natuurlijk. En überhaupt met een groot aantal van deze rassen.

Ik heb zelf geen stafford maar wel een powerdog. Deze heeft niet altijd aanleiding nodig om uit te vallen. En met uitvallen bedoel ik niet alleen grommen. Gelukkig zit er een riempje om ze strot ☺.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 16:57

Ik heb helaas wel een keer een gevecht met een SPA op mogen breken. De eigenaresse was een kneus, de eigenaresse van het slachtoffer was aan het gillen, een buurtbewoner dacht dat de hond op zijn voorhoofd slaan wel zou helpen dus de situatie uitermate onhandig. Ik heb hem na enig proberen aan zijn staartbasis opgetild en toen liet hij na een tiental seconden los. Anders was ik verder gegaan met ballen omdraaien (was een volle reu) en/of vinger in het poepgat (smerig, maar vaak wel effectief). De hond liep los in een woonwijk en dit was blijkbaar niet zijn eerste slachtoffer, de baas had geen riem bij zich en heeft hem aan de halsband mee naar huis genomen. Het slachtoffer (markiesje-achtig) hing slap in de armen van de baas. Gelukkig had de SPA hem bij zijn oren/kop te pakken gehad en niet bij de andere kant, maar hij had toch behoorlijk wat schade. Ik weet niet of de hond het overleefd heeft.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 23:10

Jeetje zeg... wat een waardeloze eigenaar om ten eerste geen riem mee te nemen en ten tweede hem los te laten als hij niet zo braaf is.

Ik loop om die reden dus ook met een breakstick op zak.

Een keer nodig gehad,toen had ik hem niet. En nu elke wandeling mee. Better safe then sorry

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:57

Sorry maar ik weet echt niet wat voor honden dan verder in Nederland rondlopen. De stafford was van oudscher een hele goede hond voor oude vrouwen, omdat het kalme honden zijn. Wie dat verpest, mogen ze van mij voor de kop slaan. >;)

De enige 'drive' die er bij de 1001 staffords die IK KEN inzat, was wanneer wild vee écht voor de neus langs rende... Veulentjes jollig door de rijbak ook (haha :o, inschattingsfoutje) maar verder heeft geen één gebeten. Dat drukke rotgedrag is wat van de laatste jaren. Mijne is nu 12 jaar oud, dus ik heb nog gewoon een normale hond. Een die waakt wanneer ie waken moet, en luistert wanneer die luisteren moet.

Ik begrijp niet hoe het beeld zo negatief kan zijn en waarom men met opgefokte honden blijft doorfokken. Daarom zei ik al dat je beide ouders moet zien en goed bekijken. Hoe groeten ze? Hoe zijn ze gefocust op jou? Hoe doen ze naar de pups?

We hebben 1 thuis gehad als oppas. Deze was extreem druk (idioot van een vader) en vrat zelfs aan het hout op de muren. Terwijl hij buiten gewoon zonder riem naast mijn voet liep, ook als andere honden/mensen langs liepen. Zo een hond moet je gewoon binnen de grenzen houden, als ze weten dat jij de leider bent zullen ze dat accepteren...

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:25

xslvna, misschien een idee om een soort 1000ste dogwhisperer te worden? Je doet alles nu wel heel gemakkelijk af, en na het lezen van alle berichten voor jou zou daar toch een gouden handel in moeten zijn..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:32

Misschien inderdaad, mensen tonen hoe ze een hond moeten opvoeden. Het kan toch niet zijn dat wij áltijd 'toevallig' de makke, leuke, lieve, brave staffords er tussen uit pakken terwijl de andere allemaal agressief en wild zijn. Make that the cat wise. :+

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:37

Je zal wel steeds de uitzondering op de regel zijn ;).

En nogmaals *hoevaak moer dit nog herhaald worden* is opvoeding maar een klein percentage van hoe je hond naar soortgenoten zal reageren. Opvoeding is niet alleszeggend wanneer de genen de overhand nemen. Want daar praten we tenslotte over hier gaat het volgens vele 'mis'. Terwijl als je je verdiept hierop had kunnen instellen en anticiperen

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 15:43

Wil ook nog even inhaken op bepaalde quote.

Waarom ze met opgefokte honden word gefokt ? Deze honden zijn niet opgefokt. Deze drive kan heel goed voor bv in de sport worden gebruikt. Maar heb je geen kennis van de oorsprong ect, kan je dat 'opgefokte' dus verkeerd interpreteren. Maar begeleid je dit goed, hoef je er helemaal geen hinder aan te hebben dat ze niet met alles Door 1 deur kunnen

Je kan bij de ouders kijken. Ookal zijn deze nog zo rustig en vriendelijk. Dit zegt niks over hoe ze op soortgenoten reageren. Dit zijn namelijk 2 verschillende dingen.

