Huh gezinsuitbreiding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xoranlover

Re: Huh gezinsuitbreiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:17

hahaah wat een dikkie op de eerste foto bovenop. Wat zijn ze leuk.
/
Hoe doet mams het ?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 23:26

Super!!!

Morgen moet ze er aan geloven.
Haar hok moet ik ook wat schoonmaken.
Ik doe het voorzichtig en schep hem niet helemaal leeg.

En de ren moet ik en de andere twee hokken ha ha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:28

ze zien er heel goed uit, prachtige diertjes

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 23:42

We zijn erg blij dat het nu zo gaat.

Even schrok ik omdat ik niet zeker wist of er eentje bewoog.
Die heb ik vaker aangeraakt.
Dit keer bleven ze veeeel rustiger.
Gelukkig leefde die ook, was ook heerlijk warm.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 08:41

Wat een droppies! Het lijken nu echt miniatuur nijntjes

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:27

Wat schattig!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:40

Wat een snoetjes, zal niet lang meer duren voordat ze stiekem naar buiten gaan gluren :) zo vertederend die kleintjes!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 13:43

Ik moet me zooo bedwingen om ze niet vast te houden!!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 13:46

Hebben jullie een idee hoeveel het er kunnen zijn?
Ik denk dat ik met 7 toch te laag zit, ha, ha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:57

Ik weet alleen uit ervaring dat als ik ze niet allemaal een voor een opneem en tel, ik er altijd te weinig heb :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 14:03

Ik had me voorgenomen om een groep konijnen te nemen na de verhuizing als het grote verblijf klaar is niet veel meer als 10, och och.
We hebben 6 volwassenen ......

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:44

Ze doen het goed hoor wat zijn ze toch schattig.
Vooral de hele zware met dat beetje wit op de neus <3
Hoeveel dagen zijn ze nu ??
Als je het hok gaat schoonmaken wel het nest in takt laten gewoon met en blik of kattenbak schepje er alles omheen weghalen en dan nieuw in strooien.

Ik had het geluk moeder vlaam ging op de bak dus dat was erg prettig schoon houden maar die bleef ook gewoon loslopen en als het tijd was om de jongen te zogen keek ze zo naar mij van ben even naar mijn kinders kom je kijken en zag ik haar naar binnen gaan en kon ik er gewoon bij blijven.
En af en toe liep ze ook het hok in rook ze aan het nest en dan ging ze weer verder met wat ze bezig was
Ik ben zelfs bij de geboorte geweest van de laatste 2 jongen ik had ook een hele goed band met haar.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 15:31

Wauw super he.
Dieren zijn onbeschrijflijk geweldig.
Net wortels gegeven en denk dat de jongen ervoor sliepen, nest bewoog niet.
Nu de volwassenen aan het eten zijn beweegt het nest soms.

Volgens mij zijn er iets van twee jongen met een wit neusje, net als pap konijn.
Vond ik ook al zo schattig.

Of ze zijn 7 of 8 daagjes oud, ben even de tel kwijt.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 15:32

De andere twee voedsters vertonen nog geen teken van dat er een nestje aankomt.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:31

R.X. schreef:
Of ze zijn 7 of 8 daagjes oud, ben even de tel kwijt.

Dan gaan over een dag of 2 a 3 de oogjes langzaam open.
Eerste paar dagen hebben ze dan lichte blauwe oogjes en dan gaan ze ook heel snel het nest uit kruipen.
Steeds iets verder.
Maar let er ook op dat moeders dan ook een plekje voor zich zelf heeft want de jongen gaan dan achter haar aan lopen om te drinken.
Dus haar een uurtje uit de kooi nemen en laten lopen zal ze erg op prijs stellen.
Moeders hier ging dan altijd op de stoel zitten of op haar werpkist waar een deken op lag.
S 'nachts sliep ze ook op de kist want die jongen lieten haar gewoon niet met rust
En dan krijg je dit (hier zijn ze 20 dagen).

Afbeelding

Afbeelding

En dan kun je ook makkelijker zien hoeveel het zijn.
Geniet er van want ze zijn zo groot.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:44

Want grote konijnen zijn niet leuk?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:45

Eoweyn_x schreef:

Tuurlijk wel, maar ik denk dat Barrymuis gewoon bedoeld dat ze gewoon heel aandoenlijk zijn als kleine nijntjes, en dat ze gewoon écht heel snel groot worden. Je moet dus nu nog genieten van hun klein zijn, want dat worden ze nooit meer ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:46

Das helemaal waar barymuis, doe dit ook, mama even tijd voor zichzelf gunnen want ze kunnen best druk zijn en nog later mochten ze mama volgen om te gaan spelen in het grote hok. Maar die van mij moeten wel groot genoeg zijn om bestand te zijn tegen de katten :o want mama kan ze niet allemaal verdedigen.

Ik ben ook wel zot van mijn grote konijnen maar de kleintjes zijn net iets schattiger

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:48

Eoweyn_x schreef:

Met het verkeerde been uit bed gestapt? :')

Dat wordt toch helemaal niet gezegd. :n Denk dat ze eerder bedoeld dat je van het kleine grut moet genieten omdat ze zo snel groot zijn. Dat is toch hetzelfde als met baby's, kittens, puppy's, veulentjes etc. ? Tuurlijk zijn die ook allemaal leuk als ze ouder en groter zijn, maar de kleine/knuffelige "baby" periode is nu.

