Euthanasiebeleid Dierenbescherming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:55

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 14:55

Top! Hopelijk is dit dé plek voor knappe Djeno!

secricible

Re: Euthanasiebeleid Dierenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:27

Zoolgangster dat is idd de SA.
Topoplossing hoop ik maar ik hoop vooral dat er eens gekeken wordt naar beleid in asiels...

En die dame met 4 akitas heeft er 4 gehad die door ouderdom en ziekte zijn overlefen idd. Deels tegelijk en deels na elkaar.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:36

idd
DJENO IS VEILIG!
Van Stichting Dier en Project daarnet het volgende bericht doorgekregen:

Zojuist vernomen dat Djeno bij een lid van de Dierenpolitie die gedragsdeskundige is zal worden geplaatst. Djeno lijkt dus uit de gevarenzone. Zijn vaste begeleider zal op de hoogte worden gehouden van zijn wel en wee. Djeno: we hopen dat het je goed gaat! Grijp je kans en geniet van een mooi hondenleven.

De plaatsing is voor vast en dus niet in afwachting van de verdere ontwikkelingen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 17:04

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 21:55

Afbeelding
Ik zeg gewoon maar even niks meer... Deze gedragstesten zijn niet genaakt voor akitas en geen enkele akita komt daar doorheen. Lot van Djeno lijkt duidelijk... Ongelooflijk gewoon... Egotripperij...

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:04

secricible schreef:
[ [url=m/MmkebV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik zeg gewoon maar even niks meer... Deze gedragstesten zijn niet genaakt voor akitas en geen enkele akita komt daar doorheen. Lot van Djeno lijkt duidelijk... Ongelooflijk gewoon... Egotripperij...

Ik denk echt dat je daar weleens gelijk in gaat krijgen,wat betreft iets afpakken van hem dan gaat de hond al door het lint,en das een not done.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 22:17

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:18

Lianne, de vorige eigenaar heeft zelf gereageerd en zijn kant van het verhaal gedaan.
Ik ken het verhaal ondertussen asrdig goed en heb contact met mensen die djeno al volgen vanaf zijn eerste woonplekje. De akitawereld is vrij klein...
Je laatste opmerking ga ik niet eens op in...

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 23:51

Zon hond komt niet door die gedrag´s test denk ik,als je nu niks van hem af mag pakken,zonder dat de hond door het lint gaat,en de dierenbescherming vindt hem ook gevaarlijk ik twijfel of de hond nog lang zal leven,zelfs het asiel is met de dood bedreigd is dat nu nodig.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 00:05

secricible schreef:
Deze gedragstesten zijn niet genaakt voor akitas en geen enkele akita komt daar doorheen.

Dat is vreemd, zijn Akita´s geen honden?
Ik ken deze tests niet zo, maar is de bedoeling niet om dagelijkse risicovolle situaties te simuleren om zo te kijken hoe veilig het gedrag van de hond is?
Wat voor conclusie over het ras Akito zou ik moeten ik trekken op basis van jouw bewering...?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 07:09

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:46

Kuggur schreef:
secricible schreef:
Deze gedragstesten zijn niet genaakt voor akitas en geen enkele akita komt daar doorheen.

Dat is vreemd, zijn Akita´s geen honden?
Ik ken deze tests niet zo, maar is de bedoeling niet om dagelijkse risicovolle situaties te simuleren om zo te kijken hoe veilig het gedrag van de hond is?
Wat voor conclusie over het ras Akito zou ik moeten ik trekken op basis van jouw bewering...?

Dat aziatische hondenrassen niet vergelijkbaar zijn met de hondenrassen in het westen. Daarom wordt ee bij goede fokkers in NL ook heel streng gescreend voor je ze mag kopen.
De akita is een ras die zijn eigen baas kiest en dus niet luistert naar een vreemde of naar iemand die hij niet als baas ziet. Dit gecombineerd met de rugzak van Djeno maakt het voor een vreemde onmogelijk om dit soort testeb met hem te doen.
Het is niet voor niks dat de mensen met kennis van het ras zo aansturen op herplaatsen naar een ander asiel: Djeno heeft duidelijk geen baas gevonden bij dit asiel en dan is er geen land mee te bezeilen.

Ik heb er hier thuis ook 1 die mij niet als baas ziet (dat is mijn man namelijk). Alleen doordat zij sociaal is en omdat ze dol is op eten luistert ze een beetje naar mij als de baas er niet is, verder ben ik totaal niet interessant voor haar. Onze andere ziet mij wel als zijn baas en die doet dan ook alles voor mij binnen zijn zelfstandige karakter. Die zou mij tot de dood verdedigen als nodig.