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:39

Beide ouders van onze reu waren met vlag en wimpel geslaagd voor de MAG - test. Beide ouders gezien en werden vriendelijk ontvangen, echter hebben wij wel een "zoon" van hun die toch echt niet het makkelijkste karakter heeft. Dus of dat altijd iets zegt betwijfel ik..
Onze vorige staff was een stuk gemakkelijker naar andere honden toe, veel socialer. Het is misschien soms ook maar net welke je treft, het aard van 't beestje is niet te veranderen. Het is de kunst om alles in goede banen te leiden

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:46

Ik mis soms echt de 'vind ik leuk-knop' :P

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:20

Briitje, drive en drive zijn er ook 2 haha

Maar komt het dan omdat we alleen teefjes hebben gehad? Reutjes geven eerder problemen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:33

Dan ken je mijn teef nog niet :') ik zeg altijd dat ze als reu geboren had moeten worden idd hahah

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:58

Idd honden met veel energie en sterke werklust zijn makkelijker niet sociaal naar andere honden. Onze honden zijn sociaal maar niet als ze als roedel lopen en er komt een patsende hond "inbreken" . Dan is het allemaal tegen 1. Zodra die zich over geeft is het oke. Er vallen nooit gewonden.

Zijn ze aan het werk dan moet geen enkele hond storen. Dan zo hoog in hun driften dan is het echt vechten. Mensen beseffen dat alleen zelden helaas

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:46

Hoi,

Ik wou ook ff mijn ervaring delen..

Ik heb samen met mijn ex een pitbull gehad...een hele lieve reu waar wij de tweede eigenaar van waren.
Hij was heel sociaal en stond vrij goed onder appél...liep vaak los op hondenveldjes enzo.
Toen hij 2,5 was kwam er een rangorde conflict tussen hem en onze Hollandse herder reu die iets ouder was.
En dat gebeurde toen vaker..ok hun voorlopig maar apart houden dachten we..toen pakte hij een keer onze chihuahua X fransebull reutje...daarna onze Engelse staff teef en toen onze Rottweiler teef..
Hij mocht toen niet meer bij de roedel natuurlijk..hij was een gevaar geworden voor onze andere honden..

Daarna probeerde hij alle honden te pakken ook buiten de roedel, hij liep natuurlijk al niet meer los buiten ons terrein.
Dit alles gebeurde in een tijd van 2 maanden ofzo.
Hij leerde toen heel snel en behendig hoe hij zn bench en deuren moest opmaken..en toen ging het toch weer een keer fout...Maar echt gruwelijk ook... hij pakte één van onze sharpeis en weer onze chi X frbull..
Ik ga niet eens beschrijven hoe erg het allemaal was...
Maar het was echt een bloedbad!!
Ik heb echt zulke erge gevechten meegemaakt met die hond...echt niet normaal gewoon..
Maar naar mensen en andere dieren bleef het een droppie hoor!

Maar goed, wij uiteindelijk contact gezocht met zn Fokker..bleek dat die hond uit APBT ouders kwam uit een goede gamebred bloedlijn...hond was zonder stamboom gefokt in Nederland...

Vlak daarna zijn mn ex en ik uit mekaar gegaan en heeft hij de hond meegenomen...weet dus niet hoe het verder verlopen is met die hond.

We hadden trouwens ook een rednose pitbull teefje uit de "old family rednose" lijn en zij was heel lief...

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:53

Oja, ik wou ook nog zeggen dat het heel verstandig is om de verschillen te weten tussen een am staff en een pitbull!

