kat gevonden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:38

Angeliquee18 schreef:
Waarom maak je in hemelsnaam een topic aan, terwijl je toch niks gaat doen??
Zet dat beessie dan aan de kant van de weg, en bel de dierenambulance dat die daar staat.

Nu kun je je wel heel zielig voelen, maar dat heb je zelf in de hand.

boer of geen boer, ik ken er zat met nog een groter hart voor dieren dan een gemiddeld mens !

Wil je zeggen dat ts geen groot groot hart heeft voor dieren. -O-
En bedankt dat wij boeren al niet meer bij de gemiddelde mensen horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:39

Vanochtend liep de kat nog niet. Heb hem een tijdje op schoot gehouden en nu loopt hij.
Ik ga straks langs de buren op zoek naar de eigenaar. Tot die tijd hou ik hem.
Op andere, niet relevante berichten, ga ik niet reageren.
Wou alleen even zeggen dat het goed gaat, zodat er niet meer zo panisch gedaan hoeft te worden door sommigen.

Anoniem

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:41

TS misschien kan je de buren vragen of je hem bij hen kan laten ophalen?
Dan is er voor jou geen probleem en de kat krijgt de zorg.. Win win zou ik zeggen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:46

amoj schreef:
Vanochtend liep de kat nog niet. Heb hem een tijdje op schoot gehouden en nu loopt hij.
Ik ga straks langs de buren op zoek naar de eigenaar. Tot die tijd hou ik hem.
Op andere, niet relevante berichten, ga ik niet reageren.
Wou alleen even zeggen dat het goed gaat, zodat er niet meer zo panisch gedaan hoeft te worden door sommigen.

Ik dacht dat de DA zou langskomen? "Het gaat goed"... hoe weet je dat nou? Wellicht heeft die interne bloedingen oid. Dat kan je van buiten niet zien.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:50

Ik zeik niemand af. TS vraagt om hulp maar doet er niets mee omdat het haar wordt belet. Dan nog was de kat beter af langs de weg en een telefoontje naar de dierenambulance zodat hij werd opgehaald en onderzocht.

Het is algemeen bekend dat boeren anders met hun dieren omgaan dan de gemiddelde mens. Ik heb daar best moeite mee en ga het niet goedpraten. Omdat je boer bent mag je dus anders met je dier omgaan? Dieren zijn ook levende wezens van vlees en bloed.

En ja, ik ben zo'n mafketel die, al is het diep in de nacht, een aangereden huisdier helpt en probeert instanties te bereiken en als dat niet lukt mijn eigen dierenarts bel die 24/7 bereikbaar is voor eigen klanten. Ik heb het helaas al twee keer meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 18-04-15 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:51

Ayasha schreef:
Ik was degene die zei dat de eigenaar die hem zo liet lopen Verantwoordelijk was dus je hoefde geen naam te noemen.
De rest was nl druk met TS af zeiken.

Als TS niet mag bellen houdt het op. Hij ligt nu beter dan waar ie lag.

Ze had het dier beter kunnen laten liggen! Want hij ligt nu NIET beter dan waar hij lag. Als je een gewond dier vind en je kan/wilt/durft er geen verantwoordelijkheid voor te nemen, neem het dier dan ook niet mee! Als ze hem buiten had laten liggen, had misschien iemand anders hem gevonden die wél de verantwoordelijkheid had genomen. Nu neemt TS wel de kat, maar niet de verantwoordelijkheid. En dat is in mijn ogen echt te zot voor woorden.

TS: jij bent geen dierenarts. Dus leg dat beest alsjeblieft ergens buiten of bij de buren neer en bel de dierenambulance of laat iemand hier dat doen. Dan krijgt het dier zijn zo hard nodige medische zorg. Je bent hem nu gewoon aan het mishandelen door hem dat te onthouden, enkel omdat jij jezelf zo zielig vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:52

Had ze hem laten liggen was ie nu met wat pech plat. Als ze niet mag bellen als ze de kat mee heeft, dan vast ook niet als ze hem heeft zien liggen.

