kat op de auto van de buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:54

Als jet het al erg vind dat je auto vies wordt denk ik niet dat je hem door de wasstraat rijdt. Ik ken mensen die zo'n ding een krasstraat noemen :o?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:36

liedje89 schreef:
Als jet het al erg vind dat je auto vies wordt denk ik niet dat je hem door de wasstraat rijdt. Ik ken mensen die zo'n ding een krasstraat noemen :o?

er is bij ons 1 wasstraat waar ik inderdaad weiger door te gaan omwille van de krassen die dat ding veroorzaakt.

Lukt het een beetje TS, om poezebeest binnen te houden tot buurman vertrokken is naar het werk ?

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:50

Afbeelding
Zo hebben wij het gedaan..bijtvast kattennet bij zooplus..ben je voor 5 tientjes klaar ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:31

Desiree schreef:
Maar op de enige plek is op de hele wereld die helemaal alleen van JOU is???? kom op! Dan nam ik strengere maatregelen! Ik liet mij niets kapot maken in mijn eigen tuin en ik liet me ook niet door anderen op kosten jagen. Dan loste ik het wel op op een manier die de katteneigenaar niet leuk zou vinden. Maar die kat raakt hij of zij dan wél kwijt.

Er wordt niks kapot gemaakt, dat is het hele eieren-eten waarom het door sommigen raar gevonden wordt dat er bezwaar wordt gemaakt.
Het is niet te vergelijken met vernieling of overlast.
Op kosten jagen? Elk oud kleed voldoet.

Jij kunt een kat van een ander niks moedwillig aandoen of wegdoen zonder gevolgen. Dat is gewoon een strafbaar feit.
Dat zoiets in je opkomt vind ik al raar. Het is een onschuldig dier dat zich van geen kwaad bewust is.

Enfin, de kat naar buiten laten als de auto er niet staat is een goede voorlopige oplossing.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:19

Grit schreef:
Lusitana, en waarom is het normaal dat een kat, als zelfgekozen huisdier, buiten los mag lopen?
Andere huisdieren blijven toch ook op eigen terrein. Zou jij een buurhond willen hebben die elke keer zijn poot optilt tegen jouw voordeur? Spreek je dan eigenaar aan of ga je een extra hek voor je voordeur zetten.

Wij hebben zelf ook een hoge(re) schutting neergezet om te voorkomen dat de honden van de buren bij ons in de tuin zouden kunnen komen. Daar hebben de buren geen cent aan meebetaald.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:24

Shenavallie schreef:
Grit schreef:
Lusitana, en waarom is het normaal dat een kat, als zelfgekozen huisdier, buiten los mag lopen?
Andere huisdieren blijven toch ook op eigen terrein. Zou jij een buurhond willen hebben die elke keer zijn poot optilt tegen jouw voordeur? Spreek je dan eigenaar aan of ga je een extra hek voor je voordeur zetten.

Wij hebben zelf ook een hoge(re) schutting neergezet om te voorkomen dat de honden van de buren bij ons in de tuin zouden kunnen komen. Daar hebben de buren geen cent aan meebetaald.

Dat had ik echt vertikt. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen dier(en) en als die overlast veroorzaken is het aan de eigenaar om er wat aan te doen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:07

Liselot schreef:
Dat had ik echt vertikt. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen dier(en) en als die overlast veroorzaken is het aan de eigenaar om er wat aan te doen

Moet je wel overlast definiëren.
Voor de wet valt dierengedrag niet snel onder overlast of je moet er niet van kunnen slapen.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:09

Lusitana schreef:
Liselot schreef:

Moet je wel overlast definiëren.
Voor de wet valt dierengedrag niet snel onder overlast of je moet er niet van kunnen slapen.

Tja dan mogen paarden dus ook in iedereens voortuin grazen. Of honden er poepen. Want dat is ook dierengedrag?

Schemerdier

Re: kat op de auto van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:16

Eigenlijk is het probleem een beetje dat een kat geen huisdier is. Een kat gaat waar hij wil, verandert van baasje wanneer hij wil, en kan je helemaal geen regels opleggen :+
Hier lopen ook de buurkatten binnen en eten ze ons katteneten op. Tja, als we ze zien jagen we ze weg, maar voor de rest niets aan te doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:24

Damned schreef:
Eigenlijk is het probleem een beetje dat een kat geen huisdier is. Een kat gaat waar hij wil, verandert van baasje wanneer hij wil, en kan je helemaal geen regels opleggen :+
Hier lopen ook de buurkatten binnen en eten ze ons katteneten op. Tja, als we ze zien jagen we ze weg, maar voor de rest niets aan te doen.

ga jij eens zien of ik een kat geen regels kan opleggen. Mijn kat weet de regels dondersgoed, en weet ook wanneer ze die overtreed en weet dat ze dan even in haar bench moet als ze echt volledig over de schreef gaat.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:27

Ik heb niet alles gelezen...

