Kat van buren komt in onze tuin.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:01

Wat ik me afvraag he, hoeveel van jullie nemen een zak mee als jullie buiten gaan rijden met het paard om de poep op te ruimen?

En nu niet komen met ik rij in het buitengebied of het bos, want ook daar irriteren mensen zich regelmatig aan de paardenpoep en degene die zo klagen hier over de katten vinden dat alle overlast voorkomen moet worden van jouw dieren toch?

bruintje123

Re: Kat van buren komt in onze tuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:05

Ik rij inderdaad alleen maar in het buitengebied. (waar ik ook woon) Niet in een bos.
Er is daar geen opruimplicht voor hondenkak dus ook niet voor paarden.
Maar kakt hij voor een oprit stap ik inderdaad af en schop het de sloot in.
Daarnaast stuur ik hem de berm in (als ik daar al niet ben) om hem daar te laten poepen, zodat fietsers er geen last van hebben. Kleine moeite.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:08

Heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen dus lang niet alles. Vind dat ook niet nodig. Vooral herhaling..

Ts
Ik weet dat iemand hier in de buurt een val neerzet als hij last heeft van een kat (dus onderschijten van de tuin en daarmee de tuin kapot maakt). Wel gewoon een val waar ze in blijven leven uiteraard. Heeft hij de betreffende kat? Brengt hij hem naar de andere kant van de rivier hier in de buurt. Werkt ideaal.
Aangezien ik wrs alle kattenmensen op bokt over me heen ga krijgen, een optie is ook om dat beest naar het asiel te brengen.

Ik vind het echt belachelijk. Bij ons is IEDER jaar de tuin kapot door de katten. Dat is dus ieder jaar een 100 euro aan planten en bloemen die ze verwoesten. Mooie is dat NIEMAND last heeft van onze honden. Ze blaffen niet, lopen/schijten/zeiken niet in andermans tuin. Waarom moet ik dan wel last hebben van het dier van een ander? Leuk dat iemand een huisdier wilt, maar niet ten koste van een ander toch?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:10

Als mijn paard poept op de weg schuif ik het de berm in.
In het bos maak ik mij daar niet druk om.

ilaan waarom dan geen contact zoeken met de eigenaar ??

Edit als er niet zoveel katten rond lopen heb je al gouw last van muizen ed.
Heb het gezien in onze oude buurt.
Woningbouw ging de boel slopen en meer dan de helft van de bewoners hadden katten.
Wij zijn de laatsten geweest die weg zijn gegaan en de laatste maanden hebben we verschrikkelijk last gehad van muizen ed in en om de containers.
Onze rooie kan niet jagen (bakt er gewoon niets van) en de zwarte van ons vind de buitenwereld eng dus ik persoonlijk ben wel blij met katten in de buurt.
Laatst bijgewerkt door rommulus op 22-07-15 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:11

bruintje123 schreef:
Ik rij inderdaad alleen maar in het buitengebied. (waar ik ook woon) Niet in een bos.
Daarnaast stuur ik hem de berm in (als ik daar al niet ben) om hem daar te laten poepen, zodat fietsers er geen last van hebben. Kleine moeite.

Maar je ruimt het dus niet op en daar irriteren aardig wat mensen zich aan. Apart om hier ineens te roepen, geen opruimplicht, want bij katten is er geen ophokplicht, die vallen onder de standaard fauna.
Zo zie je maar weer dat men de overlast die men zelf veroorzaakt altijd anders bekijkt.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:11

Bowen schreef:
Wat ik me afvraag he, hoeveel van jullie nemen een zak mee als jullie buiten gaan rijden met het paard om de poep op te ruimen?

En nu niet komen met ik rij in het buitengebied of het bos, want ook daar irriteren mensen zich regelmatig aan de paardenpoep en degene die zo klagen hier over de katten vinden dat alle overlast voorkomen moet worden van jouw dieren toch?