Hoe boeren al dan niet om gaan met beesten doet er hier niet toe.

Makkelijk oordelen he Lalidan.

TS wat heb ik een gigantisch respect voir jou hoe netjes jij met de laag bij de grondse reacties v een aantal hier om gaat. +:)+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 18-04-15 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:54

Fijn dat de kat weer op de been lijkt te komen.
Maar zonder panisch te doen is dit natuurlijk wel gek.

Wat is de beweeg rede van jou ouders en jou om niet naar een dierenarts/ dierenambulance te bellen???
Gewoon......uit nieuwsgierigheid.

Ik ben nl opgevoed met de regel dat elk leven er een is, of het nu van een mens of een dier is.
Dieren in nood werden daarom altijd opgevangen, zelfs vroeger.
En toen ging men niet zo snel naar een dierenarts en de ambulance was er nog niet eens.....maar hulpeloos laten liggen dééd je gewoon niet.
Er werd zelf eerst van alles gedaan, of men wist wel iemand die het dier snel en vakkundig kon laten hemelen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 08:56

Precies, hoe boeren met dieren omgaan is ook niet relevant maar wordt ook telkens benoemt om het goed te praten.

Zoals ik al eerder zei, ze had de kat ook op kunnen pakken,in de berm of aan de kant kunnen leggen zodat hij niet overreden kan worden en dan de dierenambulance bellen en de locatie aangeven. Was m.i. de beste optie in deze kwestie.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:00

RaafSmits schreef:

Wat is de beweeg rede van jou ouders en jou om niet naar een dierenarts/ dierenambulance te bellen???

Ik ben nl opgevoed met de regel dat elk leven er een is, of het nu van een mens of een dier is.
En toen ging men niet zo snel naar een dierenarts en de ambulance was er nog niet eens.....maar hulpeloos laten liggen dééd je gewoon niet.
Er werd zelf eerst van alles gedaan, of men wist wel iemand die het dier snel en vakkundig kon laten hemelen.

Dus jij slaat geen vliegen dood, let op dat je niet op insecten gaat staan en rijd maar zo min mogelijk met de auto want ojee, dat kost ook insectenlevens!
Ze heeft het dier niet gewoon laten liggen, ze heeft zelf ook zo goed als kwaad als het kon dat dier proberen te redden.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 18-04-15 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:02

Amoj, Als het niet beter blijkt te gaan met de kat: welke provincie woon je? Misschien dat ik, of iemand anders van bokt, hem wel wil/kan ophalen als het slechter gaat en naar goede zorg kan brengen. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat mensen door omstandigheden niet kunnen doen wat ze eigenlijk wel willen doen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:04

romyloverrr schreef:
RaafSmits schreef:

Dus jij slaat geen vliegen dood, let op dat je niet op insecten gaat staan en rijd maar zo min mogelijk met de auto want ojee, dat kost ook insectenlevens!

Ehmm juis deze reactie van jou slaat nergens op.
Ze bedoeld gewoon als een dier pijn heeft of in nood is dat ze dan helpt.
Zoals elk normaal denkend mebs zou moeten doen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:05

Yinnar schreef:
Ik zeik niemand af. TS vraagt in hulp maar doet er niets mee omdat het haar wordt belet. Dan nog was de kat beter af langs de weg en een telefoontje naar de dierenambulance zodat hij werd opgehaald en onderzocht.

Het is algemeen bekend dat boeren anders met hun dieren omgaan dan de gemiddelde mens. Ik heb daar best moeite mee en ga het niet goedpraten. Omdat je boer bent mag je dus anders met je dier omgaan? Dieren zijn ook levende wezens van vlees en bloed.

En ja, ik ben z'n mafketel die, al is het diep in de nacht, een aangereden huisdier helpt en probeert instanties te bereiken en als dat niet lukt mijn eigen dierenarts bel die 24/7 bereikbaar is voor eigen klanten. Ik heb het helaas al twee keer meegemaakt.

