Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 01:01

Ik hoef geen pup hoor :). Wel een relatief jonge hond, want ik wil hem wel lang houden, maar er worden zoooveel puppy's gefokt... ik geef liever een 'oudere' hond een plekje. Ik denk dat je daar net zo'n goede band mee op kunt bouwen als met een puppy.Hoewel ik natuurlijk enorm van puppy's hou en me dat ontzettend leuk lijkt hoor!

Maar ik zat te denken... ik ben nu op zoek naar een nieuwe baan en een nieuw huis. Ik ga in het onderwijs werken. Als ik ga wonen waar ik werk, heb ik in de tussenuren ook nog tijd om terug te gaan naar de hond, en natuurlijk voor en na school :). Dat is misschien wel een soort mogelijkheid voor in de toekomst...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 07:09

Hier ook altijd honden gehad en nog, werken beide fulltime, de eerste jaren had ik de mogelijkheid om anderhalf uur pauze te nemen dus dan was ik minimaal een uur tussen de middag aan de wandel met mn honden.

Heb altijd meerdere honden gehad nu voor het eerst 1 hond, merk wel dat hij meer aandacht van ons nodig heeft dan toen we meerdere honden hadden.

Als 1 vd redenen dat mn honden naar mn zin wat te vaak alleen zaten ben ik 16 jaar geleden een uitlaatservice begonnen.

Mijn hond gaat de hele dag met me mee en loopt in alle wandelingen mee, daarnaast trainen we nog 4 x per week met hem en in de weekenden lange boswandelingen.

Ik zag Cayenne vragen hoe dat werkt z,on hus, dat kan heel verschillend zijn, bij ons zijn de honden een uur of 3 van huis waarvan anderhalf uur gelopen word en rest is ophaal en thuisbreng tijd, we hebben een afgezet eigen terrein wat volledig op honden fun ingericht is, hier gaan we altijd met de jonge drukke honden heen en honden die niet of moeilijk los kunnen, smiddags gaan we ook vaak naar bos of strand met de groepen waar het mee verantwoord is, vaak de wat oudere rustige goed onder appel staande honden, waar we geen overlast mee zijn voor de andere gebruikers.

Maar er zijn ook hussen die op afgesproken tijden lopen, kort of lang, wel of niet in de buurt vh huis, puppy wandeling, oude honden wandeling, noem maar op.
De meeste hussen hebben een groot hondenhart en doen hun werk top maar natyyrlijk zijn er ook enkelen die overal maling aan hebben en ook niet het afgesproken uur bv lopen.

Dus mocht je je hond meegeven aan een hus vraag desnoods om referenties en google eens op ze en vraag of je een x mag komen kijken of meelopen.

ff offtopic, wij zitten al een jaar om de tafel met recreatie midden nl, staatsbosbeheer en stichting groen landschap, hier is uitgekomen dat we clusters krijgen om te lopen, hiervoor gaan we uiteraard vergunningen betalen, en ook is er nu een regel en gedragscode opgesteld naar elkaar en mede gebruikers opgesteld inclusief klachten meld punt, dit alles om de overlast van veel hussen op 1 plek te verkleinen en overlast naar naar mede gebruikers toe te verkleinen en alles nog wat proffesioneler word.
Verwachting is dat dit uiteindelijk in het hele land gaat gebeuren, vereisste oa vd hussen die hiervoor in aanmerking willen komen is dat ze een btw en kvk nr hebben en zichtbaar zijn als hus.

maar ontopic, zo heb ik dat dus opgelost met fulltime werken en honden hebben, denk ook dat mn honden het best beetje getroffen hebben met mijn baan haha

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 07:51

Vaak is het ook zo als je eenmaal een hond hebt je ook weer mensen tegenkomt in het park e.d. Waar je weer afspraken mee kan maken. Dus een netwerkje is zo gemaakt. Net als met kinderen en paarden. Maar zonder hond is het lastig. Terwijl een netwerk voor dat de hond er is handiger zou zijn.

moniek21

Re: Het hebben van een hond - hoe doen mensen dat toch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:07

Hier ook een hond een Berner sennen ...wij werken fulltime allebei, dan brengen we hem naar mijn ouders.
Mijn ouders hebben zelf ook een hond ( Engelse cocker spaniël ) en ze zijn weg van mekaar...zo lief,
Om me heen zijn er mensen die zeggen " maar hij kan toch alleen " ik wordt dan altijd een beetje boos :o en zeg dan " je laat je kind toch ook niet zolang alleen " ... En ik heb geen hond om hem alleen te laten zitten ;) Ik ben echt gezegend met deze oplossing , anders weet ik niet of ik een hond had gehad.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:18