Ja hier dus iemand. Neem altijd plastic zak mee met een schepje. Past prima in een rugzakje.
En het rare ervan is dat we soms raar aan worden gekeken als we het juist wel opruimen. Maar als ik op de fiets ben en de straat ligt vol met stront, kan ik me zelf ook lopen irriteren aan de stront van paarden. We wonen aan de rand van het dorp dus ook gezellig hondenstront voor de deur.

Als je dieren hebt dan ben je er verantwoordelijk voor. Simpel zat imo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:13

ilaan schreef:
Heb alleen de eerste 3 pagina's gelezen dus lang niet alles. Vind dat ook niet nodig. Vooral herhaling..

Ts
Ik weet dat iemand hier in de buurt een val neerzet als hij last heeft van een kat (dus onderschijten van de tuin en daarmee de tuin kapot maakt). Wel gewoon een val waar ze in blijven leven uiteraard. Heeft hij de betreffende kat? Brengt hij hem naar de andere kant van de rivier hier in de buurt. Werkt ideaal.
Aangezien ik wrs alle kattenmensen op bokt over me heen ga krijgen, een optie is ook om dat beest naar het asiel te brengen.

Ik vind het echt belachelijk. Bij ons is IEDER jaar de tuin kapot door de katten. Dat is dus ieder jaar een 100 euro aan planten en bloemen die ze verwoesten. Mooie is dat NIEMAND last heeft van onze honden. Ze blaffen niet, lopen/schijten/zeiken niet in andermans tuin. Waarom moet ik dan wel last hebben van het dier van een ander? Leuk dat iemand ene huisdier wilt, maar niet ten koste van een ander toch?

Met overkant bedoel je hopelijk ook overkant en niet er in?
Maar ook dat zou ik niet doen aan de overkant zetten . Diertje wil toch de weg naar huis vinden en verongelukt dan misschien.
Al ben ik voorstander van dat mensen hun dier bij zich moeten houden, sommige opties gaan te ver.
Naar asiel brengen geeft toch kosten voor de ophalen, lijkt me dan een beter plan. Laat maar voelen in de portemonee. En de kat loopt geen gevaar.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 22-07-15 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:14

Bowen schreef:
bruintje123 schreef:

Maar je ruimt het dus niet op en daar irriteren aardig wat mensen zich aan. Apart om hier ineens te roepen, geen opruimplicht, want bij katten is er geen ophokplicht, die vallen onder de standaard fauna.
Zo zie je maar weer dat men de overlast die men zelf veroorzaakt altijd anders bekijkt.

Zeg eens wie ergert zich eraan als het in de berm ligt in het buitengebied? Daar spelen geen kinderen. Niemand is daar onkruid aan het wieden. Vertel eens welke mensen daar last van hebben?

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:16

ilaan schreef:

Ts

Ik vind het echt belachelijk. Bij ons is IEDER jaar de tuin kapot door de katten. Dat is dus ieder jaar een 100 euro aan planten en bloemen die ze verwoesten. Mooie is dat NIEMAND last heeft van onze honden. Ze blaffen niet, lopen/schijten/zeiken niet in andermans tuin. Waarom moet ik dan wel last hebben van het dier van een ander? Leuk dat iemand een huisdier wilt, maar niet ten koste van een ander toch?

Dat die kat misschien verhongerd/verongelukt maakt je niets uit? En dat de eigenaren van deze betreffende kat mee willen denken e.d. maakt ook niets uit, hun geliefde huisdier is vogelvrij?

En elk jaar je hele tuin kapot, wat voor katten wonen daar bij jou zeg, weet je zeker dat het geen holenleeuwen uit de oertijd zijn?
Heb 8 eigen katten gehad en had regelmatig opknappertjes erbij (met toen een zeer lastige tuin om uit te komen ivm de revalidatie katten, had maar 1 kat die daaruit kwam), die dus allemaal in mijn tuintje rondliepen, maar de tuin deed het prima. Had een vrij mooie siertuin.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 22-07-15 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:18

bruintje123 schreef:
Zeg eens wie ergert zich eraan als het in de berm ligt in het buitengebied? Daar spelen geen kinderen. Niemand is daar onkruid aan het wieden. Vertel eens welke mensen daar last van hebben?

