honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:05

Booooo schreef:
Miepie77 schreef:
Boooo erg naar maar dat ligt dan aan de stichting, mijn honden zijn nl alledrie getest en geen leishmania, als ze het wel hebben word dit eerlijk vermeld en kan je vaak via de stichting goedkoop de pillen hiervoor krijgen, mijn dierenarts heeft dit overigens nog nooit gezegd, die maken zich wel zorgen over hondjes uit het oostblok uit zgn puppyfabrieken. Die worden hier in Nederlad doodleuk door mensen en winkels als eigen fok verkocht. Maar dat zijn geen stichtingshonden.

Dit ligt absoluut niet aan de stichting. Leishmania laten testen zegt helemaal niks. Als ze het nu testen kan er niks aan de hand zijn, maar als het een week later actief is geworden kan je hond al jaren lang Leishmania hebben.

Mijn honden hebben het alle 3 niet en meer mensen in mn omgeving met buitenlandse honden niet, ben bang dat je gewoon pech hebt, net als je van een Nederlandse fokker HD of kennelhoest kan meenemen zonder dat je dit weet

lilydj

Re: honden en pups uit buitenlandse stichtingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 18:19

weet iemand ook organisaties waarbij alle honden al in nederland zijn? ik durf namelijk echt geen hond te nemen als ik de hond niet persoonlijk ken :s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:22

Ik heb er meerdere voorbij zien komen in dit topic volgens mij, maar o.a Podencoworld heeft honden in Nederland in gastgezinnen zitten.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:34

GRH, Ginn,... maar dit zijn spaanse honden en dat moet je wel trekken een windhond.

Wat voor soort karakter zoek je?!
Zelf hebben wij 3 soorten windhonden momenteel, een barzoi, deerhound en een afghaan, maar in het verleden ook veel galgo's opgevangen.
Vooral de deerhound en barzoi, zijn goud in hun karakter!!!
Lief voor kinderen, zo lui als een varken in huis en met goeie oren (oftewel, het luistert!)

Afghanen zijn snobs :') en trekken vaak hun eigen plan, galgo's zijn wat onrustiger (niet alle hoor)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:39

lilydj schreef:
aaah, kwam net een husky pup tegen op internet, een paar km van mijn huis af, dus daar ga ik waarschijnlijk van de week even kijken *\o/*

Je hebt de kennis van husky's hè? Ze hebben veel ruimte, uitdaging en vooral beweging nodig! Ze hebben een enorm jacht instinct en als je ze verkeerd opvoed san kunnen ze nooit los.. :) het zijn zulke leuke honden! Maar te veel mensen nemen een husky voor de looks..

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:49

lilydj schreef:
weet iemand ook organisaties waarbij alle honden al in nederland zijn? ik durf namelijk echt geen hond te nemen als ik de hond niet persoonlijk ken :s

In m'n eerste reactie in dit topic staat een link naar de honden die www.beterhondenleven.nl ter adoptie heeft. Zijn op één na allemaal in NL en er zitten ook Nederlandse herplaatsers tussen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 18:56

lilydj schreef:

SOSStrays, daar heb ik mijn honden ook vandaan. Via een gastgezin met een goede beschrijving van het karakter.

http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl-adoptie.html

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 19:19

femo schreef:
lilydj schreef:
aaah, kwam net een husky pup tegen op internet, een paar km van mijn huis af, dus daar ga ik waarschijnlijk van de week even kijken *\o/*

Je hebt de kennis van husky's hè? Ze hebben veel ruimte, uitdaging en vooral beweging nodig! Ze hebben een enorm jacht instinct en als je ze verkeerd opvoed san kunnen ze nooit los.. :) het zijn zulke leuke honden! Maar te veel mensen nemen een husky voor de looks..

ja haha, heb zelf nog nooit een husky gehad, maar heb er wel mee gewerkt, en heb mijn herder ook zelf opgevoed en die was ook niet makkelijk:P
ook hebben we een groot huis en genoeg tijd, dus dat zal allemaal wel goed komen :p

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:02

Maar 550 is absoluut TE goedkoop voor een volle Husky. Is het een Husky-achtige of is het volgens de eigenaar een echte?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:17

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:24

Miepie77 schreef:
Dit ligt absoluut niet aan de stichting. Leishmania laten testen zegt helemaal niks. Als ze het nu testen kan er niks aan de hand zijn, maar als het een week later actief is geworden kan je hond al jaren lang Leishmania hebben.

