Koe en Kat, topic over katten #1!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Welke naam is leuker?

Koningin Nalina de tweede
27 (31%)
Smokey de jager
58 (68%)

Totaal aantal stemmen: 85

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:38

EskeGirl schreef:
Wat een leuke katten!

Diesel heeft wss een voedselallergie, nu gaan we haar op speciaal voer zetteen om te kijken of dat helpt -O-

Welk voer moet je nu geven? (Laat me raden: dierenartsvoer à €50,- per 4 kg of zo)
Je kan ook overwegen/proberen of hij rauw vlees lust. Daar reageren katten met voedselintollerantie vaak goed op.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:39

MamaMiesje schreef:
EskeGirl schreef:
Wat een leuke katten!

Diesel heeft wss een voedselallergie, nu gaan we haar op speciaal voer zetteen om te kijken of dat helpt -O-

Welk voer moet je nu geven? (Laat me raden: dierenartsvoer à €50,- per 4 kg of zo)
Je kan ook overwegen/proberen of hij rauw vlees lust. Daar reageren katten met voedselintollerantie vaak goed op.

2kg a 31 euro. Bij zooplus is hetzelfde voor 24 euro, dus ik weet wel waar we het de volgende keer halen...

En rauw vlees hou ik even in m'n achterhoofd, eerst kijken hoe dit gaat :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:53

Wat een leuke poezels komen er voorbij!
Zelf heb ik een Siameeskruizing van 15,5 jaar oud. Hij heet Bommel en is de laatste die is overgebleven van onze kattenposse. Onze oudste was Delilah, ze is 22 jaar geworden, en is een paar jaar geleden overleden. We hadden er 5, Samson, een schat van een rooie kater, hij was 16 of 17 toen hij overleed. Foezel was een knappe cyperse tante, ze is ook iets van 17 geworden. En Larsje was een zwarte dondersteen, hij is maar 12 geworden, hij had net als Foezel een kaaktumor.
Stiekem kijk ik wel eens naar aangeboden kittens..maar ik ben ook wel terughoudend, want ik ben in korte tijd al mijn poezen kwijtgeraakt door ziekte en ouderdom. Dat viel niet mee..

Roosje01

Re: Koe en Kat, topic over katten #1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:06

Balen eskegirl hopelijk knap ze snel op

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 23:10

PortRoyal schreef:
Stiekem kijk ik wel eens naar aangeboden kittens..maar ik ben ook wel terughoudend, want ik ben in korte tijd al mijn poezen kwijtgeraakt door ziekte en ouderdom. Dat viel niet mee..

:(:) Herkenbaar...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:48

Komen jullie katten ook altijd bij je liggen als je net iets wil gaan doen?
Mario doet dat vaak, en dan ook hele vieze scheten laten..

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:50

ja _O-
Of als ik donald ducks aan het lezen ben, gaat ze zomaar op mijn duck liggen en wil ze er niet meer af. >;) :')
Blijkbaar vind ze het niet leuk als Donald Duck meer aandacht krijgt dan zij. :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:52

Haha! Mario doet dat met mijn laptop. Dan gaat hij er helemaal overheen liggen.

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:54

_O- _O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:00

Dat heb ik nog niet meegemaakt maar heidi is natuurlijk pas 1 weekje hier. Die is nog aan het wennen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:12

Bommel heeft een keer mijn schoonvader weggejaagd..door herhaaldelijk bij hem te gaan zitten en vuile scheetjes te laten. Mijn schoonvader is een onhebbelijke man voor mens en dier, en daar weet Bommel wel raad mee, hij heeft echt letterlijk schijt aan hem. :D

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:14

Stinken die van jullie trouwens ook zo erg als ze naar de bak zijn geweest? Ik snel altijd meteen erheen om die drol door de wc te spoelen, want anders verga je van de stank.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:17

Diesel ligt heeeel graag op schoot, al vanaf dag 2. Het liefst met nageltjes in je dunne T shirt 'drukken' (dat masseren) en nogal verstoord mauwen als je haar een aaitje geeft :')
En je kan nergens meer bij :')