Maar wauw wat kunnen buren zich toch soms ook aanstellen... Als ze al weten o er lopen katten in de straat en grote kans dus dat ze op de auto gaan liggen tja kan niemand iets aan doen.. Om je kat hellemaal op te sluiten achter een hekje stroomd draadje enz vind ik geen oplossing als de kat 14 jaar lang is gewend is om buiten de hekken te komen.

Ik heb ook zoon buurman die roept dan ook nog knijter hard ik schiet je volgende keer af als je nog 1 keer zie dat je op me auto ligt de mensen hebben echt een hekel aan katten. Sinds kort zijn onze katten oké de rooie van ons mag nu in hun tuin liggen op de trampoline maar andere katten ow wee. En toch heeft alle huizen in onze rij katten behalve hun..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:31

1 Ding is me wel duidelijk na het lezen van dit topic, een deel van de kattenliefhebbers hebben nog nooit het resultaat van 2 vechtende katten op een auto gezien. Ik kon best wel janken terwijl ik echt niet overdreven zuinig ben op mijn auto.
Maar mijn buren hebben een kattenverschrikker op een bewegingscensor. Hier zitten ook een paar katten heerlijk bij de tuinierende medemens in de tuin zitten te schijten namelijk. Er zijn ook al meerdere mensen die schrikdraad om hun tuin hebben omdat ze al iets te vaak in de kattenkak hebben gepakt. Misschien eens kijken hoeveel dat kost en met alle loslopende kattenhouders in de buurt samen zo'n ding aanschaffen voor de buurman?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:12

Sunrise_ schreef:
Tja dan mogen paarden dus ook in iedereens voortuin grazen. Of honden er poepen. Want dat is ook dierengedrag?

Lezen en goed interpreteren valt niet altijd mee, zie ik. ;)
Ten eerste staat er dat het niet snel onder overlast valt. Dat is niet hetzelfde als dat alle dierengedrag maar kan.

Een paard valt niet altijd onder huisdieren (eigenlijk zelden wat de wet betreft), maar vaker onder vee en vervoersmiddel. Als je hem ergens laat grazen, ben je je vee aan het weiden en dat mag niet op andermans eigendom zonder toestemming, echter, dit valt niet nog steeds niet onder overlast.

Een hondendrol in de tuin is wel heel vervelend, maar valt niet onder overlast, tenzij je elke dag over die drollen zou vallen, bij wijze van spreke.
Ik zeg dit niet om je dwars te liggen of gelijk te krijgen ofzo, maar om aan te tonen dat "ergens last van hebben" voor de wet helemaal niet gelijk hoeft te staan aan "overlast".

Het heeft weinig zin om met allerlei vergelijkingen te komen.
Dingen met katten zul je over het algemeen onderling moeten oplossen en dat proberen ze hier ook (een pluim voor TS wat dat betreft), dus suggesties zijn prima, maar je kunt niet doen alsof de eigenaar van de kat een verschrikkelijke overtreding begaat als haar kat de oppervlakte van auto van de buren als slaapplaats kiest of dat het dier overlast veroorzaakt, of schade.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:51

Damned schreef:

Mijn twee katten zijn anders bijzonder goed afgericht en weten dondersgoed wat ze wel en niet mogen. Dat heeft gewoon met opvoeden en consequent zijn te maken.
Als iemand bij mij aan de deur kwam dat hij/zij last zou hebben van mijn katten zou ik zorgen dat ze de tuin niet meer uit zouden kunnen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:03

Liselot schreef:

Het is natuurlijk sowieso gewoon ieders verantwoordelijkheid om geen overlast van welke aard dan ook te veroorzaken. Je kan wel vertikken om je eigen woongenot veilig te stellen omdat het de verantwoordelijkheid van een ander is om die niet te verpesten maar daar schiet je uiteindelijk toch niets mee op ^) . Je houdt ongemerkt toch eigenlijk al de hele dag rekening met mensen die asociaal zijn :=

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:35

Vind het best belachelijk hoe alle 'kattenliefhebbers' hier gewoon zeggen dat 'het katten zijn en ze dus heengaan waar ze maar willen'.
Het is jouw dier en dus jouw verantwoordelijkheid:
Jullie zouden krassen op je auto ook echt niet grappig vinden.

Daarnaast gelden deze 'het zijn katten en ze doen en laten wat ze willen' regel niet bij honden:
hondenpoep moet je bijvoorbeeld opruimen. Katteneigenaren doen dat toch ook niet :') En ja, ik vind dat even vervelend om in je tuin te vinden als kattenpoep.

En ik vind dit natuurlijk niet de schuld van de katten, weten die beesten veel.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen: woon je naast een groot bos, ja dan begrijp ik dat je je kat lekker daar laat lopen. Maar ik vind dat er toch wel erg makkelijk wordt gedaan over alle katten maar hoppa naar buiten en als de buren daar over klagen ze gewoon neerzetten als zeikerds (dit niet naar TS of iemand in het speciaal in dit forum, algemene opmerking, merk dit vaker).