Misschien hebben die boeren gewoon wel een beetje gelijk en beseffen die wat meer dan stadsmensen dat niet alle dieren te redden zijn? Die dieren willen laten leven is vaak gewoon voor eigen gemoedsrust en niet voor wat het beste is voor het dier zelf. Als ik die wat die stadmensen (zogezegd de ''nomale'') die dieren aandoen, daar heb ik moeite mee. Alles kost wat kost willen redden.
Dus als je geen boer bent moet je anders met dieren omgaan, DAT vind ik zielig.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:09

romyloverrr schreef:
Yinnar schreef:
Ik zeik niemand af. TS vraagt in hulp maar doet er niets mee omdat het haar wordt belet. Dan nog was de kat beter af langs de weg en een telefoontje naar de dierenambulance zodat hij werd opgehaald en onderzocht.

En ja, ik ben z'n mafketel die, al is het diep in de nacht, een aangereden huisdier helpt en probeert instanties te bereiken en als dat niet lukt mijn eigen dierenarts bel die 24/7 bereikbaar is voor eigen klanten. Ik heb het helaas al twee keer meegemaakt.

Misschien hebben die boeren gewoon wel een beetje gelijk en beseffen die wat meer dan stadsmensen dat niet alle dieren te redden zijn? Die dieren willen laten leven is vaak gewoon voor eigen gemoedsrust en niet voor wat het beste is voor het dier zelf. Als ik die wat die stadmensen (zogezegd de ''nomale'') die dieren aandoen, daar heb ik moeite mee. Alles kost wat kost willen redden.
Dus als je geen boer bent moet je anders met dieren omgaan, DAT vind ik zielig.

Nou hoe sommige boeren met hun dieren omgaan Is ook niet juist.
IK zie liever iemand die 10 keer naar de dierenarts gaat en hem op advies laat inslapen. Als een boer die te eigenwijs is en er niks aan doet.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:13

Dan beter naar de dierenarts voor een spuitje dan het laten creperen romylover. Jij beweert nu zelf dat boeren dit doen en je praat dat goed. Vreemd.

Als dieren niet te redden zijn verlos je ze uit hun lijden. Je wacht niet af tot ze uit zichzelf doodgaan. Dat is laten creperen. Dat hebben die dieren ook verdiend.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:15

Oke ja laten we alle boeren over een kam scheren hier.
Ik denk dat de meeste boeren meer hart voor hun dieren hebben dan wie dan ook hier op bokt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:17

Gillbo schreef:
Oke ja laten we alle boeren over een kam scheren hier.
Ik denk dat de meeste boeren meer hart voor hun dieren hebben dan wie dan ook hier op bokt.

Er zijn zeker veel goede boeren, het zijn de rotte appels die het beeld verpesten.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:21

Ik begrijp heel goed dat de ouders van TS het onzin vinden om te bellen. Het is in feite ongedierte (althans, zo zien sommige boeren de zwerfkatten. Ik wil niet generaliseren, dus vandaar sommige). Waar haalt iedereen dus vandaan dat het beestje een eigenaar heeft en niet een zwerfkat is?

Ik vind dat je super gehandeld hebt TS! Je hebt gedaan wat je kon! Ik hoor graag hoe het afloopt en als je dat niet i dit topic wilt, maar wel via pb dan staat m'n box open!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:21

Yinnar schreef:
Dan beter naar de dierenarts voor een spuitje dan het laten creperen romylover. Jij beweert nu zelf dat boeren dit doen en je praat dat goed. Vreemd.

Als dieren niet te redden zijn verlos je ze uit hun lijden. Je wacht niet af tot ze uit zichzelf doodgaan. Dat is laten creperen. Dat hebben die dieren ook verdiend.

Ik heb nooit ergens gezegd dat boeren kun dieren laten creperen.
Dat maak jij ervan! Wie zegt dat wij ze uit zichzelf dood laten gaan :+
Als ze echt niet te redden zijn (en dan spreke ik voor mijzelf, niet voor alle boeren)
maken we er gewoon zelf een einde aan ipv dat arme dier nog naar een dierenarts te gaan verslepen om daar een spuitje te krijgen. Wat de volgens jou ''normale'' mensen vaak doen. Dit is een veel snellere en voor mij gevoel vriendenlijkere manier.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:25

Een goede boer heeft zeker hart voor z'n dieren.
Maar laten we eerlijk wezen de meeste ervan denken wel in geld.
En ja ook om die redenen heb ik ook boeren zelf een kalf dood zien slaan ipv van de da te bellen voor een spuitje.

