Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Hond mee naar Café or Restaurant, do of don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:36

Yup, maar wederom, toen wel, ik ben er al een poosje uit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:37

Maar in een winkel word ook geen eten bereid en toch staan er flinke boetes op als er een controle komt en er is toevallig een klant met een hond in de winkel..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:39

En daar is alles over het algemeen ook verpakt en/ of goed afgeschermd :j

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:40

dees_daan schreef:
Maar in een winkel word ook geen eten bereid en toch staan er flinke boetes op als er een controle komt en er is toevallig een klant met een hond in de winkel..

dat bBedoel Ik mag het officiël wel.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:41

Shirley schreef:

In supermarkten ligt ontzettend veel vers en onafgedekt, denk aan kaas, vleeswaren, brood etc.
Ik zit in de supermarkt net zo min op een hond te wachten als in een restaurant.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:42

Goof schreef:
Shirley schreef:

In supermarkten ligt ontzettend veel vers en onafgedekt, denk aan kaas, vleeswaren, brood etc.
Ik zit in de supermarkt net zo min op een hond te wachten als in een restaurant.

Ik ook niet, begrijp me goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:42

Shirley schreef:

Behalve de groente en in sommige winkels de broodjes, maar het eten word er niet bereid dus ik denk dat dat geen argument is waarom het mag..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:43

dees_daan schreef:

Dat geld alleen als er eten wordt bereidt of niet afgedekt ligt. Denk aan supermarkt, slager, groentewinkel. Bijv een Blokker mogen ze, volgens de voedsel en warenwet gewoon in, tevens als een restaurant, tenzij deze een open keuken heeft.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:49

In woudenberg heb je een restourand zitten waar jij je hond ook kan meenemen en ook gewoon lekker mee kan uiteten en pindadoppen op de vloer mag smijten en je eetmanieren mag laten vallen.
Maar wel heel lekker te eten is en oh zo pittig voor de lief hebbers.
En zekers de moeite waard om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:50

LadyMadonna schreef:
dees_daan schreef:

Dat geld alleen als er eten wordt bereidt of niet afgedekt ligt. Denk aan supermarkt, slager, groentewinkel. Bijv een Blokker mogen ze, volgens de voedsel en warenwet gewoon in, tevens als een restaurant, tenzij deze een open keuken heeft.

Dat is toch best raar? In het restaurant is ook voedsel dat onafgedekt is..
Ik heb er trouwens geen moeite mee als er een klein hondje even opgetild word of op een scootmobiel zit, honden mogen hier niet lopend naar binnen, op de arm of scootmobiel mag het wel.
Of de regels daar ook in verschillen weet ik niet, maar dat is het beleid.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:51

lolotjeh schreef:
In woudenberg heb je een restourand zitten waar jij je hond ook kan meenemen en ook gewoon lekker mee kan uiteten en pindadoppen op de vloer mag smijten en je eetmanieren mag laten vallen.
Maar wel heel lekker te eten is en oh zo pittig voor de lief hebbers.
En zekers de moeite waard om te gaan.
Klinkt als een dierentuin :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:52

Pindanoten op vloer is goed voor de houten vloer :j ;)

missymbJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:53

Eigenlijk snap ik het "nut"ook niet van om een hond mee nemen naar een restaurant, wat zou de meerwaarde zijn om dat wel te doen? naar mijn idee ligt een hond dan net zo goed lekker thuis :0

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:54

Dat is mijn idee ook hoor Marjon. Als wij samen een avondje uit gaan blijft ze gewoon lekker thuis.
Tuurlijk vind ze het gezellig om bij ons te zijn, maar ze kan beter thuis in haar mand liggen dan op een koude restaurant vloer ;)
Alleen als we ergens zijn wezen wandelen is het anders en gaat ze mee

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:02

Omdat het soms zo uitkomt,na een wandeling even een hapje eten/ wat drinken?

Ik heb soms gasten (werk in de horeca) waarvan ik de hond pas zie als ze weggaan (vind ik altijd jammer want ik bied ze graag wat water aan). Meeste mensen die hun hond meenemen hebben nette opgevoede honden en gaan buiten of in een hoekje zitten. Ik heb maar een keer last gehad van een hond.