In nederland is veel te weinig kennis van aziaten, het is mede daarom dat ze relatief vaal naar het asiel gaan als het geen rashond is (een goede fokker haalt namelijk vrijwel altijd de hond terug) en dat ze vaak moeilijk een baas vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 09:58

Jemig is de soap over deze hond nu nog niet afgelopen. Vraag me af waarom het asiel zo doet. Geef de hond de plek die via de dierenpolitie is geregeld. Mocht het daar fout gaan kan hij alsnog ingeslapen worden. Voor hetzelfde geld gaat het daar goed.

En de test tjsa de twee hier zouden er glansrijk voor zakken. :') maar ja voor de kleine zijn we ook het laatste station. We waren toen de laatste kans voor haar om een leven buiten het asiel te krijgen vanwege ernstige angstagressie. En het gaat hier heel goed, mits een aantal regels goed nageleefd worden en ik allert ben bij introductie van onbekende mensen.

zelfs onze mega brave oude kruising bordercollie die inmiddels is overleden zou er denk ik niet eens voor slagen. Omdat hij de mensen zou doodkussen als wij erbij zijn en zich gek blaffen als we er niet bij mogen staan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:01

De meeste akitas falen in huishoudelijke kring al voor een MAG test, laat staan deze hond zonder baas en volledig overstresst.

Je kan het bij elkaar optellen: de afspraak met politie was beklonken toen het asiel een doodsbedreiging kreeg (wat absurd is en walgelijk!), toen besloot men te kiezen voor eerst een MAG test. Je maakt mij niet wijs dat het dan gebeurt om Djeno.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:06

De mag test an sich zouden ze al van af moeten stappen.
Wie die ooit heeft opgemaakt heeft weinig verstand van honden vind ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 11:01

BarbaLala schreef:
De mag test an sich zouden ze al van af moeten stappen.
Wie die ooit heeft opgemaakt heeft weinig verstand van honden vind ik.

Inderdaad! Belachelijke test waar trouwens 80% van de honden in Nederland niet door zouden komen.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 13:06

update van de Shiba rescue..

UPDATE 21-11-2015
DJENO IS NIET VEILIG
Nadat verschillende relschoppers het personeel van het asiel hebben bedreigd en via social media dreigden met het langssturen van knokploegen, is Djeno's veiligheid wederom in gevaar. Het asiel heeft besloten om, voordat ze hem overdragen aan de gevonden nieuwe eigenaar, een second opinion van zijn gedrag op te vragen bij Universiteitskliniek Utrecht. Een test waar nog nooit een akita met goede resultaten uit heeft mogen komen.

Uiteraard veroordelen de mensen die achter de schermen werken aan zijn veiligheid de rellen!!!! Dit brengt al wat we bereikt hebben in gevaar. Voor een volledige update lees je het bericht van Shiba rescue vzw dat ik vanochtend deelde op Shibalog.

dit was het bericht
----------------------------
Wij waren gisteren erg aangedaan om enkele zaken te vernemen. Dat de asiel medewerkers van Djeno persoonlijke dreigingen zouden ontvangen? Dit kan gewoonweg niet! Mensen hou aub de correctheid en de feiten als doelstelling. Het heeft zelf een neveneffect voor Djeno zijn kansen! En dit is gebleken want ze slaan hard terug....

Djeno was vrij, hij zou naar iemand gaan van de dierenpolitie. Wat was iedereen blij hierover! Nu heeft het asiel nog een laatste stuiptrekking gegeven in dwarsliggen... hierdoor zijn Djeno zijn kansen hoogstwaarschijnlijk verkeken. Djeno gaat een MAG test of een Risico Assessment test moeten ondergaan voor ze hem laten gaan. Een test waar de meeste Akita's in huiselijke sfeer niet eens doorgeraken... Laat staan een hond die ze onder onnoemelijk veel stress zetten!

DIT samen met het nieuws dat ze Djeno zo opgejut hebben dat niemand nog bij hem durft te komen geeft een ongelooflijk donkere toekomst mee voor de arme schat. Een speelbal in een kamer vol ego. Meer is er niet van te begrijpen.. Twee dagen geleden wandelde Djeno nog lekker door de duinen met vrijwilligers, nu zou hij niemand in zijn hok toelaten. Hier spreken we over mentale dierenmishandeling om hun gelijk te krijgen....

