[Info] Discussietopic over het houden van katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:30

xniieeenke schreef:
lor1_1984 schreef:
Oh en of ik weet hoe slim ze zijn. :j
heb er zelf 2, die leven binnen waar ze geen overlast kunnen veroorzaken, ja mss geluidsoverlast als ze weer eens bezig zijn. :Y)
Kat te slim = tuin niet goed genoeg afgezet in 9 vd 10 gevallen. ;)

Ja en als je dat goed af zet dan kost het je honderden euro's. Fijn hoor...

Daar kies je toch voor als je besluit katten te nemen? Of word er verwacht dat mensen zonder katten hun tuin kattenproof gaan maken, omdat katteneigenaren hun kat niet bij zich houden omdat het te veel geld kost? Dat is de omgekeerde wereld.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-11-15 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:30

Maar dat weet je als je een huisdier neemt, die kosten nou eenmaal geld.
is het niet aan een fatsoenlijke afzetting vd tuin, dan wel aan dierenartskosten, dieetvoer, onkostenvergoeding vd schade die ze veroorzaken (nogmaals: een beetje goede koikarper kost algauw meer dan €1000,-).

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:31

Relaxed schreef:
Waarom laten mensen hun kat buiten?
Waarom laten mensen hun kinderen gillen/krijsen?
Waarom laten mensen hun hond onophoudelijk blaffen?
Waarom laten mensen hun paard altijd binnen?
Waarom parkeren mensen hun auto asociaal?

Zo kan ik nog wel 100001 dingen bedenken, leven en laten leven en anders lekker in een hutje op de hei gaan wonen.

Grotendeels ben ik het met je eens.
Máár.........ik heb al vijf katten opgenomen van mensen die hún verantwoordelijkheid over hún dier niet nemen
Ik geloof dát dat op jou hele rijtje van toepassing kan zijn.
Mensen wíllen van alles en dénken zich alles te kunnen ( mogen ) permitteren .........maar verantwoordelijkheid nemen, begrip en rekening houden met/voor die ander zit niet bij iedereen in de genen.

Mijn mening??
Een kat hou je als huisdier.
Hou hem dan ook thuis.
( Maar maak het hem of haar wél gezellig.......een kamertje met een krabpaal en kattenbak is in mijn ogen zó kansloos!!)

beatje

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat mensen voor katten geen geld willen uitgeven.Zelfs hier op bokt zie je nogal eens een Oeps nestje.Er zijn nog altijd mensen te beroerd om hun kat te laten helpen.Laat staan hun tuin af te zetten en te zorgen dat hun kat geen overlast bezorgd.
Laatst bijgewerkt door beatje op 25-11-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

xniieeenke schreef:
Over het je tuin kat-proof maken;
Katten zijn heel slim dus geloof maar dat je dat niet met een klein beetje geld kan doen.

En misschien heb je net genoeg geld om in te laten enten maar kan je geen geld aan afschermen uitgeven omdat je dan geen extra meer hebt liggen voor de entingen...

En dan moet de buurman die géén huisdieren heeft maar wél wil genieten van zijn tuintje, en óók krap bij kas zit die omheining dan toch maar betalen?
Gewoon absurd.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:32

Ik vind het allemaal maar overdreven, dit hele gedoe.
Ik mag dan wel de enige zijn, maar je gaat toch hier niet over zeuren en TS is niet eens in staat haar mening ook maar een beetje aan te passen en zo...

Palmera schreef:
xniieeenke schreef:
Over het je tuin kat-proof maken;
Katten zijn heel slim dus geloof maar dat je dat niet met een klein beetje geld kan doen.

En misschien heb je net genoeg geld om in te laten enten maar kan je geen geld aan afschermen uitgeven omdat je dan geen extra meer hebt liggen voor de entingen...

En dan moet de buurman die géén huisdieren heeft maar wél wil genieten van zijn tuintje, en óók krap bij kas zit die omheining dan toch maar betalen?
Gewoon absurd.