Zat mensen irriteren zich daaraan. Ken er al 4 die steen en been klagen over paardenpoep. Maar nu doe je dus hetzelfde als wat je de katteneigenaren kwalijk neemt, zeggen dat die overlast die hun ervan ervaren geen overlast is.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:19

Gea99 schreef:
Bowen schreef:

Ja hier dus iemand. Neem altijd plastic zak mee met een schepje. Past prima in een rugzakje.
En het rare ervan is dat we soms raar aan worden gekeken als we het juist wel opruimen. Maar als ik op de fiets ben en de straat ligt vol met stront, kan ik me zelf ook lopen irriteren aan de stront van paarden. We wonen aan de rand van het dorp dus ook gezellig hondenstront voor de deur.

Als je dieren hebt dan ben je er verantwoordelijk voor. Simpel zat imo.

Dan ben je de uitzondering die de regel bevestigt, wel netjes, kan niet anders zeggen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:20

Bowen schreef:
bruintje123 schreef:

Zat mensen irriteren zich daaraan. Ken er al 4 die steen en been klagen over paardenpoep. Maar nu doe je dus hetzelfde als wat je de katteneigenaren kwalijk neemt, zeggen dat die overlast die hun ervan ervaren geen overlast is.

Ja mensen klagen als het op straat ligt.

In de berm in the middle of nowhere?? (in de bebouwde kom vind ik ook anders)
De eerste klacht moet ik dan nog horen.

Jij bent nu gewoon aan het verzinnen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:23

bruintje123 schreef:

In de berm in the middle of nowhere??

Jij bent nu gewoon aan het draaien, sorry.

Ik ken dus al 4 mensen die ook daar over klagen, zeker over dat wegschoppen omdat er dan altijd nog wel wat ligt en wat drek.
Het gaat me erom dat vanalles overlast kan veroorzaken en dat het geven en nemen is in het leven. Dat je zelf misschien meer overlast veroorzaakt dan je dacht.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:24

Haha, stoute kat :').
Tsja, ik had mijn kat die 14 jaar buiten loopt ook niet binnen gehouden.
Ik denk dat je het beste je tuin kat proof kan maken zo dat ie er niet meer in kan komen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:29

Bowen schreef:
bruintje123 schreef:

In de berm in the middle of nowhere??

Jij bent nu gewoon aan het draaien, sorry.

Ik ken dus al 4 mensen die ook daar over klagen, zeker over dat wegschoppen omdat er dan altijd nog wel wat ligt en wat drek.
Het gaat me erom dat vanalles overlast kan veroorzaken en dat het geven en nemen is in het leven. Dat je zelf misschien meer overlast veroorzaakt dan je dacht.

Als mijn paard in jouw achtertuin komt poepen, kom ik het met liefde opruimen.

Een kat hoort niet bij de Nederlandse fauna.
Katten worden zonder pardon afgeschoten als ze in een natuurgebied rondstruinen.
Hij mag vrij (zonder toezicht) rondlopen op openbare (gemeente) grond, net zoals jij dat mag.
Maar niet bij andere in de tuin.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:30

Iets met slakken en zout, geloof ik.

Maar Bowen, ik heb geen paard. Mijn niet bestaande paard schijt dus nergens. Mijn konijnen, in mijn tuin, in hun ren, veroorzaken ook geen overlast. Of zou hun poep zelf gaan rondwandelen?

"Mag" ik dan wel klagen over de buurtkatten die dus wel in mijn tuin schijten? Of ben ik dan nog hypocriet en een zeikerd? Of erger nog: 'geen dierenvriend'.

