Huisdieren op bed..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:55

Ik word 's ochtends zo wakker <3

Afbeelding

Def

Re: Huisdieren op bed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:00

Mijn hond mag niet op de bovenverdieping komen.
Ik heb twee uitzonderingen:
1. Als we op vakantie zijn. Ik heb een onzekere hond en die wil op een vreemde plek het liefst bij ons zijn. Ik vind het prima op vakantie dat ze dan in onze buurt slaapt.
2. Als het onweert. Daar is ze doodsbang voor en dan laat ik haar op bed liggen. Ik troost verder niet, maar het dichtbij ons zijn helpt haar dan wel.

Hond weet het precies. Ze slaapt normaal in haar bench met de deur open. Ze zou naar boven kunnen komen iedere nacht, maar dit doet ze nooit. Vannacht onweerde het en kwam ze naar boven. Ze heeft een half uurtje op bed gelegen. Toen ze niet meer bang was en rustig, ging ze uit zichzelf weer naar beneden en in haar bench liggen. Ik heb dat nooit zo duidelijk gemaakt aan haar, maar daar kiest ze dan zelf voor. Ik vind het prima.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:05

Onze twee honden komen niet op de bovenverdieping.. :) Ze slapen samen in de bijkeuken 's nachts.

De opmerking over dat katten doen wat ze willen en toch wel bij je komen slapen, maar dat honden niet in bed horen vind ik een beetje vreemd.. :+ Honden hebben ook een eigen wil en als ik de onze hun gang laat gaan zouden ze ook mee naar boven lopen. Daarbij vind ik een hond over het algemeen hygiënischer dan een kat. Tenzij het gaat om een binnenkat dan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:12

Hier lopen de katten gewoon waar ze willen, op me zoon zijn slaap kamer na. Maar ze hebben boven een slaapkamer waar ze in kunnen, nog een kamertje, beneden alles. Vroeger sliepen onze katten gewoon bij ons op bed, tegenwoordig eigenlijk niet echt meer. Maar ze kunnen overal heen waar ze willen :). Ze leven bij ons binnen dus vind ik ook dat ze alle ruimte die we hebben mogen hebben, alleen voor me zoontje wil ik dat nu nog niet op zijn kamer.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:13

Onze honden en katten mogen niet op bed ivm hygiëne.

De honden mogen alleen op uitnodiging naar de 1e verdieping. De katten hebben hun brokjes en poepdoos op de 1e verdieping in een kamer staan zodat de honden er niet bij kunnen. Onze slaapkamerdeur gaat overdag dicht. In het verleden meegemaakt dat een kat in onze slaapkamer overgegeven had. Bovendien zijn het buitenkatten.

Alleen als het beddengoed toch verschoont moet worden, mogen de honden op uitnodiging bij ons op bed liggen.

UK_eef schreef:
Katten doen waar ze zin in hebben dus die hou je toch niet tegen.

Ik weet niet of dit voor alle katten geldt maar onze katten luisteren wel degelijk naar 'onze regeltjes' :o
Vooral de kat die we het langst hebben, kan ik blindelings vertrouwen dat hij niet op de tafels, aanrecht en bed springt <3 .
De kat die we sinds vorig jaar hebben, 'vergeet' zo nu en dan een regeltje maar dat is begrijpelijk aangezien hij bij zijn vorige eigenaar sinds kleins af aan overal op mocht komen. Maar ook die vinden we tegenwoordig niet meer op tafels en aanrecht. Laatst helaas wel heerlijk ronkend op bed toen mijn vriend vergeten was de slaapkamerdeur dicht te doen :')

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:15

Eén hond slaapt op bed, mijn andere hond heeft daar totaal geen behoefte aan.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:24

Saartje heeft een paar weken bij mij op bed geslapen, ik had (heb) allemaal nachtmerries en paniekaanvallen snachts en dan kon saartje me geweldig goed troosten :(:) Nu mag ze alleen nog maar sochtends op bed om mij wakker te maken en savonds nog even. En in het weekend mag het nog wel af en toe. Ik mis het wel hoor, dat pluizebolletje die tegen je aankruipt <3

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:30

Dat jullie dat kunnen zeg. Slapen met dieren in bed. Vinden jullie die haren op bed niet vies? Hoe graag ze me ook zouden komen vergezellen, die van mij blijven mooi allemaal buiten de deur :=

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:32

je kan je bed toch wassen??

het is nu ook weer niet zo dat je op een berg haren ligt natuurlijk... ;)

en nee ik ben alles behalve vies van mijn honden ( of anders gezegd: dieren)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:32

Negerzoen schreef:
Dat jullie dat kunnen zeg. Slapen met dieren in bed. Vinden jullie die haren op bed niet vies? Hoe graag ze me ook zouden komen vergezellen, die van mij blijven mooi allemaal buiten de deur :=

