Een operatie met een groot risico

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Een operatie met een groot risico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:12

Toen onze hond overleed in 1999 (is dus al even geleden) heb ik ook de mand in mijn slaapkamer gezet. Ik was toen rond de 13 en heb in zijn mand al mijn knuffels gezet. Heeft er jaren zo gestaan. De riem hebben we nog steeds, die gebruik ik nu voor Oscar. (Goede riem geweest :D )

Ieder verwerkt het op zijn eigen manier. Als jij eerst de mand nog neit kwijt wil zeg het tegen je ouders. :) En dan kan je later nog kijken wat je er mee wil. Het is ook nog maar nét gebeurd. Geen warrige beslissingen maken. Sterkte nogmaals en ik denk aan je~!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:54

Mariett schreef:
Little_Gift schreef:
Jammer... maar waarom zo lang gewacht toen je merkte dat er een bult kwam te zitten na de operatie?
Zoiets aankijken is nooit een goede beslissing...

TS is 15 en haar hond is verdorie overleden. De meeste mensen zullen überhaupt niet zo snel opnieuw naar de dierenarts gaan. TS heeft er volgens mij alles gedaan om haar hondje te helpen, en dat is dan ook gelukt. Beestje is nu zonder te veel pijn gegaan, lekker in zijn slaap in plaats van leeggebloed.

Inderdaad...

Cheyenne, je hebt prima gehandeld!
Maak jezelf geen verwijten :(:)

De enige die hier een verwijt kan worden gemaakt is de behandelend dierenarts.
Lijkt me niet vreemd dat je een dier na een dergelijke risicovolle ingreep een nachtje ter observatie op de kliniek houdt.
Is hier tenminste heel gebruikelijk.
Zoiets kun je toch eigenlijk niet aan een leek overlaten :n

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 10:56

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:49

drawerlover schreef:
Bedankt allemaal :*

Ik heb goed geslapen gelukkig. Was ook wel nodig. Ik heb die nacht ervoor al slecht geslapen en al dat gehuil heeft me ontzettend moe gemaakt. Wat zullen de eerste dagen zonder Sies raar zijn. Ik mis nu al haar gepiep aan de trap omdat ik naar onder moet komen. Dat deed ze altijd 's morgens in het weekend of in vakanties. Mam en pap willen de mand weg doen en er een kleinere neerzetten voor max maar ik heb het idee dat we die mand moeten laten staan. Want dat was Sies zijn plekje. Maar ik heb daar helaas niets over te zeggen :(
Ik vind het nog het ergste dat ze op 4 mei is overleden. Dodenherdenkingsdag. Dan word je er makkelijk aan herinnert elk jaar.

Ach meisje toch :(:) :(:) ik lees hier heel veel lieve reacties en we hebben het allemaal heel erg met je te doen.
Het is nooit eerlijk, en altijd te snel als een huisdier komt te overlijden maar in jou geval
Was het dan ook echt niet eerlijk! :(
Toen mijn vorige hond overleed heb ik zijn favoriete kauwkluifje, riem, paspoort en een mooie foto in een doosje gedaan en in mijn eigen memorybox gelegd ( ik heb zo'n box voor alle mooie herinneringen )
Ik denk dat dat een heel mooi idee voor jou is.
Ik heb zijn as in een hanger laten doen zodat ik hem altijd om mijn nek heb.
En ik heb zijn penningen met naam, afbeelding en de rabies penning al jaren aan mijn sleutelbos :)
Zijn een paar ideeën en misschien heb je er wat aan.
Heel veel sterkte, en neem de tijd.
Hele grote digitale knuffel van mij :(:) :(:) :(:)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 12:23

Haha Dankje. De mand gaat toch weg. En de riem is al weg. Ik heb haar medicijnkosten bewaard die we van de dierenarts hadden meegekregen :')
Tis in elk geval wat. En van een doosje heb ik een soort kaarshouder gemaakt en daar staat nu een nepkaarsje in te branden met een foto van sies erbij. Ik ga morgen een collage maken met allemaal foto's van sies. Dan zet ik dat kaarsje erbij. En ik denk dat ik ook een paar speeltjes bewaar die van sies waren. Die leg ik er misschien wel bij. Dat moet ik nog even bedenken. Eerst maar beslissen waar die collage gaat staan. Dan heb ik toch iets van haar

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:51

Ach meisje... Dit is niet de update waar ik op hoopte, toen ik begon bij te lezen... Wat een verdriet dat jouw gevoel toch correct was. :n
Heel veel sterkte !

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:17

Little_Gift schreef:
Jammer... maar waarom zo lang gewacht toen je merkte dat er een bult kwam te zitten na de operatie?
Zoiets aankijken is nooit een goede beslissing...