Beetje alsof je jouw dak niet mag dichten, omdat er vast iemand is die geen dak heeft... je mag dus niet klagen over kattenschijt in je tuin en gesloopt/uitgegraven planten, omdat iemand anders midden un het bos last kan hebben van de paardendrol van jouw paard...

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:32

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:34

Brainless schreef:
Als mijn paard in jouw achtertuin komt poepen, kom ik het met liefde opruimen.

Een kat hoort niet bij de Nederlandse fauna.
Katten worden zonder pardon afgeschoten als ze in een natuurgebied rondstruinen.
Hij mag vrij (zonder toezicht) rondlopen op openbare (gemeente) grond, net zoals jij dat mag.
Maar niet bij andere in de tuin.

Katten behoren tot de standaard fauna en worden niet zonder pardon afgeschoten. Zo eens in de zoveel tijd wordt er wel uitgedund, net zoals met al het andere wild.
Er is geen ophokplicht, er is geen openbaar mag wel, tuin niet. Katten mogen wettelijk gewoon rondlopen.

Nogmaals en voor de duidelijkheid. Ik ben er dus wel voor dat je overlast probeert te minimaliseren en als eigenaar dient mee te denken en evt te betalen als je katten overlast veroorzaken. Als het gaat over het geval van de TS en de kat achter in de tuin blijkt ook dat de eigenaren van de kat absoluut niet wars zijn van meedenken en meebetalen. Ze hun best willen doen de overlast aan te pakken.
Daar wordt keer op keer overheen gelezen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:36

djinnie schreef:
Iets met slakken en zout, geloof ik.

Maar Bowen, ik heb geen paard. Mijn niet bestaande paard schijt dus nergens. Mijn konijnen, in mijn tuin, in hun ren, veroorzaken ook geen overlast. Of zou hun poep zelf gaan rondwandelen?

"Mag" ik dan wel klagen over de buurtkatten die dus wel in mijn tuin schijten? Of ben ik dan nog hypocriet en een zeikerd? Of erger nog: 'geen dierenvriend'.

Beetje alsof je jouw dak niet mag dichten, omdat er vast iemand is die geen dak heeft... je mag dus niet klagen over kattenschijt in je tuin en gesloopt/uitgegraven planten, omdat iemand anders midden un het bos last kan hebben van de paardendrol van jouw paard...

Het punt is dat iedereen overlast veroorzaakt en dat het geven en nemen is. In dit geval gaat het om een kat waarbij de eigenaar aangeeft het erg vervelend te vinden dat er overlast is en mee wil helpen aan een oplossing.
Dat dan hier mensen komen met zet die (oude!) kat maar gewoon ergens uit zodat hij lekker verhongerd of verongelukt, of naar het asiel brengen om de eigenaar een loer te draaien vind ik buiten alle perken.

Zulk agressief gedrag vind ik werkelijk not done.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:37

martichr schreef:
http://eu.glock.com/

Sponsor je meteen de paardensport .. win / win ...

Hier, dit bedoel ik.... Is dit dan werkelijk een normale reactie?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:38

Bowen schreef:

Ik vind dat niet te vergelijken. Dat is openbaar terrein, een vreemde kat in je tuin is op je eigen prive terrein.

En daarbij kan ik me overlast van paardenpoep in de berm buitenaf niet echt voorstellen. Binnen een dag is het uitgedroogd en ruik je er nauwelijks iets van. Daarbij komt het vast niet voor dat er dagelijks op die plek in de berm paardenpoep geschopt wordt. Dit onderwerp gaat over een kat die steeds terugkeert en steeds weer in de tuin poept.
Daarbij vind ik, en velen mensen met mij, kattenstront velen malen smeriger en veel harder en langduriger stinken.
Als er een kat in de berm voor mijn huis poept vind ik dat niet eens een probleem. In mijn tuin, mijn eigen privéterrein, vind ik dat een heel ander verhaal.