Niemand zei dat.

blackflicka

Ts heeft ergens wel gelijk,wat te denken van die honden stront lekker als je erin stapt.
Als je dieren wilt prima,zorg dat een ander er geen last van heeft.

Ik heb nu mijn katten binnen reden,om dat ze vaak dood werden gereden een stuk verderop,en altijd maar dat geklepper,naar een ander hier ook 1 kat gehad is weggelopen,werd gevoerd allemaal door andere mensen,een kat moet je niet willen voeren ze hebben vaak al een huis.
Hier is mijn kat sinds vandaag,spoorloos deze moest wel naar buiten kunnen zo niet,dan werd ze erg nijdig,waar ik meer last van heb is dat die polen een stuk verder mijn katten voeren.
Ze blijven nu gewoon binnen heb er echt de schurft aan dat andere mijn katten voeren en zelfs daar binnen laten liggen,ben nu wel mijn kat kwijt. {:)-:( -:(-

Mijn tuin zet ik niet af,ik heb binnen katten die hebben een eigen kamer met alles wat ze nodig hebben.
Zelfs een super groot raam.
Laatst bijgewerkt door blackflicka op 25-11-15 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

xniieeenke schreef:
lor1_1984 schreef:
heb er zelf 2, die leven binnen waar ze geen overlast kunnen veroorzaken, ja mss geluidsoverlast als ze weer eens bezig zijn. :Y)

Het is volgens mij wel duidelijk nu dat je geen geld wilt uitgeven aan je katten, mocht je die hebben/krijgen. Hoop dat je ooit van gedachten veranderd wanneer je klagende buren krijgt.

Smudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:33

Resistance schreef:
Mijn kat komt gewoon lekker buiten. Als ze in een tuin komt waar dat niet gewenst is merkt ze dat zelf snel genoeg en doet het niet meer. Verder ga ik er niet over in discussie. :)

Hoe merkt jouw kat dat dan als mensen aan het werk zijn / boodschappen doen whatever en de tuin onderpoept / piest of schade toebrengt?[/quote]
Dat merk je niet, maar als degene waarvan de tuin is waar de kat schade aanbrengt die kat nou gewoon met van alles en nogwat wegjaagt en de eigenaar contacteert?[/quote]

Hoe moet ik een kat wegjagen als ik niet thuis ben?
Bovendien zijn katten hartstikke slim, die komen gewoon weer terug als er niemand in de tuin staat te schreeuwen naar ze.

bruintje123

xniieeenke schreef:
lor1_1984 schreef:

Dus?

Wat is het probleem. Jou kat.

@beatje
Dat is het helemaal. Het mag niks kosten.
Een ander overlast heet dan ineens leven en laten leven.

Pluizebolpum

quintusgl schreef:
Ik vraag me wel eens af waar de verdraagzaamheid van iedereen is gebleven.
Praat met elkaar, los het met elkaar op als er problemen zijn.......(voordat je de kat een rotschop geeft en dus je lontje al kort is).....
Soms snap ik het niet meer. Mensen worden zo hard. Ik doe er niet aan mee!

Ben ik het ergens wel mee eens maar je zou sommige 'kattenliefhebbers' eens moeten horen...Dan schoppen ze hun dier 's ochtends naar buiten en als dat beest last veroorzaakt dan mag diegene die er last van heeft het zelf uitzoeken. Vind ik niet kunnen.
Ook zo leuk, 'kattenliefhebbers' die hun dieren niet laten helpen maar wel dag en nacht buiten laten struinen. Zelfde soort die ondanks goedbedoeld advies blért dat ze hun dier niet wegdoen omdat ze er zo aan gehecht zijn. Beest woont al vijf jaar op een ander adres en ze weten bekant al niet eens hoe of dat dat dier er ook weer uit ziet. "En we zorgen zo goed voor ze" en ondertussen zitten de katten bij de buren binnen het eten van de buurkatten op te vreten en zijn ze amper binnen te houden, wat logisch is, als je voor schijtkat wordt uitgemaakt als je naar binnen komt kijk je ook wel drie keer uit om dat nog eens te proberen, maar "o, wat houden we van ze". :r