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:17

Bommel doet goddank zijn behoefte altijd buiten. Hij heeft een voedselallergie en darmprobleempjes. Echt niet normaal hoe die kat meurt. Gelukkig doet ie het niet binnen, op een paar scheetjes na dan..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:48

Heidi mag voorlopig nog niet buiten ivm oud en nieuw straks en ze is nog niet geholpen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 06:12

Nee ze stinken amper. Als ik goedkoper voer geef wel trouwens

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:11

Mijn kat stinkt ook nauwelijks. Ik voer ook geen goedkoop voer inderdaad.

Het is wel een overgever helaas. Regelmatig na de brokken omdat hij zo schrokt. Deze week ook opeens voor zijn ochtendbrokjes. Dat vond ik wel zorgelijk. Vandaag echter geen kots. Fingers crossed :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:18

Rauw vleesvoeding is beter dan welk dieetvoer dan ook en zeker goedkoper ook nog. Dieetvoer is een flinke inkomstenbron voor de dierenarts dus dat schrijven ze erg graag voor.

Bij goedkoop voer, maar ook bij bepaalde soorten royal canin stinken mijn katten ook. En er zit ook nog verschil of ze de drollen goed ondergraven.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:47

Heb nu 2 soorten gehad eerst uit nood lidl voer omdat ze iets moest eten. En heb nu soort natuurlijke brokjes maar bij beide is de stank even erg. Ze is gelukkig geen moeilijke eter maarja ze leefde op junkfood voor ze bij mij kwam.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:12

Dushi stinkt ook niet gelukkig :D
Ik voer prince kitten/junior :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:44

Oh mijn katten mogen hier natuurlijk niet ontbreken :D

Naam: Poekie, officieel Bruyere
Geslacht: mannetje
Afkomst/ras: Hij komt uit Frankrijk uit de streek ''Bruyere", volgens mij een Europees Korthaar
Leeftijd: 14
Karakter: Hij is altijd al wat schichtig geweest, we denken vanwege dat hij te snel bij zijn moeder is weg gegaan. Hij was namelijk een verdwaalde zwerf kitten in Frankrijk toen we hem vonden :D
Verder mag hij bij bekenden wel graag op schoot zitten en knuffelen. Soms heeft hij een gekke bui en wil ie graag in je haar bijten :P

Afbeelding

Naam: Mindy
Geslacht: vrouwtje
Afkomst/ras: We hebben haar uit het asiel, was een zwerf poes. Ze heeft al eens kittens gehad. Ik denk ook een europees korthaar :)
Leeftijd: Ongeveer 8
Karakter: Compleet gestoord :') Het is echt de deugniet in huis. Altijd steelt ze brokjes van de andere katten, of soms als de hond of een andere kat haar in de weg loopt geeft ze zomaar een klap met haar pootje. Verder is ze naar mensen toe wel enorm aanhankelijk en springt werkelijk bij iedereen op schoot. Dan rolt ze zich op als een bolletje <3

Afbeelding

Naam: Gino
Leeftijd: 8/9 jaar
Ras: Maine Coon
Karakter: Echt een chagrijn en daarnaast een einzelganger :P Hij gaat altijd op avontuur uit en we zien hem eigenlijk alleen als hij brokjes komt halen. Verder mag hij af en toe wel lekker luieren. Hij gaat ook op zoek bij andere mensen om daar te eten, terwijl ie soms wel twee bakken bij ons leeg eet :') Verder wil hij liever niet geaaid of opgepakt worden.

Afbeelding

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:55

Ik heb 1 kater, een Europees korthaar van 1 jaar oud. Hij heet Ozzy en zijn kleur is cypers/wit.
Mijn vriendin heeft ook een kater, ook een Europees korthaar van 1 jaar oud. Een rode genaamd Moos :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:20

Lui dagje hiero:
Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:28

Ahh <3

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:37