Nieuw kweekseizoen valkjes: goede eitjes, slechte eitjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 11:15

Robynn schreef:
Oehhhh ik ben nu wel een beetje jaloers aan het worden nadat ik 2 kapotte eitjes uit het blok heb moeten halen bij ons :oo :+
Nee hoor grapje :D

Ze doen het echt super goed! :)) Wat fijn dat ze er zo voorzichtig mee zijn!
Hopelijk zal het volgende ei hier ook heel blijven :j

Ach joh, oefening baart kunst en ik heb hier een hele berg mutsen die om de broedblokken drentelen en geen idee hebben wat ze ermee aan moeten.
Bij die van jou is al een lichtje aan het branden :D Komt vanzelf goed!

Ik zat nog even bij deze foto van vanochtend te kijken, maar bij het ei rechtsonder kun je heel erg mooi de luchtkamer zien zitten :) (aan de rechterkant van het ei).
Het donkere gedeelte dus :)
Afbeelding

Liesje89

Re: Nieuw kweekseizoen valkjes met nieuwe eitjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:40

Spannend!!

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:41

Wat een interessant topic, met je goede uitleg erbij. Dank je wel.
En super benieuwd hoe het verder gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:42

Idd duidelijke luchtkamer :j

Kan je deze eieren trouwens ook uhm eten? :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 12:47

Hahaha, wanneer ze onbevrucht zijn zou je ze gewoon kunnen eten, maar ze zijn echt heel mini hoor _O-
Met 10 eitjes zou je misschien een boterham kunnen vullen :D

Afbeelding

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:12

wat ontzettend interessant al die plaatjes over die eieren :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:28

Leuk die info! Ik zie inderdaad de luchtkamer zitten :j

Op de foto's lijken ze denk ik groter dan in het echt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 20:46

De eitjes zijn gemiddeld 2.5 centimeter :)

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:47

wat een heerlijk topic is dit.
En wat super om te zien dat je o enthousiast bent :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 22:14

Zo klein maar?? Dan vertekenen de foto's echt heel erg

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 09:40

Cay zoomt gewoon in haha!
Maar ik heb je vorige topic ook trouw gevolgd en ga deze ook weer trouw volgen!
Jouw valkjes zijn zo leuk!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 11:13

Ik zet er idd gewoon de zoom op :D :D :D
Er komt geen formaatje kippenei uit hoor. Dan zou ik me serieus zorgen gaan maken :D
Bij een collega-kweekster heeft haar vriend eens voor de grap een kippenei erbij gelegd. Ze snapte er niets van dat zo'n groot ei uit zo'n relatief kleine vogel kon komen haha _O-

Vanochtend geen nieuwe eitjes (had ik ook niet verwacht, gok dat -als er nog eentje bij komt- het vannacht zal zijn. Bij Hera en Amor ook nog niets, maar ik moet geduldig blijven :')

Dan nog maar wat foto's van het andere gevederde gespuis :D
Mijn kanariegele tennisbalvogel Marabi <3 Hij heeft een tijd erg slecht in de veren gezeten, maar nu gaat het beter :) Vorig jaar is hij een week verkouden geweest en dat heeft z'n weerslag gehad op zijn mooie verenpakje. Hij begint nu ook wat geler te worden.
Afbeelding

Djinti <3 Het valt me nu pas op dat ze goed aan het groeien is. Ze was altijd zo'n klein tenger prupke, maar nu krijgt ze toch wat meer formaat. Op de foto schrok ze een beetje van mijn camera.
Afbeelding

En de nieuwste aanwinst Zazou, een opaline cinnamon bonte witmasker man van twee jaar oud.
Omdat het een man is, zal hij al zijn parels verliezen. Het is nu al goed te zien dat ze redelijk wegtrekken.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:17

Ik ga volgen. Wil zelf ook graag 2 valkjes. Alleen mijn geweten spreekt mij tegen. Want ik vind dat ze in een volière thuis horen. Maar het lijkt mij zo leuk 2 van die tamme valkjes in huis.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:19

Marabi <3 ik ben echt gek op alle overheersend gele valkjes.
Maar dan zal je net zien dat ik tzt met een grijze zonder gele wangentjes thuis kom :Y) enige tijd geleden was ik in de dierenwinkel voor wat voer en toen zat er daar ook een grijze helemaal in z'n uppie. Toen ik naar het hok liep ging hij gelijk heen en weer en stak z'n koppie tegen de tralies van 'kroel mijjj!'
Vriend heeft toen wederom stellig nee gezegd en me weggesleurd, ook omdat het een dierenwinkelvalk is. Maar toch, deed wel zeer om daar weg te lopen |o

Edit:
Love_western - mijn grasjes hebben een kamervoliere en bovendien is de kamer helemaal vogel-proof gemaakt dus vliegen ze eigenlijk altijd los := Ze zijn nog redelijk zindelijk geworden hierin ook en poepen vrijwel alleen maar in 1 hoek achter de gordijnen :') je moet ze wel wat te verwoesten buiten de kooi aanbieden anders gaan ze aan je rolgordijn beginnen (zoals bij mij :') )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 11:22

Love_western, wanneer je een redelijke kooi binnen hebt, ze met z'n tweeën houdt en ze iedere dag wat uren los mogen vliegen, gaat het prima hoor! Ik heb momenteel ook twee dames binnen zitten en ze vermaken zich prima!
En zoals Sicayes zegt kunnen ze idd 'zindelijk' worden :) Hier gaan ze 's avonds zelf weer de kooi in.

