Poes verwacht ieder moment kittens!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:45

ik denk dat je weegschaal niet afgestemd staat op grammen maar iets anders

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:52

Ahh wat een mooie kleintjes !!

Die weegschaal (action) heeft 4 standen, je moet op het knopje rechts (unit) drukken en net zo lang 1 x drukken dat hij onderaan staan (G, van Gram)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Poes verwacht ieder moment kittens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:26

Als moeder het accepteert is dagelijks wegen aan te raden. Alleen wanneer mams er teveel stress van krijgt kan het problemen geven. Katten zijn niet zo dom dat een mensengeurtje ze meteen afschrikt, helemaal niet deze kat die jouw geur kent. Dagelijks hanteren is juist heel goed voor de kittens, dan zijn ze later minder angstig namelijk. Sterker nog, het kan de groei positief beinvloeden. Dit is allemaal wetenschappelijk bewezen. Dus vooral lekker blijven oppakken! Let daarbij wel goed op mams. Alleen doen als zij het toestaat.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:27

Nog wel wil ik aanvullen op wat zwerte zegt, zolang je ook maar niet de gehele dag ermee aan de gang bent :). Dus niet de gehele dag in je handen mee neemt etc, ze moeten ook alle tijd krijgen om te rusten,slapen, eten en door moeders verzorgd te worden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:29

Mioux schreef:
Nog wel wil ik aanvullen op wat zwerte zegt, zolang je ook maar niet de gehele dag ermee aan de gang bent :). Dus niet de gehele dag in je handen mee neemt etc, ze moeten ook alle tijd krijgen om te rusten,slapen, eten en door moeders verzorgd te worden.

Klopt helemaal. Teveel maakt de moeder ook gestresst. De positieve effecten van dagelijks hanteren zijn al merkbaar met 10 minuutjes per dag.

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:01

Gefeliciteerd met het mooie viertal!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:54

Ahhhh zo lief! <3

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:56

Gefeliciteerd!

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 23:08

Bedankt voor de reacties! Heb ze alleen met het verplaatsen en toen ze aan het eten was vast gepakt. Ze was vanochtend nog te beschermend om ze alle 4 te wegen. Bedankt voor de tip van de instelling van de weegschaal! Is inderdaad van de Action zal er morgen naar kijken!

Ik ben begonnen haar nu iedere keer als ik langs loop even aandacht te geven in plaats van de kittens. Waarbij ze vanochtend al begon te blazen als ik op haar af kwam kan ik nu gewoon na even aan mijn hand geroken te laten hebben haar gewoon aaien over haar koppie! Hele vooruitgang dus zo opbouwen en laten wennen dat ik haar en haar kittens niets doe. Dan zal ik ze regelmatig wegen en bijhouden!

De schoonmoeder van mijn zusje wilt er 2 dus waarschijnlijk zijn er al 2 verkocht! Wil nog even de bijkomende kosten bespreken als ze katten in huis halen zodat ik zeker weet dat ze niks tekort komen maar dan hebben er in ieder geval 2 een huisje! (Mits het vrouwtjes zijn, moeten we nog even kijken wat voor geslacht de kittens hebben!)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:24

Anders bespreken van de kosten voor eerste enting, eventueel tweede als je ze tot 12 weken houd wat wel aangeraden word, en ontwormen en ontvlooien en ik zou chippen er zeker wel bij doen, en dan die kosten ofzo? Als ze niet chippen de nieuwe eigenaren en ze raken ooit zoek, dan staat ze in iedergeval op jouw adres als je ze ook correct registreert.

Zou inderdaad paar keer per dag langs lopen en zowel moeder als kittens aandacht geven. Maar let wel op dat je niet teveel stress geeft door elk half uur dit te doen, ze hebben ook veel rust nodig.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 08:51

Heb ze zojuist gewogen. Kon ze gewoon uit dr nest halen liet ze toe! 1tje lag er echt onder dus heb ik maar laten drinken. Btw, zijn sowieso 2 met witte pootjes! :D De andere zwarte kon ik niet zien.

Weegschaal stond op lb dus wereld van verschil nu. 2 zitten er goed oo gewicht maar de ander blijft nog wel achter met 105 gram. Was ook wat rustiger en stiller, even in de gaten houden. Heb foto's maar bokt upload doet op mijn telefoon heel raar hij saved niet.. :\

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:52

anders even tinypic.com werkt vaak dan wel :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 08:52

Je ziet ook qua grootte wel verschil tussen de laatste 2. Zorgwekkend of trekt dat waarschijnlijk wel bij?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:53

dat tweede is zo dotje ! :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:54

Ik zou dat poesje wat achterblijft goed in de gaten houden! En het beste kun je even de DA bellen en vragen waar je op moet letten etc.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:57

Als 't net als bij pups is, gewoon goed in de gaten houden elke dag of hij/zij wel groeit. Zolang hij/zij niet afvalt is het meestal wel goed.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:58

Belangrijkste is dat ze dagelijks blijven groeien. Geeft niet zoveel als de ene harder gaat dan de ander, dat gebeurd gewoon. De sterkste pakken de beste tepels en daar doe je weinig aan en hoeft ook geen probleem te zijn. Het is wel een probleem als ze gaan afvallen, dan moet je gaan bijvoeren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:00

Wat Zwerte zegt. :j

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:01

De een groeit harder dan de andere is heel normaal. Zolang het poesjes blijft aankomen en gewoon levendig oogt niet teveel zorgen maken.

Was met ons nestje van 3 ook. De kleinste was met geboorte 70 gram. En die is nu de dikste en grootste van het nest.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:14

Wat je eventueel wel kan doen, is als ze wel af zou vallen of niet aan komt, kitten melk halen. Dat is speciaal melk bij de dierenarts dat je kan bijvoeren. Maar dan moet je dat pas echt doen eigenlijk als die afvalt of niet aankomt of zwakker lijkt te worden.

Ieder katje is niet t zelfde, ene groeit nou eenmaal harder als de ander heel normaal. Is net een mens he ;) haha

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:21

Oke top gewoon in de gaten houden dus! Lastig dat ze zoveel op elkaar lijken..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:23

haha je herkent ze vanzelf ;) en een kitten van 100 gram bij wijze van weegt niet in ene 150, dus dan zie je vaak ook wel wie wie is. Of gewoon herkenningspuntje maken ? bv 2 hebben witte pootjes, dan heb 1 altijd net 1 pootje iets hoger wit, of vlekje ergens nog:)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:50

Markeer ze! Sommigen gebruiken daar gekleurde nagellak voor. Fokkers gebruiken ook best wel eens gekleurde elastiekjes. Goed in de gaten houden dat ze niet te strak gaan zitten natuurlijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:53

Zou géén stiekjes gebruiken, hoe je t went of keert, kitten kan erdoor stikken als ze klem komen te zitten. Die hebben nog helemaal geen kracht of iets om los te komen...

Markeren kan wel, weet alleen niet of mama dat zo leuk vind als je t met nagellak doet :P Of wat anders dat ze t eraf likt haha

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 09:54

Ja dat met die stiekjes of touwtjes vind ik niks, veel te bang dat ze stikken. :o Maar zodra ik ze wat langer en beter kan bekijken ga ik vast wel een verschil opmerken! :)