wat voor dier op kleine kamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:10

Nog niet over de geur te praten. Als je een rammelaar hebt kan die behoorlijk stinken, en dan op zo'n klein oppervlak...

Meid, koop een tamagotchi :=

Rennie89

Re: wat voor dier op kleine kamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:12

Of gewoon een hamster... Veel makkelijker in onderhoud, minder aandacht nodig en kunnen prima alleen...

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:26

Een hamster heeft ook enorm veel ruimte nodig. Ze zijn zeker niet makkelijker te houden omdat ze zo slim zijn en zich snel vervelen ;).

Ik vind de situatie ook niet geschikt voor konijnen. Waarom geen kom met vissen :o .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:35

als je het gaat hebben over niet geschikt moet je vooral een kom aanraden. :Y)

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 00:39

lor1_1984 schreef:
als je het gaat hebben over niet geschikt moet je vooral een kom aanraden. :Y)

Daar heb je gelijk in een aquarium dan, met filter natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 01:19

Wacht maar tot ze gaan knagen aan de tralies , gaan trekken aan de trallies of fles en de geur :o

Ik had toch wat anders gekozen , zie gelijk dat je het beste voor ze wil maar echt verstandig durf ik het niet te noemen :o

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:23

Ts waarom ben je zo koppig en zet je dit door ?

Na een tijdje merk je dat we gelijk hebben en dan ? Konijnen te koop aan bieden, naar een opvang brengen ?

Denk aub van te voren na en niet achter af

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:48

TS ik wil me er verder niet mee bemoeien en je veel plezier wensen met je konijnen!
Ik vind dat je er zeer slim overnadenkt en denk dat ze het bij jou beter gaan hebben dan bij 90% van de andere mensen..ik zie hier (opvang) soms 2 konijnen en cavia's binnenkomen in een kooi van 40 bij 70..dat noem ik pas dierenmishandeling!
Het is idd wel slimmer om een kooi van 2 verdiepingen dan 4 verdiepingen te kopen ivm de hoogte. Een beetje het idee van die buiten hokken zou mooi zijn...dat ze eronder standaard over de hele oppervlakte kunnen rennen. Je zet als je ze 's nachts niet over de hele ruimte wil hebben er gewoon n extra paneel tussen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 07:57

Typisch iemand die voor eigen plezier het welzijn van dieren buiten de deur gooit. 8 pagina's lang met mensen die maar advies blijven geven en lekker koppig blijven. BAH!

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 08:05

Als het middel konijnen zijn gaan ze niets hebben aan die kooi die je voor ze gekocht hebt, ze kunnen Dan wss niet eens met zijn tweetjes op hetzelfde plateautje. Zo'n kooi is leuk voor hamstertjes of muisjes, niet voor 2! Middelgrote konijnen, volgens mij onderschat je hoe Groot die beesten Worden.
ik zou ze toch echt even eerst laten sexen voordat je ze mee naar huis neemt (ik zou ze sowieso lekker niet mee naar huis nemen, maar daar ben je zo Te zien niet vanaf Te praten ) want twee rammelaars gaat hoogstwaarschijnlijk heel snel fout, twee voedsters is ook Grote kans dat het mis gaat, en voedster en rammelaar moet je apart houden (heb je daar de plek voor? En de kooi? Dat ze ECHT niet bij elkaar kunnen?) todat je de rammelaar kan laten helpen, en Dan nog een tijdje erna todat ie echt onvruchtbaar is.
ik denk dat het allemaal heel erg ondoordacht is, en ik vind het jammer.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 16:20

Celiien schreef:
Nog niet over de geur te praten. Als je een rammelaar hebt kan die behoorlijk stinken, en dan op zo'n klein oppervlak...

Meid, koop een tamagotchi :=

tja tamagotchi's laat ik sterven :o kan dus toch niet zo goed zorgen voor dieren.
als het niet gaat gaan ze naar huis huis in friesland waar de rest zit en dan lekker buiten in de tuin... en heb al eens een konijn op mijn kamer gehad, dat ging prima toen. ik hoop dat ze niet groter worden dan hun vader... verwacht bijna net zo groot. ach, ik zie wel als het niet gaat is er altijd wel een oplossing. en nee die wordt never nooit niet een opvang.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:29

Waarom doe je ze niet meteen naa Friesland dan? Je koopt allemaal spullen, iedereen geeft aan dat het geen pretje voor de konijnen én jou zal worden. Bespaar jezelf de moeite en skip dan die fase in je kamer dan.

Om eerlijk te zijn vind ik dit geen houding van een 19jarige.. :n

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:35

Alsof een opvang zo ontzettend slecht is....

