aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:31

Wauw Cardy heavy verhaal!
Ik snap het dubbele gevoel wel. Lastig hoor! Heel veel succes en sterkte en heel veel beterschap voor je zusje! Als ik iets kan doen, ik woon in de buurt!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:32

anneliesdj schreef:
Cardy schreef:
Heb even niet de kans om alles bij te lezen, want we zitten nog steeds in het ziekenhuis. Wat duurt het lang!

Ze is net voor foto's geweest, krijgt straks een infuus met antibiotica en.. Gaat voor de komende dagen opgenomen worden. Dat hadden we totaal niet verwacht!

Ze zijn bang dat de kat zover gebeten/gekrabt heeft dat ze tot in het gewricht gekomen is. Als dat zo is, dan zal dit operatief schoongespoeld moeten worden.

Wat een schrik zeg, maar blij dat alle artsen zo snel en correct handelen.

Vanavond een beslissing maken over de kat wordt lastig, want mijn zusje wil haar zelf zien. Staat wel in de planning dat ik sowieso samen met mijn moeder bij simba gaan kijken.

Waar dan? Op haar armen?
Pff veel sterkte voor je zusje!

Handen denk ik omdat zusje zei dat ze vingers niet kon strekken.

oh goody... in het gewricht is nasty stuff.... heeeeeeeeeeel veel beterschap... :(:)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:46

Wauw, zit dit topic met verbazing te lezen :oo
Ik wist niet dat katten/poezen zó levensgevaarlijk konden zijn, als ze doordraaien..

Ik wens jullie heel veel sterkte, zowel met jullie als de beslissing over de kat.

(Ben eigenlijk nieuwschierig naar foto's, kan mij er niet zoveel bij voorstellen dat een kat je écht zo kan toetakelen en dat is niet omdat ik jullie niet geloof ofzo, maar ben zelf totaal geen kattenmens en heb nog nooit gehoord dat iemand zó is aangevallen door zijn eigen kat/poes). Excuse me :o

Goof

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:47

Jeetje, dat een boze kat dit tot resultaat kan hebben zeg, heftig!
beterschap voor de zus.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:58

Jeetje zeg, je verwacht toch niet dat een kat zulke gevolgen kan hebben! Sterkte en veel beterschap voor je zusje!

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:04

jeetje zeg wat heftig.

Veel sterkte en beterschap voor je zusje!

Ik word nu bijna bang van mijn eigen katten. Ze zijn super lief, maar ik lees hier toch wel veel verhalen dat het ineens kan omslaan. :brr:

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:10

Heel veel sterkte voor jou en je zusje!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:11

Cardy schreef:
Heb even niet de kans om alles bij te lezen, want we zitten nog steeds in het ziekenhuis. Wat duurt het lang!

Ze is net voor foto's geweest, krijgt straks een infuus met antibiotica en.. Gaat voor de komende dagen opgenomen worden. Dat hadden we totaal niet verwacht!

Ze zijn bang dat de kat zover gebeten/gekrabt heeft dat ze tot in het gewricht gekomen is. Als dat zo is, dan zal dit operatief schoongespoeld moeten worden.

Wat een schrik zeg, maar blij dat alle artsen zo snel en correct handelen.

Vanavond een beslissing maken over de kat wordt lastig, want mijn zusje wil haar zelf zien. Staat wel in de planning dat ik sowieso samen met mijn moeder bij simba gaan kijken.

heel veel sterkte...dit neemt wel een vrij ernstige wending.Je zusje moet eerst maar even beter worden.Een bacterie in je gewricht of bloedbaan is niet grappig.
Vaak eindigen kattenbeten in een abces,maar als ze inderdaad diep bijtenm word het een ernstiger verhaal.Fijn dat je zus opgenomen is!Anders had het vrij fout kunnen aflopen(sepsis)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:15

Sterkte, mocht er niets gevonden kunnen worden bij de kat zou ik (als eigenaar van 7 katten dus dit zeg ik niet snel) ook het dier laten inslapen. Een kat kan wel naar je blazen omdat er een luchtje aan je zit maar zo'n aanval is extreem. En je zal de kat nooit meer vertrouwen en ook daar naar handelen. Heb ooit één keer eerder zo'n verhaal gehoord, tien jarige kat draaide compleet door, uiteindelijk is een da met verdovingspijl het huis in gegaan en heeft hem verdoofd, daarna direct in geslapen. Mensen waren al twee dagen hun eigen huis niet meer in geweest en hadden ook de nodige verwondingen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:15

Heel veel sterkte voor jou en je zusje!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:17

Helaas ken ik nog zo'n verhaal en niet met een happy end.
Deze kat flipte ook van het 1 op andere moment. En heeft toch nog een tweede kans gekregen. Helaas ook een tweede keer haar baasje gegrepen. Uiteindelijk heeft de eigenaresse besloten haar een spuitje te geven...

Heel veel sterkte voor je zus! En voor jou natuurlijk..
Hopelijk heeft dit verhaal een beter einde. :(:)
Laatst bijgewerkt door berdien85 op 30-03-15 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:17

quartel schreef:
Het staartje word langer en langer......wat kunnen dingen soms toch raar lopen :(:)

Mijn keus zou zijn inslapen en uit laten zoeken wat het nou precies was geweest.
Geen makkelijke keus maar er zullen weinig andere opties zijn.
Later onderzoek zou een hoop vragen kunnen beantwoorden waar je anders mee blijft zitten.