Wat een rot reactie! Ts haar hond is overleden en dan krijg je dit soort reacties, bah!

Ts sterkte met het overlijden van sies. Had ze geen favoriete speeltje? Dan kan je dat bewaren.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:24

Ja alleen dat favoriete speeltje is ook het favoriete speeltje van max :=
En die leeft nog hoor. Dus die laten we mooi liggen

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:29

Drawerlover, ik vind je een topper. Ondanks het grote en toch wel onverwachte verlies van Sies heb je je gevoel voor humor nog en probeer je er het beste van te maken. Zoals je zelf al ervaart is Sies nog ergens in de buurt, zij het in een andere vorm.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:31

drawerlover schreef:

Oh oeps! Haha zeg maar tegen Max dat hij een ander speeltje uit moet zoeken :') haha nee grapje. Geen andere dingetje van haar wat ze graag deed?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:35

Maflinger_S schreef:
Drawerlover, ik vind je een topper. Ondanks het grote en toch wel onverwachte verlies van Sies heb je je gevoel voor humor nog en probeer je er het beste van te maken. Zoals je zelf al ervaart is Sies nog ergens in de buurt, zij het in een andere vorm.

Haha dat ben ik :D
Ik moet eerst enorm veel huilen. En uiteindelijk laat ik het langzaam los. En natuurlijk zal ik niet nooit meer aan haar moeten denken zonder een traantje te laten, maar het is tot me bezonken en ik heb er nu vrede mee. Het was gewoon haar tijd om te gaan. Helaas wel onverwacht en misschien niet helemaal zoals we het zouden willen, maar er zat niets anders op. En ik weet zeker dat ze heel veel lol heeft in de hondenhemel. En evt soms eventjes komt kijken. En je merkt toch wel, de kleinste normale dingetjes worden nu opeens heel bijzonder. Net ook onder het eten. Wat raar dat ik nu niet 2 stukjes brood moet uitgeven maar alleen maar 1. En normaal leg ik altijd mijn voeten op tafel en dan gaat Sies op een van mijn benen liggen met haar hoofd. Dat gebeurde nu ook niet. En dat er geen mand meer staat met Sies erin, snurkend. Dat mis je ook. En humor erin blijven houden vind ik belangrijk. Misschien is Sies nu wel gekke bellen aan het trekken daarboven. Zo gek is ze wel :P
En het leven kan ook eenmaal niet over rozen gaan. Dat is onmogelijk. Maar we moeten wel doorgaan. Anders kom je er zelf nooit. Ik heb nu ook hier mijn hart kunnen laten luchten. En dat is het belangrijkste voor mij. Dat ik het ergens kwijt kan. Anders laat ik het nooit los.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:37

Yenni schreef:
drawerlover schreef:

Oh oeps! Haha zeg maar tegen Max dat hij een ander speeltje uit moet zoeken :') haha nee grapje. Geen andere dingetje van haar wat ze graag deed?

Haha :')
Ik ben nog aan het rondzoeken. De meeste dingen willen mijn ouders gewoon niet meer zien, wat ik totaal begrijp. Ik bedoel, ga sta maar eens op en loop eens naar de keuken. Hoe hartverscheurend is als je daar geen Sies meer ziet liggen. Maar ik wil wel een aandenken aan haar. Dat is het verschil tussen mijn ouders en mij. Morgen als mam en pap werken zijn maar even goed gaan rondzoeken :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:38

Haha succes! Gaat vast lukken. Je bent een sterkte meid!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:26

heel veel sterkte... wat naar dat ze het niet heeft overleefd. wel fijn dat je een aandenken gaat maken. en ikzelf vind 4 mei juist een "mooie" datum. dan is iedereen aan het herdenken, en dan herdenk jij niet alleen de doden, maar ook jouw eigen Sies.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 18:54

Jeika schreef:
heel veel sterkte... wat naar dat ze het niet heeft overleefd. wel fijn dat je een aandenken gaat maken. en ikzelf vind 4 mei juist een "mooie" datum. dan is iedereen aan het herdenken, en dan herdenk jij niet alleen de doden, maar ook jouw eigen Sies.

