Ragdoll kittens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

riekie1984

Re: Ragdoll kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:25

Ik ben om, als ons huis ooit een keer minder huisdier vol is wil ik een Ragdoll....of 2 of 3 haha
Wat een heerlijk stel!!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 13:27

wat een knap stel! Ik vind ragdoll's echt geweldig! <3

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:58

riekie1984 schreef:
Ik ben om, als ons huis ooit een keer minder huisdier vol is wil ik een Ragdoll....of 2 of 3 haha
Wat een heerlijk stel!!

Hahah geweldig! Ze zijn ook echt verslavend gewoon. Wij krijgen er in het najaar onze eigen kater bij en op de planning staan nog 2 poesjes hihi, dus het word lekker druk. :D :o

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 17:59

De kittens worden echt heel ondeugend. Vandaag de kittenren uitgebreid en morgen middag mogen ze lekker naar beneden. Met kraamkist en kittenren in de woonkamer, dan krijgen ze tenminste alle dagelijkse geluiden mee en denk dat ze er wel klaar voor zijn.
Vanmiddag uit mijn werk ging ik met ze knuffelen en opeens liep Apple al op de overloop haha.. Deugnietje. <3

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:13

Worden ze nou ook al vroeg gereserveerd als moeders nog dragend is of nog eerder?

Vind samen met mijn man de noorse boskat of de maine coon ook mooi maar deze hebben (vooral bij mij) de voorkeur hoor, zo chique deze poezels!

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 18:29

riekie1984 schreef:
Worden ze nou ook al vroeg gereserveerd als moeders nog dragend is of nog eerder?

Vind samen met mijn man de noorse boskat of de maine coon ook mooi maar deze hebben (vooral bij mij) de voorkeur hoor, zo chique deze poezels!

Ik laat de kittens pas echt reserveren als mensen langs zijn geweest en de klik wederzijds is. Had wel wat mensen die geïnteresseerd waren.
En als mensen een kitten uit een volgend nest willen kunnen ze dat altijd aangeven, ik hou dan de mensen graag op de hoogte over de ontwikkelingen. :)

Voor Apple zijn al mensen, die komen over een paar weekjes kijken dus ben erg benieuwd.
Autumn is nog niet vrijgegeven omdat ik het echt nog niet weet. Een vriendin is wel zeer geïnteresseerd dus mocht zij vrijkomen dan eerst maar kijken of zij haar wilt.

Jenny blijft waarschijnlijk. Ze is zo leuk! <3
Afbeelding

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:41

Bedankt voor de info en kan me er helemaal in vinden dat je ze pas weg doet als een klik is!
Wist niet hoe het bij kattennestjes ging, want bij honden hoor je regelmatig dat ze een hondje krijgen uit een nest wat nog moet komen zeg maar...

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 18:44

riekie1984 schreef:
Bedankt voor de info en kan me er helemaal in vinden dat je ze pas weg doet als een klik is!
Wist niet hoe het bij kattennestjes ging, want bij honden hoor je regelmatig dat ze een hondje krijgen uit een nest wat nog moet komen zeg maar...

Bij katten zijn er vaak ook wachtlijsten maar heb daar zelf niet echt goede ervaringen mee. Had wat mensen erop maar bleef erachter aan mailen en kreeg dan geen antwoord meer. Dus heb dit nestje gewoon in optie gehouden maar kreeg toch een mailtje van iemand die vorig jaar van ons een kitten wilde. Die poes wilde toen niet zwanger worden en hebben we laten steriliseren. Dus vind het wel heel leuk dat ze toch alsnog een kitten van ons willen.

Het kan voorkomen dat mensen echt specifiek op een combinatie wachten en dus echt graag willen wachten. Wij doen dat zelf ook bij sommige combi's waar wij een kitten uit willen dus heel anders is het niet :)

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:57

Duidelijk! Maar moet niet te vaak in je topic kijken zo slecht <3 <3 <3

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 19:58

Noooohhhh de poppetjes! <3 Het is dat ik er al één heb en die vind andere poezels écht niet lief maar anders... :+:

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:43

Valentijn5 schreef:
Ik vind jenny de leukste :))

Heb ik toch gelijk *D

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:05

Valentijn5 schreef:
Valentijn5 schreef:
Ik vind jenny de leukste :))