Ts breng het diertje alstublieft naar een dierenarts.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 18-04-15 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: kat gevonden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:26

En die beesten zíjn hun geld dus daar moeten ze voor zorgen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:28

En over dat hulpeloze dieren laten doodgaan, dat leren ze mij inderdaad is sommige gevallen.
Niet elk dier valt te redden! Wij hebben toevallig laatst ook een lammetje gehad dat geboren werd maar helemaal misvormd was. moet je dat dier dan maar laten leven kost wat kost of gewoon zorgen dat hij dood gaat

Dit lees ik al in één van je posten. Je krijgt het met de paplepel ingegoten dus je weet niet beter. Zegt uiteraard niet of dit de juiste manier is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:29

Miss. was de kat in shock en was die daarom zo down enzo. Wij weten de thuis situatie niet bij TS,ik begrijp best als ze zegt dat ze niet mág bellen,dat ze voor zichzelf kiest en niet voor de kat.
Kiest iedereen hier voor het dier of voor zichzelf? wil je op straat komen te staan voor een dier?
Het is makkelijk gezegd tot je er zelf voor komt te staan.
Hoe erg het ook is voor de kat,ik snap dat TS voor zichzelf kiest.Ze verzorgd de kat toch ook,dus ze is echt geen dieren beul.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:33

Yinnar schreef:
En over dat hulpeloze dieren laten doodgaan, dat leren ze mij inderdaad is sommige gevallen.
Niet elk dier valt te redden! Wij hebben toevallig laatst ook een lammetje gehad dat geboren werd maar helemaal misvormd was. moet je dat dier dan maar laten leven kost wat kost of gewoon zorgen dat hij dood gaat

Dit lees ik al in één van je posten. Je krijgt het met de paplepel ingegoten dus je weet niet beter. Zegt uiteraard niet of dit de juiste manier is.

qoute dan het hele bericht, dan die je dat we ze helemaal niet laten doodgaan, dat is alleen wat iemand suggereerde, en daar reageerde ik op. En laten doodgaan bedoel ik hier niet zoals je het óók kunt lezen.
Maar als je het in context ziet ziet ieder normaal mens dat.
romyloverrr schreef:
Watblieft?! Doe even normaal zeg!
Mijn ouders zijn boeren die hard werken en van dieren houden!

Maar dat hebben ze zich er wel zelf naar gemaakt in ons geval.
een lammetje was bij ons een helling afgevallen (zuid-limburg) en had zijn nek gebroken.
Iemand had de dierenambulance gebeld (is ook goed, al is het logischer gewoon even na te vragen aan de buren wie de eigenaar is) en die wilde dat arme dier nog proberen te redden.
Ze wilde dat schaap nog meenemen met de ambulance en proberen te redden, waar je als eignenaar daarna de rekening van krijgt. Terwijl aan dat dier niets meer te redden viel en het echt ten koste van het dier zou gaan.

DAT is pas zielig.

Niet elk dier valt te redden! Wij hebben toevallig laatst ook een lammetje gehad dat geboren werd maar helemaal misvormd was. moet je dat dier dan maar laten leven kost wat kost of gewoon zorgen dat hij dood gaat.

Maar raad eens bij wie er elk jaar lammetjes die ziek zijn binnen zitten en zelfs jonge eentjes in de wasbak zwommen omdat een vriend van mijn vader de moeder per ongeluk dood had gereden.
Laatst bijgewerkt door romyloverrr op 18-04-15 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 09:33

Maar er zijn genoeg andere opties dan die waarvoor ze heeft gekozen goyha. Ik heb begrip voor haar situatie maar wees dan creatief in het bedenken van een andere optie. Er zijn er al een paar aangegeven.