O ja, ben zelf ook kattenliefhebber hoor, en zelfs zo eentje die d'r kat naar buiten laat. Maar ik moet niet zien dat ze ongein uithaalt, 's nachts en als ik weg ben komt mevrouw sowieso niet buiten en mijn buren weten allemaal dat mevrouw hier thuishoort én dat, als ze al last van haar mochten hebben waar ik niks van weet, ze dat als de sodemieter moeten melden. Scheelt ook dat poeslief door mijn schutting eigenlijk de tuin niet uitkomt. Ze ligt voornamelijk onder de rozenbottel of op tafel te chillen.
Katten moeten van mij in principe best naar buiten mogen, maar onder voorbehoud. Als ze last geven of als het te gevaarlijk voor ze is moet je als eigenaar je verantwoording nemen. Dan maar in een ren of binnen met voldoende stimulatie. Ik zie vzpaard ook het liefst los en hekloos rondlopen, maar dat dat niet helemaal wenselijk is in een woongebied snap ik zelfs nog wel 's ochtends voordat ik koffie op heb. Die moet het ook doen met een afgezet landje. En dat mag je als eigenaar ook zelf betalen.
Perfect voor het beest? Misschien niet. Als ik soms in het donker nog buiten zit en poeslief als een minipanter door het gras zie struinen doet het me bijna zeer dat ze niet gewoon 's nachts buiten haar ding kan doen, maar het is niet anders. Dan maar wat meer jachtsimulatie binnenshuis en zo heel erg vindt ze het nou ook weer niet om 's avonds in een doos op de verwarming te bakken...

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:34

finnens ik zit al mijn hele leven met katten en als ze klagen (ene kant buren zijn toch 24/7 dronken) doen we wel wat hoor, echt wel. Maar om nou onze hele tuin af te zetten... we hebben een enorme tuin dat kost knetterveel.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:35

Hangt er een beetje vanaf waar je woont denk ik... als er meer dieren rondlopen, zoals ook vogels en egels, laat die kat er dan lekker bij. In hartje Amsterdam kan ik me voorstellen dat het irritant is, want de grootste dierenvrienden zitten daar niet :P

Wij zetten de kat altijd 's nachts naar buiten, maar wij wonen ook naast een bos. Overdag ligt ze rustig binnen te slapen. Niemand van de buren vindt het en probleem. Dat zou ik ook wel vreemd vinden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:37

Sleeper schreef:
Barbet schreef:
I
Ik heb wel een kattenbak in de bijkeuken, waar hij ook wel zijn behoeftes op doet.
Zomers blijft de bak vrijwel leeg dan doet hij het ergens buiten. (en daar ben ik blij mee want kattenbakken kunnen zo stinken, niet echt een lekker werkje om schoon te maken)

En dan woon jij landelijk maar de meeste mensen wonen dat niet en vinden het ook zo fijn dat de bak schoon blijft. En ondertusen de buurman kan de buurman graaien in de kattenstront als hij in zijn tuintje bezig is.

Ik ben geen voor,- of tegenstander van katten binnen of buiten maar sommige argumenten zijn echt gewoon te zot voor worden. Als je geen vieze kattenbak wilt moet je geen kat nemen. Drollen en plasje uitscheppen en klaar, een kinderluier of hondenpoep is viezer.

Ik ben toch gewoon eerlijk, ik maak het niet mooier dan het is.
Kat kan altijd naar buiten als hij wil, loopt hier in het weiland, greppels en de houtwallen en is niemand tot last.
En ik ben blij dat hij weinig op de kattenbak gaat, dat scheelt mij schoonmaken en geen last van de stank.
Het klinkt misschien inderdaad als een slap argument, maar zo gaat het hier nu eenmaal. :)

Susanne

xniieeenke schreef:
finnens ik zit al mijn hele leven met katten en als ze klagen (ene kant buren zijn toch 24/7 dronken) doen we wel wat hoor, echt wel. Maar om nou onze hele tuin af te zetten... we hebben een enorme tuin dat kost knetterveel.