Zo kun je het inderdaad ook bekijken. Meivakanties geven mij sowieso altijd pech. Op mijn tiende moest ik in de meivakantie in een mitella rondwandelen. 3 jaar later stierf mijn moeders oom in de meivakantie. En nu 2 jaar later Sies. Rotte meivakanties :')

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:20

Rotreactie, temmen, enz enz blabla bla.... sinds wanneer mag een doodnormale vraag niet meer gesteld worden dan?!
En je kunt het ook zien als een goedbedoelde tip hé! In het vervolg niet meer aankijken en meteen gaan... het is nu eenmaal wel een waarheid wat ik schrijf!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:37

Jij mag het dan wel een waarheid vinden!
Maar als je even nadenkt, dat die meid verdriet heeft omdat d'r hond is ingeslapen vind ik de reactie inderdaad erg ongepast! dit is niet het moment om iemand de les te lezen of een tip te geven!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 20:19

Ik snap jou punt hoor Little_Gift. Mam en pap wilde niet gaan, dus ja... Ik ben pas 15, dus zoveel heb ik nog niet te zeggen hier. Het kwam een beetje ongepast over. Misschien had je wel beter kunnen nadenken over hoe je de vraag stelt. Maar je moet er wel mee oppassen. Nu ben ik daar op dit moment niet zo moeilijk in, maar anderen die in dit soort situaties zitten wel. Die kunnen het heel hard op zich af krijgen. Dus wel eventjes een waarschuwing :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:22

He bah, je vertelde altijd zo leuk over Sies, het was zo duidelijk dat hij echt je maatje was... Denk je dat het goed komt en loopt het zo naar af, een dikke knuffel voor jou :(:)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:25

Little_Gift schreef:
Rotreactie, temmen, enz enz blabla bla.... sinds wanneer mag een doodnormale vraag niet meer gesteld worden dan?!
En je kunt het ook zien als een goedbedoelde tip hé! In het vervolg niet meer aankijken en meteen gaan... het is nu eenmaal wel een waarheid wat ik schrijf!

Deze meid heeft verdriet! Jij hebt dus blijkbaar geen respect voor iemand die verdriet heeft want jij walst er zo doorheen. Ja die reactie was rot en ongepast op dit moment. En nu hou ik erover op want dit gaat ten koste van dit topic...

Nogmaals: sterkte ts, ik hoop dat je het een plekje kunt geven en dat je max lekker lang mag knuffelen! Ook sterkte voor je andere gezinsleden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:25

Hoe gaat het nu TS? :(

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 16:18

Goed hoor. Nu denk ik met een glimlach terug aan alle momenten :)
Ik heb een plekje gemaakt waar een fotolijsten met een mini collage in staat en een gedicht erbij met een kaarsje. Er is vannacht wel iets heel raars gebeurt. Moet je zelf kiezen of je het gelooft of niet, maar ik wil geen commentaar. Of commentaar op een lieve manier. Want ik lag vannacht gewoon te slapen, en ineens valt mijn atlas zomaar uit het niets uit de kast. Hoe was dat mogelijk? Er kon geen wind bij want de raam stond niet open, als hij onderuit was geschoten was hij niet op de grond gevallen en dat hij te overeind stond kon ook niet want hij leunde tegen de kast aan. Dat boek stond ook nog eens helemaal achterin, dus hoe kon uitgerekend dat boek op de grond vallen? Het fotolijstje van Sies was ook omgevallen. Maar op diezelfde kast staat nog een fotolijstje die veel minder stabiel is. Hoe kan die dan blijven staan? En die van Sies stond ook nog veel verder weg. Misschien liet Sies wel weten dat ze er is door een boek uit mijn kast te gooien en dat schilderijtje om te laten vallen :')
Ik had wel gezegd dat, als ze het zou zijn, ze de volgende keer op een andere manier moet laten weten of ze er is. Want ik schrok me dood. Ik heb gewoon een uur wakker gelegen om bij te komen van de schrik. Even later rook ik Sies weer. Gebeurt wel vaker sinds dat ze er niet meer is.

Kunnen jullie nog redenen verklaren voor het omvallen van dat boek? Ik kan helemaal niks bedenken :n

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:04

Nou ik geloof dat best. Ik ben zelf hooggevoelig en zie en merk dus regelmatig geesten. Meestal zijn het dus andere mensen en soms is het mijn opa. Soms vallen er ook zomaar dingen zoals scharen ofzo of voel ik koude wind terwel het raam dicht is. Ik geloof je dus wel. Ik geloof alleen niet dat het suus is... wat of wie het wel zijn durf ik geen uitspraak over te doen.

Fijn dat het wat gezakt is.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 18:41

Waarom zou het sies niet zijn? Ze heeft wel belooft dat ze kwam kijken denk ik. Dat heb ik ten minste gevraagd. En ik heb ook gevraagd of ze het wilde laten weten als ze er was.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:43

Nou ik denk niet dat sies boeken enzo laat vallen. Dan zou ik eerder denken dat er iets met de mand of speeltjes zou zijn. Maar dat moet je zelf bepalen.