Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bruintje123 schreef:Ik rij inderdaad alleen maar in het buitengebied. (waar ik ook woon) Niet in een bos.
Er is daar geen opruimplicht voor hondenkak dus ook niet voor paarden.
Maar kakt hij voor een oprit stap ik inderdaad af en schop het de sloot in.
Daarnaast stuur ik hem de berm in (als ik daar al niet ben) om hem daar te laten poepen, zodat fietsers er geen last van hebben. Kleine moeite.
Bowen schreef:Wat ik me afvraag he, hoeveel van jullie nemen een zak mee als jullie buiten gaan rijden met het paard om de poep op te ruimen?
En nu niet komen met ik rij in het buitengebied of het bos, want ook daar irriteren mensen zich regelmatig aan de paardenpoep en degene die zo klagen hier over de katten vinden dat alle overlast voorkomen moet worden van jouw dieren toch?
ilaan schreef:Heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen dus lang niet alles. Vind dat ook niet nodig. Vooral herhaling..
Ts
Ik weet dat iemand hier in de buurt een val neerzet als hij last heeft van een kat (dus onderschijten van de tuin en daarmee de tuin kapot maakt). Wel gewoon een val waar ze in blijven leven uiteraard. Heeft hij de betreffende kat? Brengt hij hem naar de andere kant van de rivier hier in de buurt. Werkt ideaal.
Aangezien ik wrs alle kattenmensen op bokt over me heen ga krijgen, een optie is ook om dat beest naar het asiel te brengen.
Ik vind het echt belachelijk. Bij ons is IEDER jaar de tuin kapot door de katten. Dat is dus ieder jaar een 100 euro aan planten en bloemen die ze verwoesten. Mooie is dat NIEMAND last heeft van onze honden. Ze blaffen niet, lopen/schijten/zeiken niet in andermans tuin. Waarom moet ik dan wel last hebben van het dier van een ander? Leuk dat iemand ene huisdier wilt, maar niet ten koste van een ander toch?
Bowen schreef:bruintje123 schreef:Ik rij inderdaad alleen maar in het buitengebied. (waar ik ook woon) Niet in een bos.
Er is daar geen opruimplicht voor hondenkak dus ook niet voor paarden.
Maar kakt hij voor een oprit stap ik inderdaad af en schop het de sloot in.
Daarnaast stuur ik hem de berm in (als ik daar al niet ben) om hem daar te laten poepen, zodat fietsers er geen last van hebben. Kleine moeite.
Maar je ruimt het dus niet op en daar irriteren aardig wat mensen zich aan. Apart om hier ineens te roepen, geen opruimplicht, want bij katten is er geen ophokplicht, die vallen onder de standaard fauna.
Zo zie je maar weer dat men de overlast die men zelf veroorzaakt altijd anders bekijkt.
ilaan schreef:Heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen dus lang niet alles. Vind dat ook niet nodig. Vooral herhaling..
Ts
Ik weet dat iemand hier in de buurt een val neerzet als hij last heeft van een kat (dus onderschijten van de tuin en daarmee de tuin kapot maakt). Wel gewoon een val waar ze in blijven leven uiteraard. Heeft hij de betreffende kat? Brengt hij hem naar de andere kant van de rivier hier in de buurt. Werkt ideaal.
Aangezien ik wrs alle kattenmensen op bokt over me heen ga krijgen, een optie is ook om dat beest naar het asiel te brengen.
Ik vind het echt belachelijk. Bij ons is IEDER jaar de tuin kapot door de katten. Dat is dus ieder jaar een 100 euro aan planten en bloemen die ze verwoesten. Mooie is dat NIEMAND last heeft van onze honden. Ze blaffen niet, lopen/schijten/zeiken niet in andermans tuin. Waarom moet ik dan wel last hebben van het dier van een ander? Leuk dat iemand een huisdier wilt, maar niet ten koste van een ander toch?
bruintje123 schreef:Zeg eens wie ergert zich eraan als het in de berm ligt in het buitengebied? Daar spelen geen kinderen. Niemand is daar onkruid aan het wieden. Vertel eens welke mensen daar last van hebben?
Gea99 schreef:Bowen schreef:Wat ik me afvraag he, hoeveel van jullie nemen een zak mee als jullie buiten gaan rijden met het paard om de poep op te ruimen?
En nu niet komen met ik rij in het buitengebied of het bos, want ook daar irriteren mensen zich regelmatig aan de paardenpoep en degene die zo klagen hier over de katten vinden dat alle overlast voorkomen moet worden van jouw dieren toch?
Ja hier dus iemand. Neem altijd plastic zak mee met een schepje. Past prima in een rugzakje.
