Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je hebt een email gestuurd naar de persoon hier in NL die er wellicht het allermeeste vanaf weet, wacht dit af. Zij kan je zeker verder helpen.
essie_blue schreef:Sorry maar ben ik nou de enige die dit echt belachelijk vindt? Het is een muis (of nog erger, een rat?)!! natuurlijk zijn het schattige beestjes om te zien, maar als je zo'n jonkie ziet moet je er gewoon van afblijven. Ook als het beestje ziekelijk over komt, lijkt me ook dat hij gewoon een ziekte heeft of gif op heeft. En anders is die nu wel in schock omdat je 'm naar binnen hebt gehaald.. Al gaat het nu dus beter? Daarnaast zijn muizen een behoorlijke plaag, de dierenwinkels of dierenambulance gaan je echt niet serieus nemen als je met een jonge muis aan komt hoorHet is een wild dier en als je het goed wil doen moet je dat zo laten. Je gaat het toch niet serieus tam proberen te maken? Zo'n dier hoort niet in een kooi en zeker niet alleen. Gewoon naar buiten doen dat beestje!
Het is heerlijk muizenweer
MD_Triumph schreef:volgens mij begrijp jij t niet helemaal essie_blue. Dier zit niks voor niks ZONDER moeder alleen uren lang voor zich uit te staren, zwak en waarschijnlijk ziek had hij sowieso gisteren niet overleefd.
Waarom zou het stress met zich meebrengen als hij in een warme omgeving zit met eten en drinken? kun jij dat bewijzen? Dieren zetten zich niet schrap, dieren vluchten wanneer zij in gezonde staat zijn en voor zichzelf kunnen zorgen.
Wanneer een dier zo erbij zit is kans op overleven klein en gaat hij dood. Ik geef het dier alleen maar een oppeppertje door hem even goed te voeden en te laten rusten. Meer niet.
en nogmaals dit was mijn keuze om het dier een kans te geven. Laat dat lekker mijn keus zijn en hou het commentaar waar ik overigens echt niks aan heb lekker voor je.
de mevrouw van de opvang vond het juist goed wat ik had gedaan omdat hij anders dood was gegaan, nu heeft hij nog een kans. wellicht niet in het wild, maar wel als rat bij zijn soort genootjes. 
. Dan kan die 3 dingen doen, vechten vluchten of verstijven. Kennelijk heeft hij het laatste gedaan en dan kun je hem optillen ja, maar het brengt dus wel enorm veel stress met zich mee. Kan ook zijn dat die gif gegeten heeft en dat die daar aan het dood gaan is.Stef_Alinde schreef:pardon een muis en rat horen niet in huis?
Net zoals dat op paarden niet gereden hoort te worden.
Honden buiten in een roedel moeten lopen..
Vissen niet in een aquarium horen?
Ik mag toch hopen dat die opmerking bedoeld was voor wilde muizen en ratten?
En tja hij leeft nu binnen..
ts: ik had precies hetzelfde gedaan als jou.
helaas kan niet iedereen dat zeggen. Amiigo schreef:Stef_Alinde schreef:pardon een muis en rat horen niet in huis?
Net zoals dat op paarden niet gereden hoort te worden.
Honden buiten in een roedel moeten lopen..
Vissen niet in een aquarium horen?
Ik mag toch hopen dat die opmerking bedoeld was voor wilde muizen en ratten?
En tja hij leeft nu binnen..
ts: ik had precies hetzelfde gedaan als jou.
Je gaat toch ook geen vis uit de zee vangen en in een aquarium stoppen of een paard uit het wild plukken? Tuurlijk zullen ze zich uiteindelijk wel aanpassen maar maar of ze daar blij van worden..?

MD_Triumph schreef:ik mag m naar de opvang brengen waar hij leert van andere ratten en soortgenoten heeftde mevrouw van de opvang vond het juist goed wat ik had gedaan omdat hij anders dood was gegaan, nu heeft hij nog een kans. wellicht niet in het wild, maar wel als rat bij zijn soort genootjes.
Sorry voor mijn reactie essie_blue, niet zo bedoeld.