Mijn honden hebben het alle 3 niet en meer mensen in mn omgeving met buitenlandse honden niet, ben bang dat je gewoon pech hebt, net als je van een Nederlandse fokker HD of kennelhoest kan meenemen zonder dat je dit weet[/quote]

Zoals ik al eerder zei.. Volgende week kan hij het wel hebben ;)

TS: Voor €550,- is het waarschijnlijk een kruising of zonder papieren, maakt het er niet minder leuk om natuurlijk! Maar voor zo'n hond is €550 niet duur hoor.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:36

Ik heb mijn hondje voorbij zien komen op Facebook, ik heb al honderden hondjes voorbij zien komen op Facebook maar nu had ik ineens het gevoel.... Die past bij mij!

De hondjes zijn al in Nederland maar komen (zijn gered) uit Roemenie.
Ik heb mijn hondje via https://www.facebook.com/yuen.tang.940?fref=ufi
Zij is van onderstaande stichting.

https://www.facebook.com/pages/Alex-Adoption-Paradise-for-Dogs/204016823137468

Hondjes zijn gechipt, hebben een europees paspoort, zijn geent en zijn gesteriliseerd

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:36

Wij hebben twee Roemeense honden van Dogsadoptions Nederland. Niets dan lof! Van de filmpjes konden we al heel goed zien hoe de honden waren en dat klopte ook helemaal. We hebben nu twee ontzettend lieve honden. Een is wel bangig voor vreemde mensen, maar die is als puppy aan zijn oortjes omhoog gehouden en nog wat van die acties. Gelukkig gaat dat steeds beter.

Ik vind ze nog ontzettend kneedbaar. De ene was 3 en de ander minstens 6, maar ze hadden de basis commando's zo onder de knie.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:43

Die van mij was nog geen jaar oud en ze redden met grote regelmaat puppies, die hebben het nu helemaal niet fijn daar want het is er heel koud!!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:43

Hier ook een kennis met een hondje uit Spanje. Bleek ook Leishmania te hebben na een jaar. Volgens de stichting werd dit niet getest omdat dat bij een pup 'niet nodig' zou zijn. Sorry, maar dat kan je echt niet met kennelhoest vergelijken, ook de vergelijking met HD gaat niet op. Daar kan je je in verdiepen en een ras kiezen waar dit niet voorkomt.
Ik ben er niet voor hoor om die honden hier te halen hoe zielig het ook is, haal dan desnoods een herplaatshond van MP. Gewoon uit Nederland.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 16-01-15 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:49

Tja ieder z'n ding....... Laika kwam voorbij en ik was verliefd. Persoonlijk zou ik nooit een hondje van Marktplaats kopen aangezien het daar sterft van de broodfokkers en er ook een grote kans is dat je allerlei narigheid krijgt met zo n diertje.
Van de stichting waar ik Laika van heb weet ik dat ze er alles aan doen om de hondjes gezond en getest naar Nederland te sturen.
Ik zou zeggen koop een hond via de betreffende rasvereniging of via goed aangeschreven organisaties!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:51

Booooo schreef:
Miepie77 schreef:

Mijn honden hebben het alle 3 niet en meer mensen in mn omgeving met buitenlandse honden niet, ben bang dat je gewoon pech hebt, net als je van een Nederlandse fokker HD of kennelhoest kan meenemen zonder dat je dit weet