Maar nu worden er continue dingen bijgehaald zoals paardenpoep en hondenpoep. Maar dat maakt het probleem niet minder.
Vertel mij eens waarom de oplossing van het probleem bij de mensen die er last van hebben wordt neergelegd? Of er zelfs wordt gezegd dat ze het maar moeten accepteren?

Waarom als eigenaar niet gewoon de verantwoording voor je eigen dier nemen, helemaal als andere mensen er last van hebben?!

Je kunt toch je tuin kattenproof maken en zo inrichten dat de kat daar niet uit kan?
Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als iemand last zou hebben van mijn huisdier dat o.a. bij diegene in de tuin poept.

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:41

Bowen schreef:
martichr schreef:

ik heb zelf 2 katten.. en gevoel voor humor.. kan ik van de meesten niet zeggen ..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:42

Je kan een netje over je tomaten spannen? Of afzetten. Ik denk dat je als baas aan je kat gaat vertellen dat ie daar niet mag komen dat ie je niet snapt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:44

Bowen schreef:
martichr schreef:

Niet normaal als je het serieus neemt, ik zie hier de humor ook wel van in. Maar ik kan me langzamerhand de irritaties voorstellen van mensen die last hebben van de katten van een ander. Als een katteneigenaar na klachten over de desbetreffende kat nog geen actie onderneemt ga je wel dit soort reacties oproepen bij sommige mensen.
Niet iedereen houdt van katten of dieren in het algemeen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:46

Delphi schreef:
Bowen schreef:

Ik vind dat niet te vergelijken. Dat is openbaar terrein, een vreemde kat in je tuin is op je eigen prive terrein.

En daarbij kan ik me overlast van paardenpoep in de berm buitenaf niet echt voorstellen. Binnen een dag is het uitgedroogd en ruik je er nauwelijks iets van. Daarbij komt het vast niet voor dat er dagelijks op die plek in de berm paardenpoep geschopt wordt. Dit onderwerp gaat over een kat die steeds terugkeert en steeds weer in de tuin poept.
Daarbij vind ik, en velen mensen met mij, kattenstront velen malen smeriger en veel harder en langduriger stinken.
Als er een kat in de berm voor mijn huis poept vind ik dat niet eens een probleem. In mijn tuin, mijn eigen privéterrein, vind ik dat een heel ander verhaal.

Maar nu worden er continue dingen bijgehaald zoals paardenpoep en hondenpoep. Maar dat maakt het probleem niet minder.
Vertel mij eens waarom de oplossing van het probleem bij de mensen die er last van hebben wordt neergelegd? Of er zelfs wordt gezegd dat ze het maar moeten accepteren?

Waarom als eigenaar niet gewoon de verantwoording voor je eigen dier nemen, helemaal als andere mensen er last van hebben?!

Je kunt toch je tuin kattenproof maken en zo inrichten dat de kat daar niet uit kan?
Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen als iemand last zou hebben van mijn huisdier dat o.a. bij diegene in de tuin poept.

De eigenaar van de kat legt het helemaal niet bij de TS neer en zegt helemaal niet dat de TS het maar moet accepteren.
Zelf heb ik dat ook helemaal niet gezegd en met mij zijn er al vele katteneigenaren hier geweest die zeggen mee te willen denken en werken aan een oplossing. Eigenlijk is het maar een enkeling die het probleem geheel bij de ander neerlegt.

Dat tegenover een heel bergje mensen die met stevige "oplossingen" komt, waaronder "oplossingen" die het dier kwaad zouden doen.

In mijn geval heeft niemand last van mijn kat, woon in een iniemini dorpje, de mensen om me heen kennen mijn kat bij naam en weten waar hij hoort. Zou er wel overlast zijn dan ben ik de eerste om te kijken wat we daaraan kunnen doen, bij voorkeur een permanente oplossing die de overlast wegneemt ipv alleen mijn kat niet meer buiten. Want dat lost weinig op voor die mensen dan aangezien het hier stikt van de katten, ook van de boerderijen e.d..