Meeste ouders vinden het onze taak om op de kinderen te passen en hun troep op te ruimen zodra ze over de drempel stappen.

Kinderen die gillen, door het hele restaurant rennen en tegen je aan lopen terwijl je een vol dienblad hebt, vragen om geld voor de ballenautomaat en ga maar door.

Als een kind wat drinken omstoot ruim ik dat echt wel even op, hoort erbij. Maar wat ik onwijs vies vind zijn die 'toet'doekjes die ouders gewoon even op de tafel laten slingeren, vieze doekjes met kwijl, snot en etensresten. Smerig.

Gemiddelde ouder is asocialer dan de gemiddelde hondenbezitter in het restaurant.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:16

Jennyj01 schreef:
Zo zie je maar weer. De een houd niet van honden en de ander niet van kinderen. Ik zou gelijk vertrekken als er te veel kinderen in een restaurant zijn. Vooral als ze niet met mes en vork kunnen eten vind ik dat echt vreselijk.

Heeft er wat mij betreft niks mee te maken, ik vind honden leuk, we hebben er zelf ook 1. Ik snap dat gesleep met die dieren gewoon niet, waarom overal mee naartoe nemen? Gisteren zag ik hier in 't durp ook iemand die de hond meenam een (redelijk chique) kledingzaak in. Was echt stomverbaasd. Geen idee overigens of ze de hond weer mee naar buiten moest nemen of dat ze binnen mocht blijven.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:18

Kinderen en honden in een restaurant vind ik persoonlijk een ramp. Denk je gezellig uit eten te gaan zit je min of meer naast een tafel met jengelende en vervelende kinderen die zich stierlijk vervelen vanwege het "verplicht" stil zitten. Honden? Al doen ze het er om....ze liggen altijd op een plek waar ik juist moet zijn. Maar goed, heb dat ook met zogenaamde gasten van welke onophoudelijk de telefoon gaat, net als gasten die menen dat iedereen moet weten dat ZIJ er ook zijn.... Vet irritant!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:24

Shiloh schreef:
@Deed_daan Het is niet bij elke hond makkelijk om ze thuis te laten. Voor veel honden mensen is de hond als een kind en echt onderdeel van het gezin en willen ze die er ook graag bij hebben. Zeker als de dag meer inhoud dan alleen maar gaan eten.

Dit snap ik dus niet :D Ik ben knettergek met onze beestenboel, maar om een hond (of een ander dier) nou gelijk te stellen aan een mens, dat gaat mij dus echt te ver. (onze hond mag dus ook niet op de bank liggen of naar boven).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:26

Wij gaan best regelmatig uit eten, komen eigenlijk nooit kinderen (en gelukkig ook geen honden) tegen. We gaan echt niet chique eten maar ook niet vaak in een eetcafe oid.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:29

Om mijn mening over je topictitel te geven: don't.

Ik heb zelf twee honden, maar ik peins er niet over ze mee te nemen uit eten. Als ik thuis eten maak, of als wij aan tafel zitten, dan liggen ze ook in de gang. Ik vind het gewoon geen lekker idee dat ik haren/moddersputters kan vinden in mijn eten. Daarnaast ruiken ze ook altijd niet even fris. Als het om een hulphond gaat, dan is het niet anders, mensen met een hulphond kunnen niet zonder en die mensen moeten ook uit eten kunnen gaan.
De vergelijking met kinderen is echt appels met peren, maar aan de andere kant, als ik weet dat mijn kind tijdens uit eten gaan voor overlast zorgt, gaat hij/zij ook niet mee. Ik wil mijn avond toch niet laten verpesten? :+

Als ik met de honden naar het strand of bos ben geweest en daarna wat ga drinken/eten, gaan ze wel mee, maar dan blijf ik wel buiten op het terras zitten, koud buiten of niet.
Een hond is een hond en geen mens.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:31

Dat velen onder jullie zich storen aan honden (in eetgelegenheden) is geen probleem.
Wel vind ik als ik bij een restaurant netjes met mijn honden in een hoekje ga zitten en heb nagevraagd of dit is toegestaan anderen niet hoeven te klagen dat ik weg zou moeten gaan.

