Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:34

[/quote]

te triest voor woorden.
Ik heb voor mijn franse oude buurvrouw ook de hond verzorgt(en de kippen).S'ochtends naar buiten en s'avonds voeren en weer naar binnen.Heb dat toen zelf aangeboden,ik woon namelijk op vijf minuten lopen(de berg af)en haar zoon op 20 minuten rijden.Hoe moeilijk is het?Hond kon overdag gewoon vrij rondlopen.[/quote]

Dat is héél anders, het is op het platteland met zat ruimte dus hond kan makkelijk gewoon op eigen terrein zijn, wordt ook normaal gesproken nooit uitgelaten alleen maar op eigen terrein met zat ruimte.
Dat is ook wat ik heel veel zie en tegenkom in het buitenland waaronder Frankrijk.

Hier is dat anders, in huis opgesloten en kleine tuintje en met directe buren............

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:34

Petpa schreef:
ohjajoh6 schreef:
Eigenaar ligt in het ziekenhuis!! Dat zou juist jij met zo een avatar toch onderhand wel begrepen moeten hebben Furrow.

De eigenaar heeft een dochter![/quote
Ja en die dochter heeft dus heel veel aan haar hoofd nu met een moeder in het ziekenhuis.
Hoe moeilijk is het om met een paar buren die honden uit te laten, al is het maar in de tuin.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:10

Ragdollcat schreef:

te triest voor woorden.
Ik heb voor mijn franse oude buurvrouw ook de hond verzorgt(en de kippen).S'ochtends naar buiten en s'avonds voeren en weer naar binnen.Heb dat toen zelf aangeboden,ik woon namelijk op vijf minuten lopen(de berg af)en haar zoon op 20 minuten rijden.Hoe moeilijk is het?Hond kon overdag gewoon vrij rondlopen.[/quote]

Dat is héél anders, het is op het platteland met zat ruimte dus hond kan makkelijk gewoon op eigen terrein zijn, wordt ook normaal gesproken nooit uitgelaten alleen maar op eigen terrein met zat ruimte.
Dat is ook wat ik heel veel zie en tegenkom in het buitenland waaronder Frankrijk.

Hier is dat anders, in huis opgesloten en kleine tuintje en met directe buren............[/quote]

Het princiepe is hetzelfde,even iemand en een dier helpen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:12

Maar wel een heel stuk makkelijker en fijner, dan een ander met enorme last ermee op te zadelen met een huis vol stront en kleine tuintje.

Makkelijk praten dan!
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-07-15 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:13

Furrow schreef:
Ik vind het raar dat de buren enz. die geen enkele verantwoordelijkheid hebben, hier harder krijgen te verduren dan de eigenaren die honden in een huis vol stront laten en een blafband aandoen voor het gemak.

Nou inderdaad dit dus. Zal ook wel een egoïstische bitch zijn maar ik ga er zelf ook niet vanuit dat wanneer mij wat overkomt de buren die ik niet ken mijn problemen op gaan lopen lossen. Zij is zelf verantwoordelijk voor haar honden en hoort voor die beesten te zorgen punt. En ja ze ligt in het ziekenhuis maar dan laat je iemand anders dat regelen en breng je je dieren naar een opvangadres. Als je je dieren niet de zorg kunt geven die ze nodig hebben dan moeten ze niet bij jou zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:16

Mee eens! Zeker als de eigenaar niet eens de tuin in kan en of uit huis kan i.v.m. de te smalle deuren.

Dan vind ik echt dat je helemaal geen honden moet gaan nemen.
Wie ruimt dan de zooi op in de tuin? de thuiszorg? nee toch!

Dat vind ik eerlijk gezegd asociaal, zeker als je dat als eigenaar helemaal niet hoeft te doen omdat je het niet kan.

Haar dochter heeft hier ook niet voor gekozen...........

En ik vind ook niet dat de buren hiervoor verantwoordelijk zijn, behalve aan te bel gaan trekken dat zoiets niet kan en onacceptabel is voor het dierenwelzijn.

De Buurvrouw is gehandicapt en behoeftig en die zou beter moeten weten en het geregeld moeten hebben voor als ze in het ziekenhuis terechtkomt.

En niet pas achteraf...........dat anderen het mag gaan oplossen en puinruimen.

geerke

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:21

ja,ja....natuurlijk weet je ook precies van te voren wanneer je in een ziekenhuis terecht komt.

