Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Petpa schreef:ohjajoh6 schreef:Eigenaar ligt in het ziekenhuis!! Dat zou juist jij met zo een avatar toch onderhand wel begrepen moeten hebben Furrow.
Ragdollcat schreef:
Furrow schreef:Ik vind het raar dat de buren enz. die geen enkele verantwoordelijkheid hebben, hier harder krijgen te verduren dan de eigenaren die honden in een huis vol stront laten en een blafband aandoen voor het gemak.
geerke schreef:ja,ja....natuurlijk weet je ook precies van te voren wanneer je in een ziekenhuis terecht komt.
Nou...ik zou geen oog dicht kunnen doen,niet van het gejank maar van het idee dat er twee honden in hun eigen viezigheid opgesloten zitten.En ja,ik zou er wat aan gaan doen.(daarom help ik de DB hier in Frankrijk ook)Dat zit nou eenmaal in je of niet.
Ragdollcat schreef:En dan nog iets, het maakt ook denk ik een hoop verschil:
Tevoren ff vragen ipv pas na 4 dagen en huis vol met stront en pies en die dochter was ervan op de hoogte en kwam er elke dag maar ff doorgeven en of vragen ho maar.
Moet de buren dan gaan puinruimen, in die stank en vol met poep? nee toch, ik vind van niet.
De dochter had dat moeten doen en regelen, de buurvrouw wordt prima verzorgd in het ziekenhuis, dus de dieren gaat dan ff voor, zeker als het in een onacceptabel situatie zit, je kan niet een hele dag handjes vasthouden in het ziekenhuis.
Ragdollcat schreef:bigone schreef:In ieder geval is nu ook bij de dochter duidelijk dat dit een slechte situatie is, blafband is belachelijk maar andere oplossing is om ze naar het asiel te doen als ze er geen geld in willen stoppen. En daar zal de dochter het moeilijk mee hebben want moeders zal dat niet leuk vinden.
Persoonlijk vind ik het dierenwelzijn veel zwaarder weegt dan dat de moeder het niet leuk gaat vinden.
Dit kan gewoon niet, zeker niet met een Mechelse herder/ honden, het is een dier dat echt lekker naar buiten moet kunnen dan slechts een kwartier per dag en verder alles in de tuin te moeten gaan onderkakken en verder niets en in huis te staan te verpieteren en dus veel stank en overlast veroorzaken bij de buren/ omgeving en dat alleen al vind ik het asociaal.
Dan neemt ze maar een ander soort huisdier als gezelschap wat beter bij haar past, ik vind dit erg heel erg egoistisch van dit vrouw naar de dieren toe.
En die dochter...........het is begrijpelijk en ontzettend zwaar om een moeder te hebben dat erg afhankelijk is van hulp van buitenaf..............en dan ook nog voor haar moeten zorgen en haar dieren.
Ze heeft ook eigen leven/ gezin/ huis/ werk/ dieren, dus ik begrijp haar wel een beetje, maar dat praat het absoluut niet goed en ze had wel meer moeite moeten doen voor de honden, zoals tijdelijk naar de opvang zodat het lekker verzorgd is en buiten komt. En anders ff tijdelijk in eigen huis nemen.
Arme dieren, ik heb zwaar medelijden met ze. En ook leuk voor dedochter........een vies ondergescheten huis schoonmaken..........
Ik weet zeker dat als het mijn moeder was.........dat ik eis dat ze geen honden meer mag gaan houden, omdat ze er echt niet zelf voor kan zorgen, want alleen de eigenaar is er verantwoordelijk voor en niet de anderen en als dat niet kan dan moet men geen honden gaan houden.
Veel beter voor het dierenwelzijn en voor de vrouw zelf, het is dan schoner in huis.
Ragdollcat schreef:Het is niet leuk, maar ik denk niet dat thuiszorg voor de dieren verantwoordelijk is, juist omdat haar dochter er voor zorgt zolang ze in het ziekenhuis ligt.
Thuiszorg is dus op de hoogte gebracht dat de vrouw er niet is en dus komen ze niet.............logisch!
Jildau schreef:Furrow schreef:Ik vind het raar dat de buren enz. die geen enkele verantwoordelijkheid hebben, hier harder krijgen te verduren dan de eigenaren die honden in een huis vol stront laten en een blafband aandoen voor het gemak.
Nou inderdaad dit dus. Zal ook wel een egoïstische bitch zijn maar ik ga er zelf ook niet vanuit dat wanneer mij wat overkomt de buren die ik niet ken mijn problemen op gaan lopen lossen. Zij is zelf verantwoordelijk voor haar honden en hoort voor die beesten te zorgen punt. En ja ze ligt in het ziekenhuis maar dan laat je iemand anders dat regelen en breng je je dieren naar een opvangadres. Als je je dieren niet de zorg kunt geven die ze nodig hebben dan moeten ze niet bij jou zijn.
Ragdollcat schreef:Het is niet leuk, maar ik denk niet dat thuiszorg voor de dieren verantwoordelijk is, juist omdat haar dochter er voor zorgt zolang ze in het ziekenhuis ligt.
Thuiszorg is dus op de hoogte gebracht dat de vrouw er niet is en dus komen ze niet.............logisch!
Want als de dochter op de hoogte is dat haar moeder in het ziekenhuis ligt en de thuiszorg op de hoogte gebracht heeft dan is het helemaal logisch dat de dochter dan verantwoordelijk is voor de dieren.
geerke schreef:de honden hebben een probleem....niemand anders.Ik denk dat ik het opgeef