Sicayes, oooh, zo moeilijk is dat he? Zo ben ik aan Pyriet gekomen := Ik riep altijd heel hard dat ik NOOIT een vogel uit een dierenwinkel wilde, maar mijn toenmalige valk was net overleden en toen zat daar opeens Pyriet, moederziel alleen in een dierenwinkel in een klein kanariekooitje zonder vriendjes of speelgoed. Mijn vriend heeft me nog letterlijk die winkel uitgesleept, maar het was al te laat :') Helaas heeft hij daar wel een handentrauma opgelopen (de eigenaar duwde hem hardhandig een doosje in :\ ) maar hij is verder zo leuk!

Tess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:31

Toevallig van het weekend een hele discussie gehad met mijn vriend dat wij mensen één van de weinige organismen zijn die recreatief "wipwappen" om even in de vogeltermen te blijven. Blijken vogeltjes dat dus ook gewoon te doen, terwijl ik een heel betoog hield dat de meeste beesten alleen maar wipwappen als ze vruchtbaar zijn en het anders niet toelaten.

Waarop ik het veelzeggende antwoord kreeg, tja wij hebben ook gewipwapt toen jij vruchtbaar was en kijk maar eens wat daar van gekomen is. Wijzend op mijn dikke buik :'). Het is wel grappig om nu tegelijkertijd met mijn eigen zwangerschap broedende vogel(bijna)mama's te volgen :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:31

Ja ik heb eigenlijk nog enorme spijt dat ik niet de ruzie ben aangegaan want hij deed echt moeite voor genegenheid. Heb er echt de hele tijd gestaan van |( 'Maar schatjeeee kijk nouuu' ;( en hij 'Nee' -:(-

Pim komt trouwens ook van de dierenwinkel hier en heeft echt nog nooit wat gehad. Maar hem heb ik gekocht als maatje voor mijn dametje die zich stierlijk verveelde in d'r uppie.
Inmiddels is deze dame overleden en heb ik er nu een dametje van een kweker bij omdat Pim het helemaaaaal niks vond om alleen te zijn. Ik wilde er eigenlijk een mannetje bij..maarja :')

Afbeelding

Zeker in het begin een droppie - nu helaas wat meer op zichzelf met Pim (wat opzich wel grasjes eigen is). Maarja.. het plezier dat ze aan elkaar hebben is gewoon fantastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:34

Ik weet ook wel dat het prima kan. Maar ben opgegroeid met grote buiten volières.

En wat zijn mooie binnenkooien?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:38

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:42

Super leuk topic dit! Volg het al een tijdje. Vind het echt mooie vogels, zou ze in de toekomst graag willen houden. Vannacht droomde ik dat ik twee valkjes had, alleen waren ze wel roze haha.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:45

Waren ze ook groot en stonden ze op één poot?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-15 11:46

Tess _O- Nu je het zegt ken ik inderdaad geen ander dier dat ook recreatief wipwappen doet :')
Gefeliciteerd met de zwangerschap! <3 Jij hoeft dus geen broedblok meer :')

Sicayes, Pim is leuk zeg! Tja, in dierenwinkels weet je niet wat je koopt, dus je moet wel echt geluk hebben en hopen dat het niets onder de leden heeft.
Je betaalt ook vaak een pittige prijs en ik wil wel weten wat de ouders voor vogels waren, maar in dit geval kon ik hem ook niet weerstaan :o Het is qua karakter ook een bijzondere vogel.

Love_western, wij hebben zoiets voor de twee dames binnen: http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/ ... jzit/73495
Alleen zit er onder de kooi nog een rekje. Maar verder is hij hetzelfde en eigenlijk een kooi voor kleine papegaaien. Ik vind hem heel fijn. In het voorjaar rij ik hem ook zo naar buiten zodat ze aan de buitentemperatuur wennen.

_O- Muntdrop en Shirley.
Pasten ze in een broedblok? :') Ik krijg ze er wel ingepropt hoor O:)
Vannacht heb ik gedroomd dat ik Hera opsloot in het broedblok en een kurk in het invlieggat had geduwd :') Best ernstig.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 11:48

Shirley schreef:
Waren ze ook groot en stonden ze op één poot?

Nee maar ze sliepen wel ondersteboven in vleermuis stijl :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:16

Tess, dolfijnen doen ook aan recreatief wipwappen, maar verder weet ik het ook niet :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:23

Apen toch ook?