Heel veel beterschap daar en sterkte vanmiddag

Dat was precies wat ik ook dacht!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:20

Beterschap voor je zus! Heftig zo...
Ik ben ook ooit een x door een kat heel venijnig gebeten en ben daar echt heel ziek van geworden, toen ik op pagina 3 zat en las dat ze ziek van huis ging wilde ik posten dat ze aan de antibiotica moest vanwege de vieze bacterien van de kat, ... Las ik het vervolg :=
Sterkte meiden

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:21

Jemig wat een pech allemaal. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Ook in de moeilijke beslissing die jullie moeten maken.

Maar hoe banketstaaf het ook klinkt, je zusje is nu het belangrijkste en ik hoop de ze er snel weer bovenop is. Zonder al te veel pijn e.d. Ligt ze nu in het RKZ? Of een ander ziekenhuis in de buurt? Neem iig het zekere voor het onzekere, want een infectie in/bij het gewricht is niet goed (helaas weten wij er alles vanaf).
Jullie zijn die avond nog bij de SEH geweest? Zo ja, is het toen goed schoongemaakt?

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:36

Jeetje wat een naar verhaal. Hopelijk slaat de medicatie aan. Veel sterkte!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:48

Jeetje wat een heftig verhaal zeg :oo
Allereerst veel sterkte voor jou en je zusje!

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:52

Jeetje wat heftig allemaal zeg! Sterkte!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:57

Pfff heftig. Heel sneu voor je zus, maar ook de kat. Het lichaam doet soms hele rare dingen, maar nooit uit het niets. Ik geloof niet, op basis van deze verhalen, dat de kat beter wordt, zeker niet omdat er geen enkele verbetering zit in het gedrag. Soms zijn er katten die het thuis uiteindelijk weer beter gaan doen qua gedrag, maar dat is voor jullie simpelweg geen optie. Mijn keuze zou dan ook zijn, hoeveel je ook van een dier houdt, om het in te laten slapen. De kat zit niet op haar plek en je zus (jullie allemaal waarschijnlijk) zijn het vertrouwen kwijt in het beestje. Haar op een andere plek onderbrengen zou voor mij ook geen optie zijn.

Heel veel sterkte met de keus en heeeel veel beterschap met je zus!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:04

Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor je zusje.
wat de kat betreft, ik had mijn keuze al gemaakt. ...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:04

Heel veel beterschap voor je zusje!

Onze rottweiler ging van fantastische gezinshond naar aanvallen van mijn moeder in één klap. Dier ging meteen voor de hals en wonder boven wonder waren wij niet thuis en heeft mijn moeder de hond in de bench weten te krijgen zonder verwondingen. Bij de dierenarts was iedereen in ongeloof totdat de hond plots weer veranderde en de dierenarts aanvloog.. Bleek bij sectie een enorme hersentumor te hebben.

Nu is een rottweiler misschien nog enger dan een kat maar ik zou geen risico willen lopen hoe sneu dit ook voor het dier is.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:09

sharoontje schreef:
Wauw, zit dit topic met verbazing te lezen :oo
Ik wist niet dat katten/poezen zó levensgevaarlijk konden zijn, als ze doordraaien..

Ik wens jullie heel veel sterkte, zowel met jullie als de beslissing over de kat.

(Ben eigenlijk nieuwschierig naar foto's, kan mij er niet zoveel bij voorstellen dat een kat je écht zo kan toetakelen en dat is niet omdat ik jullie niet geloof ofzo, maar ben zelf totaal geen kattenmens en heb nog nooit gehoord dat iemand zó is aangevallen door zijn eigen kat/poes). Excuse me :o

Google maar eens, vind je vast fotos genoeg. Katten kunnen echt levensgevaarlijk zijn als ze flippen. 10 scherpe nagels en een bek vol scherpe tandjes zijn niet leuk! Ze kunnen je al flink te pakken hebben met verwondingen, maar de grootste problemen ontstaan, net zoals hier, in de dagen erna. Het zijn ook wandelende bacteriebommetjes namelijk en die scherpe wondjes gaan te snel dicht, waardoor de wond snel geinfecteerd raakt. Er bestaat zelfs kattenkrabziekte, veroorzaakt door een bacterie die veel bij katten onder nageltjes voorkomt en ons verdomde ziek kan maken.
Ik heb zelf een keer een tand door mn vinger gehad, kat in paniek. Was gewoon een gaatje in mn vinger van 1mm dus niks aan gedaan behalve schoonspoelen en ontsmetten. Volgende dag was mn vinger zwart....

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:12

Jeetje zeg heel veel sterkte voor je zusje

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:13

Het probleem bij een kat is dat ze vechten met 4 poten én de bek, als die je eenmaal heeft trek je hem niet zomaar van je af en ze kunnen in een paar seconden enorm veel schade aanrichten. Daarbij zijn ze ook nog eens klein en razendsnel, brr. Je zou er zo een horrorfilm over kunnen maken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:14

Inslapen vind ik echt te ver gaan. Tenzij er serieuze medische redenen voor zijn. Mocht er uit onderzoek niets komen dan zou ik gewoon een nieuwe baas voor dr zoeken. Desnoods naar een asiel als je er per direct vanaf wil.

Sterkte voor je zusje! Die is flink toegetakeld zo te lezen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:18

eerst naar een asiel, dan mss herplaatst, en dan weer terug ??
dat is zeker bij zo 'n kat geen oplossing.