Beide fulltime werken en een hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 09:57

Las ergens hoe mensen het doen als de pup er net is.

Toen ze pup was, veranderde ik net van baan. Heb de tegen de baas gezegd als jij wilt dat ik hier kom werken dan heb ik wel een eis dat mijn hond mee kan. Dit mocht :j

Mensen die helemaal niet meer weg gaan omdat ze een hond hebben vind ik wat overdreven. Ze kunnen best even alleen zijn hoor..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:00

Collie2008 schreef:
Ik denk dat ik 8uur niet uitlaten, maar lekker vrij in huis met een vriendje nog minder erg vind dan 8uur in de bench en wel even een plasje mogen doen.

denk ik ook.. :j

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:05

Toen onze jongste nog pup was en we alleen hem hadden, werkte mijn vriend fulltime en ik parttime. Dagen dat we beiden werkten kwam mijn moeder hem uitlaten. Toen Riley 1 jaar was, zijn we naar Duitsland verhuist en zijn we beiden fulltime gaan werken. Ik kreeg nog 2 honden erbij van mijn schoonouders die gingen scheiden. Dus in totaal 3 honden. Wij hebben hier flink wat grond, dus plaats zat. Mijn moeder kon helaas niet meer overdag komen.

Dus de hondjes aangeleerd langer alleen te zijn. Dit zijn ze gewend en nooit problemen mee gehad. Via een camera thuis deden we hun filmen. Dan zag je ze rennen en spelen, maar vooral slapen.

Inmiddels ben ik weer parttime terug gaan werken, dus zijn ze hooguit nog 1 á 2 dagen lang alleen. De rest ben ik thuis of heb nog een halve dag.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:35

LovingTweety schreef:
xPenny schreef:
Hoe kijken we hier allemaal dan tegen huiskatten aan?
Sommige mogen nog niet eens naar buiten!

Mijn katten mogen niet naar buiten nee. Alleen als ik er ben en in de ren. Ik woon langs een 80 km weg en wil ze niet van het asfalt moeten schrapen. Er liggen hier regelmatig katten dood op de weg.

Ik vind dus dat je geen katten moet nemen als ze niet naar buiten kunnen...
Ik zou ze ook niet buiten durven laten aan zo'n weg, maar zou dan dus geen kat nemen.

LovingTweety

Re: Beide fulltime werken en een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:42

Haha, vreemde beredenering. Ze kunnen hier in de ren (9 bij 3) en hebben verder het hele huis tot hun bezit. Ik heb meer moeite met mensen die hun katten wel naar buiten zetten die vervolgens bij anderen hun tuin volpoepen. Hoe verantwoord jij dat aan je buren?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:10

Ik heb geen katten ;)
Als je in een overvolle woonwijk woont moet je misschien overwegen om geen dieren te nemen die overlast veroorzaken in plaats van wel de dieren nemen en ze dan in hun vrijheid beperken zodat ze geen overlast veroorzaken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:16

Haha ik woon dus niet in een overvolle woonwijk, die staan niet naast 80 km wegen. Dus eigenlijk wil jij nu zeggen dat je alleen een kat kan nemen op een boerderij die in de verste verte geen wegen heeft? Want in de woonwijk binnen/buiten kan het niet, langs een drukke weg kan het niet. Dus wat overblijft is op een boerderij. Volgens mij (en het asiel die kwam checken toen ik ze 8 jaar terug net had) hebben mijn dieren een perfect leven. Altijd eten in de buurt, vers water, frisse lucht (want dat krijgen ze als ze buiten lopen), lekkere mandjes, krabpalen/tonnen en regelmatig een knuffel.
Mijn pony's lopen 24/7 buiten met inloopstallen en mijn hond wordt elke 4 uur uitgelaten. Maar nee, beter kan ik geen dieren nemen. :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:18

Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat als wij beide fulltime werken er geen hond komt
Tenzij wij veel ruimte hebben en de honden los kunnen, anders wil ik ze niet.

Ik heb ze, dus ik ben verantwoordelijk voor het uitlaten enzo :).