Ik denk dat iedereen ondertussen wel doorheeft dat dit zaakje stinkt. Dat er enkele mensen zijn die hun gelijk zullen en willen halen op de rug van Djeno. Dat djeno gewoon geen kans krijgt om zich te bewijzen op een andere plaats.Want zou hij daar tot rust kunnen komen is de kans groot dat hij hun ongelijk en het onrecht dat ze hem aandoen zal bevestigen.

Djeno.... Sorry voor de mensheid... Wij zijn niet allemaal slecht schat! Weet dat er veel mensen met jou inzitten al jaren aan een stuk. Hulp hebben aangeboden, goede mensen voor adoptie hebben toegezonden en alles liep tegen een muur van tegenkanting!

Ik hoop dat je nog vrijheid zal mogen vinden in dit leven.
Wij hopen allemaal dat Djeno een eerlijk proces mag krijgen en geen poppenkast zoals nu het geval is!!!

Blijf jullie voor Djeno inzetten maar wel op een NETTE manier! Hij mag de strijd niet verliezen door enkele heethoofden!!
----------------------------------------

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 14:32

Wat een vermenselijkt stuk. Als er geen hond door die test zou komen dan bestond die test ook niet. (hier zouden ze er alle 6 door komen)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:02

Kohtje, waarom vermenselijken?
Het is niet voor niets dat een aantal hondenkenners al tijden pleiten voor de afschaffing van die test... zeker bij honden zonder goede baas-hond connectie zoals deze.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 15:05

maar wel boos woorden op asiel als hij naar iemand toe gaat en weer mis gaat. dit getouwtrek erom vind ik stuk sneuer dan inslapen.

dmijn hond zou overigens ook met gemak slagen voor de test

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:06

Alsof het asiel hem met opzet nog even wat agressiever maakt.. Natuurlijk doen ze dat, ze brengen graag hun eigen medewerkers in gevaar :j

Dat vind ik echt onzin, mensen die in het asiel werken willen graag dat de honden en katten geplaatst worden, die genieten er echt niet van als dit niet lukt en ze voor euthanasie moeten kiezen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 16:13

Ik vind het wel ver gaan hoor. Zouden ze nu echt expres die hond zo opgejut hebben dat hij zo agressief is geworden? Ik neem toch aan dat die vrijwilligers mensen zijn met een hart voor dieren.

Ik vind helemaal niets mis met een second opinion vanuit Utrecht en daarbij een gedragstest.
Ongeacht welk ras het is, een hond moet toch gewoon normaal door een gedragstest heen kunnen komen om bij iemand geplaatst te worden?
Ik vind het vreemd dat dit ras gewoon niet door die test zou kunnen komen. Natuurlijk heeft ieder ras zijn eigen kenmerken, maar als dit ras gewoon niet door een gedragstest komt vraag ik me af of zo'n hond wel geschikt is om als huisdier te houden.

Ik snap het goed van het asiel dat ze geen risico willen lopen met de hond. Dan is er toch niets mis mee met een second opinion om zo een onafhankelijk oordeel te verkrijgen?

Wat als ze nu die hond wel zo meegeven en er gaat toch iets mis? Dan heeft het asiel weer verkeerd gehandeld door de hond 'zomaar' mee te geven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 20:22

kohtje schreef:
Wat een vermenselijkt stuk. Als er geen hond door die test zou komen dan bestond die test ook niet. (hier zouden ze er alle 6 door komen)

Nou als je onze diesel met die arm aait zou hij hem voor zichtig vast pakken om te spelen.dus niet geslaagd onze aussie gromt naar die vreemde mensen want is een gereserveerd ras,dat maakt haar niet agressief.ze moet je leren kennen.mijn staff en aussie super braaf zouden ook niet slagen.mijn staff zou ik nog kunnen trainen voor deze test.maar ik vind deze test echt niet waterdicht,ook proberen ze honden uit telokken.een akita zal hier bijna nooit voor slagen is een ras appart het ligt je of ligt je niet.ik hou er niet van,maar dit is geen eerlijk process jammer

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 22:41

Laatste nieuws is dat hij volgebs het asiel geen MAG gaat krijgen maar dat ze met utrecht in gesprek gaan over zijn geschiedenis. Ik hoop dat het waar is en dat hij zijn geluk vibdt. En dat er kritisch wordt gekeken naar het beleid hier...