Je bent 13. Neem aan dat het niet jouw geld is dat daar aan gespendeerd zal worden?

Smudge

xniieeenke schreef:

Onze tuin is ook groot en wordt bijna wekelijk vernield door iemand anders zijn katten.
Enig idee wat dat kost?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:38

xniieeenke schreef:
Ik vind het allemaal maar overdreven, dit hele gedoe.
Ik mag dan wel de enige zijn, maar je gaat toch hier niet over zeuren en TS is niet eens in staat haar mening ook maar een beetje aan te passen en zo...

Palmera schreef:

Gewoon absurd.

Niemand zei dat.[/quote]

Uit jouw posts maak ik anders op dat jij iig niet kunt/wilt betalen aan een omheining ;)

xniieeenke

Jelleee schreef:
xniieeenke schreef:

Je bent 13. Neem aan dat het niet jouw geld is dat daar aan gespendeerd zal worden?

Dat is het ook niet, maar dat heeft er ook niks mee te maken.

Smudge schreef:
xniieeenke schreef:

Onze tuin is ook groot en wordt bijna wekelijk vernield door iemand anders zijn katten.
Enig idee wat dat kost?

Dan nee je contact op met die mensen.

xniieeenke

Re: Waarom houden mensen hun kat niet binnen.

Nee want waarom een omheining? Fijn, je hele tuin vergallen door een gevangenis er van te maken, leeeeuuuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:39

Ik zou niet eens durven om mijn beesten zomaar alleen de straat op te sturen. Wat dacht je van al die auto’s? Of honden die niet gek zijn op katten? Of mensen die geen dierenvriend zijn en dat uiten op je kat? Of kinderen die het leuk vinden om staartje te trekken? En over het poosje jongeren met vuurwerk. Nee bedankt. :n

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:39

xniieeenke schreef:

Zolang er wat aan gedaan wordt wanneer mensen gaan klagen is het goed. Dat idee kreeg ik niet toen ik je berichten las.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:40

xniieeenke schreef:
Nee want waarom een omheining? Fijn, je hele tuin vergallen door een gevangenis er van te maken, leeeeuuuk.

En de niet-katteneigenaar moet dat dan maar wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:40

xniieeenke schreef:

Nogmaals, daar kies je voor als je katten wil. Cavia's die je los in de tuin heb lopen en waar een kat achteraan gaat zitten, dat is wel leuk zeker? Of katten die voor je volière op je vogels gaan jagen? Of die Koi karper in de vijver die gepakt word door iemand anders kat, erg leuk.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:41

sandra8 schreef:
En janken als mensen vergif gaan strooien. Ik zou zover overigens nooit gaan. Maar als ik ze een goede schop kan verkopen doe ik het wel.

Vergif strooien... Wat voor last mensen ook kunnen hebben van loslopende (huis)dieren, is gif strooien imo veel fouter dan je tuin niet katproof (kunnen) houden. Zoveel dieren (egels, marters, honden) zijn zo al een verschrikkelijke dood gestorven.

Ben blij dat jij dat gelukkig nooit zou doen, maar mocht ik degene zien die mijn kat een trap of schop verkoopt (als ze ondanks alle maatregelen die ik neem om ze geen overlast te laten bezorgen toch onverhoopt los op straat zou lopen), krijgt diegene toch echt het equivalent van zo'n schop terug. Keihard dus, want bij zo'n trap kan je een kat zeer ernstig beschadigen.
Laatst bijgewerkt door Malyma op 25-11-15 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:41

Lastig inderdaad, ik het er twee de een heeft ( nog ) geen behoefte aan buiten komen. De ander mag alleen naar buiten als er iemand thuis is. Zo gaat ze niet mauwen bij een ander huis oid. Ze blijft altijd heel dicht bij huis gelukkig, anders zou ik het ook niet doen ivm met overlast maar ook andere gevaren.