Toen ik nog buiten de deur werkte was dat 2 halve dagen en 2 hele dagen, op die hele dagen ging ik in mijn pauze naar huis om de honden uit te laten, zorgde ervoor dat ik ook op die dagen 's ochtends er al een flinke wandeling op had zitten voordat ik ging werken en direct bij thuiskomst natuurlijk ook weer.
Nu had ik volwassen honden op dat moment, met een pup zou ik dat absoluut niet zien zitten.
Nu heb ik kantoor aan huis dus maakt het niets uit dat ik de hele dag aan het werk ben.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 08:21

Wij hebben nu een jaar een hond. Als pup gekocht.
Ik heb 2 middagen in de week vrij en mijn vriend werkt op de andere dagen thuis. Dus prima te doen.
In het begin was mijn vriend een paar weken vrij en ik werkte toen maar 16 uur :)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:33

Wij hebben de tuin goed afgezet met een hondproof hekwerk en een toegangshek dat op slot kan, tevens hebben we een groot hondenluik zodat de honden (een mechelse herder en een Jack Russel x Duitse jachtterriër) zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen zijn.
Binnen ligt een pvc-laminaat wat makkelijk schoon te maken is.
Ze spelen en slapen veel samen en ik heb niet het idee dat ze ons missen als we er niet zijn.
Voordeel: niemand loopt zomaar je erf op want ze zijn meer dan waaks :D
Als we echt lang weg zijn dan gaan ze gewoon mee maar we hebben wel een auto die daarvoor is ingericht en mijn vrouw heeft werk waarbij ze makkelijk mee kunnen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 09:50

Wij hebben ook een hondje. Mijn vriend en ik zijn allebei doordeweeks 1 dag thuis (daarbij werk ik in het weekend, maar dan is mijn vriend er voor de hond). 3 dagen in de week is ze bij mijn ouders, mijn moeder is hele dagen thuis en zij hebben zelf ook hondjes, dus dat is leuk spelen. Onze hond houdt absoluut niet van alleen thuis zijn (ze haat het), dus als we ergens heen gaan dan gaat ze mee of blijft ze in de auto (waar ze dan weer verrassend veel vrede mee heeft). Het is een klein hondje dus mag op verrassend veel plekken naar binnen. Ook naar de paarden gaat ze mee. Als ik iets met ze in de bak doe dan ligt ze erbij, als we op buitenrit gaan gaat ze ff de auto in of als iemand meegaat op de fiets kan ze ook mee. Qua sport en overige vrijetijdsbesteding kies ik altijd iets waar de hond ook mee naartoe kan (bijv hardlopen of op een terras afspreken of in een restaurantje waar de hond mag komen of gewoon thuis met vrienden).

In de toekomst komen de paarden aan huis en komt mijn vriend thuis te werken, dan is het helemaal makkelijk :) al gaat het zo ook goed.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:01

Hier ook 2 mensen die fulltime werken. Wij hebben 3 honden. Deze zijn ook de hele dag alleen maar kunnen door een hondenluik kiezen of ze naar binnen of buiten gaan. Verder zorgen wij ervoor als we dan thuis zijn dat ze aandacht hebben of mee kunnen. Mijn vriend traint bijvoorbeeld 2x per week met de honden en ik neem ze met regelmaat mee naar de paarden.

Ik denk dat als je het op zo een manier zou regelen dat het makkelijk in je eentje ook moet kunnen. Als wij een hele dag weg zijn regelen we iemand die ze even eten geeft en er een bal mee gooit.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:17

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:26

Mijn hond is gewoon ontzettend makkelijk. Hij houdt zijn plas makkelijk 7 uur op hoor, maar daarna maken we wel echt een lange wandeling (minimaal 45 minuten). Mijn pa werkt fulltime en mn moeder 2 dagen in de week (ook als juf op de basisschool).
Ik en mijn broer en soms zusje laten om de dag de hond uit door de weeks na school, in het weekend doen we hem 's ochtends rond half 12 en smiddags rond 4'en. En daarna wordt hij door me pa rond half elf uitgelaten. Kortom: het gaat je biet lukken om een hond te nemen als je fulltime werkt. Eventueel als je iemand uit de straat hebt die m wilt uitlaten, maar dan moet het (als t n kind is) wel een echt braaf hondje zijn.

Edit: te vroeg op 'versturen' geklikt :')
Laatst bijgewerkt door noox op 31-12-14 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:26

Ik heb lieve buurjongens, die haar drie keer in de week tussen de middag uitlaten, voor 5,- per week.
Ik sponsor hun zakgeld.