Zo, mijn zegje ook weer gedaan, dan laat ik het forum nu in vrede.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:37

niet veralgemenen ;) ik ben ook een kattenliefhebber en mij zie je dat nerens zeggen :p en ik ben niet de enige

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 06:11

Zoe_97 schreef:
niet veralgemenen ;) ik ben ook een kattenliefhebber en mij zie je dat nerens zeggen :p en ik ben niet de enige

Jup, hier ook :j

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:20

Ik ben niet een super kattenliefhebber maar kom op zeg. In mijn ogen is een auto een gebruiksvoorwerp. Bij ons zitten ook vaak andere katten op de motorkap maar nog geen krasje te zien. Wel krassen door autodeuren op het parkeerterrein

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:29

Oja de katten in de buurt vinden mijn tuin ook geweldig als kattenbak ja haha

Helaas heb ik een binnen stress kat die nu altijd tegen de deur plast.
Onze kat wil niet eens verder dan de achtertuin ze gaat nooit weg.

Mijn ouders hebben meerdere raskatten die mogen niet verder dan de achtertuin.
Zij hebben op de schutting metalen staanders die wat schuin zijn erop gemaakt en daar gaas langsheen gedaan.

Misschien een oplossing.

Inderdaad katten op auto's geven krassen.
ik heb dan geen nieuwe auto maar de motorkap zit wel vol krasjes.
Ik zou daar met een nieuwe auto ook echt niet blij mee zijn.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:46

Even een vraagje voor diegene die een auto maar een gebruiksvoorwerp vinden, reageren jullie ook zo als de stalkat krassen op jullie, (nieuwe), dure zadel zou zetten? Er zijn nu eenmaal gewoon mensen die erg blij en zuinig zijn met een bepaald gebruiksvoorwerp, niks mis mee en dat hoeft echt niet verziekt te worden door de huisdieren van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:50

Ik ben een kattenliefhebber. Maar alleen voor mijn eigen katten. Aan vreemde loslopende katten heb ik een hekel.

Mijn kat komt ook absoluut niet op straat. Wil niet dat andere mensen er last van hebben.

En hoe kun je jezelf nou een kattenliefhebber noemen, als je je kat bewust blootstelt aan gevaar (aanrijding, vergiftiging enzo)

Daarnaast kunnen katten prima er aan wennen om binnen te blijven. Die van mij was tot paar jaar terug een echte buitenkat. Eerste paar weken, vond hij het niet zo leuk. Maar nu heeft hij er totaal geen behoefte er meer aan.

En sinds ik een mechelpup heb, zie ik ook steeds minder vreemde katten achterthuis :D Ze heeft er een gigantische hekel aan. Terwijl ze tegen mijn eigen kat super lief is.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:03

TS, er kwam ergens een tip voorbij over een kattennet, zou je die niet over je tuin kunnen spannen? Of bij te grote tuin; iets van die randjes op de ommuring, je hebt er die er speciaal voor katten zijn? Zoiets:
Afbeelding
En nog even een vraagje, je zei dat je tuin ommuurd was, maar de hond van de buurman wel geregeld door je tuin loopt.. Maar met een hek van 2m hoog, hoe komt 'ie er dan in? :o Misschien gaat de kat ook daardoor naar buiten en is dit dichtmaken voldoende? Als het beestje al wat ouder heb je kans dat 'ie niet meer de muur gaat bedwingen... ;)
Succes iig!

Inoterry; beetje een aparte vergelijking, je nieuwe zadel leg je toch ook niet op je oprit? Daar doe je een zadelhoes omheen en bewaar je het achter een dichte deur.. ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:08

_l_amanda_l_ schreef:
TS, er kwam ergens een tip voorbij over een kattennet, zou je die niet over je tuin kunnen spannen? Of bij te grote tuin; iets van die randjes op de ommuring, je hebt er die er speciaal voor katten zijn? Zoiets:
[ Afbeelding ]
En nog even een vraagje, je zei dat je tuin ommuurd was, maar de hond van de buurman wel geregeld door je tuin loopt.. Maar met een hek van 2m hoog, hoe komt 'ie er dan in? :o Misschien gaat de kat ook daardoor naar buiten en is dit dichtmaken voldoende? Als het beestje al wat ouder heb je kans dat 'ie niet meer de muur gaat bedwingen... ;)
Succes iig!

Inoterry; beetje een aparte vergelijking, je nieuwe zadel leg je toch ook niet op je oprit? Daar doe je een zadelhoes omheen en bewaar je het achter een dichte deur.. ;)

je paard laat je ook open in de weide. een paard is net als en auto een gewoon vervoersmiddel. wat vind jij ervan als een kat allemaal grote bloedende krassen op de rug van je paard maakt?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 11:10

_l_amanda_l_ schreef:

Helemaal geen aparte vergelijking, het gaat er om dat het huisdier van iemand anders je eigendommen beschadigd. En nu doen de stalkatten bij ons op stal dit niet, maar ik verzorg altijd eerst mijn paard voordat ik mijn zadel netjes opberg. Dat hangt dan even op een schraagje naast de poetsplaats. En ik ben echt niet de enige die eerst het paard verzorgt en dan pas het zadel terug in de kast doet. In die tijd kan er makkelijk een kat krassen op maken, een hond tegen plassen, een paard overheen denderen....