Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Desiree schreef:Wat mij opvalt is dat mensen die een hond hebben die een andere hond aanvalt, vaak zo passief zijn. e grijpen te vaak niet in.
Bowen schreef:Die kans is erg klein. Heb redelijk wat ervaring met hond dominante honden en er zijn er maar bar weinig die ineens omslaan na 2 jaar zonder dat er een grote gebeurtenis aan vast zit die het veroorzaakt.
Vrijwel alle dominante honden die ik ken waren altijd al dominant. Dat zag je in de manier van spelen en de manier van doen. Vrijwel allemaal begonnen met macho gedrag vanaf een week of 16. Wat dan natuurlijk nog niet veel inhield en niet over ging tot agressie, maar wel zichtbaar was en meer reactie van andere honden gaf erop.
De enige honden die ik ken die later best wel om kunnen draaien zijn de ultieme waakhonden en kuddebewakers. Zijn ook erg grote honden meestal en worden laat volwassen. Maar ook bij hen keert het vrijwel altijd om ergens tussen de 6 maanden en anderhalf jaar.
Met 2 krijg je geen grote verrassingen meer, zelfs niet bij de reuze rassen.
Wel kan gedrag nog uitbouwen, dus als er nu gedrag is dat kan uitlopen tot problematisch dan kan dat wel nog verergeren natuurlijk. Maar als dat er niet is zal het er niet komen zonder dat er echt wat gebeurd wat het verklaart.
Kuggur schreef:Dus ik gooi het eens in de groep, wat moet je wel doen als er bijvoorbeel d een rottweiller bezig is je bordercollie te vermoorden, je hond ligt gillend onder, de rottie heeft hem bij de keel, je hebt hoogstens een paar seconden zijn leven te redden ( reken niet op de eigenaar van de rottie, ze staat er gillend en huilend op veilige afstand naar te kijken). SNEL, hij is al bijn a dood!
HorseTopShop schreef:Kuggur schreef:Dus ik gooi het eens in de groep, wat moet je wel doen als er bijvoorbeel d een rottweiller bezig is je bordercollie te vermoorden, je hond ligt gillend onder, de rottie heeft hem bij de keel, je hebt hoogstens een paar seconden zijn leven te redden ( reken niet op de eigenaar van de rottie, ze staat er gillend en huilend op veilige afstand naar te kijken). SNEL, hij is al bijn a dood!
Wat je zou moeten doen??? Beide eigenaren de achterpoten van de honden omhoog tillen. En dan mag je van mij bij een intacte reu zelfs te ballen nog mee pakken.
Het probleem is vaak echter dat 1 van de eigenaren óf in paniek is en niet goed kan handelen óf als een idioot erbij gaat staan kijken en niks doet.