Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:56

Die foto van die mastiff geloof ik niet. Ze zijn groot, ja, maar zó groot..?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:56

Titanic, ha ha, jij hebt de spaanse variant! :D

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:26

De Vizsla
Afbeelding

Deze foto bracht ons allemaal in tranen. Deze kwamen we tegen op onze zoektocht naar een hondje. Eerst getwijfeld om weer voor een vizsla te gaan, voor haar ook al 3 vizsla's gehad die niet al te makkelijk waren, maar geen ander ras leek geschikt.

Afbeelding

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:30

De Welsh Corgi Cardigan! <3 De humor, energie en werklust van deze honden is geweldig. Voor mij komt er geen ander ras meer.
Wij hebben zelf sinds kort 2 Cardi's. Clooney, van 3 en Harley van 9 weken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:31

De Jack Russell.
Ondanks dat we ook een herder hebben.
Thuis vroeger ook diverse rassen gehad van herder, dobermann bovier, dwerg pincher, cocker spaniël.
Blijft mijn liefde toch steeds het grootst bij de moedige, blije kleine knuffel frutsels de Jack Russell.

Azmay

Re: Welk hondenras is het nou echt voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:34

De Koningspoedel is het helemaal, lekker rustig binnen alles mee te doen en buiten toch lekker actief. Mijn ouders hebben er 5 en zit geen vervelende hond tussen :j

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:37

Ik heb niks met bull-achtigen honden, vind ze maar griezelig en passen totaal niet bij mij.

Als ik een grote hond zou nemen, zou ik voor de 'Weimeraner' kiezen. Het karakter spreekt me zo aan; werkwillig, Zachtaardig, lief, betrouwbaar en intilligent. Én een gezinshond. Zou alleen erg moeten wennen aan het jachtinstinct.
Wauw ---> http://images.forwallpaper.com/files/im ... raners.jpg

Voor een middenmaatje zou ik voor de Shiba Inu gaan http://static.ddmcdn.com/en-us/apl/bree ... _03_lg.jpg

En een kleintje, de Chihuahua http://teacupspuppies.com/Puppies2013/c ... 374-b2.jpg

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:51

Yunaa schreef:
Ik heb niks met bull-achtigen honden, vind ze maar griezelig en passen totaal niet bij mij.

Als ik een grote hond zou nemen, zou ik voor de 'Weimeraner' kiezen. Het karakter spreekt me zo aan; werkwillig, Zachtaardig, lief, betrouwbaar en intilligent. Én een gezinshond. Zou alleen erg moeten wennen aan het jachtinstinct.
Wauw ---> http://images.forwallpaper.com/files/im ... raners.jpg

Voor een middenmaatje zou ik voor de Shiba Inu gaan http://static.ddmcdn.com/en-us/apl/bree ... _03_lg.jpg

En een kleintje, de Chihuahua http://teacupspuppies.com/Puppies2013/c ... 374-b2.jpg

Een weimaraner is toch niet groot zeg ;)
Dat is echt een kabouter naast mijn Fila van een ruime 70 kilo.

Is wel grappig, vroeger zou ik ook de weimaraner als best wel aan de maat hebben gezien, nu vind ik ze gewoon klein, middelmaatje op z'n hoogst. Grote is dus nogal relatief, is maar net wat je gewend bent.

Griezelig zijn molossers trouwens helemaal niet, het zijn echt super aanhankelijke honden en de meeste, mits normaal opgevoed, zijn echte dozen.

Ruby_KR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 19:24

Eens een Ridgeback, altijd een Ridgeback. Die van mij is nu 8,5 maand oud :)

Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:36

Wat een leuk topic :D Leuk om te lezen hoe verschillend mensen ook hierin weer zijn :D

Ik ben weg van de Kaninchen Teckel Langhaar. Maar dat komt echt omdat ik daar de meest fantastische variant van heb en er niets aan haar kan tippen, dus dan schiet dat ras meteen op 1 :')

Verder vind ik veel honden leuk, maar makkelijk, ongecompliceerd en geen hangwangen/lippen/ogen zijn wel vereisten :)

Mijn geweldige teckel:
Afbeelding

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 20:50

Ikke89 schreef:
De Welsh Corgi Cardigan! <3 De humor, energie en werklust van deze honden is geweldig. Voor mij komt er geen ander ras meer.

