Aedema schreef:Dat verhaal over dat teven niet kunnen samenleven is absolute bullsh*t. Als het bij mensen wel mis gaat ligt dat aan hunzelf, teven vechten onderling om te laten merken wie de baas is. Dat is waar de fout al begint, ze zouden geen ruzie hebben als de eigenaar liet merken dat hij/zij de baas was. En dat is precies waar de meeste mensen de fout in gaan, mensen kijken van nature niet naar zichzelf en willen altijd anderen de 'schuld' geven. "Oh onze honden kunnen niet goed met elkaar? Komt omdat het twee teefjes zijn". Nee, gewoon niet.
Mijn ouders hadden een teef, zocht nooit ruzie met andere honden, teef of niet. En mijn huidige hond is ook een teef, ook nog nooit ruzie proberen te zoeken. Kwestie van hondentaal leren en daarop inspelen zoals het hoort, en iets minder honden als mensen zien.
Honden niet als mensen zien is wat ik ook gezegd heb.
En ik blijf er bij dat meerdere teven (van een bepaald kaliber) vaak problemen geeft. Waarom zouden bij ons de Chi teven (en dat zijn er vier) allemaal prima met elkaar overweg kunnen en de CC 's, een totaal ander type hond, niet? Opvoeding? Ze wonen allemaal in hetzelfde huis, zijn allemaal hond en worden allemaal gelijk opgevoed. Onze reuen hebben geen problemen en als ze al eens wat hebben, zijn ze prima te handelen. Maar twee vechtende teven niet, echt niet. Misschien moet je het meemaken om het te snappen. Natuurlijk kan het goed gaan. Dat ging het hier ook. Totdat ze de twee jaar gepasseerd waren, toen was het gebeurd. Het gaat hier om twee teven van bijna gelijke leeftijd, dat speelt ook zeker mee.
Hoeveel teven heb jij?