Nou...ik zou geen oog dicht kunnen doen,niet van het gejank maar van het idee dat er twee honden in hun eigen viezigheid opgesloten zitten.En ja,ik zou er wat aan gaan doen.(daarom help ik de DB hier in Frankrijk ook)Dat zit nou eenmaal in je of niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:24

Goed lezen!

Als je zeer behoeftig bent en een handicap hebt wéét je het en dan regel je toch zoiets en maak je afspraken met je dochter over wat te doen met de dieren...............Zeker helemaal als je alleen woont.

Niks raars aan.

Bij de DB werken en dieren helpen is anders als mensen ermee lastig vallen die er niet om vragen (druk met werk/ gezin etc.).

Jij koos er tenminste zelf voor en het is werk, dat is ook een groot verschil!
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-07-15 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:25

geerke schreef:
ja,ja....natuurlijk weet je ook precies van te voren wanneer je in een ziekenhuis terecht komt.

Nou...ik zou geen oog dicht kunnen doen,niet van het gejank maar van het idee dat er twee honden in hun eigen viezigheid opgesloten zitten.En ja,ik zou er wat aan gaan doen.(daarom help ik de DB hier in Frankrijk ook)Dat zit nou eenmaal in je of niet.

Stap op de trein... En... Doe wat!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:27

Het is nu eenmaal zo dus moet er nu iets gebeuren en wat is er mis met nu even met wat buren te regelen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:28

wie weet heeft ze afspraken gemaakt met haar dochter maar heeft de dochter er geen zin in?

Ik ben een keer(met de DB)gestuit op twee honden die aangelijnd voor een ton zaten zonder eten....een nicht zou ze voeren terwijl de eigenaren op vakantie waren.Nicht heeft het gewoon niet gedaan.Ik ben toen twee weken lang iedere dag 20 km op en neer gereden om ze te voeren,anders waren ze dood gegaan.
Dus praat me niet van afspraken...

Dus ik moet mijn 6 honden(zwerfhonden)alleen laten hier om 1200 km verder op twee honden te helpen?Lijkt mij dat dit eenvoudiger kan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:30

En dan nog iets, het maakt ook denk ik een hoop verschil:

Tevoren ff vragen ipv pas na 4 dagen en huis vol met stront en pies en die dochter was ervan op de hoogte en kwam er elke dag maar ff doorgeven en of vragen ho maar.

Moet de buren dan gaan puinruimen, in die stank en vol met poep? nee toch?

De dochter had dat moeten doen en regelen, de buurvrouw wordt prima verzorgd in het ziekenhuis, dus de dieren gaat dan ff voor, zeker als het in een onacceptabel situatie zit, je kan niet een hele dag handjes vasthouden in het ziekenhuis.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:32

Ragdollcat schreef:
En dan nog iets, het maakt ook denk ik een hoop verschil:

Tevoren ff vragen ipv pas na 4 dagen en huis vol met stront en pies en die dochter was ervan op de hoogte en kwam er elke dag maar ff doorgeven en of vragen ho maar.

Moet de buren dan gaan puinruimen, in die stank en vol met poep? nee toch, ik vind van niet.

De dochter had dat moeten doen en regelen, de buurvrouw wordt prima verzorgd in het ziekenhuis, dus de dieren gaat dan ff voor, zeker als het in een onacceptabel situatie zit, je kan niet een hele dag handjes vasthouden in het ziekenhuis.

Ik ben het 100% met je eens!

En waar is de thuiszorg... De mensen van de thuiszorg zorgen normaal gesproken voor de honden.

Mevrouw is in het ziekenhuis... Dus... De mensen van de thuiszorg laten de honden "gewoon" aan hun lot over. Dat is voor mij ongelofelijk!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:36

dat is zo...de dochter had gewoon haar verantwoordelijkheid moeten nemen.Zeker als ze begaan is met haar moeder.Maar weet je veel,misschien hebben ze wel een hekel aan elkaar?

Maar dat is allemaal niet gebeurd,de politie heeft de deur op een kier gezet vanwege de stank...die honden zitten al vier dagen opgesloten te poepen en te piesen.Dochter is inmiddels toch al langsgeweest?Mag toch aannemen dat die het schoon heeft gemaakt?Of zitten die honden nogsteeds in hun eigen stront?

Inderdaad....thuiszorg heeft vermoedelijk te horen gekregen dat de vrouw in het ziekenhuis ligt.Niemand van hun komt op het idee om de honden te verzorgen?