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:50

Eoweyn_x schreef:

Waar slaat dit nu op ??

Dat beweer ik niet ik heb zelfs hele grote konijnen.
Maar het is net als met kinderen ze zijn zo groot.
In 6 weken zijn het al zelfstandige dieren.
En zo'n nestje is toch altijd bijzonder om te zien hoe het ontwikkeld en elke dag veranderd er wat en dat kun je niet meer terug draaien.
En is ook de fase dat je de konijntjes kunt vormen en laten wennen aan de mensen hand.

Begrijp je dit beter !!

Edit: zie dat me een paar mede bokkers voor zijn geweest.
Bedankt dames +:)+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:54

Amen _/-\o_

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 16:59

Nee hoor, helemaal niet. Maar moet toch zeggen dat ik een beetje m'n twijfels krijg. TS vraagt om tips, die krijgt ze, ook van mij, hele goede tips, maar nergens wordt op ingegaan, alleen die oh zo schattige babykonijnen foto's. Snappen jullie dit ook?
Viel me gewoon op dat er weinig mee gedaan werd en er veel werd gezegd "ze zijn zo groot" Ja, so what?
Trouwens TS, als je niet wilde dat je andere voedsters een nestje kregen had je ze ook kunnen laten castreren. Maar dat heb ik eerder niet vermeld omdat mijn tips eigenlijk in het niet geslagen werden. Jammer.

En nee, ik vind ze niet echt veel schattiger en liever dan de volwassen konijnen die ik rond heb lopen. Er zijn al zoveel konijnen en jonkies raken me niet echt nee. Maarja, dat heb ik ook bij pups en kittens, etc etc.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:25

Eoweyn_x schreef:
Nee hoor, helemaal niet. Maar moet toch zeggen dat ik een beetje m'n twijfels krijg. TS vraagt om tips, die krijgt ze, ook van mij, hele goede tips, maar nergens wordt op ingegaan, alleen die oh zo schattige babykonijnen foto's. Snappen jullie dit ook?
Viel me gewoon op dat er weinig mee gedaan werd en er veel werd gezegd "ze zijn zo groot" Ja, so what?
Trouwens TS, als je niet wilde dat je andere voedsters een nestje kregen had je ze ook kunnen laten castreren. Maar dat heb ik eerder niet vermeld omdat mijn tips eigenlijk in het niet geslagen werden. Jammer.

En nee, ik vind ze niet echt veel schattiger en liever dan de volwassen konijnen die ik rond heb lopen. Er zijn al zoveel konijnen en jonkies raken me niet echt nee. Maarja, dat heb ik ook bij pups en kittens, etc etc.

TS heeft (vooral in het begin) echt veel met de tips gedaan geloof ik. TS heeft ook regelmatig bedankt voor de tips, maar ze kan ze misschien wel niet allemaal apart bij langs gaan, werden best veel tips gegeven. Bovendien: Ze had haar mannetje (geen idee hoe dat heet bij konijnen) al laten castreren, alleen had haar dierenarts niet gezegd dat ze hem niet gecastreerd had.
Dus, als je je mannetje al gecastreerd hebt, waarom zou je dan nog je voedsters moeten castreren? Is een duurdere en heftigere ingreep dan een castratie bij mannetjes.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:34

Dat heb ik allemaal gelezen en ik heb ook meerdere, goede bruikbare tips gegeven, maar helaas las ik niets van goh bedankt of wat dan ook. Heb verwezen naar een forum waar men veel ervaring heeft met deze dingen maar heb geen topic gezien.. Vandaar mijn twijfels, terecht, vind ik.

Ik heb het over castreren nádat ze erachter was gekomen dat haar ram niet gecastreerd was. (Heel erg naar trouwens, maar controleer je de hechtingen dan niet enzo? Moest je geen pijnstilling geven? Heb je niet gevraagd; goh, hoe is het gegaan? Gezien de ram al wat zieker was?)
Dan kun je je voedsters laten helpen, en de evt vruchtjes worden dan direct weggehaald. Abortus eigenlijk, tja, erg hard, maar als TS straks van haar jongen af wil is het nog afwachten, weet je hoeveel konijnen er zijn? Hoeveel er in opvangen zitten en hoe slecht zij aan een thuis komen?

Tja, mijn 3 rammen zijn geholpen. Waarom ik mijn 3 voedsters ook heb laten helpen? Vergrote kans op baarmoedertumoren en problemen, hormonen, en ze kunnen geen nesten meer krijgen. Als TS dit ook zou doen hoeft ze nooit meer bang te zijn voor ongewenste nesten

En zoveel duurder is het niet, als je maar een goede dierenarts zoekt. Ik ben voor twee voedsters 175 euro kwijt geweest, voor de derde 99 euro. Als je met meerdere komt krijg je nog korting ook. Dieren zijn nu eenmaal duur

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:08

Zooooo, vervelende dag vandaag?! :')