En het rare ervan is dat we soms raar aan worden gekeken als we het juist wel opruimen. Maar als ik op de fiets ben en de straat ligt vol met stront, kan ik me zelf ook lopen irriteren aan de stront van paarden. We wonen aan de rand van het dorp dus ook gezellig hondenstront voor de deur.
Als je dieren hebt dan ben je er verantwoordelijk voor. Simpel zat imo.
Bowen schreef:bruintje123 schreef:Zeg eens wie ergert zich eraan als het in de berm ligt in het buitengebied? Daar spelen geen kinderen. Niemand is daar onkruid aan het wieden. Vertel eens welke mensen daar last van hebben?
Zat mensen irriteren zich daaraan. Ken er al 4 die steen en been klagen over paardenpoep. Maar nu doe je dus hetzelfde als wat je de katteneigenaren kwalijk neemt, zeggen dat die overlast die hun ervan ervaren geen overlast is.
bruintje123 schreef:Ja mensen klagen als het op straat ligt.
In de berm in the middle of nowhere??
De eerste klacht moet ik dan nog horen.
Jij bent nu gewoon aan het draaien, sorry.
Bowen schreef:bruintje123 schreef:Ja mensen klagen als het op straat ligt.
In de berm in the middle of nowhere??
De eerste klacht moet ik dan nog horen.
Jij bent nu gewoon aan het draaien, sorry.
Ik ken dus al 4 mensen die ook daar over klagen, zeker over dat wegschoppen omdat er dan altijd nog wel wat ligt en wat drek.
Het gaat me erom dat vanalles overlast kan veroorzaken en dat het geven en nemen is in het leven. Dat je zelf misschien meer overlast veroorzaakt dan je dacht.
Brainless schreef:Als mijn paard in jouw achtertuin komt poepen, kom ik het met liefde opruimen.
Een kat hoort niet bij de Nederlandse fauna.
Katten worden zonder pardon afgeschoten als ze in een natuurgebied rondstruinen.
Hij mag vrij (zonder toezicht) rondlopen op openbare (gemeente) grond, net zoals jij dat mag.
Maar niet bij andere in de tuin.
djinnie schreef:Iets met slakken en zout, geloof ik.
Maar Bowen, ik heb geen paard. Mijn niet bestaande paard schijt dus nergens. Mijn konijnen, in mijn tuin, in hun ren, veroorzaken ook geen overlast. Of zou hun poep zelf gaan rondwandelen?
"Mag" ik dan wel klagen over de buurtkatten die dus wel in mijn tuin schijten? Of ben ik dan nog hypocriet en een zeikerd? Of erger nog: 'geen dierenvriend'.
Beetje alsof je jouw dak niet mag dichten, omdat er vast iemand is die geen dak heeft... je mag dus niet klagen over kattenschijt in je tuin en gesloopt/uitgegraven planten, omdat iemand anders midden un het bos last kan hebben van de paardendrol van jouw paard...
Bowen schreef:Wat ik me afvraag he, hoeveel van jullie nemen een zak mee als jullie buiten gaan rijden met het paard om de poep op te ruimen?
Bowen schreef:martichr schreef:
Hier, dit bedoel ik.... Is dit dan werkelijk een normale reactie?
Delphi schreef:Bowen schreef:Wat ik me afvraag he, hoeveel van jullie nemen een zak mee als jullie buiten gaan rijden met het paard om de poep op te ruimen?
Ik vind dat niet te vergelijken. Dat is openbaar terrein, een vreemde kat in je tuin is op je eigen prive terrein.
En daarbij kan ik me overlast van paardenpoep in de berm buitenaf niet echt voorstellen. Binnen een dag is het uitgedroogd en ruik je er nauwelijks iets van. Daarbij komt het vast niet voor dat er dagelijks op die plek in de berm paardenpoep geschopt wordt. Dit onderwerp gaat over een kat die steeds terugkeert en steeds weer in de tuin poept.
Daarbij vind ik, en velen mensen met mij, kattenstront velen malen smeriger en veel harder en langduriger stinken.
Als er een kat in de berm voor mijn huis poept vind ik dat niet eens een probleem. In mijn tuin, mijn eigen privéterrein, vind ik dat een heel ander verhaal.
Maar nu worden er continue dingen bijgehaald zoals paardenpoep en hondenpoep. Maar dat maakt het probleem niet minder.
Vertel mij eens waarom de oplossing van het probleem bij de mensen die er last van hebben wordt neergelegd? Of er zelfs wordt gezegd dat ze het maar moeten accepteren?
Waarom als eigenaar niet gewoon de verantwoording voor je eigen dier nemen, helemaal als andere mensen er last van hebben?!
Je kunt toch je tuin kattenproof maken en zo inrichten dat de kat daar niet uit kan?
Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als iemand last zou hebben van mijn huisdier dat o.a. bij diegene in de tuin poept.