Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AlwaysH schreef:KellyR schreef:
Elke merrie moet gesteriliseerd worden want er kan een hengst ontsnappen
Eigenlijk wel jax)
Het maakt me dan ook niks uit dat jullie het niet met me eens zijn, maar veel fokdieren, maar vooral katten, worden binnengehouden.
Hier in de buurt is vrijwel alles gecastreerd en gesteriliseerd. Ieder zo zijn eigen mening er over toch?
Ik vind eigenlijk dat TS dit zelf moet betalen want wij kennen haar kater natuurlijk niet.
Jennifuur schreef:Het maakt niet zo veel of we haar kater kennen of niet; iedere kat die buiten los mag lopen, moet gecastreerd/gesteriliseerd zijn, imo.
AlwaysH schreef:Jennifuur schreef:Het maakt niet zo veel of we haar kater kennen of niet; iedere kat die buiten los mag lopen, moet gecastreerd/gesteriliseerd zijn, imo.
Nee klopt:)
Ik vind dat niet alleen mensen met een kater er aan moeten denken.
Snap je?
Het zou wat zijn als alle katers moeten worden gecastreerd omdat niemand zijn of haar poes niet stelleriseerd:')
En nee, want wij mensen laten ons gelukkig niet door iedereen bezwangeren

Wil e dat het dier plezier heeft, niet gewond raakt of wegloopt en dat ie lekker buiten kan doe dan niet zo stom en castreer hem. Katyatje schreef:Ik vind ook dat het nu je verantwoordelijkheid is om je kat te laten castreren TS.
Stel je je eigen situatie eens een keertje anders voor. Freek blijkt niet Freek te zijn maar Minou. Jij besluit Minou te houden maar je ontdekt al snel dat ze zwanger is. Toevallig weet je ook dat jouw buren een ongecastreerde kater hebben. Zij denken vast "ach, anderen laten hun kat gewoon steriliseren". Dat was jij vast wel van plan bij Minou, maar ondertussen zit je daar wel met een nest kittens!
Probeer het een keer zo te bekijken.

ingeb0rg schreef:Sorry hoor, zes pagina's aan gezeik over een castratie.
Het is doodsimpel, je moet niks in overweging nemen. Ofwel je castreert hem niet, neemt je verantwoording en houdt hem binnen.
Of je gunt hem zijn wandelingetje buiten en zorgt dat het hakkie takkie weg zakkie is. Voor zijn eigen veiligheid, om te voorkomen dat we nog meer kittens op de wereld komen die totaal niks toevoegen behalve vermeerdering.
Heeft niks te maken met wat je wilt of adviezen. Dat heet als eigenaar je verantwoording nemen. Onze kater is ook gecastreerd en is nog steeds de terrorist van de buurt. Dus gewoon hop ballen eraf. Ook voor de veiligheid en gezondheid van je kat, dat lijkt me toch het belangrijkste?
Als je serieus overweegt een nest in huis te willen zou ik aanraden gastgezin te worden voor je lokale dierenasiel. Heb je elke zomer een nest
elenaMM77 schreef:ingeb0rg schreef:Sorry hoor, zes pagina's aan gezeik over een castratie.
Het is doodsimpel, je moet niks in overweging nemen. Ofwel je castreert hem niet, neemt je verantwoording en houdt hem binnen.
Of je gunt hem zijn wandelingetje buiten en zorgt dat het hakkie takkie weg zakkie is. Voor zijn eigen veiligheid, om te voorkomen dat we nog meer kittens op de wereld komen die totaal niks toevoegen behalve vermeerdering.
Heeft niks te maken met wat je wilt of adviezen. Dat heet als eigenaar je verantwoording nemen. Onze kater is ook gecastreerd en is nog steeds de terrorist van de buurt. Dus gewoon hop ballen eraf. Ook voor de veiligheid en gezondheid van je kat, dat lijkt me toch het belangrijkste?
medekittens vind ik nog tot daaraantoe, de verantwoordelijkheid rust tweezijdig..
oepsnest, eigenaar kater en eigenaar poes net zo schuldig..
wat ik als buurtgenoot niet zou kunnen verkroppen is dat hij mijn kat eventueel zou besmetten met een een of andere ziekte, dodelijk of niet, omdat er niet alles aan gedaan was om te voorkomen dat het zo'n 'stoere' kat was. Je zult maar braaf je poes of kater zelf hebben laten castreren, maar omdat er een kater zijn rechten moet laten gelden zou je met een bak ellende komen te zitten.
Vjestagirl schreef:Ik neem het echt serieus in overweging om hem te laten castreren. Momenteel neig ik ernaar om het wél te laten doen. Ik ben nog wat meer informatie aan het opzoeken over de effecten van een narcose bij katten, verschillende methoden (chemisch, operatief) en naar goede informatie over nazorg e.d.
moest 2 daagjes binnen blijven en toen was ie weer de oude; maar dan zonder ballen. Veel dierenartsen gaan idd gelijk met narcoses en warmtelampen maar ben er nu zelf bijgeweest en dat ging zo snel en soepel... Een eventuele volgende kat wordt ook op die manier geholpen... Geen poespas, gewoon ballen eraf en weer mee.