Ik had persoonlijk wel wat gedaan...en dan pas gaan kijken (en vloeken)wie er allemaal nalatig zijn geweest.Ik vind dit persoonlijk schandalig,prioriteit is,die honden verzorgen en dan pas wijzen naar de schuldige,niet andersom.
Laatst bijgewerkt door geerke op 18-07-15 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:36

Ragdollcat schreef:
bigone schreef:
In ieder geval is nu ook bij de dochter duidelijk dat dit een slechte situatie is, blafband is belachelijk maar andere oplossing is om ze naar het asiel te doen als ze er geen geld in willen stoppen. En daar zal de dochter het moeilijk mee hebben want moeders zal dat niet leuk vinden.

Persoonlijk vind ik het dierenwelzijn veel zwaarder weegt dan dat de moeder het niet leuk gaat vinden.

Dit kan gewoon niet, zeker niet met een Mechelse herder/ honden, het is een dier dat echt lekker naar buiten moet kunnen dan slechts een kwartier per dag en verder alles in de tuin te moeten gaan onderkakken en verder niets en in huis te staan te verpieteren en dus veel stank en overlast veroorzaken bij de buren/ omgeving en dat alleen al vind ik het asociaal.

Dan neemt ze maar een ander soort huisdier als gezelschap wat beter bij haar past, ik vind dit erg heel erg egoistisch van dit vrouw naar de dieren toe.

En die dochter...........het is begrijpelijk en ontzettend zwaar om een moeder te hebben dat erg afhankelijk is van hulp van buitenaf..............en dan ook nog voor haar moeten zorgen en haar dieren.

Ze heeft ook eigen leven/ gezin/ huis/ werk/ dieren, dus ik begrijp haar wel een beetje, maar dat praat het absoluut niet goed en ze had wel meer moeite moeten doen voor de honden, zoals tijdelijk naar de opvang zodat het lekker verzorgd is en buiten komt. En anders ff tijdelijk in eigen huis nemen.

Arme dieren, ik heb zwaar medelijden met ze. En ook leuk voor dedochter........een vies ondergescheten huis schoonmaken..........

Ik weet zeker dat als het mijn moeder was.........dat ik eis dat ze geen honden meer mag gaan houden, omdat ze er echt niet zelf voor kan zorgen, want alleen de eigenaar is er verantwoordelijk voor en niet de anderen en als dat niet kan dan moet men geen honden gaan houden.

Veel beter voor het dierenwelzijn en voor de vrouw zelf, het is dan schoner in huis.

_/-\o_

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:38

Het is niet leuk, maar ik denk niet dat thuiszorg voor de dieren verantwoordelijk is, juist omdat haar dochter er voor zorgt zolang ze in het ziekenhuis ligt.

Thuiszorg is dus op de hoogte gebracht dat de vrouw er niet is en dus komen ze niet.............logisch!

Want als de dochter op de hoogte is dat haar moeder in het ziekenhuis ligt en de thuiszorg op de hoogte gebracht heeft dan is het helemaal logisch dat de dochter dan verantwoordelijk is voor de dieren.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 18-07-15 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:39

Maar wij: de voorstanders van hulp zeggen toch helemaal niet dat het geen belachelijke en intrieste situatie is?

Wij pleiten alleen maar voor een extra handje uitlenen , in wat voor vorm dan ook, dus wat er mogelijk is voor jezelf, gewoon om het simpele feit dat de situatie nu om wat voor reden dan ook (want de tegenstanders lijken bijna niets reden genoeg te vinden) stevig uit de hand aan het lopen is.
Wat dus op korte termijn al intriest is voor de dieren zelf.

Uiteindelijk zit de ts met de ellende en de stank en het gejank en zo te lezen, gaat daar op korte termijn echt geen verandering in komen, zal de situatie alleen maar verergeren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:40

Ragdollcat schreef:
Het is niet leuk, maar ik denk niet dat thuiszorg voor de dieren verantwoordelijk is, juist omdat haar dochter er voor zorgt zolang ze in het ziekenhuis ligt.

Thuiszorg is dus op de hoogte gebracht dat de vrouw er niet is en dus komen ze niet.............logisch!

waarschijnlijk is de thuiszorg inderdaad in de veronderstelling dat de dochter het op zich neemt.Ik vraag mij ook af waarom dat niet gewoon de eerste dag is gebeurd.Als TS niet aan de bel getrokken had,waren ze gewoon dood gegaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:40

Ik weet niet hoe dat zit in Nederland maar ik werk in de thuiszorg en ik mag nog geen kleed van de hond stofzuigen, laat staan uitlaten of voeren.
Doe het wel eens uit goodwill maar mijn baas moet dat niet horen.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:41

Jildau schreef:
Furrow schreef:
Ik vind het raar dat de buren enz. die geen enkele verantwoordelijkheid hebben, hier harder krijgen te verduren dan de eigenaren die honden in een huis vol stront laten en een blafband aandoen voor het gemak.