Als je dan niet bij honden wil zitten ga je toch ergens anders eten of zitten? Als ik een chique restaurant in loop en ik zie een hond of kind zitten waar ik van denk 'nou daar heb ik nu niet zo zin in' ga ik zelf ook geen plaats nemen naast dat betreffende tafeltje.

Honden zijn simpelweg in veel restaurant toegestaan. Bij het strand of bos mag je vaak plaats nemen. En als honden niet zijn toegestaan dan neem je ze ook simpelweg niet mee of zoek je wat anders uit.

Als ik in een restaurant zit waar honden zijn toegestaan vindt ik het wel van belang dat ik mijn honden gewoon rustig laat liggen. Geen geblaf, gebedel of wat dan ook. Naar mijn mening is dit ook zo met kinderen. Als mijn hond braaf in het hoekje ligt hoeft er dus ook geen kind (zonder toestemming) naartoe te wandelen. Dan spreek ik de ouders aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:52

Even voor de duidelijkheid, ik heb er geen problemen mee als de hond gewoon rustig is en niemand in de weg loopt of voor overlast zorgt.
Ik vind het ook niet vies ofzo maar je kan een hond niet met een kind vergelijken.. Voor een kind voegt het nog iets toe om ergens anders te eten, dat zullen ze later ook zelfstandig gaan doen.. Ik zie mijn honden nog niet samen uiteten gaan dus voor hen is het niet belangrijk om mee te gaan, het boeit ze echt niet of ik nou een avondje uiteten ga of een avondje naar de film ga bij wijze van, zolang ze hun vlees s'avonds krijgen vinden ze het al lang prima..
Voor kinderen kan uiteten gaan wel een feestje zijn en die snappen ook wat papa en mama gaan doen, mijn honden weten niet waar ik heen ga als ik de deur uitstap dus die doen er ook niet moeilijk over en voelen zich niet buitengesloten als ze niet mee mogen.
Terrasje/cafétje aan een wandelroute vind ik sowieso anders dan een echt restaurant, de mijne zijn er op een terrasje ook bij als het tijdens/na een wandeling is, we zijn dan al onderweg en bij de echte wandelroutes zijn de eetgelegenheden daar ook op ingespeeld.
Bewust meenemen heb ik dus 1x gedaan toen we ook buiten konden eten en het van te voren met het restaurant besproken is. We zijn in een hoekje gaan zitten, een paar honden aan een pin in de grond die dus niet bij de tafels in de buurt lagen en geen van de honden zorgde voor overlast, ze lagen lekker van het avondzonnetje te genieten.
Het restaurant had een tafel binnen in gedachte maar dit leek ons beter. Nou was dit een restaurant vlakbij het bos waar dus heel vaak honden komen en waarbij het ook op de site staat dat honden welkom zijn.

Heeft niks te maken met wel of niet van honden houden, ik heb zelf honden en wil ook verder leren over de honden en uiteindelijk een baan met honden krijgen dus dat ik niet van honden houd kan je niet zeggen..
Ik vind het gewoon niet nodig om mijn honden mee te nemen, en ik vind het ook niet nodig dat iemand anders kost wat kost de hond mee moet nemen als die voor overlast zorgt, doet hij dat niet dan zal ik me daar echt niet aan storen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 12:56

Hond op terras, prima. Hond binnen, nee dank je. Het enige dieren dat ik binnen wil is de koe op mijn bord :j

(Uitzondering hulp/blindengeleidehond uiteraard)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:00

Maar het punt is daan_dees dat het wel een meerwaarde kan hebben voor de hond. Niet zozeer het eten zelf, maar wel het geheel er omheen.

Als je bijvoorbeeld een dagje uit gaat. En daar de hond graag bij hebt en onderdeel van de dag eten is, kun je die moeilijk in de auto laten wachten. Of buiten aan een paaltje binden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 13:01

Mcdrive :D