Heb ik toch gelijk *D

Leuk is ze he :D Ze is echt een popje.. Ze zijn nu 3 weken en 2 dagen oud en Apple Pie weegt al 480 gr.. Word een flinke vent.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-15 21:09

Ik lig altijd op mijn buik bij ze en dan kruipen ze in mijn armen en rollen op de rug.
Dit was na een knuffel sessie <3

Afbeelding

En van een paar dagen terug.
Mijn knuffelkontje Autumn
Afbeelding

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:46

Ik als totale leek op het gebied van katten vraag me toch eigenlijk wel af waarom zo vroeg sterreliseren? Is dit niet erg belastend voor zo'n jong dier? En breng je de hormonen niet uit balans tijdens de groei? Of heeft het juist grote voordelen zoals bij honden het voorkomen van kanker etc?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:55

Mayasfrenk schreef:
Ik als totale leek op het gebied van katten vraag me toch eigenlijk wel af waarom zo vroeg sterreliseren? Is dit niet erg belastend voor zo'n jong dier? En breng je de hormonen niet uit balans tijdens de groei? Of heeft het juist grote voordelen zoals bij honden het voorkomen van kanker etc?

13 weken.
Erg belastend, veel meer risico op blaasproblemen. Veel dierenartsen raden het met klem af.

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 09:35

In Amerika doen ze het al jaren en in Belgie is het zelfs al verplicht.
Veel bevriende fokkers van ons doen het ook al jaren en hebben nooit nadelige gevolgen ondervonden.
Vaak spelen ze smiddags alweer druk met elkaar als ze thuiskomen.

Dit word voor ons de eerste keer en onze dierenarts doet het met 13 weken en daarmee hebben we het uitvoerig besproken. Zij is laatst nog naar verschillende lezingen geweest voor vroegcastratie in Engeland en ziet niet in waarom het niet kan.

Er is ook veel op internet over te vinden. :)

Wat informatie:
http://www.dierenkliniekommen.nl/web/in ... bij-de-kat

Ook veel info op te vinden
http://cfa.org/CatCare/SpayNeuter/EarlySpayNeuter.aspx

Er zullen altijd mensen tegen zijn maar dat hou je met alles. Wij voelen ons hier prettig bij :)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:42

Wat een heerlijke bolletjes zijn het nu!
Echt genieten nu ze ook steeds actiever worden en gaan ontdekken. Blijf maar lekker veel foto's en filmpjes plaatsen :D

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 10:06

Ik heb ook nog een heel leuk filmpje, zal even kijken of ik hem hier kan plaatsen :)

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 10:45

Filmpje van Jenny van een paar dagen terug. <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:58

Dit werkt echt verslavend...is altijd het eerste topic wat ik kijk als Bokt opengaat :') :')
Wat zijn ze toch heerlijk <3

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:29

Awh <3 Wat ontzettend schattig, die pootjes <3

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 14:06

Bedankt :)

Zodra ik bij ze ga zitten klimmen ze al op schoot en ze hebben al doorkomende tandjes.. Auw!!
We gaan ze zo naar beneden verhuizen, ben heel erg benieuwd hoe ze dat gaan vinden, krijgen ze meer de dagelijkse geluidjes mee. Alleen zo even de mega zware petfun paal verzetten want die staat in de weg..

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:52

Bedankt voor de informatie. Erg interessant onderzoek ook( tweede link)!! Ik bedoelde ook absoluut niks negatiefs met mijn vraag ik had er alleen nog nooit van gehoord vandaar. Dusss weer on-topic. Ahhhh ze zijn wel echt te schattig. ...

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 17:57

Mayasfrenk schreef:
Bedankt voor de informatie. Erg interessant onderzoek ook( tweede link)!! Ik bedoelde ook absoluut niks negatiefs met mijn vraag ik had er alleen nog nooit van gehoord vandaar. Dusss weer on-topic. Ahhhh ze zijn wel echt te schattig. ...

Is niet erg hoor, vind het ook niet erg als iemand anders er anders over denkt. :)
Ben zelf ook erg benieuwd hoe het zal ontvangen want vind het wel iets moois dat het kan.

Ik heb weer nieuwe foto's gemaakt, eens uitzoeken en kijken of ik ze kan plaatsen. Ze zijn naar beneden verhuisd en de andere katten vinden het helemaal leuk hihi. Mama Tessa rende ook al achter een springveertje aan door de huiskamer heen :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:19

Ze zijn echt om op te vreten <3