En trouwens ook heel irritant dat er zoveel mensen in het topic praten over hun am staff, want dat kan je niet vergelijken met een echte pitbull.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:08

Mijn staf x mechelaar is begin dat jaar op ca 16 jarige leeftijd overleden, heb hem met ca 1 1/2 gekregen, werd gedumpt door iemand die had geprobeerd hem vals te maken, was toen een bang volgeltje, maar zo lief! (Ik zocht een labrador, maar deze moest tijdelijk ergens heen, vandaar dat hij bij mij belande, afspraak was als er wat van te maken was zouden we hem bemiddelen, als er niets van te maken was zouden we hem in laten slapen. Diezelfde avond bleek hij knettergek op tennisballen, daarmee heb ik hem alles kunnen leren)

Grootste geluk dat ik heb gehad met deze hond is dat deze andere honden fantastisch vond! In tegenstelling tot de labrador x Beaucheron die ik daarvoor had gehad die dus nooit ergens los kon lopen. Ik kan je vertellen het is een zaligheid om een hond te hebben waarmee je onbezorgd kan wandelen en niet ogen voor en achter in je hoofd hoeft te hebben. (en vaak is dat met type hond dat jij wilt TS toch wel een een probleem).
(Oh, en daarvoor x ridgeback gehad en daarvoor een gordon setter (maar he... die ging dood toen ik 6 jaar oud was...)

Mijn hond overleed en er moest een nieuwe komen en ik vind het type hond in principe fantastisch, het enthousiasme waarmee je ze aan het werk kan krijgen, de drive, prachtig! Maar heb toch besloten om een ander type hond te nemen, eentje waarbij het hoogste waarschijnlijk zo is dat ze gewoon overal los kan zonder dat je ogen voor en achter in je hoofd moet hebben, eentje waar mensen niet met argwaan naar kijken als je langsloopt, maar eentje waarvan mensen denken, aaahhhh, zoet!!!!

En TS je bent nu 16, echter als je een hond neemt als je 20 bent en vervolgens wordt hij bv 16 jaar oud heb je hem tot je 36e, dus allicht dat er tussen begin en einde toch een gezinnetje komt.
Je kan fantastische honden treffen, maar onderschat niet wat het soms met zich mee brengt.

In mijn onderschrift het Dibbes topic is de x staf x mechelaar, echt meest fantastische hond die ik me toen kon wensen! (maar ik ga nooit meer fietsen met een hond, jemig wat had die op een gegeven moment een conditie, niet stuk te krijgen!)

Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:10

Cerastes schreef:
Oja, ik wou ook nog zeggen dat het heel verstandig is om de verschillen te weten tussen een am staff en een pitbull!

En trouwens ook heel irritant dat er zoveel mensen in het topic praten over hun am staff, want dat kan je niet vergelijken met een echte pitbull.

Ben ik met je eens ;) Ik heb zelf een amstaff, maar dat kun je zeker niet vergelijken met een rasechte pitbull. Echter zijn er een hoop mensen die er vanuit gaan dat dit hetzelfde ras is. De échte officiële pitbulls zijn er maar weinig, maar verschillen inderdaad nog al van een staff.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:08

xSlvna schreef:
Briitje, drive en drive zijn er ook 2 haha

Maar komt het dan omdat we alleen teefjes hebben gehad? Reutjes geven eerder problemen.

Nou reuen hebben eerder haantjes gedrag. Maar mbt tot hond agressie maakt geslacht niet. Zullen we zeggen de uitzondering op de regel ?

Cerastes schreef:
Hoi,

Ik wou ook ff mijn ervaring delen..

Ik heb samen met mijn ex een pitbull gehad...een hele lieve reu waar wij de tweede eigenaar van waren.
Hij was heel sociaal en stond vrij goed onder appél...liep vaak los op hondenveldjes enzo.
Toen hij 2,5 was kwam er een rangorde conflict tussen hem en onze Hollandse herder reu die iets ouder was.
En dat gebeurde toen vaker..ok hun voorlopig maar apart houden dachten we..toen pakte hij een keer onze chihuahua X fransebull reutje...daarna onze Engelse staff teef en toen onze Rottweiler teef..
Hij mocht toen niet meer bij de roedel natuurlijk..hij was een gevaar geworden voor onze andere honden..

Daarna probeerde hij alle honden te pakken ook buiten de roedel, hij liep natuurlijk al niet meer los buiten ons terrein.
Dit alles gebeurde in een tijd van 2 maanden ofzo.
Hij leerde toen heel snel en behendig hoe hij zn bench en deuren moest opmaken..en toen ging het toch weer een keer fout...Maar echt gruwelijk ook... hij pakte één van onze sharpeis en weer onze chi X frbull..
Ik ga niet eens beschrijven hoe erg het allemaal was...
Maar het was echt een bloedbad!!
Ik heb echt zulke erge gevechten meegemaakt met die hond...echt niet normaal gewoon..
Maar naar mensen en andere dieren bleef het een droppie hoor!

Maar goed, wij uiteindelijk contact gezocht met zn Fokker..bleek dat die hond uit APBT ouders kwam uit een goede gamebred bloedlijn...hond was zonder stamboom gefokt in Nederland...