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:20

Naar mijn mening moet je katten nemen als je zeker weet dat ze of in je eigen kattenbak schijten of in je eigen tuin en in elk geval niet in die van de buren.
Sorry, klein persoonlijk ergernisje :+ (en ja, ik ruim de poep altijd op van onze hond *D )

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:22

LovingTweety schreef:
Haha ik woon dus niet in een overvolle woonwijk, die staan niet naast 80 km wegen. Dus eigenlijk wil jij nu zeggen dat je alleen een kat kan nemen op een boerderij die in de verste verte geen wegen heeft? Want in de woonwijk binnen/buiten kan het niet, langs een drukke weg kan het niet. Dus wat overblijft is op een boerderij. Volgens mij (en het asiel die kwam checken toen ik ze 8 jaar terug net had) hebben mijn dieren een perfect leven. Altijd eten in de buurt, vers water, frisse lucht (want dat krijgen ze als ze buiten lopen), lekkere mandjes, krabpalen/tonnen en regelmatig een knuffel.
Mijn pony's lopen 24/7 buiten met inloopstallen en mijn hond wordt elke 4 uur uitgelaten. Maar nee, beter kan ik geen dieren nemen. :')

Verantwoord je vooral niet, heeft geen zin :D

Hier 8 katten met een afgezette tuin, 1 hond die los loopt in huis tijdens onze afwezigheid, 2 konijnen in een 3 verdiepingen appartement die binnenkort naar een buitenhok met grote ren verhuizen en 2 paarden die de hele dag buiten staan, maar 's nachts op stal. Je doet het toch nooit voor iedereen goed! En dat hoeft ook niet.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:23

Majabeestje schreef:
Naar mijn mening moet je katten nemen als je zeker weet dat ze of in je eigen kattenbak schijten of in je eigen tuin en in elk geval niet in die van de buren.
Sorry, klein persoonlijk ergernisje :+ (en ja, ik ruim de poep altijd op van onze hond *D )

Haha ja daarom, om die reden heb ik dus ook een ren. Kunnen ze op gezette tijden wel naar buiten, maar vallen niemand lastig en lopen geen gevaar.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:25

Ik werk 4 dagen, mijn vriend 5.
Tussen de middag komen om en om mijn schoonmoeder en moeder om ze uit te laten :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:15

LovingTweety schreef:
Dus eigenlijk wil jij nu zeggen dat je alleen een kat kan nemen op een boerderij die in de verste verte geen wegen heeft?

Nee dat is jouw conclusie, niet de mijne

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:15

Nikass schreef:
Story schreef:
Mijn vriend en ik werken ook fulltime. Hij 40 uur en ik 36 uur.
Onze hond blijft gewoon thuis en heeft de woonkamer tot zijn beschikking.
Wel werk ik dicht bij huis en kan hem als het nodig is tussendoor uitlaten.
Ik heb bewust de keuze gemaakt om een volwassen hond aan te schaffen die het al gewend was om alleen thuis te blijven.

Hij vindt het erg gezellig als wij thuis zijn maar als wij er niet zijn ligt hij heerlijk op de bank te slapen.
Wij hebben een actieve hond en ik heb voor mijzelf wel de regel opgesteld dat ik hem smorgens en savonds na mijn werk voldoende beweging geef.
Dat betekend dat ik smorgens minimaal een half uur tot 3 kwartier met hem wandel en savonds gaat hij mee naar de paarden en eventueel mee op buitenrit.

Hij wordt op deze manier vervult in zijn behoefte en voor ons is het mogelijk om een hond te houden.

Wow... het kan zijn dat ik het niet helemaal begrijp hoor, maar jij laat je hond sochtends een half uur tot drie kwartier uit (loopt hij dan los?) en vervolgens zit hij een uur of 8 tot 10? alleen?

Ik denk dat het feit dat een hond alleen kan zijn zonder te slopen of te janken niet per definie betekent dat het dan okee is. Niet als dat om lange dagen gaat. Ik begrijp het niet als mensen daar zelf geen moeite mee hebben.

Dat lees je goed.
Hij loopt wel altijd los dus een actieve wandeling (bal of frisbee gooien, naast de fiets of mee met de paarden op buitenrit)
Wel is het zo dat mijn vriend super vroeg begint en weer wat eerder op de middag thuis is. Dus gemiddeld is hij 6 tot 7 uur per dag alleen (4 dagen in de week)
Maar een uurtje of 8 a 9 komt ook wel eens voor.
Mijn hond is er aan gewend en lijkt het niet erg te vinden.
Overdags is hij ook vaak moe van de activiteiten die we op andere tijdstippen van de dag doen :)
Voor onze hond werkt dit prima.