Hebben jullie een puppy erbij ! Foto's zijn

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:15

claudia85 schreef:
Ikke89 schreef:

Hebben jullie een puppy erbij ! Foto's zijn

Ja! Ik krijg met mijn telefoon geen foto's geplaatst. Zal ik morgen even via de laptop doen :)

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:24

Ze hebben beide 1 grote bench maar gaan af en toen graag eventjes naast elkaar liggen
Afbeelding

Afbeelding

Hier ook een border collie fan we hebben 1 uit de werklijn(korthaar) en een showlijn(langhaar) je merkt ook echt heel veel verschil in karakter de werker wil alles voor je doen en die uit de showlijn is liever lui dan moe.
Ook is degene uit de showlijn echt zo'n lomperik.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:56

JLLN_ schreef:
De Australian Kelpie! Prachtige honden, met een super karakter :D

Heb jij 7 Kelpies?!??!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:59

De hongaarse herdertjes, en dan heeft qua uiterlijk de Mudi mijn voorkeur. Klein, opgewekt, actief, snel en behendig. Ik vind ze super. Ik heb zelf een Puli en een Pumi x Mudi. Tophonden! Vooral de kruising.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:04

Doe mij maar een sterke kruizing :o

Afbeelding

Afbeelding

Bobby, Beagle X Labrador <3

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:11

Wij hebben een kruising berner sennen X friese stabij. Echt de leukste hond die je maar kan hebben (vind ik). Ze is zo lief en voorzichtig maar kan ook lekker speels zijn! En ze heeft zo'n prachtig koppie! (Foto's staan in mn profiel voor de geinteresseerde)

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:19

Hierzo de Akita Inu , wij hebben de amerikaanse :)
ontzettend trouw naar zijn baasjes , top dier :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:34

Mijn favoriet is de Franse bulldog. Ze zijn zo grappig en eigenwijs. Maar ook heel lief en ondeugend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is wel jammer dat er zoveel gezondheidsproblemen bij dit ras zijn. De onze is gelukkig wel gezond. Maar is ook wat anders van model dan de meeste.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:42

Anoniem schreef:
Die foto van die mastiff geloof ik niet. Ze zijn groot, ja, maar zó groot..?

Ja, ze zijn écht zo groot. Machtig geweldige dieren lijken me dat.

Wat enorm leuk overigens dat iedereen hier zo veel post, vooral met eigen ervaringen!
Kan ik mooi snuffelen in allerlei rassen, voor als er hier ooit een hond komt.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:52

Mijn ultieme ras was de dobermann, maar denk niet dat er naar deze weer 1 komt zoveel ziektes afwijkingen ea het ras is ook kwa karakter steeds minder wat ik wil.

De boxer staat daar gedeelt eerste wat een geweldige honden, de drive, werkwilligheid, de loyaliteit voor de baas en dat alles in een knuffelig pakketje <3

Daarna vind ik de dogo canario een geweldig ras jaren 1 gehad, meegewerkt en getraind van verdediger tot hulphond hij kon alles. Eigenlijk was hij net als m'n dober een heerlijke hond voor mij maar geen knuffel en dat maken de boxers weer ruimschoots goed.

Nu heb ik veel rassen thuis en veel getraind maar mollossers mits werk gefokt spreken mij het meeste aan kwa karakter.

Buiten de mollossers, pincher en terriërs val ik voor de kelpie, mechelaar, bouvier etc

Kwa uiterlijk heb ik een zeer uiteenlopende smaak van wippet tot mastino ik vind veel honden prachtig

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:53

faunty schreef:
Benner , nooit meer iets anders _/-\o_ zulke fijne honden , ook met de paarden . Nooit problemen gehad

inderdaad , bij ons zijn ze kern gezond

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:14

Absoluut de Weimaraner en Vizsla

De grijze dame Izzy (Cody van de Maaskanthoeve) ondertussen 2 jaar en de Vizsla Jessy (Os Jessyke van de Boterakker) 7 maanden. Is echt een heerlijk stel.
Ik doe jachttrainingen en wedstrijd met ze.. Heerlijk om de passie van de honden te zien..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door CalvinenGino op 10-07-15 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:21

Ohhhh wat een beauties!!!!