Vlak daarna zijn mn ex en ik uit mekaar gegaan en heeft hij de hond meegenomen...weet dus niet hoe het verder verlopen is met die hond.

We hadden trouwens ook een rednose pitbull teefje uit de "old family rednose" lijn en zij was heel lief...

Heel eerlijk ? Dit is geen raar gedrag. Als ze eenmaal ouder worden, kan het denkbeeldige knopje omgaan. Ook naar eigen roedel. Daarom adviseer ik altijd om als je weg gaat ze te scheiden.

En als je zegt dat het een apbt was (er is namelijk maar 1 pitbull) dan had dit voorkomen kunnen worden.
Wist je van te voren dan niet dat je überhaupt een apbt had ? En de eigenschappen daarbij ?

Alle apbt's worden nog gefokt met de gamebred bloedlijn toch ? Ik ben niet thuis in bloedlijnen. Maar weet wel dat een apbt de kans vele malen hoger is op niet sociaal zijn dan elders. En dacht ook dat fokkers daarop attendeerde.

Cerastes schreef:

Vind ik leuk .

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:55

Mijn ex had de hond overgenomen van iemand toen wij een "break " hadden van een aantal maanden..
Ik dacht dat het een amstaff ofzo was aangezien ik toen totaal niet thuis was in de staff/pitbull wereld maar meer van de rottweilers en bullen.
Mijn ex wist ook niet dat het een APBT was en in zn paspoort stond engelse stafford mix.
Maar dat had de Fokker er natuurlijk in gezet omdat toen de RAD nog was en pitbulls verboden waren.

Pas toen we contact hadden gezocht en na wat aandringen bij de Fokker kwam de aap uit de mouw...
Maar toen was het kwaad al geschied.

De hond had ook echt lol erin om te vechten en was super beledigd als wij boos werden...

Ik heb eens zn ballen moeten omdraaien en een vinger in zn anus om hm los te laten...
Daarna altijd een breekstick gehad...waarvan 1 was afgebroken...

Je kan dit soort honden alleen houden als je ze áltijd apart kan houden van je andere honden.

En dat is echt vervelend hoor!
Continu alle deuren dicht houden altijd alle kennels en benches controleren...pff
Het werd ook een klein drama om hm beweging te geven...gelukkig kon ie snel leren en ging ik met de fiets.

Ik weet niet meer welke bloedlijn hij had...was wel een mooie hoor!
Wit en super gespierd terwijl we niet eens fanatiek sporten met hm...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:21

Ze hebben inderdaad er ook gewoon lol in. Dat is misschien nog het confronterenste. Afleren is dus ook nog verdomd moeilijk, zou misschien zelfs zeggen onmogelijk. Altijd ogen in je achterhoofd houden. Maarja helaas heb je dat zelf ervaren nu :(.

Wat ik eerder zei, het zijn echt honden om mee te sporten.. Gelukkig vond hij fietsen wel leuk.
Het is echt een levenstijl wat bij je moet passen.

Aldoende leert men. En ondanks het niet leuk is wat er is gebeurd, heb je er wel van geleerd

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:43

Hier zaten de honden ook altijd gescheiden als wij weg waren. Als ze gaan spelen moet ik zenna altijd afkappen want die slaat wel eens door. Zodra wij dit afkappen is dat prima. Maar dag gebeurd niet als wij niet thuis zijn.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:38

Bij ons gebeurde het als we wel gewoon thuis waren , maar dat de honden in de tuin en keuken waren en wij in de woonkamer ofzo...

Maar dat het echt extreem sportieve honden zijn is wel echt zo...en het is wel jammer dat je in Nederland niet aan weight pulling mag doen.
Dat vinden ze ook onwijs leuk!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:27

Je kan daar vrijstelling voor aanvragen, dacht ik

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:36

Cerastes schreef:
Bij ons gebeurde het als we wel gewoon thuis waren , maar dat de honden in de tuin en keuken waren en wij in de woonkamer ofzo...

Maar dat het echt extreem sportieve honden zijn is wel echt zo...en het is wel jammer dat je in Nederland niet aan weight pulling mag doen.
Dat vinden ze ook onwijs leuk!

Wat is weight pulling?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 12:48

Hond heeft een opmaat gemaakt tuig aan en daar achter sleept hij dingen aan. Je begint met een ketting, daarna met een fles water en dit breid je uit tot ze hele karren vol stenen bv trekken.

Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=arCOVKxGy9E