Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liedje89 schreef:Als jet het al erg vind dat je auto vies wordt denk ik niet dat je hem door de wasstraat rijdt. Ik ken mensen die zo'n ding een krasstraat noemen
Desiree schreef:Maar op de enige plek is op de hele wereld die helemaal alleen van JOU is???? kom op! Dan nam ik strengere maatregelen! Ik liet mij niets kapot maken in mijn eigen tuin en ik liet me ook niet door anderen op kosten jagen. Dan loste ik het wel op op een manier die de katteneigenaar niet leuk zou vinden. Maar die kat raakt hij of zij dan wél kwijt.
Grit schreef:Lusitana, en waarom is het normaal dat een kat, als zelfgekozen huisdier, buiten los mag lopen?
Andere huisdieren blijven toch ook op eigen terrein. Zou jij een buurhond willen hebben die elke keer zijn poot optilt tegen jouw voordeur? Spreek je dan eigenaar aan of ga je een extra hek voor je voordeur zetten.
Shenavallie schreef:Grit schreef:Lusitana, en waarom is het normaal dat een kat, als zelfgekozen huisdier, buiten los mag lopen?
Andere huisdieren blijven toch ook op eigen terrein. Zou jij een buurhond willen hebben die elke keer zijn poot optilt tegen jouw voordeur? Spreek je dan eigenaar aan of ga je een extra hek voor je voordeur zetten.
Wij hebben zelf ook een hoge(re) schutting neergezet om te voorkomen dat de honden van de buren bij ons in de tuin zouden kunnen komen. Daar hebben de buren geen cent aan meebetaald.
Lusitana schreef:Liselot schreef:Dat had ik echt vertikt. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen dier(en) en als die overlast veroorzaken is het aan de eigenaar om er wat aan te doen
Moet je wel overlast definiëren.
Voor de wet valt dierengedrag niet snel onder overlast of je moet er niet van kunnen slapen.
Damned schreef:Eigenlijk is het probleem een beetje dat een kat geen huisdier is. Een kat gaat waar hij wil, verandert van baasje wanneer hij wil, en kan je helemaal geen regels opleggen![]()
Hier lopen ook de buurkatten binnen en eten ze ons katteneten op. Tja, als we ze zien jagen we ze weg, maar voor de rest niets aan te doen.
Sunrise_ schreef:Tja dan mogen paarden dus ook in iedereens voortuin grazen. Of honden er poepen. Want dat is ook dierengedrag?
Damned schreef:Eigenlijk is het probleem een beetje dat een kat geen huisdier is. Een kat gaat waar hij wil, verandert van baasje wanneer hij wil, en kan je helemaal geen regels opleggen![]()
Hier lopen ook de buurkatten binnen en eten ze ons katteneten op. Tja, als we ze zien jagen we ze weg, maar voor de rest niets aan te doen.
Liselot schreef:Dat had ik echt vertikt. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen dier(en) en als die overlast veroorzaken is het aan de eigenaar om er wat aan te doen
. Je houdt ongemerkt toch eigenlijk al de hele dag rekening met mensen die asociaal zijn
En ja, ik vind dat even vervelend om in je tuin te vinden als kattenpoep.
ik ben ook een kattenliefhebber en mij zie je dat nerens zeggen :p en ik ben niet de enige
Ze heeft er een gigantische hekel aan. Terwijl ze tegen mijn eigen kat super lief is. 
Misschien gaat de kat ook daardoor naar buiten en is dit dichtmaken voldoende? Als het beestje al wat ouder heb je kans dat 'ie niet meer de muur gaat bedwingen...
_l_amanda_l_ schreef:TS, er kwam ergens een tip voorbij over een kattennet, zou je die niet over je tuin kunnen spannen? Of bij te grote tuin; iets van die randjes op de ommuring, je hebt er die er speciaal voor katten zijn? Zoiets:
[ Afbeelding ]
En nog even een vraagje, je zei dat je tuin ommuurd was, maar de hond van de buurman wel geregeld door je tuin loopt.. Maar met een hek van 2m hoog, hoe komt 'ie er dan in?Misschien gaat de kat ook daardoor naar buiten en is dit dichtmaken voldoende? Als het beestje al wat ouder heb je kans dat 'ie niet meer de muur gaat bedwingen...
![]()
Succes iig!
Inoterry; beetje een aparte vergelijking, je nieuwe zadel leg je toch ook niet op je oprit? Daar doe je een zadelhoes omheen en bewaar je het achter een dichte deur..
_l_amanda_l_ schreef:Inoterry; beetje een aparte vergelijking, je nieuwe zadel leg je toch ook niet op je oprit? Daar doe je een zadelhoes omheen en bewaar je het achter een dichte deur..