Wat ik zelf vaak nog vervelender is om te zien als mensen wel altijd thuis zijn maar 4x per dag met hun hond (vol energie) hetzelfde straatje om wandelen.
Dan is die van mij wel 4 dagen wat langer thuis maar zijn portie afwisseling en zijn energie kan hij tenminste kwijt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:51

niet alle honden zijn vol energie hoor...die van mij kunnen de hele dag los rondrennen,doen ze ook niet.Met periodes wel.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:57

Mijn hond is nu bijna 4 en sinds hij pup is heb ik altijd veel tijd voor hem gehad door weinig collegeuren etc. Na de zomer ga ik fulltime werken net als mijn vriend we hebben nu dit bedacht: 1 dag in de week komt onze schoonmaakster, zij laat de hond dan een half uur uit. 2 dagen in de week uitlaatservice en 1/2 dagen komt mijn vriend 's middags de hond uitlaten. Ik ben 1 dag in de 2 weken vrij dus dan doe ik het zelf. 'S ochtends en 's avonds nemen we altijd lekker de tijd om naar het bos te gaan of te fietsen. Het is voor onszelf minder leuk maar ik denk dat het voor de hond een prima werkweekje is zo

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:01

Lijkt me prima. Hoewel onze hond echt niet tussendoor uitgelaten hoeft te worden. Zo niet, dan slaapt hij gewoon door.

Story

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:27

geerke schreef:
niet alle honden zijn vol energie hoor...die van mij kunnen de hele dag los rondrennen,doen ze ook niet.Met periodes wel.

Dat begrijp ik, ik scheer ook niet alle honden over 1 kam. Elke hond is anders natuurlijk.

Maar dat is dan meer wat ik hier regelmatig zie gebeuren in de buurt.
En dan is het leuk dat je veel thuis bent maar als zo'n hond nog niet in zijn (energie)behoefte voldaan wordt en een saai leven lijd terwijl hij meer nodig heeft... dat vind ik dan vervelender om te zien.

Mensen zeggen wel snel: oh dat doe je toch niet je hond zolang alleen thuis laten... maar persoonlijk vindt ik ook dat met vele andere factoren te maken heeft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:29

Story het ging er mij om dat als mijn honden vroeger wel eens lang alleen (met zn 2en) thuis moesten blijven dat ik dan wel vóór mijn werk twee uur met ze in het bos had gelopen (los uiteraard).

Mizora mijn hond kan ook makkelijk langere tijd niet plassen (mijn vorige hond ging bijv met oud & nieuw 20 uur niet naar buiten en deed toch niets in huis), maar het gaat wat mij betreft toch zeker niet alleen daarom. De aandacht en afleiding/bezig zijn, dat is vooral wat ze nodig hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:31

Story schreef:
Mensen zeggen wel snel: oh dat doe je toch niet je hond zolang alleen thuis laten... maar persoonlijk vindt ik ook dat met vele andere factoren te maken heeft.

Dat klopt, en alsnog vind ik het te lang als een hond de hele dag alleen zit. Dat komt ook omdatik heb ervaren dat mijn herder daar ttotaal niet tegen kon (was wel met een andere hond samen die heel relaxed was). Maar mensen die thuis zijn en nauwelijks naar hun hond omkijken is natuurlijk geen goed alternatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:37

ik heb een fijne oppas als ik lang weg moet. Maar verder wel alle tijd voor mijn hond. Is een kruising windhond dus heeft veel energie en dus ook actieve dingen nodig. Dus mocht je een hond willen en fulltime werken. zorg er dan voor dat je een rustig ras neemt. En dan mischien al een volwassen hond of in ieder geval geen jonge pup die alles nog moet leren. Daar heb je denk ik geen tijd voor als je beiden fulltime werkt.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:39

Kan prima hoor. Honden kunnen prima een hele poos alleen zijn als je ze goed opvoed :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:15

ladylay schreef:
Kan prima hoor. Honden kunnen prima een hele poos alleen zijn als je ze goed opvoed :j

De vraag is of je het moet willen?

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:29

Mij werd vorig jaar mei gevraagd wat ik voor mijn verjaardag wilde. Ik riep een hond! Die kwam er dus, in oktober maar het is echt mijn hond dus ik doe alles met hem. Mijn man is praktisch niet thuis.
Ik heb in oktober mijn baan in de kinderopvang opgezegd en ben begonnen in mijn moeder haar bedrijf. Ik werk smorgens van 4.30 tot 8.00 en dan van 11.00 tot 12.15 en dan vaak van 17.30 tot 19.30 daar tussen ben ik vaak op het kantoor en gaat de hond mee en heeft de hele loods om rond te banjeren.

Thuis heeft hij de gang van 10x 3m en ik doe erg veel met hem overdag.

Lang alleen zitten kan hij wel maar dat wil ik gewoon niet. Vind het nu genoeg hoeveel ik weg ben.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 19:01

Nikass schreef:
ladylay schreef:

De vraag is of je het moet willen?

Nee hoor, ze heeft al aan gegeven dat ze graag een hond wil :)