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken natuurlijk, maar Saartje verhaart niet en ook blijft ze ook op de dekens. Een of twee keer in de week verschoon ik dan mijn bed 8-)

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:36

zowel hond als kat op bed. Hihi. De kat was eerder echt een buiten kat (en toen nog van de buren). Toen ze hier kwam en bleef, mocht ik haar houden. Eerste jaar sliep ze netjes in de stal, maar daarna met de winter wilde ze toch wel graag binnen slapen. En toen mocht ze gewoon mee naar boven. Dat was eerst in een mandje, daarna op bed, en nu af en toe onder de dekens. In de zomer is ze voornamelijk weer buiten.
De hond slaapt bijna zijn hele leven al boven op bed. Net als onze vorige hond. Heerlijk, zo'n natuurlijke verwarming. Als ik een vriend krijg dan moet dat toch maar een keer anders... Ik zie er bijna tegen op haha!!

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:37

Mijn collega slaapt ook met haar 2 katten in bed.
Ik persoonlijk vind het erg onhygiënisch en leef ook absoluut niet met haar mee als ze weer eens een nacht wakker is geweest omdat haar katten in de weg lagen, lawaai maakten omdat ze aan het spelen waren o.i.d. Stel je voor dat je kat niet tegen een zetje kan of in de bijkeuken moet liggen...

Nee sorry, voor mij geen huisdieren in bed. De laatste weken dat onze hond nog leefde sliep ze wel bij mij op de kamer, maar in haar eigen mandje naast mijn bed. En overdag nam ik haar mand weer mee naar beneden en kon ze niet zelf naar boven.

Die van mijn collega kunnen dus de hele dag door het hele huis lopen, onder, in en op bed kruipen, wcpottenfestijn houden etc. Ze is er uren mee bezig als haar kat weer in de wcpot heeft gezeten.
Ja sorry je hebt hem zelf geleerd de deur open te doen, daar pluk je nu de vruchten van. :Y)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:40

Misschien offtopic, maar ik ben ook zooooooooo blij dat ze hier geen deuren open doen!!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:42

Negerzoen schreef:

In vergelijking met een de koloniet huisstofmijt in je bed vallen wat haren toch in het niet :Y)

Mijn kat slaapt op het dekbed en over het algemeen aan het voeteneind of halverwege. Ik heb dus geen last van die haren vind ze alleen terug in de droogtrommel na het wassen. :D

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:43

Negerzoen schreef:

Nee, helemaal geen last van. Wanneer ik haren ga inademen en ze overal zitten, is het tijd om mn bed te verschonen! Gebeurt met 4 katten snel genoeg namelijk. Ik vind haren gewoon niet vies en ben sowieso vrij makkelijk qua huishouden. Hygiene vind ik wel belangrijk, maar een paar haren op bed vind ik niet onhygienisch. Het haar op mn hoofd is toch ook niet smerig?
Ik wil in een warm, knus bedje kruipen en zolang dat niet vies is of stinkt vind ik het al goed genoeg. Zo wil mn kater nog wel eens de halve paddock aan zand mee naar binnen nemen. Dat veeg ik samen met de haren er gewoon weer af, boeit me echt niet. Sowieso veeg ik elke avond even met mn handen over de matras want elke zandkorrel stoort me (prinses op de erwt...).

Ik krijg de indruk in dit topic dat het voornamelijk hierom draait. Vind je de gezelligheid belangrijker of een zeer schoon bed? De mensen hier met dieren op bed geven niet zoveel om die haren, terwijl de groep die ze absoluut niet op bed wil hebben die haren juist als argument gebruiken. Het is dus maar net wat je belangrijk vind!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:44

Onze bouvier mag alleen op bed als het beddengoed de volgende dag verschoond wordt. En dan nog ligt hij er meestal niet langer dan een half uur op, ondanks dat hij er wel van geniet om lekker bij ons te mogen liggen.

Edit: wij wonen in een flat en hebben de slaapkamerdeur praktisch altijd op. Renzo kan dus ook gewoon in de slaapkamer komen als hij dit wil. Hij vindt het 's nachts heel gezellig om bij ons op de kamer te liggen maar ligt ook vaak genoeg in de woonkamer.
Hij mag overigens niet op de bank.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 01-04-15 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:44

nontie schreef:
Mijn collega slaapt ook met haar 2 katten in bed.
Ik persoonlijk vind het erg onhygiënisch en leef ook absoluut niet met haar mee als ze weer eens een nacht wakker is geweest omdat haar katten in de weg lagen, lawaai maakten omdat ze aan het spelen waren o.i.d. Stel je voor dat je kat niet tegen een zetje kan of in de bijkeuken moet liggen...

Nee sorry, voor mij geen huisdieren in bed. De laatste weken dat onze hond nog leefde sliep ze wel bij mij op de kamer, maar in haar eigen mandje naast mijn bed. En overdag nam ik haar mand weer mee naar beneden en kon ze niet zelf naar boven.