Zoals ik al eerder zei.. Volgende week kan hij het wel hebben ;)

TS: Voor €550,- is het waarschijnlijk een kruising of zonder papieren, maakt het er niet minder leuk om natuurlijk! Maar voor zo'n hond is €550 niet duur hoor.[/quote]

nee ik weet dat het een normale prijs is hoor, alleen voor mij is het wel veel, gezien ik maar 100,- per maand binnen krijg xd maar heb wat kunnen regelen met ze, dus ik ga van de week alsnog kijken, hoop ik :D

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:52

lilydj schreef:

Arca Noah, SOS STRAYS, dierensteun la vila, Podencoworld hebben beide, honden daar en in Nederland, staat ook op de site, bij deze stichtingen vinden ze het juist fijn als je eerst eens komt kennismaken, je word ook gescreend en als je een hond neemt, volgt er ook nog 1 of meer nacontroles en je blijft nog een tijd de mogelijkheid hebben om telefonisch contact te houden, er worden ook wandelingen georganiseerd waar je aan mee kan doen, om zo andere buitenlanders te zien en ervaringen te delen, gewoon gezellig, ik heb een aantal vd medewerkers ook prive nog steeds op mn facebook.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 20:54

har166 schreef:
Maar 550 is absoluut TE goedkoop voor een volle Husky. Is het een Husky-achtige of is het volgens de eigenaar een echte?

nou van wat ik ervan begrijp is dat hij geen stamboom heeft of dergelijke, weet ook niet of het een volle husky is, maar dat lijkt wel zo.
maar ze moeten er snel vanaf ofzo omdat hij nog jong is en te onvoorzichtig is met hun kindje

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:57

Onze Lola komt uit Spanje via het AINF, super lief en makkelijk hondje met 1 maar.... Ze is bqng van mijn man.
Erg, heeeel erg jammer.
Verder is ze geweldig.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:57

lilydj schreef:
har166 schreef:

nou van wat ik ervan begrijp is dat hij geen stamboom heeft of dergelijke, weet ook niet of het een volle husky is, maar dat lijkt wel zo.
maar ze moeten er snel vanaf ofzo omdat hij nog jong is en te onvoorzichtig is met hun kindje

let wel op een husky die weg moet , of hij huilt als je weg bent of hij is een wegloper of sloper, wel even goed doorvragen als je daar bent, dan zie je meteen of ze liegen of niet, over de mail zie je dat niet

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:05

Ik heb mijn hondje via Ace, een spaans hondje. Heb hem als puppy gekregen dus kon hem helemaal zelf opvoeden. Een hele lief en vooral heeel erg trouw hondje. Hier staat de podenco wel bekend om, lekker rustig in huis ook. Buiten is hij lekker actief en gelukkig is zijn jachtinstinct goed onder controle te houden!! Ik ben sinds dien fan van de podenco en mijn volgende hond word denk ik weer een podenco..

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:16

Ik heb al 5 jaar een Turk ik huis .
Hij is een beetje groter als dat gezegd werd .
Maar hij is super lief .
Vanaf begin al .
Liep netjes mee aan de riem .
Zindelijkheid moesten we hem even uitleggen ...
Maar top hond . Formaat Mechelse herder maar dan met flaporen en vlekken ...
Kan me soms niet voorstellen dat hij straydog was .
Enkel in t begin , hij vondt het maar raar om binnen te mogen slapen . Dook telkens de schuur in

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:16

femo schreef:
lilydj schreef:

Was ook mijn eerste gedachte.. TS, klopt de leeftijd in je profiel? Heb je bij jou thuis al meer honden gehad/opgevoed? Want een husky-achtige is (denk ik) toch wel een type waar je flink consequent voor moet zijn en goede hondenkennis voor moet hebben.

Wbt stichtingen: wij hebben drie van onze vier Galgo's van greyhoundfriends.nl en stuk voor stuk erg fijne lieve honden, weinig rugzak gelukkig...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:23