Nou inderdaad dit dus. Zal ook wel een egoïstische bitch zijn maar ik ga er zelf ook niet vanuit dat wanneer mij wat overkomt de buren die ik niet ken mijn problemen op gaan lopen lossen. Zij is zelf verantwoordelijk voor haar honden en hoort voor die beesten te zorgen punt. En ja ze ligt in het ziekenhuis maar dan laat je iemand anders dat regelen en breng je je dieren naar een opvangadres. Als je je dieren niet de zorg kunt geven die ze nodig hebben dan moeten ze niet bij jou zijn.

Helemaal mee eens!

Je kan niet van TS verwachten dat zij de honden dan maar uit zou moeten laten, omdat de dochter maar een keer komt. Het is niet voor twee dagen maar een paar weken waarschijnlijk. Dan moet de dochter maar iemand anders van de familie ofzo inschakelen als ze niet naar een pension kunnen, maar daar kan je niet ts haar probleem van maken omdat zij er naast woont

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:43

de honden hebben een probleem....niemand anders.Ik denk dat ik het opgeef |(

BigOne

Re: Honden buurvrouw 4 dagen alleen thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:45

Ts. las ik het nu goed dat die dochter ook op dat adres ingeschreven staat?? Dan kun je de wijkagent wegens overlast ook inschakelen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:49

Thuiszorg is er voor de mensen en niet voor de dieren.
Als de dochter heeft doorgegeven aan Thuiszorg dat moeder in het ziekenhuis verblijft en er dus ff geen thuiszorg nodig is, dan is de dochter verantwoordelijk voor de dieren.
Niet Thuiszorg!

Beetje apart ook dat de dochter TS of andere buren niet heeft ge-update over de huidige situatie.
TS is best vaak thuis en anders had een briefje in de bus ook gekund, nietwaar?

Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat dochter deze hele situatie met moeder emotioneel niet aan kan en liever bij haar wil zijn.
Of dat ze dit alleen maar ziet als een last en er helemaal geen zin in heeft.
Ik vrees dit laatste eerlijk gezegd, gezien de 'oplossing' met blafband.
Dan zou ik als buuf zijnde toch ff bellen met de Dierenbescherming als de dochter geen sleutel voor loslaten van de honden wil toestaan.
Mja, het kan ook zijn dat de dochter de hulp met beide handen aanpakt, voor nu.
Maar een definitieve oplossing voor de honden moet er zeker komen.
Dit is gewoon geen gezonde situatie voor de honden of TS: TS zit met een stront/piestuin naast haar.
Dat kan toch niet met deze temperaturen?

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:52

Ragdollcat schreef:

Want als de dochter op de hoogte is dat haar moeder in het ziekenhuis ligt en de thuiszorg op de hoogte gebracht heeft dan is het helemaal logisch dat de dochter dan verantwoordelijk is voor de dieren.

Officieel is het inderdaad zo dat als iemand opgenomen wordt in een ziekenhuis/verpleeghuis/instelling oid dat de thuishulp stop gezet wordt voor die periode.

@Urielle officieel zou een huishoudelijke hulp dat ook niet mogen doen. Kan zijn dat er een uitzondering gemaakt is maar de meeste gemeentes zullen zeggen daar zijn honden uitlaat services voor.. Het kan zijn dat de hulp dit voor mw doet omdat er onderling afspraken gemaakt zijn maar het behoort meestal niet tot het takenpakket. Zeker niet nu met de kanteling binnen de WMO.

@ts misschien kan je aan de dochter nog een honden uitlaat service voorstellen? Dan kunnen de honden er ook even uit... Het is een lastige situatie. Ik kan mijn voorstellen dat deze mevrouw haar gezelschap niet kwijt wilt maar de situatie voor de honden vind ik wel ernstig te noemen..
Laatst bijgewerkt door milatje op 18-07-15 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:52

geerke schreef:
de honden hebben een probleem....niemand anders.Ik denk dat ik het opgeef |(

Ben t met je eens hoor.
Ik zou dat zelf ook niet kunnen aanzien.
Vind het zelf al erg als ik m'n eigen hond 3 uurtjes alleen thuis laat.

Ik snap ook dat ts hier geen tijd/zin in heeft om voor de honden te zorgen, maar misschien dat er iets met de rest van de buurt wat geregeld kan worden dat iedereen ff helpt???