Daarnaast gelukkig een lieve papa die ook een hond heeft en pas om 3 u smiddags begint, dus dat is mn backup.
Tevens loop ik smorgens voor werktijd hard (10km) en dan gaat ze standaard mee.
Daar kan ze prima mee verder tot een uur of 16...
en standaard mee naar het paard helpt ook.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 11:30

Sheran schreef:
Maar ik zat te denken... ik ben nu op zoek naar een nieuwe baan en een nieuw huis. Ik ga in het onderwijs werken. Als ik ga wonen waar ik werk, heb ik in de tussenuren ook nog tijd om terug te gaan naar de hond, en natuurlijk voor en na school :). Dat is misschien wel een soort mogelijkheid voor in de toekomst...

Lijkt dat je haalbaar? Ik weet niet hoe lang je lessen zijn, maar bij mij 50 minuten. Eer dat je je spullen uit het lokaal gehaald hebt ben je alweer wat verder, je spreekt altijd nog wel even collega's in je tussenuur ofzo en voordat je je jas gepakt hebt en bij je auto staat ben je alweer een tijd verder.
Ik woon zelf op maar een kwartier van mijn werk, maar zelfs met een pauze achter mijn tussenuur zou het niet of nauwelijks haalbaar zijn, dus ik zou daar niet teveel vanuit gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 11:39

Goof schreef:
Sheran schreef:

Lijkt dat je haalbaar? Ik weet niet hoe lang je lessen zijn, maar bij mij 50 minuten. Eer dat je je spullen uit het lokaal gehaald hebt ben je alweer wat verder, je spreekt altijd nog wel even collega's in je tussenuur ofzo en voordat je je jas gepakt hebt en bij je auto staat ben je alweer een tijd verder.
Ik woon zelf op maar een kwartier van mijn werk, maar zelfs met een pauze achter mijn tussenuur zou het niet of nauwelijks haalbaar zijn, dus ik zou daar niet teveel vanuit gaan.

Hm, zoals het op mijn vorige scholen ging wel... ik vlieg meteen het lokaal met mijn spullen en hup naar huis :P. Ik sprak nooit collega's in tussenuren en ik wilde op zich ook niet met de auto, maar met de fiets (anders kost het ook nog veel benzine). Maar dat moet ik op het moment zelf inderdaad zien. De lessen hier duren ook 50 minuten. maar bedankt voor de waarschuwing :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:17

Goof schreef:
Sheran schreef:

Ik haal het makkelijk, als je tegen de ll zegt dat ze moeten opschietenomdat jij de hond uit moet laten, werken ze allemaal mee :j en verder zorg je ervoor dat je snel kan wegrijden. Het gaat in zo'n tussenuur toch om een korte piesronde en aandacht.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 13:59

Ja, ik denk ook dat de leerlingen dat leuk vinden :D
Dat is wel weer positief nieuws, Ceetje :)

Als ik een hond neem, moet ik sowieso een oppas-backup hebben. Het kan best eens voorkomen dat ik een avondje moet optreden met piano of dat ik naar een vriend ga waar honden niet welkom zijn. Voelen jullie je wel eens bezwaard als jullie vragen of de hond mee mag?

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 14:13

Toen wij onze hond kochten werkte ik op een manege en ging ze gewoon elke dag mee. Nu werk ik op een andere stal en mag ze helaas niet mee. Daarom brengen we haar dan bij mijn ouders op de boerderij. Kan ze lekker hele dag ravotten en s avonds halen we haar weer op!
Als we op vakantie gaan logeert ze ook altijd bij mijn ouders.
Als we die oplossing niet hadden gehad had ik ook niet geweten hoe we het hadden moeten doen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:26

ik lees hier soms berichten over hoe lang hun hond hun plas op kan houden.
Volgens mij is dat soms echt enorm lang.
Als het vies weer is wil mijn hond soms niet eens naar buiten en is het soms heel lang geleden voordat ze voor het laatst gedaan heeft, kan soms wel 12 uur zijn.
Ik heb haar dan de kans geboden om naar buiten te gaan, maar dan wil ze niet...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 19:31

Wat ik me dan ook wel afvraag... waaaaarom leren mensen hun honden niet om op de wc te poepen/plassen? Hoeven ze het in elk geval niet zo lang op te houden :P

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:35

haha, en dan ook doortrekken he!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:36

Ik denk dat onze hond dan niet meer naar buiten zou willen, dat vindt ze nu al vreselijk. Krijg je een koud kontje van. :j :brr:

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:38

Ken iemand die pups zindelijk maakt met een kattenbak, misschien een idee :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:39

En reutjes zittend plassen, graag!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 19:40

ik zie het al voor me.......

Sheran