En ik vraag me ook af waarom je toch zo koppig bent dit te doen terwijl het een kleine kans van slagen wordt...

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:42

Weet niet wat beter is, dit of een opvang :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:45

Opvang hebben ze negen van de tien keer meer ruimte :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:50

Nou, dat is een fijne instelling zeg... 'oh ik koop twee konijntjes, als expirimentje, en als t niet gaat dump ik ze wel (bij je ouders?)in friesland, bij de rest' ja, klinkt als een goed idée hoor :')
sorry maar ik vind dit een hele onvolwassen instelling. En als je er toch blijkbaar al een paar hebt zitten in friesland, waarom neem je die Dan niet lekker op je kamer? Ala dat niet gaat (en dat is zeer waarschijnlijk) kun je ze gewoon terug naar huis brengen. Daarbij moet je je ook bedenken dat je niet zomaar even 2 nieuwe konijntjes in een bestaande groep kan gooien, dus Dan zitten ze als t niet gaat alsnog samen in een kooitje, maar Dan in friesland, waar een ander Dan fijn voor jouw huisdier kan gaan zorgen.
ik vind dat je er veel Te makkelijk over denkt, en als je er zo over denkt kan je misschien maar beter een furby nemen ofzo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:11

unihorses schreef:
ach, ik zie wel als het niet gaat is er altijd wel een oplossing. en nee die wordt never nooit niet een opvang.

Jeetje TS, je hebt het over levende dieren. Het is geen speelgoed of een projectje! -O-

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:28

Sorry maar een opvang is 1 van de betere ideeën als je niet meer voor je dier kan of wil zorgen.

Ze krijgen entingen, worden gecastreerd en gaan naar een tehuis MET ruimte en MET een geschikt maatje.

Beetje jammer

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:39

Ik trek m'n handen ervanaf. Ik heb advies proberen te geven maar met iemand met zo'n instelling valt schijnbaar niet te praten.

Ts, succes ermee, ik hoop dat het allemaal goed komt, hoewel ik dat ten zeerste betwijfel. Jammer, het zijn levende wezens met gevoel en daar hoor je niet zo nonchalant mee om te gaan. Wie weet is de volgende keer de Intertoys iets voor je om een dier te kiezen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 21:14

:roll: ik heb al 8 jaar 2 paarden hoor dus voor dieren kan ik best zorgen en dit is al een maandenlange planning dus onbedacht is t ook niet maar ik zal t zien of jullie gelijk hebben. nog 2 weken ... en anders mijn buurman heeft konijnenboerderij dus dan eten we ze met pasen Y)(^)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:17

Paarden is wat anders dan konijnen op een kleine kamer...

Je denkt er echt veel te makkelijk over, jammer.

Ik stop met dit topic. Hoop voor de konijnen dat je het niet doet

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:27

Ja joh, maak maar lekker plannen voor Pasen.

Het is zonde, want in je OP kwam je erg doordacht en volwassen over. Je geeft aan een diertje te willen waarmee je kan knuffelen. Je geeft ook aan verstand te hebben van dieren. Dan zou je weten dat konijnen geen knuffeldieren zijn.

Je staat open voor suggesties van mensen voor diersoorten, maar zodra je je ogen hebt laten vallen op konijnen, kan iedereen wel op zijn kop gaan staan, maar je hebt er toch geen boodschap aan. Met pijn en moeite ga je een hok met een ren (?! Binnen een ren :') ) aan elkaar sjorren. Eerst zei je dat je ze het liefst 24/7 rond hebt lopen in je kamer. Zelf slaap je met je bed onder een bureau. Heb jij nooit visite?
Als je een vriendje krijgt, en jullie willen samen op je kamer zitten? Gaat dat dan passen?

Wat ga je met die konijnen doen als je klaar bent mer studeren? De levensduur van een gemiddeld konijn is langer dan de gemiddelde studie.

Daarnaast is het in mijn ogen te warm op je kamer voor konijnen. Je hebt het over een stabiele 23 graden, maar in zo'n kleine kamer wordt het al snel warmer als je daar met jezelf en twee middelgrote konijnen zit.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 21:54

Ik krijg het idee dat straks een foto komt met pluche konijnen en het een grote grap is :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-15 23:16

Celiien schreef:
Ik krijg het idee dat straks een foto komt met pluche konijnen en het een grote grap is :')

verklikker :( :') sorry mensen, laatste pagina's ben ik t allemaal steeds minder serieus gaan nemen :') natuurlijk ga ik ze niet opeten en ik dump ze ook niet ergens.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 23:25

Ik vind het alleen maar top als je de konijnen op eet, eerlijk vlees. Dus zo vreemd vond ik dat idee niet...