Ik ben een beetje bevooroordeeld

Maar ik vind rottweilers ideaal als waakhond.
Al hebben ze soms een nare reputatie, dit is wel wat je wil hebben bij een waakhond. De teefjes zijn wat hondsocialer dan reuen, maar beide zijn engeltjes naar het eigen gezin toe. Wij hebben zelf 2 reuen op dit moment.
Mensen die langs ons huis lopen durven het terrein niet op als ze buiten zijn, maar zodra 1 van ons het hek voor ze open zet, zijn het hun allerbeste vriendjes. Als wij zeggen dat het goed volk is, dan is het goed volk. Zijn wij er niet om ze dit te vertellen, dan komt er niemand de tuin/het huis in.
Ze bijten niet meteen, ze bewaken echt. Pas als je dan nog het lef hebt om te proberen weg te lopen of aan te vallen, zullen ze ingrijpen. Over het algemeen zijn ze goed te trainen en kunnen ze samen met andere huisdieren. Die van ons laten de kippen en konijnen met rust, en de enige reden dat ons oppaskindje niet bij de honden mag, is omdat vooral de jongste daar veel te onbehouwen voor is. Niet omdat ze aggressief zouden worden. Ik ben zelf als kind heel vaak bij onze eerste hond in de mand gekropen om te knuffelen.
Echte allrounders

lief voor gezin, gasten en (eigen!) huisdieren, maar waaks en stoer wanneer het telt.