Die van mijn collega kunnen dus de hele dag door het hele huis lopen, onder, in en op bed kruipen, wcpottenfestijn houden etc. Ze is er uren mee bezig als haar kat weer in de wcpot heeft gezeten.
Ja sorry je hebt hem zelf geleerd de deur open te doen, daar pluk je nu de vruchten van. :Y)

Wat is precies zo onhygiënisch?

Mijn hond ligt 2 spreien en een dekbed van mijn pyama af. Zijn pootjes en bips worden gepoetst na iedere wandeling en mijn spreien om de dag gestofzuigd en iedere 4 dagen gaat alles in de was.

Of vind jij een hond op de bank ook vies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:57

Een vriendin van mij heeft een hondje. En ik heb dat dier eens goed geobserveerd. Hij tilt zijn poot op tegen lantaarnpalen en druppelt vervolgens na op zijn achterpoten. Hij vreet vanalles: paardenmest, pens, zelfs mensenkots dat op straat ligt.... Hij likt ook aan lantaarnpalen waar andere hondjes tegen gepiest hebben. En hij lekt uit zijn slurf (soms liggen er druppels op de vloer). Daarnaast heeft hij geregeld last van vlooien (alle bestrijding ten spijt: hij pikt ze op van andere honden die hij tegenkomt op straat). Soms heeft hij ook een teek. En als hij poept, blijft het drolletje of resten daarvan soms aan zijn achterste hangen. Verder loopt hij met zijn voeten overal doorheen buiten.

Ik snap dus echt bij god niet dat ze dat in haar bed wil hebben. Als ik aan al die dingen denk, dan vind het het gegeven dat hij verhaart nog maar een 'minor detail'. En toch slaapt dat beest elke nacht naast haar hoofdkussen. :?

Ik ben wel benieuwd naar hoe al die mensen die hun hond in hun bed laten slapen daarover denken. Ik bedoel: dat het gezellig is snap ik wel. Maar als je geliefde met een onafgeveegde kont en met de schoenen waarmee hij op straat heeft gelopen en waar hij ook nog overheen heeft geplast bij je in bed komt liggen, is dat dan bijvoorbeeld ook gezellig? :P Of is dat anders? :D

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 13:58

Ik vind het wel onhygiënisch (ondanks dat ik hier geplaatst heb dat mijn hond wel eens op bed ligt). Mijn hond mag ook niet op de bank. Al die haren in bed en op de bank dat hoeft voor mij niet.
Honden zitten toch met hun snuit tegen de konten van andere honden, likken hun eigen kont etc., vinden het heerlijk om door de ganzenstront te rollen (die van mij in ieder geval wel) en krabben lekker even in een stukje hamburger wat bedorven is om te kijken of het nog eetbaar is (tenminste die van mij wel). Daarom vind ik het onhygiënisch om ze in bed te hebben.
Daarnaast speelt het stofzuigen en schoonmaken hier ook een rol. Wij zijn daar erg lui in en zodoende hebben we onszelf ook een beetje beschermd wat betreft ons bed en de bank.

edit: en ja ook ik vind het enorm gezellig als mijn hond bij mij in bed slaapt :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:06

@safina, haha arme hond je hebt hem geobserveerd :D :D Lig helemaal dubbel hier.

Zoals ik eerder schreef is dat bij mij niet (veel minder) van toepassing. Ik houd van een schoon huis (en hond ;) ) dus poets regelmatig.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:12

Mijn honden (zowel mijn huidige, Boris, als de 2 die er over een paar weken bij komen) verharen niet. Boris is een kruising schnauzer x maltezer, de andere twee zijn (middenslag) poedels. En hygiënisch is voor mij niet de grootste issue, hoewel ik ze niet te vies op bed wil hebben. Maar ik slaap er slecht door en dat is voor mij wel een grote issue. Voor Boris leg ik een kussen of opgevouwen dekbed met een fleecekleed er overheen naast mijn bed op de grond. De 2 die komen gaan samen in de bench (wees gerust Kimmie, ze gaan 2 benches van 122x75 delen). Op de bank mag Boris alleen op zijn eigen schapenvacht, de twee mogen straks in ieder geval het eerste jaar überhaupt niet op de bank. De krijgen een kleed op de grond naast de bank (zo hebben we het met Boris ook gedaan).

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:57

De hond komt niet boven en al helemaal niet in bed.
Maar de katten wel, vooral als vriendlief er niet is. In de winter slapen ze allevier bij het voeteneind op hun kleedje. Als het warmer is, liggen er twee op de krabpaal naast bed.
Ik heb er geen last van. Ze bewegen niet en worden pas wakker van de wekker.
De maine coon kan wel snurken als haar staart voor haar neus ligt, maar een keer porren en dan is het goed.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:13

Ons kat mag alles..... :x

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:24

Ik heb geen ruggengraat..
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:32

Ahwwww! Dat ene oogje ook :D :D